Met de trein/metro/tram naar Disneyland Paris

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Lars1978 schreefCOLON Wij zijn een tijdje geleden met het gezin via het treinstation bij DLP naar Parijs gegaan en kregen toen bij het infocenter (net buiten het park) de tip om een pakket van 10 enkeltjes te pakken in plaats van retourtickets. Dat bleek in ons geval inderdaad goedkoper. Wellicht kun je ook daar nog eens vragen of het zich voor jou óók loont om een pakket van 10 enkeltjes af te nemen
Wanneer je losse tickets gaat gebruiken is het inderdaad goedkoper om een carnet (setje van10 stuks) te kopen, dan losse kaartjes.
Uitleg over diverse tickets en zones via onderstaande link, de prijzen zijn niet actueel maar het geeft de mogelijkheden duidelijk weer:
http://www.parijsalacarte.nl/ticketsope ... rvoer.html

.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
belle1608
Miss CM
Miss CM
BerichtenCOLON 457
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2014, 09:42

Ja ik reis alleen :) dat scheelt natuurlijk wel
Afbeelding
Gebruikers-avatar
kimberley2909
Member
Member
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2014, 13:32

Iedereen bedankt met de tips voor het met de metro gaan naar Disney vanaf val d Europe! Het hotel lag echt direct aan de ingang ben nog verbaasd hoe dichtbij het was. En kaartje kopen ging goed. Bij Disney hadden we alleen de verkeerde gekocht daar was het best onduidelijk maar zijn naar het loket gegaan en werd zonder probleem omgeruild, we zullen niet de eerste geweest zijn haha. Het was best relaxt allemaal en metro rijd ook best wel vaak. Nogmaals hartstikke bedankt zonder jullie was ik waarschijnlijk ergens anders beland.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Never lose hope
belle1608
Miss CM
Miss CM
BerichtenCOLON 457
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2014, 09:42

kimberley2909 schreefCOLONIedereen bedankt met de tips voor het met de metro gaan naar Disney vanaf val d Europe! Het hotel lag echt direct aan de ingang ben nog verbaasd hoe dichtbij het was. En kaartje kopen ging goed. Bij Disney hadden we alleen de verkeerde gekocht daar was het best onduidelijk maar zijn naar het loket gegaan en werd zonder probleem omgeruild, we zullen niet de eerste geweest zijn haha. Het was best relaxt allemaal en metro rijd ook best wel vaak. Nogmaals hartstikke bedankt zonder jullie was ik waarschijnlijk ergens anders beland.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Handig he zo dichtbij :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
gcf0723
Member
Member
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2015, 11:14

dit weekend ben ik naar disneyland parijs geweest met de TGV. Met beide ritten heb ik vertraging gehad. 's ochtends hebben we een half uur vertraging opgelopen en 's avonds hadden we een vertraging van 75 min. nu zou ik graag een compensatie aanvragen, maar ik weet niet waar ik daarvoor precies moet zijn. heeft er hier iemand ervaring mee?
Ik heb de treintickets gekocht op de site van NMBS europe. moet ik dan mijn compensatie op die site aanvragen of moet ik voor mijn compensatie bij SNCF zijn? De eerste geeft enkel een compensatie vanaf een uur en bij de tweede is het vanaf een half uur. Heeft iemand hier ooit al eens een compensatie aangevraagd voor internationale treinen?
alvast bedankt voor de hulp
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

Ik heb al veel vertraging gehad met Ouigo en kreeg automatisch na enkele dagen mijn compensatie via mail toegestuurd
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

gcf0723 schreefCOLONdit weekend ben ik naar disneyland parijs geweest met de TGV. Met beide ritten heb ik vertraging gehad. 's ochtends hebben we een half uur vertraging opgelopen en 's avonds hadden we een vertraging van 75 min. nu zou ik graag een compensatie aanvragen, maar ik weet niet waar ik daarvoor precies moet zijn. heeft er hier iemand ervaring mee?
We hebben ook vaker vertraging gehad met de TGV. Alle keren dat de vertraging zodanig was dat het gecompenseerd kon worden hebben we om een formulier gevraagd, die kregen we van TGV medewerkers op het perron bij aankomst. Op het station de formulieren ingevuld en ingeleverd aan het loket, vergoeding werd verrekend op tickets die we dan terplekke kochten voor een volgende reis.
Maar de laatste jaren geen noemenswaardige vertraging gehad. Wellicht dat het tegenwoordig niet meer zo gaat maar via email toegestuurd.

.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

gcf0723 schreefCOLONdit weekend ben ik naar disneyland parijs geweest met de TGV. Met beide ritten heb ik vertraging gehad. 's ochtends hebben we een half uur vertraging opgelopen en 's avonds hadden we een vertraging van 75 min. nu zou ik graag een compensatie aanvragen, maar ik weet niet waar ik daarvoor precies moet zijn. heeft er hier iemand ervaring mee?
Ik heb de treintickets gekocht op de site van NMBS europe. moet ik dan mijn compensatie op die site aanvragen of moet ik voor mijn compensatie bij SNCF zijn? De eerste geeft enkel een compensatie vanaf een uur en bij de tweede is het vanaf een half uur. Heeft iemand hier ooit al eens een compensatie aangevraagd voor internationale treinen?
alvast bedankt voor de hulp
Denk dat de vertragingen komen door het vriesweer, ze hebben hier nogal last van ivm bevriezen bovenleidingen. Zo kunnen ze de max snelheid niet halen. Ik denk dat je terecht moet waar je ticket gekocht hebt. Zo gaat het in elk geval bij DLP, je klaagt waar je hebt geboekt, is dat in reisbureau, moet je daar zijn.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Wist zelfs niet dat het kon. 2 weken geleden ook 45min vertraging bij terugkeer. Waren er zelfs met 2-2u30 vertraging :o.
We hebben er allsinds niets van gehoord. Maar was toch op terugweg, zou spijtiger zijn op heenreis. En veel compensatie hadden we toch niet gekregen, betaalden nu maar €6,4 heen en terug vanuit Lille voor ons gezin :P
Gebruikers-avatar
Steven78
Member
Member
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2014, 09:01

De standplaatsen van de bussen aan Gare Routiere Nord (Station Disney) vanaf 2 Januari 2018.

Afbeelding
"We're not trying to entertain the critics ... I'll take my chances with the public." - Walt
Gebruikers-avatar
Karinliam
Member
Member
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2016, 09:39

Heeft er iemand al ervaring met het reizen met Ouigo vanuit Lille? Ik zie net dat ik met 2 kinderen voor 50 euro heen en weer klaar kan zijn...dat is behoorlijk aantrekkelijk moet ik zeggen!
"Adults are only kids grown up, anyway" (Walt Disney)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

Karinliam schreefCOLONHeeft er iemand al ervaring met het reizen met Ouigo vanuit Lille? Ik zie net dat ik met 2 kinderen voor 50 euro heen en weer klaar kan zijn...dat is behoorlijk aantrekkelijk moet ik zeggen!
Wij hebben sinds april tot december maandelijks trein genomen vanuit Tourcoing. Ouigo stopt niet in Lille.

Wij nemen hem nu niet meer omdat de uren gewijzigd zijn. Je moet nu de trein al nemen om 6 u vanuit Tourcoing (en minimum 30 min op voorhand aanwezig zijn) en je bent dan al om 7u30 in Disneyland. Ik wil mijn kids dat niet aandoen. Zijn ze al vermoeid bij aankomst...
Afbeelding

Afbeelding
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

Minnie1979 schreefCOLON
Karinliam schreefCOLONHeeft er iemand al ervaring met het reizen met Ouigo vanuit Lille? Ik zie net dat ik met 2 kinderen voor 50 euro heen en weer klaar kan zijn...dat is behoorlijk aantrekkelijk moet ik zeggen!
Wij hebben sinds april tot december maandelijks trein genomen vanuit Tourcoing. Ouigo stopt niet in Lille.

Wij nemen hem nu niet meer omdat de uren gewijzigd zijn. Je moet nu de trein al nemen om 6 u vanuit Tourcoing (en minimum 30 min op voorhand aanwezig zijn) en je bent dan al om 7u30 in Disneyland. Ik wil mijn kids dat niet aandoen. Zijn ze al vermoeid bij aankomst...
inderdaad, vond het ervoor al niet zo ideaal, wij moeten al twee uur tot daar rijden, dan kan ik beter gewoon verder met de auto rijden, want als we met een overstap van bij ons met de trein moesten gaan, geraakten wij er toch nooit
Gebruikers-avatar
Karinliam
Member
Member
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2016, 09:39

Minnie1979 schreefCOLON
Karinliam schreefCOLON Wij hebben sinds april tot december maandelijks trein genomen vanuit Tourcoing. Ouigo stopt niet in Lille.

Je hebt natuurlik gelijk...het is Tourcoing....
Tijdstip is inderdaad wel heeeel vroeg. We zouden eerst 1,5 uur naar Tourcoing moeten rijden en dan de trein moeten nemen. Dat wordt dan om 3 uur half 4 bed uit...:-(
"Adults are only kids grown up, anyway" (Walt Disney)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
gcf0723
Member
Member
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2015, 11:14

Heeft er iemand deze week al een tgv ticket naar dlp kunnen kopen voor vertrek eind maart of begin april. Ik kijk al de hele week en ze zijn nog steeds niet beschikbaar. Normaal kan je toch vanaf 3 maand op voorhand die ticketten al kopen. Ik zou graag tickets kopen voor 30 en 31 maart.
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar