De Efteling

Drievliet, Duinrell, De Efteling, Avonturenpark Hellendoorn, Koningin Juliana Toren, Plopsa Indoor Coevorden, Attractiepark Toverland, Walibi Holland.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

@Efteling
Mijlpaal bij de uitbreiding van Efteling Bosrijk! Het hoogste punt is vandaag bereikt door het plaatsen van een piek.
Afbeelding

Afbeelding
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

calimero schreefCOLONWeer nieuw filmpje over de Baron 1898. Nu is baanverloop bekend met animatie!

Leuk om te zien!

Nog wat meer details...

Baron 1898

Nieuw in de zomer van 2015: de achtbaan 'Baron 1898'. Help de Mijnbaron en zorg ervoor dat je de Witte Wieven te snel af bent!
Durf jij de duik aan?

De hebzuchtige Mijnbaron heeft een goudader gevonden in het zuiden van het land. Daar wil hij zoveel mogelijk goud uit de grond halen, maar deze grond wordt beschermd door de Witte Wieven. Mijnbaron Gustave Hooghmoed roept zijn mijnarbeiders op hem te helpen en belooft hen gouden bergen. Tijdens de rit in Baron 1898 wordt duidelijk dat de Witte Wieven uit alle macht proberen de gouddelving te saboteren…
Wat kun je verwachten?

In de Baron zit je in een trein van maximaal 18 mensen. Jullie worden naar een hoogte van bijna 30 meter gebracht, en vervolgens start de zoektocht naar goud met een onheilspellende vrije val van 37,5 meter een mijnschacht in. Daarna raas je met 90 km per uur verder in een zogenaamde Immelmann (een halve looping met een halve rol), een Zero G-roll (een kurkentrekker binnenstebuiten, waarbij je je gewichtloos voelt), én een snelle spiraal.
De hele dollemansrit duurt 130 seconden en zit boordevol snelheid en beleving.

Afbeelding

Bron Efteling

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Nog enkele foto's dankzij vijzintuigen.nl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Rouwende zwaan staart wekenlang naar vuilbak

Koosje, de zwarte zwaan die in pretpark de Efteling rondwaggelt, kijkt al wekenlang naar zijn reflectie via een groene prullenbak. Op het eerste gezicht een bizar beeld, maar zijn motief raakt een gevoelige snaar.

Keesje, jarenlang de partner van Koosje, is enkele weken geleden gestorven. Vanwege de reflectie denkt Koosje dat hij zijn overleden partner kan zien.

Hoewel zwanen monogaam zijn, denkt het personeel van het pretpark eraan om een nieuw vrouwtje te zoeken voor Koosje. Wie weet kan dat hem weer opbeuren.

Filmpje en bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150223_01544386

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

He wat een pech voor keesje. Ze zwommen nog niet heel lang saampjes in de efteling rond. Eerst was er alleen Koosje maar die is ong twee jaar geleden gestorven en nu dus weer "Koosje" weg. Hoop echt dat ze er nieuwe bij gaan zetten want dit is gewoon zielig.
Gebruikers-avatar
DLRP Gids
Member
Member
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2015, 16:32

Dat klopt, altijd uiterst vriendelijk en behulpzaam personeel. Het help dat het niet allemaal jonge jobstudenten zijn. Qua personeel kan Disneyland Parijs nog héél véél leren van de Efteling.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Promo affiche Baron 1898

Afbeelding

Bron vijfzintuigen.nl

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Baron 1898 bouwfoto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt Twiggy!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Takkie
Member
Member
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 17:10

Ziet er zo gaaf uit! Ik kan niet wachten om erin te gaan whiehoe!!
Who says we have to grow up? - Walt Disney
http://www.instagram.com/anieksdaydream
Gebruikers-avatar
disneline
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2014, 16:10

Ik heb afgelopen week een kijkje genomen bij de bouw en zag dat de afdaling al helemaal gebouwd is!
Ik weet echt niet of ik erin ga durven, het ziet er zooo eng uit!!
Have courage and be kind
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Mijn motto is dat ik alles minstens 1x probeer voordat ik het afschrijf, maar over deze heb ik toch wel serieuze twijfels! :P
Gebruikers-avatar
PuppyLikesYou
Member
Member
BerichtenCOLON 314
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2013, 21:54

Ik twijfel ook! haha! Altijd spannend, maar het zal vast vet zijn!
Voor mijn moeder haar verjaardag heb ik 2 tickets cadeau gedaan voor haar en haar vriendin, hopelijk kunnen we dan binnekort met mooi weer naar de Efteling! Mijn vriend, mijn zus en haar vriend gaan ook mee :) Kijk er al naar uit!
What else is life but being near you? Do they suspect? Oh, to be given to you; you to me. I will be faithful to you. True. -Pocahontas
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Binnenkort maar eens even kijken naar de baan.. ben benieuwd! Hij lijkt mij ook ontzettend eng, maar wil hem toch echt wel gaan doen :)
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
Miss Ariel
Member
Member
BerichtenCOLON 1806
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2014, 08:37

Tinkerbelletje schreefCOLONBinnenkort maar eens even kijken naar de baan.. ben benieuwd! Hij lijkt mij ook ontzettend eng, maar wil hem toch echt wel gaan doen :)
ook mijn gedachtes ;) *nagelbijtend hahah
Best day ever <3 1 april 2017 our wedding day
Part of that Disney world <3
*Magical Bucketlist*
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Lente in de Efteling: live entertainment tussen de voorjaarsbloemen

Hoewel de Efteling 365 dagen per jaar geopend is start in april ook in Kaatsheuvel het attractieparkenseizoen. Vanaf 1 april zijn er dagelijks meerdere voorstellingen van de spannende Parkshow Raveleijn en ook van de parkshow Sprookjesboom, Er was eens…. De Gondolettabootjes, waarmee je een romantische vaartocht door de natuur maakt, kregen een opfrisbeurt en de bobsleebaan Bob maakt weer zijn ijsselijk snelle bochten. Sneeuwklokjes, bosanemonen en -hyacinten kleuren het Sprookjesbos prachtig blauw en wit. Meer dan 250.000 bloembollen, 10.000 violen en 16.000 vergeet-me-nietjes brengen overal het lentegevoel. Het voorjaar ontwaakt pas echt wanneer de Efteling tulp als echte tovertulp langzaam van wit naar roze kleurt. In de zomer van 2015 opent de Efteling Baron 1898, een dive coaster voor durfals vanaf 1.40 meter.

Live entertainment voor jong en oud
In het openluchttheater in het Sprookjesbos beleven de Sprookjesboomvriendjes Roodkapje, Wolf, Heks en Assepoester een muzikaal avontuur. In Raveleijn groeien vijf kinderen uit tot volwassen ruiters te paard om samen de wrede overheerser van de stad Raveleijn te bevechten. In deze parkshow spelen echte paarden en raven een hoofdrol. In de weekenden en vakanties ontmoeten bezoekers o.a. Pardoes, Pardijn en Jokie & Jet in het park.

Baron 1898
In de zomer van 2015 opent de Efteling de spectaculaire dive coaster Baron 1898. Deze thrill ride voor durfals vanaf 1.40 meter bevat een rijk gethematiseerd verhaal, dat zich zowel binnen als buiten de attractie afspeelt. Baron 1898 neemt bezoekers straks mee terug naar het tijdperk van de Nederlandse mijnbouw laat 19e eeuw. Als ware mijnarbeiders storten bezoekers in een vrije val van 37,5 meter met ruim 90 kilometer per uur een mijnschacht in.

Afbeelding
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar