Afgelopen Disney tentoonstellingen/exposities

Monster-E
Member
Member

Expositie in Den Haag belicht beroemde eend Donald Duck

Museum Meermanno in Den Haag pronkt vanaf 26 augustus met Donald Duck, ''de onhandige, driftige eend zonder broek'' die zijn eigen weekblad bezit, de hoofdrol speelt in talloze films en wereldwijd miljoenen fans heeft.
Expositie in Den Haag belicht beroemde eend Donald Duck

Met een expositie van strips uit verschillende landen en bijzondere uitgaven laat het boekenmuseum zien dat de van oorsprong Amerikaanse stripfiguur al tachtig jaar een beroemde eend is.

Ook is er op de tentoonstelling aandacht voor Donald Duck in de reclame en hoe de stripfiguur tijdens de Tweede Wereldoorlog werd ingezet als propaganda. Walt Disney bracht toen tekenfilms uit met de Amerikaanse eend in de hoofdrol, die de oorlog tegen Duitsland propageerde.

Donald Duck verscheen in 1934 voor het eerst als bijfiguur in een korte tekenfilm van Walt Disney. Het weekblad Donald Duck verscheen in Nederland voor het eerst in 1952.

Tentoonstelling van 26 augustus t/m 4 januari
Bron: Nu.nl
*Kitty*
Moderator
Moderator

Ah, leuk!!! Misschien zullen we ook es kijken om een tripje naar Den Haag te boeken, en de expositie te bezoeken... :)
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
Mulan
Member
Member

Klinkt erg leuk! M'n oom is een hele grote Donald Duck fan, dus die wil vast wel met me mee!
She saw the world not always as it was, but as perhaps it could be.. with just a little bit of magic

Blog en Instagram
*Kitty*
Moderator
Moderator

Vier Kerst met Fantasia in Concert in de Ziggo Dome

Met trots melden Van Lambaart Entertainment en RTL Live Entertainment vandaag dat Walt Disney’s meesterwerk Fantasia op 26 december 2014 voor het eerst live in de Ziggo Dome Nederland wordt uitgevoerd. Op een enorm groot HD scherm worden de Disneybeelden van Fantasia vertoond terwijl een groots symfonie orkest live de bijpassende klassieke muziek speelt. Dit tijdloze meesterwerk is een spektakel van beeld en geluid. Fantasia van Walt Disney Productions werd voor het eerst in 1940 vertoond. De wereldberoemde producent wilde dat Fantasia geen gewone film zou worden, maar een getekend concert.

De film was een regelrechte hit over de hele wereld en won onder andere twee Oscars voor de bijzondere combinatie van beeld en geluid.

Na uitverkochte zalen over heel de wereld is dit meesterlijke schouwspel nu voor het eerst in Nederland te zien. Fantasia in Concert is dan ook hét kerstuitje voor de hele familie. Volwassenen mogen weer even kind zijn en kinderen zijn voor even volwassen bij deze unieke klassieke concertervaring. Een Nederlands orkest, wiens naam later door Erwin van Lambaart bekend wordt gemaakt, speelt muziekstukken als De Notenkrakerssuite, De Tovenaarsleerling, Toccata en Fuga in d-moll, Le Sacre du Printemps, Urendans, Ave Maria, Intermezzo en De Pastorale van Ludwig van Beethoven.

Voor Van Lambaart Entertainment is het heel bijzonder om met Disney samen te werken. Onlangs hebben zij nog samen gewerkt aan het succesvolle Disney in Concert in het Amsterdamse Concertgebouw. Daarbij is het voor Van Lambaart Entertainment niet de eerste keer dat ze met zo’n grootschalig evenement in de Ziggo Dome staan. Het bedrijf van Erwin van Lambaart was er in 2013 verantwoordelijk voor dat de twee uitverkochte shows Frozen Planet in Concert en Planet Earth in Concert in de Ziggo Dome te zien en horen waren. Frozen Planet in Concert bracht de beelden van de gelijknamige BBC-natuurdocumentaire tot leven, toen begeleid door Het Gelders Orkest. In december jongstleden vond de adembenemende, muzikale en filmische ervaring Planet Earth in Concert plaats, wederom begeleid door Het Gelders Orkest.

‘We zijn ontzettend trots op dat de samenwerking met Disney zo succesvol is dat we op 26 december Fantasia kunnen laten zien,’ laat Erwin van Lambaart weten. ‘Het is een primeur voor Nederland om deze legendarische film op zo’n manier te laten zien en horen. Door de bekende en prachtige muziek komt Fantasia daadwerkelijk tot leven.’

Kaarten voor Fantasia op 26 december 2014 in de Ziggo Dome zijn vanaf heden te koop via www.seetickets.nl en andere officiële verkooppunten.

Afbeelding

Meer informatie is te vinden op www.vanlambaart.nl

Bron: Musical Vibes
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
Jaco
Member
Member

Lijkt me heel mooi! :D

helaas ben ik dan op vakantie :(
To infinity and beyond!
Annet
Member
Member

Ik moet dan helaas werken.
calimero
Member
Member

Zou er heen willen. Manlief moet helaas werken met kerst dit jaar en weten pas na Sinterklaas welke tijden grrr... Zo jammer. Maar mischien heeeeeeel mischien dat we toch kunnen gaan. Duimen dat hij vroege dienst heeft en er nog plaatsen zijn tegen die tijd.
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Er zijn nog steeds tickets te koop!

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Annet
Member
Member

Via vakantieveilingen.nl zijn ze ook nog steeds te krijgen.
calimero
Member
Member

Gaan toch niet. Manlief is wel vrij maar kaarten zijn behoorlijk aan de prijs. En in middendeel van de zaal staan alle stoelen op een hoogte, dus al vrij snel belabberd zicht helemaal als je beetje grote mensen voor je hebt. Jammer dat ze dit in ziggo dome doen. Hadden beter in goed theater kunnen doen. Of in raï theater.
Annet
Member
Member

Ja of in Carré ofzo. Via vakantieveilingen.nl krijg je kaarten voor de ring, daar zit ik ook liever dan in de zaal.
calimero
Member
Member

Ring 2 zelfs das helemaal boven in. Dat schijnt voor zo iets ook niet echt lekker te zijn. Ze hebben het moeilijk om kaartjes kwijt te krijgen. Op tv word je dood gegooid met de reclame. En vorige week zondag werd publiek bij Carlo en Irene getrakteerd op allemaal minstens twee kaartjes dacht zelfs 4 maar dat twijfel. En overal kan je kaartjes er voor winnen. Nog wel mee gedaan met de vriendin prijsvraag maar ga er niet zelf voor.
Annet
Member
Member

Oh vorige week zag ik alleen maar kaartjes voor ring 1, daar zat ik met Musicals in Concert en dat was prima.
Chrissie
Member
Member

Ik heb net geboekt!!
Annet
Member
Member

Ik twijfel ook weer. Maar moet die ochtend al om 7u werken dus dan ben ik te moe om nog naar Amsterdam te rijden denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “Disney tentoonstellingen/evenementen”