Captain EO keert terug

Plaats reactie
Prince Charming

CALIFORNIË • 30-08-2009 • Na de dood van Michael Jackson werd de roep om de terugkeer in de Disney-parken van de 3D-film Captain EO steeds groter. DISNEYLAND in Californië gaat aan de smeekbede van de honderdduizenden fans gehoor geven: in het attractiepark bij Los Angeles zal de legendarische film met Jackson in de hoofdrol weer vertoond gaan worden.

Tomorrowland
Half september wordt de officiële aankondiging verwacht, maar insiders melden nu al dat Disneyland in Anaheim de 3D-film Captain EO weer gaat programmeren. De attractie zal een plaats krijgen in Tomorrowland, waar de populaire film ook al draaide van 18 september 1986 tot 17 april 1997.

Speciale effecten
De film Captain EO duurt zeventien minuten en is voorzien van allerlei speciale effecten. De regie was in handen van Francis Ford Coppola en George Lucas was verantwoordelijk voor de productie. De film bracht hits voort als We are here to change the world en You’re just another part of me. Naar verwachting zal Disneyland enkele maanden nodig hebben om het theater aan te passen aan de film en het ruimtethema van Captain EO.

Andere parken
Ook in verschillende andere parken van het Disney-concern stond Captain EO lange tijd op de affiches. In Walt Disney World in Florida draaide de film in Epcot, van 12 september 1986 tot 6 juli 1994. Van 20 maart 1987 tot september 1996 danste Captain EO ook in Tokyo Disneyland en bezoekers van Disneyland Parijs konden van 12 april 1992 tot 17 augustus 1998 genieten van Michael Jackson. Of één van de andere Disney-parken overweegt de film Captain EO terug te brengen is nog niet duidelijk.

bron: parkplanet.nl
Mrs. Incredible
Member
Member

Eigenlijk was het wel te verwachten. Goed dat Disney gehoor geeft aan de fans!
Ik zou het best leuk vinden als ze die film ook weer in DLP zouden draaien! :D
Afbeelding
lady
Member
Member

Ik zei het laatst nog, zou er niet van opkijken. Van mij mag het ook in DLP, is echt cool die film. :lol:
Gaston
Member
Member

Heb de film nog nooit gezien, maar zie het wel zitten om Captain EO uit de schappen te halen.
Ben benieuwd wat ze er in Parijs mee gaan doen.
Dragy
Moderator
Moderator

Heb hem jammer genoeg ook nog niet gezien, dus van mij mogen ze deze zeker bij ons ook opnieuw draaien!
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Jopo
Member
Member

Heb hem vroeger een aantal keren gezien en hij was schitterend... Ik hoop dat ie ook weer in Parijs gaat draaien. 8)
Jopo
Member
Member

Despite a public denial by Disney CEO Bob Iger, the Captain EO show will indeed be moonwalking back into Disneyland Resort next year. The 17-minute show will open in Disneyland park in February 2010 for a "limited engagement." How limited that is, exactly, is yet to be revealed. Make February vacation plans now, M.J. fans, because there's no telling (yet) how long this widely-loved show will be around.

Van mij mag ie ook terug naar Parijs want HISTA draait al veels te lang ;)
Koen en Nathalie
Member
Member

Spijtig genoeg hebben wij captain EO ook nooit gezien in dlp, dus voor mij kan hij ook daar niet snel genoeg HISTA komen vervangen.

:thumbs:

... wat de dood van een icoon niet alleemaal te weeg kan brengen.
Je beseft hun legacy jammer genoeg pas als ze gestorven zijn.
MINI Mouse

Jaaaaa, laat maar komen hoor :thumbs:

ga al niet eens meer bij HISTA naar binnen, die kennen we nu wel :wink:
Mrs. Incredible
Member
Member

Ik hoop echt dat ze die film in DLP ook terug laten komen. Ik vind het een stuk mooier dan HISTA.
Afbeelding
pinocchio
Member
Member

ik heb Captain EO nog nooit gezien en ben wel benieuwd!
als er meer info is wanneer de show precies gaat draaien dan horen we dat graag, goede reden om een extra bezoekje te plannen....
last year: 23-26 sept 2016: Disneyland Half Marathon Weekend, Inaugural Party, Cafe Mickey Meets, 5k, Halve Marathon, Dream Castle, upcoming: 21-24 sept 2017: Half marathon weekend, 5k,10k,HalfMarathon, Bibbidi-Bobbidi-Boo-challenge, Hotel Cheyenne
lady
Member
Member

Cool, laat maar terugkomen. Ik heb hem vaker gezien en hij is echt, echt. echt veel beter dan HISTA :thumbs: :appl: :thumbs:
Mighty Duck

Ik heb Captain EO gelukkig nog net kunnen zien in DLP, leuk stukje sponsoring als MJ het blikje pepsi het publiek in schopt :thumbs:
Minnie

Van mij mag íe hier ook terug komen !
Jopo
Member
Member

Ondertussen is er ook een datum bekend vanaf wanneer je Captain EO kan gaan bekijken en dit is 23/2.

Anaheim, CA, United States (CNS) - Disneyland has set an official date for the re-opening of Michael Jackson's 1986 3D film "Captain EO." The film will officially open to Disneyland guests on Tuesday, February 23rd.

"Captain EO" will return to its former home in the California theme park for a limited engagement. The 17-minute musical film, directed by Francis Ford Coppola and executive produced by George Lucas, featured Jackson as the title character who leads a cast of sidekicks on a mission in space to fight the Witch Queen, played by Anjelica Huston.

Although it has been regarded as the first "4-D" film, which combines 3-D film with in-house theater effects, Manager, Print and Social Media for Disneyland Resort Heather Hust Rivera says some of the effects will be missing.

"While it's not possible to replicate some special effects elements from the original presentation, it will boast a new 70mm print of the film, and it will sound better than ever thanks to acoustic enhancements made to the theater since the film last played there in 1997," Rivera said.

The film had long been rumored to return to Disneyland following the pop star's death, including petitions from fans. It will replace "Honey, I Shrunk the Audience," which has played in the Tomorrowland theater since it debuted in 1998
Plaats reactie

Terug naar “Overige Info Amerikaanse Disney Parken”