Algemeen Vragen Topic

Allerlei info Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PeterEs
Member
Member
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2014, 19:49

Dragy schreefCOLON In september moet je niets speciaals verwachten, dan is het namelijk laagseizoen en maken ze de overgang van zomer naar Halloween.

De winkel in het Disneyland Hotel zit net voor de lobby op het eerste verdiep (waar de ingang is voor beide restaurants). Als je voor het hotel (en de parkingang) staat ga je rechts binnen, neem je de lift naar het eerste verdiep en loop je verder de gang in, dan vind je het winkeltje aan je linkerkant.

Ik geloof dat je enkele WDCC beelden zult vinden in The Disney Galery (Disney Village) en ook wel in het Disneyland Hotel winkeltje. Ook staan er enkele beelden vooraan in Harrington's Fine China & Porcelains in Main Street USA. Al is het aanbod wel redelijk beperkt.
Thanks!
Was ik al een beetje bang voor. Volgens mij sloten vroeger (en dan heb ik het over +/- 10 jaar geleden) de periodes wel op elkaar aan. Of heb ik dat verkeerd?

Ik ben erg benieuwd naar de winkel in het Disneyland Hotel! Moet ik nog ergens verantwoorden wat ik kom doen, of kan ik zo doorlopen? Enig idee of je met een shareholderscard korting krijgt op de WDCC beelden?
Gebruikers-avatar
Mich€l
Member
Member
BerichtenCOLON 719
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2014, 10:56

Je kunt er zo binnenlopen bij het hotel en de winkel. Geen probleem, ben er vorige week ook nog binnen geweest. En anders gewoon net doen of je er thuis hoort, haha ;-)
MickeyMouse123
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2013, 22:38

Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik gaan komend weekend 3dagen naar Parijs. Wij wilden in de namiddag/avond, met de metro naar village. Aan jullie de vraag is het goed te doen naar disney met de metro? En vertrekt er vaak een metro? Wij hebben hier zelf 0,0 ervaring mee hihi.
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Ja hoor die rijdt volgens mij elke 10 minuten. En de afstand valt reuze mee, half uurtje ben je in het centrum.
Gebruikers-avatar
Sprookjesprins6
Member
Member
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 18:06

Hoi!
Als het goed is wil ik in september met mijn zusje gaan liefste van vrijdagavond tot maandag
We willen een jaar kaart kopen.
Nu mijn vraag :

1) welke datum kunnen we beste gaan naar Disney in sep (we gaan voornamelijk op pinnen jacht :thumbs: )
2) welke jaarkaart kunnen we beste nemen?
3) nog tips???
I ❤️ Disney!
Wie wil pins ruilen??

The most fantastic, magical things can happen, and it all starts with a wish.
Gebruikers-avatar
hansolo
Member
Member
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2014, 18:53

Sprookjesprins6 schreefCOLONHoi!
Als het goed is wil ik in september met mijn zusje gaan liefste van vrijdagavond tot maandag
We willen een jaar kaart kopen.
Nu mijn vraag :

1) welke datum kunnen we beste gaan naar Disney in sep (we gaan voornamelijk op pinnen jacht :thumbs: )
2) welke jaarkaart kunnen we beste nemen?
3) nog tips???
1) Wanneer je denkt dat er een goede pin wordt gereleased, of op een rustige dag (meestal weekdag). Op de site van Disneyland Paris staat een .pdf met kleurencodes per drukte in een kalender.

2) Hangt ervan af wat je wil. Vergelijk de twee eens (ik vind zelf Dream heel aantrekkelijk, je moet meer betalen maar je krijgt meer kortingen en je mag alle dagen binnen).
To live... To live, would be an awfully big adventure.
Gebruikers-avatar
PeterEs
Member
Member
BerichtenCOLON 18

Wat is de meest eenvoudige/snelste/goedkoopste manier om vanaf gare du nord bij val d' europe te komen?
Volgens mij stopt alleen RER A daar, maar die stopt niet op gare du nord. Waar kan ik het best overstappen?

Wat voor ticket moet ik kopen?
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415

Je stapt op Gare du Nord op RER B en stapt 1 halte verder over (Chatelet les Halles) op de RER A. Je kunt vanaf gare du Nord ook RER D nemen, maar de B is makkelijker omdat je dan op Chatelet alleen maar het perron hoeft over te steken.

Kaartje kost iets van 7,45 geloof ik. Je kunt er eentje uit de automaat halen (Paris region) of bij een loket eentje halen.
Gebruikers-avatar
ElsV
Member
Member
BerichtenCOLON 530
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:14

Het is zoals Annet zegt het gemakkelijkst om de B te nemen,wij deden dit afgelopen weekend en dat ging supervlot!
Een enkelticketje kost 7,50€
Ik heb de tickets aan een loket gekocht,daar ik er 4 nodig had,ik vroeg gewoon "4 tickets richting dlp) en ik die automaten niet echt vertrouw (kheb al jaren een idee dat dit niet klopt en krijg die gedachte niet uit mijn hoofd :-) )
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415

Ik heb de laatste keer heen via het loket gekocht en terug via de automaat en de prijs was hetzelfde en ze werkten allebei :P Dus de automaat is ook betrouwbaar haha.
Gebruikers-avatar
PeterEs
Member
Member
BerichtenCOLON 18

Dank voor alle reacties! Ik las net dat ze in de Thalys ook al tickets verkopen voor dezelfde prijs als aan het loket. Als ze daar ook 7,50 zijn haal ik ze gewoon in de Thalys, dat scheelt weer tijd bij het overstappen :)
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Bij de Thalys hebben ze alleen de kaartjes coor de regio Parijs zelf niet voor buiten de stad.

Bij deze de beschrijven te volgen vanaf aankomst Thalys. Had ik eerder op mousears geplaatst en mensen die hem gebruiken vinden hem handig. Succes en goede reis. Het is niet moeilijk hoor.

voor de Thalys reizigers

Thalys komt aan op spoor 8 of 9. Garde du nord is een kopstation of wel trein kan er alleen vooruit inrijden om te vertrekken kan hij alleen de kant uit zoals hij ok gekomen is. In brussel is de Thalys vanuit nl gekoppeld aan de thalys uit luik, je zit in het achterste stuk als je aankomt in parijs. Je kan maar een kant oplopen om van perron af te komen gewoon mensenmassa volgen. Halverwege het perron, vlak voordat het dak van het station begint, zit een trap naar beneden staat ook een bord boven de trap met RER.Metro er op. deze trap kan je niet missen aangezien de treindeel vanuit nl voor deze trap stopt je je dus voor de trap uitstapt.

Ga de trap af en onderaan links de tunnel in. Aan het einde van de tunnen zie je de metropoortjes. in het halletje voor de poortjes kan je zowel links als rechts bij de kaartjesautomaten of bij het loket links voorje kaartje voor station Marne Vallee Chessey(disneyland) kopen. €7,50 enkele reis voor volwassenen. retourtje is even duur als twee enkeltjes. Je kan ook meteen kiezen voor retourtje. Op de automaat moet je parijs regio kiezen en dan marne valle chessy in typen automaat kan ook in het engels worden gezet en je kan er gewoon pinnen of muntgeld in stoppen. loket is over algemeen open maar zijn dagen dat het dicht is. Betalen kan dus met je Nederlandse bankpas of met je credit card of het bedrag cash. Er zijn steeds meer automaten waar je ook papiergeld in kan doen ipv alleen munten.

Als je kaartje hebt ga je door het poortje en loop je rechtdoor. je moet de achterste trap af naar RER B in de richting B2 Robinsn of B4 Saint remy. maakt niet uit welke trein je pakt want de volgende halte Chatelete les halles moet je al weer overstappen. ritje duurt ong 5 min normaal maar kan als heel druk is ook 10 min duren ja ook daar kennen ze vertragingen.

op Chatelet les halles steek je het perron over voor lijn RER A4 Marne le valle chessy(disneyland) Als je op het perron staat zie je grote lichtbakken hangen die zwart zijn met daarop in witte letters alle namen van de stations waar de RER A langs komt. Ook zie je gele vierkante lichtjes branden voor de namen van de stations. Als het GELE lampje voor station MARNE Valle Chessy (disneyland) BRAND dan moet je in de eerste trein die aankomt instappen lekker plekje zoeken en genieten van het vooruitzicht dat je snel bij disney zal zijn. duurt ong 40 tot 45 min en is laatste station waar de trein stopt. men roept het ook om met train terminus disneyland paris.
Vervolgens trap lift of roltrap op station uitlopen en genieten!
Gebruikers-avatar
PeterEs
Member
Member
BerichtenCOLON 18

Dank voor de beschrijving! Volgens mij is het inmiddels wel mogelijk om RER tickets naar Disney in de Thalys te kopen.

Volgens thalys.com:"Reis heel eenvoudig naar Disneyland®! In de treinen uit Amsterdam kunt u in de ThalysBar uw RER-kaartje kopen met bestemming Marne-la-Valée Chessy / Parc Disneyland®.
Monster-E
Member
Member
BerichtenCOLON 550
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2014, 09:06

Top!

Dank PeterEs en Calimero!
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Mijn ervaring is dat bij het barretje in de Thalys ze vaak alleen de kaartjes op voorraad hebben voor in regio Parijs zelf niet voor buiten de stad.

Wij nemen, als we in het weekend aankomen, voor iedereen onder de 26 een `Ticket Jeunes' zones 1-5.
Dit kaartje is wel maar alleen op een zaterdag, zondag of een feestdag geldig maar je kunt er onbeperkt een hele dag mee reizen. Het is een paar cent duurder dan een enkeltje maar we gaan dezelfde dag vaak nog even naar het winkelcentrum in Val d `Europe en dan komen we voordeliger uit. Want dan hoeven we die heen en terugrit niet nog eens aan te schaffen.

Voor een routekaart van de Réseau Express Régionale (RER) A klik op de link:
http://www.transilien.com/contents/fr/D ... igne_A.pdf
Als je in Les Halles overstapt op de RER A let op dat je eindbestemming Chessy/Disneyland is.

.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar