Ratatouille: The Adventure!

Alles over het Walt Disney Studios Park.
BUTTON_POST_REPLY
digikl
Member
Member
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2014, 18:34

Ik ben er nu al twee keer mottig tot ziek uitgekomen...
Het is in ieder geval niet mijn favoriete attractie!

M.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

daan1973 schreefCOLON
Prins Erik schreefCOLONWe zijn deze zomer geweest en Ratatouille meerdere keren gedaan. Super attractie.

Het is onze ervaring dat je deze het beste tegen sluitingstijd kan doen. Dan zijn de wachtrijen namelijk een pak korter. Ook heb je kans dat als de fastpassen niet meer binnen mogen, ze de rij splitsen en het achterste deel van de rij via de fastpass rij laten gaan.
Ik heb een disabled person kaart omdat ik me in een rolstoel verplaats! vraag niet om fastpass of iets dergelijks.. gaat mij vooral of ik daar via een speciale ingang naar binnen moet.
Geduld is schone zaak.

Nee kind van 2 moet naast je zitten er komt een beugel naar voren. En met de EAC kaart word je via de fastpass rij binnen gelaten. Dit geld voor iedereen met die kaart die er in mag. Bij instap platform krijg je dan de keuze of gewone muis als je daar in kan stappen en ook zelf lopend er weet uit kan. Of met rolstoel in jou geval, in de speciale rolstoelmuis die achter een muurtje verstopt staat.
Gebruikers-avatar
daan1973
Member
Member
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2011, 15:47

Ga over 8 uur er heen dus heb weinig tijd ;) maar ik kan zelf uit rolstoel komen alleen niet te lang lopen en staan.. heb mijn 4 kids en man bij me.. kids zijn onder de 10 jaar en jongste dus bijna 2 zou het zo zonde vinden als we niet met z'n allen in die muis zouden kunnen..
DLRP:
mei 1996, mrt.1997, aug.1998, dec.1998, mrt.2000, aug.2001, feb.2004, okt.2004, mrt.2006,
mei 2008, mei 2009, mei 2010, mrt.2011, jun.2011, okt.2011, nov 2011
next trip april/mei 2012
digikl
Member
Member
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2014, 18:34

Probleem is alleen dat het instapstation niet het uitstapstation is... dus tenzij ze met de rolstoel gaan rondrennen denk ik toch dat je beter gewoon met stoel en al in de speciale muis gaat.

M.
Gebruikers-avatar
Mich€l
Member
Member
BerichtenCOLON 719
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2014, 10:56

De rolstoel wordt netjes naar het uitstapstation gebracht door een CM. Werkt prima!
Gebruikers-avatar
Robin
Member
Member
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2013, 22:44

Ook ik heb inmiddels Ratatouille beleefd. Ik had niet verwacht dat het zo ongelooflijk mooi zou zijn. De beelden zijn voor de enorme grote zeer scherp en ik vind het effect heel sterk overkomen. Het enige kleine nadeel dat hier automatisch aan kleeft is dat je kans hebt om ietwat draaierig of misselijk te worden. Ik heb het drie keer achter elkaar gedaan en na de derde keer moest ik toch echt even stoppen. Hou je een kleine tussenpauze, dan is er volgens mij geen enkel probleem.

De beleving van de attractie was voor mij nogal een verrassing. Ik had verwacht dat de 3D-beelden het geheel zouden ondersteunen, maar deze attractie bouwt juist grotendeels op de 3D-beelden. Ik heb van te voren dan ook niet gekeken of opgezocht wat ik kon verwachten. Ze hebben dit super uitgewerkt. Waar je ook om je heen kijkt, je ziet beeld, en dit geeft direct het gevoel alsof je zelf een rol speelt in Ratatouille. Je zintuigen worden aan alle kanten geprikkeld waardoor het geheel ook zeer realistisch overkomt. Het is een attractie die je zelf moet ervaren om te geloven, want het is juist het mooie om je te laten verrassen.

Ik vind dit een zeer waardevolle toevoeging aan de studio's. Het gebied is zeer sfeervol en mooi afgewerkt en zelfs de straat naar de attractie toe hebben ze heel mooi uitgedacht. In de verte zie je het bord van Gusteau's opdoemen en dit geeft direct de sfeer van de film mee. Tel hierbij de muziek op en je voelt je zonder de attractie te doen gelijk in de sfeer van Ratatouille. Ik heb het geluk gehad dat ik één keer bij Chez Remy heb gegeten en ook dit was een feest. Oké, het eten zelf was niet heel bijzonder en mag in kwaliteit eis omhoog, maar het geheel is een magische ervaring.

Ik hoop dan ook dat de 150 miljoen terecht geïnvesteerd is en dat deze nieuwe e-ticket veel meer bezoekers aan gaat trekken. Deze attractie verdient het dubbel en dwars. Ik ben bijna nog nooit zo onder de indruk geweest van een nieuwe attractie. Dit is voor mij zo vernieuwend en zo goed uitgewerkt dat ik alleen maar heel veel respect heb voor de bedenkers. Grote klasse!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

De fontein bij Ratatouille werkt niet en dit is het gevolg...

Afbeelding

Foto Dlrp Express
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mich€l
Member
Member
BerichtenCOLON 719
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2014, 10:56

Sommige ouders... :(
juniordisneyfan
Member
Member
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2012, 16:37

Hoe zou je zelf als kind zijn :)
Ik herinner mij nog dat ik ging staan waar Winnie zijn meet en Greets deed .
Maar dat is al zo lang geleden .

Maar toen zijden mijn ouders wel dat ik eraf van moest komen :p
En blijkbaar niets beschadigt toen .

Hoeveel flessen telt die fontein eigelijk ?

Sent from my iPad using Tapatalk
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Er zijn al flessen af :( zag al foto's op insidedlparis

Dat zijn dan diegene die zeggen dat Dlp te duur is.

Afbeelding
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
juniordisneyfan
Member
Member
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2012, 16:37

Prins Adam schreefCOLONEr zijn al flessen af :( zag al foto's op insidedlparis

Dat zijn dan diegene die zeggen dat Dlp te duur is.

Afbeelding
Komt dat door de bezoekers of door het park zelf weg gedaan ?

Zo een mooi nieuw thema land en het is na minder dan half jaar al kapot .
Dat belooft voor binnen 20 jaar !

Sent from my iPad using Tapatalk
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Ligt het nou aan mij maar lijkt wel of de "schaal" waar de flessen op staan ook helemaal scheef hangt naar de kant waar er. Fles verdwenen is. Belachelijk hoe mensen met spullen NIET om kunnen gaan.
Mana
Member
Member
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 20 Sep 2014, 08:33

Ik heb ratatouille twee keer gedaan in de vier dagen dat ik er was, bijde keren maar vijf min hoeven wachtenmet de single ride dat is echt een uitkomst. Hellaas was hij gistere ochtond stuk dus kon ik hem it nog een keer doen voor ik naar huis ging. Maar wat een onweis mooie atractie is dit !
Dave
Member
Member
BerichtenCOLON 223
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2014, 22:05

Hoe lang is het op een doordeweekse dag gemiddeld wachten? Die uren wachttijd via de gewone rij is toch wel een beetje geslonken zeker? :o
Monster-E
Member
Member
BerichtenCOLON 550
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2014, 09:06

Gemiddeld tussen de 45/60 minuten
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar