Disneyland Parijs Financieel

Alles over de Aandelen en het Financiële van Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Prins Adam schreefCOLON Ikzelf heb al beslist om er via mijn 110 aandelen, 990 bij te kopen!
Wie heeft er nog meer al de knoop doorgehakt?
Alle aandelen aankopen of een deel?
Ik heb er al jaren 100 en kan dus 900 erbij kopen (=100 claims)

Ik was aan het denken om 75 claims te nemen (675 euro) twijfel twijfel...

.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
rosa
Member
Member
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2012, 11:31

Maria-Anna schreefCOLON
Prins Adam schreefCOLON Ikzelf heb al beslist om er via mijn 110 aandelen, 990 bij te kopen!
Wie heeft er nog meer al de knoop doorgehakt?
Alle aandelen aankopen of een deel?
Ik heb er al jaren 100 en kan dus 900 erbij kopen (=100 claims)

Ik was aan het denken om 75 claims te nemen (675 euro) twijfel twijfel...
Ik twijfel ook is toch wel een hoop geld weer. Altijd n risico natuurlijk
Gebruikers-avatar
mnewcourt
Member
Member
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2014, 18:56

Ik heb een brief van de Rabobank ontvangen en in mijn internet bankieren aangegeven dat ik niet deel wil nemen aan de claimemissie.

Nu heb ik 2x 200 items staan in mijn overzicht

200st Euro Disney Regroup (het originele aandeel) en
200st Euro Disney Rights 01-2015.

De 200st aan originele aandelen Euro Disney Regroup wil ik behouden voor de shareholders club.

Is het nu, omdat ik aangeef niet mee te willen doen aan de claimemissie de Rabobank de 200st Euro Disney Rights 01-2015 gaat verkopen op 4-2-2015 of moet ik deze order zelf nog uitvoeren? Weet iemand hier antwoord op?
"One little spark, lights up for you."
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

mnewcourt schreefCOLONIk heb een brief van de Rabobank ontvangen en in mijn internet bankieren aangegeven dat ik niet deel wil nemen aan de claimemissie.

Nu heb ik 2x 200 items staan in mijn overzicht

200st Euro Disney Regroup (het originele aandeel) en
200st Euro Disney Rights 01-2015.

De 200st aan originele aandelen Euro Disney Regroup wil ik behouden voor de shareholders club.

Is het nu, omdat ik aangeef niet mee te willen doen aan de claimemissie de Rabobank de 200st Euro Disney Rights 01-2015 gaat verkopen op 4-2-2015 of moet ik deze order zelf nog uitvoeren? Weet iemand hier antwoord op?
Je kan de rechten zelf verkopen of rabobank verkoopt ze automatisch als je er geen bijloopt.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
mnewcourt
Member
Member
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2014, 18:56

Ik heb toevallig ook net een email terug gekregen van de Rabobank. Het is zoals je zegt Prins Adam als je zelf niets doet verkoopt de Rabobank ze voor je.
"One little spark, lights up for you."
Gebruikers-avatar
desidinges
Member
Member
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2012, 11:58

nog een paar dagen en hier ook nog grote twijfel... nou ja, we moeten nu de knoop toch door gaan hakken!!
Gebruikers-avatar
scuba-angelo
Member
Member
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2014, 09:12

Ik zou een gedeeltelijke verhoging van mijn aandelen willen doen.
Ik wil het geld dat in de aandelen van eurodiney zit er in laten zitten, maar geen 900 aandelen bijkopen.
Ik zi bij binck in België
Hierbij een redenering, kan iemand mij zeggen of die klopt?

ik heb 100 rights, die elke een waarde hebben van 2,15
Als ik hiervan er 83 verkoop mits wat beurkosten kom ik dan op ongeveer €167
Kan ik dan met dat geld 17 rights omzetten in 153 aandelen voor ongeveer €164 (€153+€9,75+027%)

Of moet ik 100 rights bijkopen voor €900 (moet je hier ook transactiekosten en beurstax op betalen?)
En daarna er 750 terug verkopen op de beurs, of kan dit rechtstreeks aan disney?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

scuba-angelo schreefCOLONIk zou een gedeeltelijke verhoging van mijn aandelen willen doen.
Ik wil het geld dat in de aandelen van eurodiney zit er in laten zitten, maar geen 900 aandelen bijkopen.
Ik zi bij binck in België
Hierbij een redenering, kan iemand mij zeggen of die klopt?

ik heb 100 rights, die elke een waarde hebben van 2,15
Als ik hiervan er 83 verkoop mits wat beurkosten kom ik dan op ongeveer €167
Kan ik dan met dat geld 17 rights omzetten in 153 aandelen voor ongeveer €164 (€153+€9,75+027%)

Of moet ik 100 rights bijkopen voor €900 (moet je hier ook transactiekosten en beurstax op betalen?)
En daarna er 750 terug verkopen op de beurs, of kan dit rechtstreeks aan disney?
Je kan in elk geval 83 rechten verkopen en met 17 rechten dan 153 aandelen bijkopen! Je kan mss gewoon bellen naar Binckbank, en navragen. Ze zullen je met plezier helpen en je kan de transacties dan ook telefonisch doen...

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
pluto71
Member
Member
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2012, 12:53

ik heb ook naar binck bank gebeld, en ik zou mijn 100 rechten kunnen verkopen voor ongeveer 2,15 euro per recht, als ik dit zelf doe voor 5 februari krijg ik het volledige bedrag aangezien ik nog een tegoed aan transactiekosten bij binck heb staan, als ik niets doe en de verkoop aan hen overlaat, dan rekent binck mij 25% transactiekosten aan die ik dus niet van mijn transactietegoed kan betalen...

heb ook een mail gehad van KBC waar ik nog 20 aandelen had staan, en daar staat in de mail dat ik ofwel mijn rechten kan omzetten naar nieuwe aandelen, ofwel staat er "Niet uitgeoefende rechten zullen waardeloos uitgeboekt worden." Waar ik dus uit begrijp dat ik hier mijn rechten niet kan verkopen. Ik ga morgen wel even naar KBC bellen om zeker te zijn, want ik zou het raar vinden dat ik bij binck geld krijg voor mijn rechten en bij KBC zouden diezelfde rechten waardeloos zijn...
Noppe77
Member
Member
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2011, 19:02

Ik heb zonet gebeld naar BNP Paribas Fortis en die melden mij doodleuk dat ik niet kan inschrijven om mee te doen met de herkapitalisatie (dus nieuwe aandelen aan 1 euro) kopen, aangezien dit enkel voorbehouden is voor personen uit Frankrijk of de UK .....

Begrijp er niets meer van .... (had online via PC-banking geprobeerd, maar dit was ook niet mogelijk)
Afbeelding
Afbeelding
Your dreams can come true, if you have the courage to pursue them (Walter Elias Disney)
Gebruikers-avatar
scuba-angelo
Member
Member
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2014, 09:12

Ik heb bij binck een order geplaatst kunnen plaatsen voor 17 rights-> 153 nieuwe aandelen.
Dit ging wel via een ander menu (administratief order)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Heel jammer dat bij de traditionele banken vanalles niet kan. Ben blij dat ik voor aandelen bij Binckbank zit. Nooit problemen gehad en ze zijn goedkoper

Afbeelding
Afbeelding
Noppe77
Member
Member
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2011, 19:02

Inderdaad, morgen bevraag ik me nog eens persoonlijk in mijn bankkantoor, maar als het daar me niet lukt, zijn ze me daar als klant kwijt ;-) (slechte ervaringen op andere vlakken ook nog ...)
Afbeelding
Afbeelding
Your dreams can come true, if you have the courage to pursue them (Walter Elias Disney)
Gebruikers-avatar
IloveMickey
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2015, 15:47

Ik heb 90 nieuwe aandelen gekocht via de Rabobank. Heb gebeld naar het nummer in de brief en het was in een paar minuten geregeld. Ik ben benieuwd of de niet gebruikte claims iets zullen opleveren.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Nu gemerkt dat de nieuwe aandelen bij mij portefeuille zijn toegevoegd! Heb nu in totaal 1100 aandelen van Euro Disney SCA :)
Benieuwd wat dit aandeel de komende jaren gaat doen

Afbeelding
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar