De Efteling

Drievliet, Duinrell, De Efteling, Avonturenpark Hellendoorn, Koningin Juliana Toren, Plopsa Indoor Coevorden, Attractiepark Toverland, Walibi Holland.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JohanD
Member
Member
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2013, 13:00

Dit is toch een zalige reclame :thumbs:

Nederlandse versie

Vlaamse versie

Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Achtbaan Baron 1898 is rond
De afgelopen weken is enorm hard gewerkt om de achtbaan van de nieuwe attractie van de Efteling overeind te zetten. Baron 1898 krijgt steeds meer vorm en in de vroege ochtend reed het laatste achtbaangedeelte het park binnen. Door de plaatsing van dit achtbaanelement is de baan rond en is het park klaar voor de verdere afwerking van de attractie.

Hoewel het laatste deel zojuist geplaatst is kan het park nog niet starten met de testritten. Zo mist onder andere de liftketting nog en moeten er een hoop technische installaties gereed gemaakt moeten worden. Ook zal de achtbaan nog gecontroleerd moeten worden en de poeren zullen nog een extra betonlaagje krijgen. De 3 treinen zullen in een van de komende weken gaan volgen.

Gubbels meldt op Twitter dat zij volgende week gaan starten met de verhardingswerkzaamheden rondom de attractie. Dit betekent de aanleg van de wachtrij en paden rondom het stationsgebouw.

Bron vijfzintuigen.be
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
*Kitty*
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1411
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009, 07:04

Hoogste punt bereikt van Baron 1898

In aflevering 6 bekijken we de grote hoeveelheid aan mijnattributen die zijn ingestuurd na een oproep van het ontwerpteam. Daarnaast zijn we aanwezig bij een bijzondere mijlpaal; het hoogste punt van de bouw wordt bereikt.

[youtube]FQbxXO5ytqM&feature=youtu.be[/youtube]

Bron: Efteling
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
Gebruikers-avatar
*Kitty*
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1411
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009, 07:04

Ontmoet de Sprookjessprokkelaar

De Sprookjesprokkelaar is één van de oudste bewoners van het Sprookjesbos en een verhalenverteller vol energie!

De Sprookjessprokkelaar is een verhalenverteller vol energie. Hij vertelt verhalen aan iedereen die ze wil horen. De sprookjessprokkelaar haalt zijn verhalen uit takken en twijgjes en schrijft deze op in zijn boeken. Zo hoopt hij dat sprookjes en verhalen nooit verloren gaan en altijd doorverteld zullen worden.

De Sprookjessprokkelaar is de hoofdpersoon uit het gelijknamige leesboek dat geschreven werd door Prinses Laurentien van Oranje en Paul van Loon.

Waar en wanneer?
Duur: 30 minuten

Wanneer: iedere zaterdag en zondag

Tijden:
11:30 – 12:00 uur
12:30 – 13:00 uur
13:30 – 14:00 uur
14:30 – 15:00 uur
15:30 – 16:00 uur
16:30 – 17:00 uur

Afbeelding

Bron: Efteling
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Cool character!
Hij is echt enorm magisch :D
Hopelijk is hij er volgend jaar ook want de efteling doen we dit jaar niet .
Gebruikers-avatar
PuppyLikesYou
Member
Member
BerichtenCOLON 314
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2013, 21:54

Haha, geweldig!

Binnekort (19de april) ga ik onverwachts met mijn vriend, zus, vader, stiefma, stiefzus en haar vriend + een vriendin van mijn zus naar de efteling! :D Kan niet wachten!
What else is life but being near you? Do they suspect? Oh, to be given to you; you to me. I will be faithful to you. True. -Pocahontas
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Uitbreiding Bosrijk

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Twiggy
Member
Member
BerichtenCOLON 664
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:18

Schiet nu echt op Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Ben woensdag eens even wezen kijken en het ziet er enorm gaaf uit!!
Echt ontzettend benieuwd naar deze baan :D
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
JohanD
Member
Member
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2013, 13:00

Drukker in de Efteling, maar niet bij de attracties

Attractiepark de Efteling heeft in 2014 een recordaantal bezoekers getrokken. Met 4,4 miljoen mensen was het aanzienlijk drukker dan een jaar daarvoor, toen de teller op 4,15 miljoen bleef steken. Desondanks is het volgens het attractiepark niet dringen geblazen bij de attracties.

Een deel van de groei komt uit de zakelijke markt. Daarnaast raakt de wereld van Langnek, Droomvlucht en Vliegende Hollander steeds bekender in buurlanden: het aantal Belgische gasten steeg bijvoorbeeld met bijna een kwart, het aantal Duitsers met 13 procent.

,,Het was een heel goed jaar'', zegt een woordvoerster tevreden. De Efteling wil nog verder groeien en streeft naar 5 miljoen bezoekers in 2020. Maar wordt het dan niet veel te lang wachten bij de gevreesde hekjes voor de attracties? Volgens de woordvoerster valt dat mee. ,,De pieken zijn er een beetje af, het bezoek komt meer gespreid.''

Dat komt onder meer doordat het park tegenwoordig het hele jaar open is, schoolvakanties niet overal tegelijk zijn en bedrijven vaak juist op rustige, doordeweekse dagen met hun personeel naar de Efteling komen.

Bron AD.nl
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Ziet er echt wel leuk uit!
Ik zal ontzettend genieten van de buitenkant :D
want vanbinnen zal ik hem nooit zien :D
Daar kan mijn maag niet tegen.
En ik vrees dat er een show effect zal bij komen voor de mensen die voor me zitten(in de vorm van een massa met brokjes die rond hun oren vliegt) wanneer ik erin ga :D Vies hé !!!!
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Ik ga er ook echt niet in, maar wij gaan in september met het werk dus ben wel benieuwd om hem te zien.
Monster-E
Member
Member
BerichtenCOLON 550
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2014, 09:06

D-Tekenaar schreefCOLONZiet er echt wel leuk uit!
Ik zal ontzettend genieten van de buitenkant :D
want vanbinnen zal ik hem nooit zien :D
Daar kan mijn maag niet tegen.
En ik vrees dat er een show effect zal bij komen voor de mensen die voor me zitten(in de vorm van een massa met brokjes die rond hun oren vliegt) wanneer ik erin ga :D Vies hé !!!!
Er staat mij iets bij dat de Baron een chickem-exit krijgt. Dus dan kan je wel de sfeer proeven van de wachtrij, maar loop je op het laatste moment door naar buiten ipv de achtbaan
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Even een vraagje voor de grote Efteling fans hier .
Naast Disney heb ik ook een boontje voor de Efteling en musicals.
Een perfecte combinatie is dus een Efteling musical.
Nu zag ik dat de Musical Klaas Vaak eindelijk op dvd is.
Maar je zou hem alleen kunnen krijgen in Bosrijk.
Ik wou ook eens kijken of ze hem hadden in de Efteling online winkel.
Maar hier geraak ik niet binnen. Heeft er iemand een idee hoe ik aan die dvd kan geraken ?
( zonder naar het park te gaan)
Alvast bedankt :)
Gebruikers-avatar
Alien
Member
Member
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2015, 12:51

De webshop is helaas gesloten. De dvd is alleen in Bosrijk en in de Efteldingen, de winkel bij de uitgang, te vinden.
Laatst gewijzigd door 1 op Alien, in totaal 24 keer gewijzigd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar