Run Disney algemeen

Hier vind je alles terug over de Rundisney events, Disneyland Paris heeft zijn eigen forum in verband met Rundisney: klik hier
RunningKoen
Member
Member

runDisney komt met een nieuwe virtual run! De star wars half marathon, zodat je ook weer de kessel run challenge kan doen voor de mensen die de Dark Side in april lopen (@MagieDeDisney ;-))

Klik hier!
Afbeelding
Laura
Member
Member

RunningKoen schreef:runDisney komt met een nieuwe virtual run! De star wars half marathon, zodat je ook weer de kessel run challenge kan doen voor de mensen die de Dark Side in april lopen (@MagieDeDisney ;-))

Klik hier!
Zo dat ging snel, las net een uurtje geleden het gerucht! Fijn dat er al.officiële info bekend is! Heb tot nu toe de verleiding van de vorige virtual runs kunnen weerstaan, maar Star Wars? Dat wordt nog moeilijk! Eerst de medaille even afwachten.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
RunningKoen
Member
Member

Medailles zijn al bekend, links is de virtual run.
Ik heb niks met Star Wars, maar heb me al ingeschreven. Een virtual 21.1KM vind ik leuker dan 3/4x een 5KM

Afbeelding
Afbeelding
Laura
Member
Member

Kan je foto niet zien via tapatalk, maar zag m op Facebook. Ik vind m niet zo mooi... ook de Kessel run vind ik tegenvallen. De halve marathon van Dark Side Weekend vind ik dan wel weer gaaf!
Mee eens dat dit leuker is dan 3x een 5K virtual run!

Telly
Member
Member

Wat moet me daar dan bij voorstellen, bij die virtual run?
Je loopt op je eentje de vooropgestelde km en geeft je tijd door?
RunningKoen
Member
Member

Telly schreef:Wat moet me daar dan bij voorstellen, bij die virtual run?
Je loopt op je eentje de vooropgestelde km en geeft je tijd door?
Je bepaalt zelf wanneer en hoe je loopt (en in dit geval ook of je de 21.1KM in een keer of in delen loopt). Je geeft een tijd door en die staat op je certificaat, maar voor zover ik weet hoef je geen concreet bewijs aan te leveren vanuit een GPS route of iets dergelijks.

Het is een leuke manier om je te motiveren om die KM's af te leggen, en je krijgt er in vertrouwen een medaille voor. De meeste mensen zullen er ook niet trots op zijn als ze er niks voor gedaan hebben. Uiteindelijk is een medaille waard welke waarde je er zelf aan hecht (wat heb je ervoor gedaan en hoe belangrijk is die prestatie voor je).
Afbeelding
Telly
Member
Member

Bedankt Koen!

Ik ben de laatste 2 jaar 2 keer geopereerd aan mijn knie en het lijkt me inderdaad een leuke motivatie om weer te gaan bewegen.
Ik ga er over nadenken.
RunningKoen
Member
Member

Telly schreef:Bedankt Koen!

Ik ben de laatste 2 jaar 2 keer geopereerd aan mijn knie en het lijkt me inderdaad een leuke motivatie om weer te gaan bewegen.
Ik ga er over nadenken.
Nou, dan lijkt me juist dit een perfecte start toch? Misschien kan je er wel 21 keer een kilometer van maken. Gewoon voor jezelf alls leuk plannen, bijhouden en vieren dat je je doel gehaald hebt!

Dat is dan weer het hele leuke en persoonlijke van virtual running. :) Als je het gaat doen, laat het maar weten. Moedig ik je via hier wel aan
Afbeelding
Laura
Member
Member

Vanaf afgelopen donderdag is het WDW Marathon Weekend begonnen!

En het belooft één van de koudste weekend races in WDW ooit te worden! Met temperaturen van rond het vriespunt, plus de hoge luchtvochtigheid en de wind maken de gevoelstemperatuur nog lager.
Volgens de Washingtonpost is het zelfs zo koud dat leguanen uit de bomen vallen, bevroren, er wordt geadviseerd om de beestjes niet op te pakken. Ik heb besloten om geen foto toe te voegen hiervan. Voor de geïnteresseerden kunnen hier kijken: https://www.washingtonpost.com/news/ani ... 65cda25341

Er was een speciale party voor de perfect marathoners, dit zijn de hardlopers die afgelopen 25 jaar elk jaar de marathon van WDW hebben gelopen! Tevens werd bekend gemaakt dat deze perfecte marathoners voor de rest van hun leven gratis toegang hebben tot de marathon!

Afbeelding
Ook werd bekend gemaakt dat de Disneyland California races terugkomen en dat Disney in elk Disney park ter wereld races wil gaan organiseren!

Uniek tijdens de Expo! Je kon een biertje bestellen en daar werd op gedrukt welke afstand je loopt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nieuw op de Expo was een stent waar je kant en klare kostuums kon halen, van sportmateriaal. (Ik ben nog op zoek naar de naam van die stent...). Je had o.a. Cheshire cat, Mickey, Minnie, Goofy en Experiment 626.
Afbeelding

Een paar foto's van de 5K op donderdag.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Bronnen: RunDisney, #rundisney, RunDisneyRun, Just me And my Running Shoes

RunningKoen
Member
Member

Laura schreef: Ook werd bekend gemaakt dat de Disneyland California races terugkomen en dat Disney in elk Disney park ter wereld races wil gaan organiseren!
Als dat zo is, dan heb ik een nieuw ding voor op mijn bucket list!

Foto's en nieuws als dit zorgen ervoor dat ik met veel spijt niet bij deze editie ben :(
Afbeelding
MagieDeDisney
Member
Member

Stel je voor, gewoon een challenge medaille voor een halve/hele marathon in ieder resort :o
Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
5-2020 Princess RunDisney DLP?
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke
RunningKoen
Member
Member

Als het ze lukt, dan kun je een systeem maken, zoals met de 6 Majors. Dat je een bonus medal krijgt voor alle parken. En dat het een eer ding is om het in een jaar te doen. (het gaat vaak om halve, dus dat is qua fysieke belasting beter te doen dan de onmogelijke 6 major in aan jaar uitdaging)
Daarnaast, volle marathon in Tokyo? Disney + Disney Sea?

Lifetime & year achievements, ik heb ze alvast op mijn lijstje gezet
Afbeelding
Laura
Member
Member

Als ze zoiets doen als de 6 mayors medal, mogen ze het limiet van het behalen in hetzelfde kalender jaar ook wel wat versoepelen. Maar denk dat er altijd mensen zijn die in 1 jaar wel alle parken zouden doen, haha!

@Koen vind het zo gaaf dat jij de hele marathon er hebt gelopen! Ik vind het zo leuk om alles op social media te volgen :) Ik droom nog steeds van een runDisney in de USA! Wilde wel Dopey 2019 doen, maar toen wilde mijn vriend niet, en nu ziet hij ook de foto's (naja, ik druk ze bij hem onder de neus haha) en wil nu toch wel weer. Ach, we moeten in april een besluit maken of we het gaan doen of niet!

RunningKoen
Member
Member

Laura schreef:Als ze zoiets doen als de 6 mayors medal, mogen ze het limiet van het behalen in hetzelfde kalender jaar ook wel wat versoepelen. Maar denk dat er altijd mensen zijn die in 1 jaar wel alle parken zouden doen, haha!

@Koen vind het zo gaaf dat jij de hele marathon er hebt gelopen! Ik vind het zo leuk om alles op social media te volgen :) Ik droom nog steeds van een runDisney in de USA! Wilde wel Dopey 2019 doen, maar toen wilde mijn vriend niet, en nu ziet hij ook de foto's (naja, ik druk ze bij hem onder de neus haha) en wil nu toch wel weer. Ach, we moeten in april een besluit maken of we het gaan doen of niet!
Het is voor 99% zeker dat ik volgend jaar het marathon weekend meepak. De enige discussie is eigenlijk of ik voor of na oud en nieuw daarheen ga. Laat maar weten of welke keus je maakt, want ik ben altijd benieuwd naar nederlanders die er naar toe leven!

Ik denk, maar dat is persoonlijk, dat het nog wel even duurt voordat ik een Dopey doe. Met name de 5 en 10 KM zijn erg pittig (enorm vroeg opstaan, 2 dagen voor je grote races) met niet erg enthousiaste routes (1/3 van je 5KM is parkeerterrein achter Epcot). Daarnaast is het duur.

Iets anders: expo foto van de virtual run medaille:

Hij is van metaal! (big plus :D) en de x-wing beweegt. Ik weet niet eens wat een x-wing is, maar toch.

Afbeelding
Afbeelding
Laura
Member
Member

En de 10K zit er ook weer op!

Bron: RunDisney twitterAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Rundisney - Wereldwijd”