Disneyland Parijs Financieel

Alles over de Aandelen en het Financiële van Disneyland Paris
Kristof27
Member
Member

maar wat ik me afvraag, is het dan de bedoeling dat walt Disney op termijn alle aandelen in handen zou krijgen? aangezien ze een bod willen doen op de aandelen, en zo volledige controle hebben over dlp?
Minijeffrey
Member
Member

Kristof27 schreef:maar wat ik me afvraag, is het dan de bedoeling dat walt Disney op termijn alle aandelen in handen zou krijgen? aangezien ze een bod willen doen op de aandelen, en zo volledige controle hebben over dlp?
Is blijkbaar wettelijk verplicht volgens het persbericht. Maar er staat niet echt iets in over voorwaarden tot aanvaarding. Dit lijkt namelijk een beetje op een bedrijf dat van de beurs wil stappen en daarom een bod uitbrengt op alle aandelen. Echter moet in die situatie een bepaald quota bereikt worden (95% dacht ik), anders gaat het hele bod niet door.

Maar hier is het anders denk ik, al weet ik niet goed wat er dan zal gebeuren, dit zal namelijk de hele structuur van de aandeelhouders veranderen. Het document is daar vaag over.
PeterPan1
Member
Member

Minijeffrey schreef:
Kristof27 schreef:maar wat ik me afvraag, is het dan de bedoeling dat walt Disney op termijn alle aandelen in handen zou krijgen? aangezien ze een bod willen doen op de aandelen, en zo volledige controle hebben over dlp?
Is blijkbaar wettelijk verplicht volgens het persbericht. Maar er staat niet echt iets in over voorwaarden tot aanvaarding. Dit lijkt namelijk een beetje op een bedrijf dat van de beurs wil stappen en daarom een bod uitbrengt op alle aandelen. Echter moet in die situatie een bepaald quota bereikt worden (95% dacht ik), anders gaat het hele bod niet door.

Maar hier is het anders denk ik, al weet ik niet goed wat er dan zal gebeuren, dit zal namelijk de hele structuur van de aandeelhouders veranderen. Het document is daar vaag over.
Kennelijk heb jij er verstand van. Koop je zelf nu extra op dit moment tegen de huidige prijs om het straks te verkopen? Of zou je anderen adviseren dit nu te doen?
Afbeelding
Afbeelding
Minijeffrey
Member
Member

PeterPan1 schreef:
Minijeffrey schreef:

Kennelijk heb jij er verstand van. Koop je zelf nu extra op dit moment tegen de huidige prijs om het straks te verkopen? Of zou je anderen adviseren dit nu te doen?
Iedereen moet dit voor zichzelf uitrekenen. Mensen die aan een hoog bedrag aandelen gekocht hebben zullen onder deze voorwaarden nooit hun geld terugzien. Dan is het enkel nog de vraag of je instapt in het kapitalisatieproces om daarna te verkopen aan TWDC of dat je liever meteen verkoopt of dat je natuurlijk beslist niet te verkopen aan TWDC... Er zijn veel opties, en de goede optie kiezen is bijna onmogelijk te voorspellen.
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Na de val is het aandeel op de beurs aan het herstellen :) Zouden er dan toch leuke vooruitzichten komen voor het aandeel op termijn?
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Afbeelding
Afbeelding
Monster-E
Member
Member

Prins Adam schreef:Leuk artikel over de toestand nu

http://www.discoverthemagic.nl/2014/10/ ... nd-parijs/
Interessant artikel!
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Ook D-log.nl heeft nu een artikel met wat info:

Via verschillende kanalen stopt moederbedrijf The Walt Disney Company een slordige 1 miljard euro extra in het nog altijd noodlijdende Disneyland Paris. Dat is vanochtend aan aandeelhouders bekend gemaakt.

De extra steun komt in de vorm van een cash infusion van 420 miljoen euro, 600 miljoen euro aan schulden aan The Walt Disney Company worden omgezet in aandelen en de overige schuld (€998 miljoen ipv de huidige €1,7 miljard) hoeft pas in 2024 afbetaald te zijn.

Door de financiële injectie komt er per direct 250 miljoen euro vrij voor investeringen, maar door het wegvallen van de enorme schuldenlast is er over een periode van meerdere jaren veel meer financiële ruimte voor nieuwe attracties, opknapbeurten van huidige rides en hotels en de langverwachte placemaking van het Studios Park.

Alle details van de maatregelen vind je hier: http://timon.disneylandparis.com/corpor ... disney.pdf Voor alle duidelijkheid: de maatregelen zijn nu nog een voorstel -- ze moeten nog door aandeelhouders (waaronder prins Al Waleed bin Talal, goed voor 10% van de aandelen) worden goedgekeurd. Als dit allemaal doorgaat krijgt TWDC namelijk meer aandelen dus ook meer zeggenschap in EuroDisney,wat automatisch leidt tot minder inspraak voor de overige aandeelhouders.

Deze maatregelen laten zien dat TWDV gelooft in succes voor Parijs, maar ook wel snapt dat het resort niet kan verder bouwen met de huidige schuldenlast. Twee jaar geleden nam het al 1,3 miljard van de schuldenlast over van de Franse banken, waarmee TWDC de grootste schuldeiser van EDL werd -- dat hield direct in dat een project als de Ratatouille ride gerealiseerd kon worden, aangezien TWDC een stuk toeschietelijker bleek geld te geven voor deze investering dan de Franse banken dit waren.

Deze tweede grote injectie is wederom blijk van vertrouwen vanuit Amerika in Parijs, maar een 1 miljard-expansie zoals TWDC die in DCA doorvoerde is het (nog) niet.

Mark Stead, Senior Vice-President Finance van EuroDisney SCA, heeft in een video verdere uitleg verschaft en benadrukt dat het bedrijf niet in de problemen zit.

http://d-log.nl/nieuws/104/157288/milja ... and-parijs

Afbeelding
Afbeelding
binra
Member
Member

Zelfs RTL journaal besteedt aandacht aan dit nieuws
Waarschijnlijk weer vanaf december 2014 een jaarkaart aanschaffen en back to the magic.
juniordisneyfan
Member
Member

marijndz
Member
Member

Zelfs bij het nos jeugdjournaal was er een stukje over disneyland parijs, vind het allemaal wel een beetje overdreven allemaal .
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Ze zouden beter de nieuwe attractie promoten

Afbeelding
Afbeelding
Minijeffrey
Member
Member

Best schrijnend hoe de pers gewoon leugens verkoopt.
Monster-E
Member
Member

ach, ik snap wel dat het nieuws is...
een kapitaal injectie van 1 miljard is best een hoop...
Maria-Anna
Member
Member

Minijeffrey schreef:Best schrijnend hoe de pers gewoon leugens verkoopt.
En de berichtgeving is vaak amateuristisch....ik hoor/lees `het Eurodisney park'.....en dan weet ik al genoeg :roll:
Misschien kunnen ze beter eerst hun huiswerk eens doen voor ze HET nieuws op tv brengen of in andere media? :sorc:

.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Plaats reactie

Terug naar “Euro Disney SCA Financieel”