Disneyland Parijs Financieel

Alles over de Aandelen en het Financiële van Disneyland Paris
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Onder de faq nog wat meer info: http://timon.disneylandparis.com/corporate/en/
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Kiara
Member
Member

Misschien ontzettend blond, maar verplichten ze je nu om je aandelen te verkopen, of mag je ze ook gewoon houden en wat gebeurd er dan eventueel mee?
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Nee je mag ze houden, verkopen of bijkopen. Maar dat kan pas volgend jaar.
Het is ook zo dat er een manier is om de prijs van je aandelen terug te krijgen voor de bekendmaking en dat was 3,5 euro per aandeel.
En er is geen haast bij!

Afbeelding
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Vrijdag voor de bekendmaking stonden de aandelen 3.46 euro per stuk! Nu is er een manier om deze te recupereren zodat je 3.5 euro per stuk terugkrijgt van TWDC!
My shares were worth 3.46 euros before the announcement, will my holding lose value?
The proposal allows shareholders to preserve economic value of their holding
The example below demonstrates how to preserve your economic value but is one of many options you have as a shareholder. You have time to review all your investment options as the transaction will occur in the first half of 2015.
If you want to guarantee the full value of shares at their pre-announcement share price, you would participate fully in the rights offering and then sell all your shares into the mandatory tender offer.
Pre-announcement: 1 share at €3.46
Post transaction: 1 existing share: to be sold at €1.25 (i.e. TERP) to TWDC in mandatory tender offer + 9 new shares: subscribed at €1.00 per share through full participation in the rights offering. Then sell all nine new shares at €1.25 to TWDC in the mandatory tender and realize €2.25 net value
= €1.25 + €2.25 = €3.50 i.e. slightly above pre announcement value

You have the flexibility to pursue a range of options—among them, to fully realize the value of your shares at their pre-announcement share price; to maintain your ownership percentage; or to make no new investment, realize any value from selling your subscription rights, and hold or sell your shares.
Bron: http://timon.disneylandparis.com/corporate/en/#contentj

Als je in begin 2015 dus 3.5 euro per aandeel wilt terug krijgen moet je per aandeel dat je nu hebt 9 nieuwe aandelen aankopen aan 1 euro! (dit kunnen bestaande aandeelhouders pas begin 2015)
Dan heb je dus in totaal 10 aandelen, deze 10 aandelen kan je gewoon houden of verkopen aan TWDC die een verplicht bod moet doen van 1.25 euro per aandeel (je bent niet verplicht ze te verkopen)
Wel is het zo als je ze alle 10 verkoopt je 12.5 euro terug krijgt voor je 10 aandelen (1 oude en 9 nieuwe), dat is dan ook de waarde die je zelf betaalde voor de 9 nieuwe aandelen + de waarde van je oud aandeel bij de bekendmaking 3.46euro

3.5 euro + 9 euro= 12.5 euro

Je kan hier nog rustig over nadenken want de wijziging gebeurd pas begin 2015! Als je nu onder de 3.5 euro verkoopt doe je eigenlijk verlies. Betaalde je ooit meer dan 3.5 euro zoals de meesten doe je verlies met deze actie. Je kan ook gewoon je bestaande aandelen houden, of er bijkopen en deze ook houden.

Bestaande Shareholders kunnen gewoon lid blijven aan de huidige voorwaarden! Wel is het zo dat er voor nieuwe shareholders nieuwe voorwaarden kunnen komen!

Afbeelding
Afbeelding
Minijeffrey
Member
Member

Prins Adam schreef:Vrijdag voor de bekendmaking stonden de aandelen 3.46 euro per stuk! Nu is er een manier om deze te recupereren zodat je 3.5 euro per stuk terugkrijgt van TWDC!
My shares were worth 3.46 euros before the announcement, will my holding lose value?
The proposal allows shareholders to preserve economic value of their holding
The example below demonstrates how to preserve your economic value but is one of many options you have as a shareholder. You have time to review all your investment options as the transaction will occur in the first half of 2015.
If you want to guarantee the full value of shares at their pre-announcement share price, you would participate fully in the rights offering and then sell all your shares into the mandatory tender offer.
Pre-announcement: 1 share at €3.46
Post transaction: 1 existing share: to be sold at €1.25 (i.e. TERP) to TWDC in mandatory tender offer + 9 new shares: subscribed at €1.00 per share through full participation in the rights offering. Then sell all nine new shares at €1.25 to TWDC in the mandatory tender and realize €2.25 net value
= €1.25 + €2.25 = €3.50 i.e. slightly above pre announcement value

You have the flexibility to pursue a range of options—among them, to fully realize the value of your shares at their pre-announcement share price; to maintain your ownership percentage; or to make no new investment, realize any value from selling your subscription rights, and hold or sell your shares.
Bron: http://timon.disneylandparis.com/corporate/en/#contentj

Als je in begin 2015 dus 3.5 euro per aandeel wilt terug krijgen moet je per aandeel dat je nu hebt 9 nieuwe aandelen aankopen aan 1 euro! (dit kunnen bestaande aandeelhouders pas begin 2015)
Dan heb je dus in totaal 10 aandelen, deze 10 aandelen kan je gewoon houden of verkopen aan TWDC die een verplicht bod moet doen van 1.25 euro per aandeel (je bent niet verplicht ze te verkopen)
Wel is het zo als je ze alle 10 verkoopt je 12.5 euro terug krijgt voor je 10 aandelen (1 oude en 9 nieuwe), dat is dan ook de waarde die je zelf betaalde voor de 9 nieuwe aandelen + de waarde van je oud aandeel bij de bekendmaking 3.46euro

3.5 euro + 9 euro= 12.5 euro

Je kan hier nog rustig over nadenken want de wijziging gebeurd pas begin 2015! Als je nu onder de 3.5 euro verkoopt doe je eigenlijk verlies. Betaalde je ooit meer dan 3.5 euro zoals de meesten doe je verlies met deze actie. Je kan ook gewoon je bestaande aandelen houden, of er bijkopen en deze ook houden.

Bestaande Shareholders kunnen gewoon lid blijven aan de huidige voorwaarden! Wel is het zo dat er voor nieuwe shareholders nieuwe voorwaarden kunnen komen!

Trouwe shareholders die hun aandeel gekocht hebben aan bvb €11 of zelfs voor de reverse stock split hebben een zwaar verlies als ze ingaan op dit aanbod. Maar wat is het alternatief: aandelen houden en hopen dat het aandeel ooit weer zal stijgen? Lijkt me sterk...
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Ikzelf heb ook meer betaald dan 3.5 euro hoor maar dit zij de opties:
  • Houden (kost niks je hebt wel nog je aandelen en shareholderskaart)
    Bijkopen en houden (hopen op beterschap na de regeling, is wel terug gokken)
    verkopen (ik zou dan wel wachten en niet verkopen onder de 3.5 euro of in 2015 bijkopen en verkopen via de regeling die er komt waardoor je 3.5 euro terugkrijgt)
Dat is het risico van de beurs! Ooit met Fortis (in Belgie) veel geld verloren.
Als ze niks doen zouden we op termijn wss ook niks meer krijgen voor ons geld!

Ik denk eraan een deel te verkopen via de regeling en de rest houden, heb er nu 435 :)

Afbeelding
Afbeelding
Monster-E
Member
Member

Afbeelding
Minijeffrey
Member
Member

Prins Adam schreef:Ikzelf heb ook meer betaald dan 3.5 euro hoor maar dit zij de opties:
  • Houden (kost niks je hebt wel nog je aandelen en shareholderskaart)
    Bijkopen en houden (hopen op beterschap na de regeling, is wel terug gokken)
    verkopen (ik zou dan wel wachten en niet verkopen onder de 3.5 euro of in 2015 bijkopen en verkopen via de regeling die er komt waardoor je 3.5 euro terugkrijgt)
Dat is het risico van de beurs! Ooit met Fortis (in Belgie) veel geld verloren.
Als ze niks doen zouden we op termijn wss ook niks meer krijgen voor ons geld!

Ik denk eraan een deel te verkopen via de regeling en de rest houden, heb er nu 435 :)
Kan je gedeeltelijk ingaan op het bod, denk het niet.
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Denk van wel je moet ook geen 9 aandelen kopen voor 1 oud....

Afbeelding
Afbeelding
Minijeffrey
Member
Member

Prins Adam schreef:Denk van wel je moet ook geen 9 aandelen kopen voor 1 oud....
Moeten niet, maar ik denk wel dat als je intekent je meteen ook 9/1 moet doen en bvb niet 5/1 zal mogen doen. Dat staat echter niet zo goed omschreven, maar dat zou me het logische lijken.
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Mss moet iemand eens bellen met die vragen? Er is wel nog tijd hoor, er komt mss nog meer duidelijkheid...
En we merken het ook wel hoop ik wanneer we er kunnen bijkopen....

What if I have additional questions?
Please contact our Shareholders hotline at the following number:
00 800 64 74 56 30

Afbeelding
Afbeelding
Maria-Anna
Member
Member

Prins Adam schreef:Mss moet iemand eens bellen met die vragen? Er is wel nog tijd hoor, er komt mss nog meer duidelijkheid...
En we merken het ook wel hoop ik wanneer we er kunnen bijkopen....

What if I have additional questions?
Please contact our Shareholders hotline at the following number:
00 800 64 74 56 30
Wat ik me na het lezen van alle informatie afvraag: wat is wijsheid?
Mijn aandelen heb ik al van toen het nog het oude aandeel Euro Disney SCA was.
Toen ik ze kocht betaalde ik voor 5000 stuks oude aandelen €502,00. (is omgerekend naar nieuwe aandelen €10,04 p stuk).
Op het afschrift van 31-12- 2007 staat dat de waarde precies 500 euro was.
In januari 2008 werden de aandelen omgezet, aandeel consolidatie van 1 nieuw aandeel voor 100 lopende aandelen. Na het omzetten had ik 50 stuks nieuwe aandelen, op 31-12-2008 hadden de 50 stuks nieuwe aandelen nog een waarde van €166,00. (€3,32 p stuk)!
Een maand later heb ik er 50 stuks bijgekocht met een koers van €2,78.
Dus voor mijn 100 aandelen heb ik in totaal €641,00 betaald. De waarde op dit moment is €315,00.
Wat mij opvalt op de afschriften van mijn aandelen is dat ze vanaf het begin geregistreerd staan in Frankfurt en niet in Parijs, ik weet niet of dat invloed heeft op de koers. Zal t.z.t eens telefoneren naar daar.

Dus heb ik wel de neiging om bij te kopen met een gegarandeerde waarde om het verlies nog enigszins op te vangen, verkopen zal ik ze waarschijnlijk sowieso niet gezien de koers.
Gelukkig hebben we wel jaarlijks de nodige euro’s korting gekregen met het Shareholder Membership, dat verzacht een beetje de pijn. Maar ik heb vertrouwen dat het weer beter zal worden na deze kapitaalinjectie.

Wat mij ook opviel is dat de kleur van de Shareholder Membershipscard goud is gewijzigd in zilver.
Ik hoop dat er weer een gouden zal komen voor de die-hard members met nog betere Members' Benefits...
;)

Is iemand deze informatie al tegengekomen: Moet je in 2015 gewoon bij je bank bijkopen, of moet je eerst melden bij Euro Disney S.C.A. Shareholders Club dat je bij wilt gaan kopen?
Ik zag deze tabel online, het schema spreekt voor zich….

Afbeelding

.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

DLP is de sinds de opening nooit gezond geweest, er was wel eens een goed jaar maar de schulden zijn te hoog! De vraag is of deze zet dit kan omdraaien en ze nu echt een gezond bedrijf worden! Denk wel dat het de bedoeling is!
Er zijn ooit op 1 dag stijgingen geweest van tientallen percenten, door geruchten! Toen kon je op 1 dag winst maken. Ik ga er wel van uit dat als je graag aandelen koopt om winst te maken je beter andere aandelen koopt.
Bv de aandelen van The Walt Disney Company, je moet hun grafiek maar eens bekijken!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
digikl
Member
Member

Niets doen, lijkt mij ook geen optie? Als er méér aandelen gaan komen, dan gaat het benodigde aantal voor de ShareholdersClub ook stijgen. Ikzelf heb 20 nieuwe aandelen, 2000 oude, ze hoeven straks maar af te komen met een nieuw getal en ik lig er al meteen uit.

Verder ben ik ook wel eens benieuwd hoe mensen dat tellen als ze het hebben over 'de voordelen' van de shareholdersclub. Mijns inziens, tenzij je gaat buffet eten of bij Annettes, kun je er niet veel mee in het park zelf. Een Dream gaat overal boven en dat hebben de meesten toch.

M.
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

digikleuter schreef:Niets doen, lijkt mij ook geen optie? Als er méér aandelen gaan komen, dan gaat het benodigde aantal voor de ShareholdersClub ook stijgen. Ikzelf heb 20 nieuwe aandelen, 2000 oude, ze hoeven straks maar af te komen met een nieuw getal en ik lig er al meteen uit.

Verder ben ik ook wel eens benieuwd hoe mensen dat tellen als ze het hebben over 'de voordelen' van de shareholdersclub. Mijns inziens, tenzij je gaat buffet eten of bij Annettes, kun je er niet veel mee in het park zelf. Een Dream gaat overal boven en dat hebben de meesten toch.

M.
Dit staat erbij:
How will this transaction impact admission criteria to the shareholders Club?
There will be no changes to the admission criteria for existing members of the Club due to this transaction. However we may adjust admission criteria in the future for new shareholders.
Dus wie nu lid is kan lid blijven zonder bijkopen!

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Euro Disney SCA Financieel”