Algemeen Vragen Topic

Allerlei info Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
MickeyMouse123
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2013, 22:38

Hallo Allemaal,
Dit jaar ga ik een dagtour maken naar disney op 27december. Het is een cadeau voor m'n vriendin voor kerst. We komen om half elf aan en om 18:00 vertrekken wij weer. Ik besef dat dit redelijk kort is. De laatste x dat ik in Disney ben geweest is 10 jaar terug en was toen 8.. Mijn vraag is: wat mogen we niet missen? Is het druk rond deze tijd (ik neem aan van wel?). Nog leuke romantische plekjes in Disney. Waar kunnen we t beste eten, en verder nog tips over hoe je Disney zo optimaal mogelijk kunt beleven in het korte tijdsbestek?
Ik hoop dat jullie mij op weg willen helpen, zodat ik mijn vriendin een geweldige dag kan bezorgen!

Gegroet,
Joris

Edit Dragy: topic verplaatst naar Algemeen vragentopic :)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Jammer dat je zo kort daar bent! Je mist de kerstboom en dreams. Smiddags zou ik walts of blue lagoon doen wel zeker reserveren! En da cavalcade kan je ook doen. De parade is om 16u45 normaal. Druk zal het spijtig genoeg wel zijn vrees ik. Mss ergens fastpas nemen en pirates of its a small world meepikken
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
P4ultje
Member
Member
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2013, 13:51

Weet iemand waar de halte van de shuttlebus naar het Adagio Aparthotel is? Wij komen met de metro aan en moeten dan eerst naar het hotel. Ik weet dat de halte voor o.a. Het Kyriad hotel net voorbij de bocht voor het station is, maar waar stopt de bus naar het Adagio Aparthotel?
Groet, Paul
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

P4ultje schreefCOLONWeet iemand waar de halte van de shuttlebus naar het Adagio Aparthotel is? Wij komen met de metro aan en moeten dan eerst naar het hotel. Ik weet dat de halte voor o.a. Het Kyriad hotel net voorbij de bocht voor het station is, maar waar stopt de bus naar het Adagio Aparthotel?
Groet, Paul
Bij het busstation waar ook de Kyriad bus stopt, stopt iets verderop de Pep bus lijn 50. Deze gaat naar Adagio.
Klik op de link hieronder voor het schema
http://www.buspeps.fr/fiches_horaires/b ... H50_PA.pdf

.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
P4ultje
Member
Member
BerichtenCOLON 3

Maria-Anna schreefCOLONBij het busstation waar ook de Kyriad bus stopt, stopt iets verderop de Pep bus lijn 50. Deze gaat naar Adagio.
Dankjewel Maria-Anna!
P4ultje
Member
Member
BerichtenCOLON 3

Maria-Anna schreefCOLONBij het busstation waar ook de Kyriad bus stopt, stopt iets verderop de Pep bus lijn 50. Deze gaat naar Adagio.
Uit dit schema blijkt dat de 31e december de laatste bus om 00.15 uur gaat :shock: Weet iemand of er nog een ander alternatief is om bij Aparthotel Adagiote komen?
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Met de RER zou een optie kunnen zijn, of anders een taxi. Lopen zou ook kunnen, zal een minuut of 25-30 te voet zijn schat ik zo.
De tijden van de RER kan je vinden via deze link http://www.ratp.fr/informer/pdf/oriente ... c=horaires

.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
P-C

Met de RER en lopen is langer da gewoon gaan lopen... En de RER rijdt s nachts ook niet elke 15 minuten... Maarwel gratis!
mashimaro
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2013, 22:54

Hoi allemaal. Morgennacht vertrekken wij richting Disneyland Parijs (blij!).
We gaan met de auto en verblijven in een hotel buiten Disneyland.
We zijn dus in DLP van 31/12 tot en met 02/01.

Ik had nog een aantal vragen:

- wij hebben vouchers die we gaan inwisselen voor tickets. Vanaf hoelaat is de balie open om die vouchers in te ruilen?
- wij vertrekken 'snachts en dachten dan ook om tijdens de middag even naar het hotel te rijden en daar dan een dutje te doen, zodat we 's avonds terug naar DLP kunnen gaan voor oudjaar te vieren. Mogen wij dan zomaar terug binnen met onze tickets? (ons hotel is geen disneyhotel, ook geen partner)
- ivm de parking: ik heb al verschillende zaken gelezen over de grote disneyparking (15 euro) en de parking aan Disney village (vroeger 8 euro, nu 12 euro?). Is het tarief voor de grote disneyparking eenmalig per dag? Dus als we 'smiddags even naar het hotel gaan, moeten we dan opnieuw betalen op de grote disneyparking of telt die 15 euro voor de hele dag? Ik veronderstel dat Disney Village duur gaat worden als we tussendoor even naar ons hotel gaan.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden! Fijne eindejaarsfeesten
Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 471
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2013, 17:17

mashimaro schreefCOLONHoi allemaal. Morgennacht vertrekken wij richting Disneyland Parijs (blij!).
We gaan met de auto en verblijven in een hotel buiten Disneyland.
We zijn dus in DLP van 31/12 tot en met 02/01.

Ik had nog een aantal vragen:

- wij hebben vouchers die we gaan inwisselen voor tickets. Vanaf hoelaat is de balie open om die vouchers in te ruilen?
- wij vertrekken 'snachts en dachten dan ook om tijdens de middag even naar het hotel te rijden en daar dan een dutje te doen, zodat we 's avonds terug naar DLP kunnen gaan voor oudjaar te vieren. Mogen wij dan zomaar terug binnen met onze tickets? (ons hotel is geen disneyhotel, ook geen partner)
- ivm de parking: ik heb al verschillende zaken gelezen over de grote disneyparking (15 euro) en de parking aan Disney village (vroeger 8 euro, nu 12 euro?). Is het tarief voor de grote disneyparking eenmalig per dag? Dus als we 'smiddags even naar het hotel gaan, moeten we dan opnieuw betalen op de grote disneyparking of telt die 15 euro voor de hele dag? Ik veronderstel dat Disney Village duur gaat worden als we tussendoor even naar ons hotel gaan.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden! Fijne eindejaarsfeesten

1 voucher omruilen kan de gehele dag door bij alle kassa's naar ik weet.
2 je kunt in en uit lopen elke 15 minuten.
3 parking Disney is eenmalig, kassabon bewaren

4 Van t zelfde!
mashimaro
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2013, 22:54

Heel erg bedankt. Nu kan ik met een gerust hart vertrekken.
juniordisneyfan
Member
Member
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2012, 16:37

Weet iemand als het druk is in Disneyland tijdens Pasen ?
Dan hebben redelijk wat landen geen vakantie (schijnt)

Alvast bedankt !
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

juniordisneyfan schreefCOLONWeet iemand als het druk is in Disneyland tijdens Pasen ?
Dan hebben redelijk wat landen geen vakantie (schijnt)

Alvast bedankt !

Weekends en vakanties zijn zeker drukker dan andere dagen is normaal ....

Wil je weten wanneer het rustig is kijk je gewoon naar de prijzenkalender, goedkoper is minder druk!
http://www.magischenachten.nl/ heeft een makkelijk toegankelijk kalender met de prijscategorie per dag
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
kizzy
Member
Member
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2014, 11:57

Weet er iemand of er tijdens pasen iets speciaal voorzien is in de parken/village en/of hotels?
Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 471
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2013, 17:17

kizzy schreefCOLONWeet er iemand of er tijdens pasen iets speciaal voorzien is in de parken/village en/of hotels?
Neen, in de parken niet, soms in Disney Village wel.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar