Werken in DLP? Kijk even hier!

MermaidLagoon
Member
Member

Hi allemaal!

Even een korte update vanuit mijn Pleiades appartementje :) Ik ben gisteren aangekomen in de residentie en omdat het vandaag een feestdag is in Frankrijk begin ik morgen met mijn training. Ik werd gisterenochtend heel vriendelijk ontvangen door Nicole (vrouw die de Nederlandse casting doet) en zij heeft me ook heel erg geholpen met alle administratieve rompslomp. Wat moet er veel geregeld worden voor die paar maanden zeg! Daarnaast heeft ze me verteld waar ik kom te werken: Cowboy Cookout Barbecue in Frontierland!! Ben er echt heeeeel blij mee, Frontierland is samen met Main Street mijn favoriete land en het is een prachtig gethematiseerd restaurant.

Ik houd jullie op de hoogte! :)
Blog | Instagram

She had the soul of a gypsy, the heart of a hippie & the spirit of a fairy.
RebeccaDisney
Member
Member

MermaidLagoon schreef:Hi allemaal!

Even een korte update vanuit mijn Pleiades appartementje :) Ik ben gisteren aangekomen in de residentie en omdat het vandaag een feestdag is in Frankrijk begin ik morgen met mijn training. Ik werd gisterenochtend heel vriendelijk ontvangen door Nicole (vrouw die de Nederlandse casting doet) en zij heeft me ook heel erg geholpen met alle administratieve rompslomp. Wat moet er veel geregeld worden voor die paar maanden zeg! Daarnaast heeft ze me verteld waar ik kom te werken: Cowboy Cookout Barbecue in Frontierland!! Ben er echt heeeeel blij mee, Frontierland is samen met Main Street mijn favoriete land en het is een prachtig gethematiseerd restaurant.

Ik houd jullie op de hoogte! :)
Heel veel succes met je training! :) En ik zie je wellicht daar! Vrijdag kom ik aan in het appartementje en maandag training! :D

Groetjes!
Fantillusion
Member
Member

Superleuk! Veel succes daar!
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Veel succes!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
RoseRaven
Member
Member

Te gek MermaidLagoon! Mocht ik snel weer in Disney komen dan neem ik zeker een kijkje bij Cowboy Cookout :D Heel veel succes gewenst!
Twiggy
Member
Member

Succes
boogschutter
Member
Member

Succes
PuppyLikesYou
Member
Member

sharonjoan schreef:Hoi iedereen!
Ik heb net even door het forum gelezen en krijg steeds meer zin om auditie te doen!
Wil het al heel lang maar ik vind het zo eng..
Weten jullie trouwens of je een perfect gebit moet hebben om een face character te worden? Mijn onderste tanden staan namelijk best scheef..

Kwam dit filmpje nog tegen, wel in het Frans, maar je krijgt een kijkje achter de schermen (hoe de cast members naar het park gaan, waar ze make-up doen, waar alle kleding hangt etc.). Heel leuk om te zien!
https://www.youtube.com/watch?v=kJvlOtCuzvU
Ik ben bang dat ze wel kunnen afhaken op je gebit (als je gecast wordt voor een facecharacter).
Je moet immers lachen met je tanden enzo.. dusja, wie weet?

Een beugel nemen is dan wel de optie? :) al hoewel dat wss wel veel kost na je 18de :'))

Uiterlijk is immers een belangrijk ding.. maar je kan idd ook altijd een character only contract krijgen.

Als je je droom achterna wilt gaan, zou ik daar alles voor doen! :thumbs:

Also; thanks voor de link! Ga ik nu even lekker kijken :)

Ennnnn ik ga toch maar op zoek om anders 'gewoon' te werken in Disneyland, in horeca, shops of iets. Als animatie er niet in zit, lijkt het me sowieso al geweldig om daar te mogen werken <3

Nu nog de vraag.. waar begin ik met zoeken? hhah
What else is life but being near you? Do they suspect? Oh, to be given to you; you to me. I will be faithful to you. True. -Pocahontas
Myownsecret
Member
Member

Hoevaak hebben jullie eigen al auditie gedaan en letten ze naar jullie mening elke keer op andere dingen. Of is het een bepaald type wat ze zoeken? Hoe zijn de mensen zelf die meedoen aan de audities. Hoe deden jullie bijvoorbeeld de animatieronde?
Kiki
Member
Member

Hi! :)
Ik ben nieuw op het forum. Ziet er echt leuk uit :)
Ik heb enkele vraagjes over werken in Disneyland Parijs misschien dat degene die er al werken kunnen helpen?
Sorry voor de misschien domme vragen :D
- Moet je lang op voorhand solliciteren? Of beter wachten tot wanneer je vrij bent?
- Hoe zijn de appartementen? Kan je ook een kamer alleen krijgen?
- is de sfeer er leuk? Of zijn de mensen daar eerder gewoon om hun geld te verdienen? Of zijn er juist veel Disneyfans?
- als huge disneyfan ben ik een beetje bang dat de magie verdwijnt eens je er werkt?

Alvast bedankt :donald:
PuppyLikesYou
Member
Member

@Myownsecret: ik heb nu 3x auditie gedaan. De eerste keer was het heel erg druk, en viel ik af na de 2de ronde (dans).
Ik en andere hadden het idee dat ze echt opzoek waren naar dansers, dit bleek wel uit de selectie rondes.
De 2de keer dat ik mee deed kende ik de dans wel beter, naar mijn idee ging het ook beter! Maar toch weer bij ronde 2 eruit.
Het was die keer ook rustig en ze waren denk gewoon aan het kijken of er wat tussen zat etc.

3de keer was gigantisch druk x___x! Er vielen enorm veel mensen af, ze waren echt duidelijk opzoek naar bepaalde mensen. Ik viel dit keer ook af na de 1ste ronde, en dat terwijl ik juist nog beter mn best deed dan de vorige 2 keren XD;;

Dus ja, het verschilt. Je vult een formulier in met je gegevens zoals lengte naam en eschikbaarheid en of je bang bent voor bijv smalel ruimtes etc (dit omdat je in pakken moet enzo). Veder is het echt een vlees keuring. Je bent wat ze zoeken of niet.

@Kiki! Heey welkom! :)
Er zijn open audities, die worden altijd op de zelfde locatie in Amsterdam gehouden en je kunt er dus zo heen. Je moet er dansen dus neem lekkere comfy kleding me :) Maar zorg wel dat je er verzorgd uitziet.

Wat ik weet betreft de kamers is dat je een appartementje deelt met een ander. Het is niet luxe, maar je hebt de basis dingen en je hebt wel wat ruimte. Ik weet veder niet veel over de gebouwen etc. Wel dat mannen/vrouwen apart zijn.
Als je er werkt wordt er veel vergoed/kortingen.

Sfeer? Ja verschilt denk.. sommige doen het als werk, sommige voor het applaus zoals we dat zeggen en andere ook omdat ze echt disney fan zijn. Bij entertainers zal dit het meeste verschillen, maar denk dat iedereen wel een liefde heeft voor disney, de ene groter dan de ander.
Heb bij audities wel eens gehad dat sommige het echt als werk zachen ja.

Het laatste snap ik goed, en uit eigen ervaring (ik heb als entertainer gewerkt op slagharen) ja en nee. Hetis maar net hoe je er zelf in staat. Ik weet heel goed dat er gewoon iemand in ene pak zit, maar ik zie wel het personage. Dus voor mij is het het echte personage, zoals een mickey, en niet iemand in een pak. Ookal weet ik dat er over een uur weer iemand anders in kan zitten. xD
En ja, je ziet wel veel hoe dingen backstage gedaan worden, en het zal echt wel veel werk druk hebben, maar ik denk, weet wel zeker dat als je een disney fan bent je die magie hoe dan ook uitstraalt en zal beleven. Voor mij is de magie het blij maken van anderen, als gasten een goeie dag hebben gehad, dan is er voor mij genoeg magie! En geloof me, als je elke dag weer zo'n park op komt, die dingen ziet, ruikt, en meemaakt, zal die magie wel blijven :) En dit had ik al bij slagharen!
What else is life but being near you? Do they suspect? Oh, to be given to you; you to me. I will be faithful to you. True. -Pocahontas
Kiki
Member
Member

PuppyLikesYou schreef:@Myownsecret: ik heb nu 3x auditie gedaan. De eerste keer was het heel erg druk, en viel ik af na de 2de ronde (dans).
Ik en andere hadden het idee dat ze echt opzoek waren naar dansers, dit bleek wel uit de selectie rondes.
De 2de keer dat ik mee deed kende ik de dans wel beter, naar mijn idee ging het ook beter! Maar toch weer bij ronde 2 eruit.
Het was die keer ook rustig en ze waren denk gewoon aan het kijken of er wat tussen zat etc.

3de keer was gigantisch druk x___x! Er vielen enorm veel mensen af, ze waren echt duidelijk opzoek naar bepaalde mensen. Ik viel dit keer ook af na de 1ste ronde, en dat terwijl ik juist nog beter mn best deed dan de vorige 2 keren XD;;

Dus ja, het verschilt. Je vult een formulier in met je gegevens zoals lengte naam en eschikbaarheid en of je bang bent voor bijv smalel ruimtes etc (dit omdat je in pakken moet enzo). Veder is het echt een vlees keuring. Je bent wat ze zoeken of niet.

Er zijn open audities, die worden altijd op de zelfde locatie in Amsterdam gehouden en je kunt er dus zo heen. Je moet er dansen dus neem lekkere comfy kleding me :) Maar zorg wel dat je er verzorgd uitziet.

Wat ik weet betreft de kamers is dat je een appartementje deelt met een ander. Het is niet luxe, maar je hebt de basis dingen en je hebt wel wat ruimte. Ik weet veder niet veel over de gebouwen etc. Wel dat mannen/vrouwen apart zijn.

Sfeer? Ja verschilt denk.. sommige doen het als werk, sommige voor het applaus zoals we dat zeggen en andere ook omdat ze echt disney fan zijn. Bij entertainers zal dit het meeste verschillen, maar denk dat iedereen wel een liefde heeft voor disney, de ene groter dan de ander.

Het laatste snap ik goed, en uit eigen ervaring (ik heb als entertainer gewerkt op slagharen) ja en nee. Hetis maar net hoe je er zelf in staat. Ik weet heel goed dat er gewoon iemand in ene pak zit, maar ik zie wel het personage. Dus voor mij is het het echte personage, zoals een mickey, en niet iemand in een pak. Ookal weet ik dat er over een uur weer iemand anders in kan zitten. xD
En ja, je ziet wel veel hoe dingen backstage gedaan worden, en het zal echt wel veel werk druk hebben, maar ik denk, weet wel zeker dat als je een disney fan bent je die magie hoe dan ook uitstraalt en zal beleven. Voor mij is de magie het blij maken van anderen, als gasten een goeie dag hebben gehad, dan is er voor mij genoeg magie! En geloof me, als je elke dag weer zo'n park op komt, die dingen ziet, ruikt, en meemaakt, zal die magie wel blijven :) En dit had ik al bij slagharen!
Dankje voor de snelle reactie! :D
Ik zou wel voor een gewone job willen solliciteren ik denk niet dat ik zo'n goeie entertainer zou zijn :)
Maar heb je in Disneyland Parijs ook traditions en Disney university? De Disney International Programs in Florida zien er geweldig uit, jammer dat ze die niet in Parijs hebben. Word je goed ontvangen of laten ze je een beetje aan je lot over? Zou echt graag daar werken maar als je al die verhalen hoort over zelfmoorden in DLP begin je toch even te twijfelen. :sorc:
PeterPan1
Member
Member

Kiki schreef:
PuppyLikesYou schreef:@Myownsecret: ik heb nu 3x auditie gedaan. De eerste keer was het heel erg druk, en viel ik af na de 2de ronde (dans).

Dankje voor de snelle reactie! :D
Ik zou wel voor een gewone job willen solliciteren ik denk niet dat ik zo'n goeie entertainer zou zijn :)
Maar heb je in Disneyland Parijs ook traditions en Disney university? De Disney International Programs in Florida zien er geweldig uit, jammer dat ze die niet in Parijs hebben. Word je goed ontvangen of laten ze je een beetje aan je lot over? Zou echt graag daar werken maar als je al die verhalen hoort over zelfmoorden in DLP begin je toch even te twijfelen. :sorc:
Ze hebben de eerste dagen inderdaad traditions. Er wordt van alles verteld over het park, veiligheid etc. En de eerste dagen word je goed opgevangen. Daarna is het echter aan jezelf.
Afbeelding
Afbeelding
MermaidLagoon
Member
Member

Hi allemaal!

Dank voor alle lieve woorden :) Ik heb eindelijk Wifi op mijn laptop en heb mijn eerste update vanuit DLP zojuist op mijn blog geplaatst, voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar het leven hier: http://thesmilingcrocodile.tumblr.com/p ... -diary-pt1
Blog | Instagram

She had the soul of a gypsy, the heart of a hippie & the spirit of a fairy.
D-Tekenaar
Member
Member

MermaidLagoon schreef:Hi allemaal!

Dank voor alle lieve woorden :) Ik heb eindelijk Wifi op mijn laptop en heb mijn eerste update vanuit DLP zojuist op mijn blog geplaatst, voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar het leven hier: http://thesmilingcrocodile.tumblr.com/p ... -diary-pt1

Leuk report Nikita :thumbs:
En fijn dat je snel verhuisd bent van de keuken naar de bestellingen .
Plaats reactie

Terug naar “Disney Characters & Castmembers - Disneyland Paris”