Mijn ervaring met de maand maart is dat wel rustig is (omdat deze maand de maand is dat de thema jaren verwisselt). Het is qua entertainment erg rustig, zo zal de parade deels uitgekleed zijn en zullen er veel shows niet zijn zoals hier of forum kunt lezen. Vanaf half april dan is er meestal vanuit Nederland nog niet z'n drukte en dan is het nieuwe thema jaar volop aan de gang dus extra leuk. zelf adviseer ik vrienden ook vaak als het kan om 4 dagen te gaab, dan kan je de meeste dingen zien en vooral met kleine kinderen red je het in 4 dagen nog niet altijd.
Qua hotels heb ik meeste goede ervaringen met Sequoia Lodge maar ook met die Partner Hotels: Dream Castle, Magic Circus, Explorers Hotel en Radisson Blue. De andere hotels zijn ook erg mooi maar gewoon toch stuk duurder en voor een gezin kan dat toch duur zijn. En als je een partner hotel neemt, kan je zelfs qua prijs nog wel eens een nachtje extra boeken maar ook als je goed op let hebben de Disney Hotels ook de aanbiedingen 3=2 of 4=3.
Het eten is in de hotels goed. Het verschilt wat je verwacht als je iedere avond buffet wilt kun je Sequoia Lodge, Santa Fee goed terecht, maar z'n gelijk buffet heeft Billy Bob's in Disney Village ook. Teven zijn Silver Spur en Cowboy Coukout ook goed aan te raden als niet buffet in het park zelf. NIEUW is het menu in Lucky Nugget Saloon in Disneyland Park.
Ook zijn er nog veel goede restaurants in Village zoals Café Mickey, Annette's Dinner, King Ludwigs, The Steak House, Rain Forrest en Planet Hollywood.
Qua trein is het net wat je makkelijk vind:
1. De TGV stopt direct in Disneyland Parijs maar daar moet je mee overstappen op Brussel Midi en kan je alleen opstappen in Schiphol, Rotterdam en Amsterdam als rechtstreekse verbinding.
2. Met de Thalys kan je Rechtstreeks vanaf Schiphol, Rotterdam en Amsterdam naar Brussel en moet je in ook in Brussel Midi overstappen op TGV.
3. Of je neemt de Thalys naar Parijs en neemt vanaf daar de Metro das met de metro 1x over stappen en daar doe je 30/45 min over ligt aan drukte van de metro.
Met kinderen zou ik zelf altijd voor optie 1 of 2 gaan deze is toch het veiligst en makkelijkst.
Voor prijzen is het hoe eerder je boekt hoe goedkoper de tickets meestal zijn
http://www.nshispeed.nl/
Ik hoop dat jullie wat aan deze info hebben.