Disney Nostalgie

Stap binnen in ons gezellig café, maak een praatje met andere leden, stel vragen of tel samen af naar een volgend tripje.
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

D-Tekenaar schreefCOLONPersoonlijk niet echt ...Maar heb Jelle wel ontelbare keren gesproken .
Soms zat er maar een week tussen dat ik hun zag .
Heb wel ooit een concert backstage meegemaakt .
Heerlijk :)

Afbeelding

Jelle en Clara bij Villa Vanthilt

Afbeelding

Jelle en Jonas in Zonhoven :)

Thuis heb ik nog meer fotos met hun :)

Het grappigste was dat ik Dami en Dave tegenkwam op het autosalon .
Vergeet ik nooit meer hahahaha ...jammer genoeg geen foto :P

De volgende keer dat ik hun zie is op 20 Juli .
echt wel een fan van Jelle Cleymans dan ;) K vind hem persoonlijk ook wel zeer goed in de musicals van studio 100... en dan nu weer naar Disney....
Flynn Rider en Hans dan ook één van je favoriete personages ? :P :thumbs:
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Ik ben zeker wel heel grote fan van Jelle :)
En idd hij is geweldig in musicals .
mijn favoriet bij hem is Robin Hood .
En ja :) Ik vind Flynn geweldig hahahaha
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

DISNEY FANDAZE brengt 90's kids terug naar onze jeugdjaren met Ducktales parade en Goof troop show

Disneyland paris is er voor de fans van nieuwe films, maar ook voor diegene met jeugdsentiment

BEDANKT FANDAZE

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

Vandaag 4 maart 1989, debuteerde de serie Rescue Rangers op Disney Channel

Ga nog eens mee op onderzoek met de kleine detectives Knabbel, Babbel, Monterey Jack, Dottie en Zipper!
Deze populaire Disney Afternoon show kwam pas in 1992 naar Nederland en België en zorgde voor veel kijkgenot en vandaag de dag nog voor veel jeugdsentiment.

Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

5 weetjes over de Rescue Rangers

Afbeelding

1. Knabbel en Babbel zaten oorspronkelijk niet in de serie.

Afbeelding

De iconische Disney-personages waren niet altijd slimme knaagdierendetectives. Schrijver en producer Tad Stones schreef de serie eerst met slechts één muis genaamd Kit Colby die de ragtag gang of Rescuers leidde met een kameleon, Gadget(Dottie), en een anders genoemde maar lijkende Monterey Jack.

Voormalig Disney CEO Michael Eisner was niet dol op Kit: 'We houden echt van de show, maar we voelen niet echt iets voor de hoofdpersoon,'" zei Stones in een interview met AWN.

In plaats daarvan stelde hij voor om een ​​paar betrouwbare Disney-figuren te gebruiken.

2. De personages zijn gebaseerd op andere grote schermhelden.

Afbeelding

Original Rescue Rangers-leider Kit werd getekend met een gezwollen leren jack, een stijlkeuze die werd overgebracht naar Knabbel. De inspiratie voor de herkenbare look kwam echter van George Lucas 'globetrottin' archeoloog Indiana Jones.

Als Knabbel Harrison Ford was, dan had Babbel ook een knappe echte held nodig: Tom Selleck. Net als de besnorde acteur van de langlopende serie van de jaren 80 Magnum, P.I., omhelsde Babbel zijn gekkere-kant met een Hawaïaans hemd.

1985's Real Genius - met in de hoofdrol Val Kilmer - kenmerkte een hypergenie genaamd Jordan Cochran, gespeeld door een actrice genaamd Michelle Meyrink. De makers van Rescue Rangers vonden het idee van een intelligent vrouwelijk personage leuk en bedachten zo Gadget ('Dottie')

Afbeelding

3. Het themanummer van de show is geschreven door dezelfde man achter "Crush" en "That's What Love is For."

De catchy themesongs voor Rescue Rangers en DuckTales waren allebei geschreven door songwriter Mark Mueller.

Mueller maakte echter niet alleen muziek voor geanimeerde televisie. De Emmy-genomineerde schreef Heart's "Nothin 'at All", evenals Amy Grant's nummer uit 1991 "That's What Love is For."

Misschien is zijn meest herkenbare nummer in de jaren negentig jam "Crush," van one-hit-wonder Jennifer Paige.

4. Rescue Rangers en DuckTales waren de eerste Amerikaanse cartoons ooit in de toenmalige Sovjet-Unie.

Afbeelding

Toen de Koude Oorlog ten einde was, begon de voormalige Sovjet-Unie eindelijk toegang te krijgen tot Amerikaanse televisieprogramma's. In 1991 was Rescue Rangers, samen met DuckTales, de eerste Amerikaanse cartoon die in het land te zien was.

Beide series maakten deel uit van een programma op zondagmorgen genaamd Walt Disney Presents. Darkwing Duck kwam een ​​jaar later bij de opwindende line-up.

5. In de jaren negentig was er een liveshow met de Rescue Rangers in Disney World.

Van 1990-1996 toonde Mickey's Magical TV World op het podium in Walt Disney World's Magic Kingdom, alle personages uit de Disney-afternoon show Rescue rangers.

In Disneyland was er in 1991 een Disney Afternoon "Avenue". Het gebied was een aangewezen ontmoetingsplaats voor Rescue Rangers en DuckTales-mascottes.
Het park heeft zelfs voor een korte tijd een soort van autopia-achtige attractie in Fantasyland gekend als "Rescue Rangers Raceway".
Vandaag zijn in Disneyland the rescuse rangers nog altijd aanwezig met 'The Gadget Go coaster'.

Afbeelding

bron: UPROXX

BUTTON_POST_REPLY

Terug naar