Vanmorgen in ratatouille geweest, vlak na opening was het druk, had toen al een fastpass bemachtigd was 15 min. Wachten.
Daarna 3x single rij gedaan, absolute max 20 min. Wachtrij.
Smiddags nog 6x gegaan en nooit langer als 10 minuten moeten wachten.
Vandaag 7x single rij gedaan en 1x niet samen met mijn medepassagier in het karretje gezeten. Single rij doet het goed, er passen 3 mensen naast elkaar en meeste mensen zijn met 2 of 4, dus is er al snel plek voor een single persoon.
Attractie zelf! Tof! Tof! Tof!
Kan her en der nog wat finetuning hebben, maar een hoop technieken worden wel tot het max getrokken!!
Ratatouille: The Adventure!
-
sandertilburg
- Member

- BerichtenCOLON 22
- GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2012, 23:03
even een vraagje zoals bekend is 10 julie de grand opening voor het publiek wij zijn erbij wie nog meer? wij waren niet in de gelegenheid om op de speciale dagen te gaan dus wij hebben geboekt rond de opening. misschien elkaar treffen daar of zo iets?
- Prins Adam
- Beheerder

- BerichtenCOLON 9221
- GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40
Wij deden de attractie dit weekend 6 keer in totaal!
De details overal zijn geweldig en je kan er zeker een paar keer in, vond het zelfs beter de 3-4de keer dan de eerste keer, er is zoveel te zien dat je nooit alles van de eerste keer kan zien! Er was zelfs een keer waarbij een filmpje in de attractie er anders uitzag, super grappig om te zien! Er zijn zeker gelijkenissen met de Spiderman 3D in Universal al is deze iets harder om te doen en is Ratatouille zachter en meer een familie attractie! Hier en daar zijn er wel een paar details die nog iets beter zouden gekund hebben....
Wat nog opviel is dat mensen van de schermen foto's proberen nemen met flash! NIET doen aub geniet gewoon. Het restaurant nog niet kunnen doen maar we kijken er echt naar uit om het toe doen volgende keer!
Een hele leuke toevoeging voor DLP, laat ze nog zo een paar leuke attracties toevoegen zodat alles wat samen past!
De details overal zijn geweldig en je kan er zeker een paar keer in, vond het zelfs beter de 3-4de keer dan de eerste keer, er is zoveel te zien dat je nooit alles van de eerste keer kan zien! Er was zelfs een keer waarbij een filmpje in de attractie er anders uitzag, super grappig om te zien! Er zijn zeker gelijkenissen met de Spiderman 3D in Universal al is deze iets harder om te doen en is Ratatouille zachter en meer een familie attractie! Hier en daar zijn er wel een paar details die nog iets beter zouden gekund hebben....
Wat nog opviel is dat mensen van de schermen foto's proberen nemen met flash! NIET doen aub geniet gewoon. Het restaurant nog niet kunnen doen maar we kijken er echt naar uit om het toe doen volgende keer!
Een hele leuke toevoeging voor DLP, laat ze nog zo een paar leuke attracties toevoegen zodat alles wat samen past!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Jaco schreefCOLONOok gewoon 10x op een dag he, addict
Haha, Whoei!
ff kort verslagje van mijn ervaringen:
Rond 09:15 kwamen we aan bij de ingang van Studio's voor het ophalen van de tickets en het zwarte bandje.
Opvallend is hierbij dat de namen allemaal op papier opgezocht worden en dan afgestreept worden. Een computer met zoek functie lijkt me dan toch net zo makkelijk.
Uiteindelijk liepen we iets voor 10:00 richting de "magische blauwe poort" en jawel, op vertoon van het bandje mochten we doorlopen.
We zijn toen gelijk in de rij gaan staan om te reserveren voor het Restaurant. (En ondertussen heb ik de eerste 2 fastpasstickets uit de automaat gehaald.) Nadat de reservering gelukt was, iets voor half 11 in de fastticket-line angesloten en rond half 11 ging de attractie onder luid applaus open.
Aangesloten in de rij en een brilletje gepakt.
Voor een volgende keer neem ik van thuis een (fatsoenlijke) 3D bril mee (hopen dat die werkt)
Deze brilletjes zijn klein, zitten strak om je hoofd en in mijn geval kwam er boven en onder de bril een hoop vals licht binnen wat ik storend vind bij het 3D effect. Ook poetsdoekjes zijn aan te raden! Sommige brillen zijn niet helemaal schoon en een vingervlek zit al snel op de bril. (wat nog storender is tijdens de attractie)
Bij het station viel het me vooral op hoe snel de single-rij gaat. Er kunnen 3 mensen naast elkaar en aangezien er een hoop met 2 of 4 zijn, zijn er ene hoop plekken vrij voor de singles! (We hebben uiteindelijk 7x de single rij gepakt en slecht 1x niet bij elkaar in het karretje gezeten, zeker een aanrader dus!
De Ride zelf vond ik erg gaaf! Er is zo ontzettend veel te zien! zelfs na 10x zie je nog nieuwe dingen op het scherm. Een veel gelezen commentaar is dat je van scherm tot scherm rijd. Zwart/Wit gezien is dit natuurlijk ook zo, maar het is allemaal wel ontzettend mooi gemaakt! Het meest jammere vind ik vooral dat sommige effecten op de ene plek in het karretje beter voelbaar zijn dan op de andere plek. (Geur, Warmte, Water, Wind etc.)
Al met al vind ik het wel een erg gave attractie! Hij is zeker de moeite waard (wellicht zelfs een must) om meerdere keren te gaan om alles goed te ervaren en zien.
Maar of het mijn Top3 haalt? Ik ben bang van niet!
Daarvoor is het idd toch te statisch. Sommige effecten hadden heftiger gemogen (en beter verdeeld over de karretjes) en sommige scene's hadden nog niets meer aandacht mogen krijgen!
-
juniordisneyfan
- Member

- BerichtenCOLON 221
- GeregistreerdCOLON 15 Mei 2012, 16:37
Ratatouille is in soft opening nu ! Live vanuit de wachtrij 
- Prins Adam
- Beheerder

- BerichtenCOLON 9221
Thx om te melden en het restaurant

-
juniordisneyfan
- Member

- BerichtenCOLON 221
- GeregistreerdCOLON 15 Mei 2012, 16:37
Ja ! En er word reclame voor het restaurant gemaakt . PS top ride !
Dan moeten wel elkaar tegen het lijf gekomen zijn!juniordisneyfan schreefCOLONRatatouille is in soft opening nu ! Live vanuit de wachtrij
Ook geweest en dit is toch een TOP attractie voor de ganse familie! Wij waren met 5 en zelfs de allerkleinste van 3 was mega enthousiast! Fastpass genomen en een half uurtje moeten wachten.
Single riders 5 min wachttijd en de normale rij was 40 min (wat nog goed meevalt!).
Vandaag toch Chez Remy geboekt voor onze volgende trip (de 14de juli
Dream pas Infinity Pass since 2008
2018 is our most magical Disney year! 4x Disneyland Paris, 18 days Walt Disney World (Port Orleans Riverside) and 3 days Disneyland Resort Anaheim (Disneyland Hotel).
2018 is our most magical Disney year! 4x Disneyland Paris, 18 days Walt Disney World (Port Orleans Riverside) and 3 days Disneyland Resort Anaheim (Disneyland Hotel).
Berry schreefCOLONDan moeten wel elkaar tegen het lijf gekomen zijn!juniordisneyfan schreefCOLONRatatouille is in soft opening nu ! Live vanuit de wachtrij
Ook geweest en dit is toch een TOP attractie voor de ganse familie! Wij waren met 5 en zelfs de allerkleinste van 3 was mega enthousiast! Fastpass genomen en een half uurtje moeten wachten.
Single riders 5 min wachttijd en de normale rij was 40 min (wat nog goed meevalt!).
Vandaag toch Chez Remy geboekt voor onze volgende trip (de 14de juli) want dat zag er smaaaakelijjjjk uit!
Hopelijk blijven de wachttijden ook zo na de officiele opening?
Laat het smaken bij "chez remy"
Ratatouille is echt een top attractie en ik ben blij dat ik op 28 juni de avant premiere opening heb meegemaakt (met de nodige mankementen (na lange tijd gesloten wegens defect (deel afgesloten zelfs) toch nog open gegaan, maar zonder de geur effecten, die bleken niet meer te werken op dat moment :/ ) en regen).
Wachttijd was +100 minuten, maar het was het meer dan waard (het gaat echt snel vooruit, dus de eigenlijke wachttijd was iets minder dan 100 minuten
Ik had niet geregistreerd en mijn Dream jaarpas, pas de dag ervoor (27 juni) aangekocht, maar na wat heen en weer geloop en gezaag (de aanhouder wint) toch 5 bandjes gekregen voor toegang

2 Juli terug geweest, maar geen soft opening die dag :/, denk dat het vanaf 10/11 juli echt aanschuiven gaat zijn, langer dan de Crush Coaster.
Wachttijd was +100 minuten, maar het was het meer dan waard (het gaat echt snel vooruit, dus de eigenlijke wachttijd was iets minder dan 100 minuten
Ik had niet geregistreerd en mijn Dream jaarpas, pas de dag ervoor (27 juni) aangekocht, maar na wat heen en weer geloop en gezaag (de aanhouder wint) toch 5 bandjes gekregen voor toegang

2 Juli terug geweest, maar geen soft opening die dag :/, denk dat het vanaf 10/11 juli echt aanschuiven gaat zijn, langer dan de Crush Coaster.
Fastpass is your friend zou ik dan zo zeggenDjoeN schreefCOLONRatatouille is echt een top attractie en ik ben blij dat ik op 28 juni de avant premiere opening heb meegemaakt (met de nodige mankementen (na lange tijd gesloten wegens defect (deel afgesloten zelfs) toch nog open gegaan, maar zonder de geur effecten, die bleken niet meer te werken op dat moment :/ ) en regen).
Dream pas Infinity Pass since 2008
- Prins Adam
- Beheerder

- BerichtenCOLON 9221
Groot voordeeel van Ratatouille is wel de fastpass die werkt perfect