Met de auto naar Disneyland Paris

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Inderdaad, goede tips! Ze kunnen zien dat je geen Franse nummerplaat hebt en dat je dus waarschijnlijk niet heel erg vaak komt!
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2017, 17:53

Super bedankt allemaal!
Hele goede tips :thumbs:
Ik voel me gerustgesteld, en zie niet meer zo tegen de rit op.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Lars1978
Member
Member
BerichtenCOLON 523
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2017, 07:49

Miss_Leonie schreefCOLONSuper bedankt allemaal!
Gelukkig.... Want de Magie begint toch eigenlijk al thuis met de voorpret bij het plannen van de trip... Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149

Lars1978 schreefCOLON
Miss_Leonie schreefCOLONSuper bedankt allemaal!
Gelukkig.... Want de Magie begint toch eigenlijk al thuis met de voorpret bij het plannen van de trip... Afbeelding
Daar heb je helemaal gelijk in! :sorc:
Afbeelding
wendyvanhunnik
Member
Member
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2016, 11:30

Hoi,

Ik had een paar vraagjes ik ga vrijdag t/m zondag naar disney met een paar vriendinenen met de auto, nou maken we ons nogal zorgen om de protesten op de weg. Iemand ervaring met of ze inderdaad echt wegen gaan blokkeren en kunnen we dan omgeleid worden of staan we dan stil voor uren, heeft het zin om donderdag avond te gaan rijden ipv vrijdag en kunnen we vanaf ons hotel dan beste de metro pakken? Hopelijk kunnen jullie me helpen :)
Groetjes Wendy.
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Volgens mij als je leest wat hier staat, heeft het geen effect als je van B of NL komt.
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Ik denk dat Wendy de blokkades met de stakingen bedoelt, en daar heb je overal effect van. ;-)

Hoe het gaat uitpakken valt niet te voorspellen. 't Is een door burgers opgezette actie en niet geleid door een vakbond o.i.d dus het is maar de vraag hoeveel van hun dreigementen ze gaan waarmaken.
De actie begint overigens op 17/11, zodus zaterdag, niet vrijdag.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571

Inmiddels heeft het ook de Belgische kranten gehaald:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201811 ... DO_a0Z2-hs
Afbeelding
wendyvanhunnik
Member
Member
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2016, 11:30

Ik bedoelde inderdaad de blokkades door de stakingen. Bedankt voor je antwoord ik denk dat we het er maar op gokken :)
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571

wendyvanhunnik schreefCOLONIk bedoelde inderdaad de blokkades door de stakingen. Bedankt voor je antwoord ik denk dat we het er maar op gokken :)
Wij vertrekken vrijdag ipv zaterdag zoals oorspronkelijk gepland.
Ik denk eerlijk gezegd dat als je al ter plekke bent, het nog wel zal meevallen. Ze leggen precies vooral focus op tolpoorten en autosnelwegen maar die heb je niet meer als je al in de Disney cirkel zit.
Ze spreken wel van de "cirkel" rond Disney ook te gaan blokkeren, dus als je van een hotel daarbuiten naar de parken moet, is het wel mogelijk dat je er hinder van ondervindt. Maar of "hinder" nu zal betekenen dat je er niet geraakt, of dat je er met heel veel vertraging geraakt, of misschien gewoon ietsje minder vlot dan anders, dat zal afwachten zijn...
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Op twitter schrijft de ANWB Wij raden u af om vandaag door of naar Frankrijk te reizen.
https://t.co/0Kf20Qn9GD. Succes iedereen die toch daar de weg op moet gaan.
Ona1991 schreefCOLONZe spreken wel van de "cirkel" rond Disney ook te gaan blokkeren, dus als je van een hotel daarbuiten naar de parken moet, is het wel mogelijk dat je er hinder van ondervindt. Maar of "hinder" nu zal betekenen dat je er niet geraakt, of dat je er met heel veel vertraging geraakt, of misschien gewoon ietsje minder vlot dan anders, dat zal afwachten zijn...
https://is.gd/PmK0v2 Overzichtskaart van de blokkades in Frankrijk

.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571

Wij zijn inmiddels terug, het viel dus allemaal prima mee, niks van de blokkades gemerkt en wij zijn op zeer regelmatige basis met de auto de baan op geweest.
Afbeelding
timheidi
Member
Member
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2017, 09:37

Wij zijn net gearriveerd en ook heel vlot kunnen tijden. Ze stonden aan de grens met een groepje, maar op de vrachtwagenparking, dus geen last.
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149

Fijn dat het zo is meegevallen!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
edisney
Member
Member
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2014, 17:55

Misschien hoort mijn vraag niet helemaal in deze groep, maar ik durf hem toch te stellen. Ik ga volgende week met een vriendin naar disney. Maar heb een compromis moeten sluiten, dus de 1e dag gaan we Parijs in. Nu willen we liever niet met de auto helemaal het centrum van Parijs in rijden maar ergens aan de rand parkeren en dan met de metro verder. Heeft Parijs ook een soort P&R zoals de grote steden in Nederland hebben? Heeft iemand een tip waar we handig kunnen parkeren zodat we toch relatief snel in het centrum zijn?
Vanaf 2002 t/m 2016 totaal 83 dagen naar Disneyland Parijs. Meerdere keren in Santa Fé, Explorer, Residhome, Kyriad, Ibis en B&B
In 2013 8 dagen in WDW Art of Animation geweest.
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar