Disney Boeken

Alles over Disney verzamelingen, Pins, Disney Boeken, Disney Muziek, ...
Dragy
Moderator
Moderator

MICKEY - DE CYCLUS VAN DE MAGIËRS 1

Magische Mickey
Dankzij de luxueus uitgevoerde heruitgaven van Floyd Gottfredsons Mickey Mouse-verhalen bij Fantagraphics (en in vertaling bij Dark Dragon Books) kwam Mickey Mouse opnieuw op onze radar nadat we jaren geleden al eens de tinnen dvd-boxen hadden gekocht met alle klassieke tekenfilmpjes. We hebben het wel voor de muis met de grote zwarte oren. De Cyclus van de Magiërs sluit helemaal niet aan bij die oude verhalen, maar is integendeel een moderne versie voor een jeugdig publiek dat al wat gewoon is als het om fantasy gaat.

In deze vijfdelige cyclus van Italiaanse makelij zien we Mickey terug als onhandige leerlingtovenaar zoals in de muzikale compilatiefilm Fantasia. Hij verliest een machtig kristal aan Boris de Grote, een andere magiër. Er zit voor Mickey niets anders op dan het kristal terug te bemachtigen wil hij zijn meester Nereus, de dorpsmagiër van Muisdam, nog onder ogen durven komen. Daarom moet hij meedoen aan een tovenaarstoernooi waarbij dergelijke kristallen de inzet zijn voor een nog grotere schat. Een voorwaarde is wel dat hij een team weet te verzamelen. Dat treft, Goofy en Donald Duck hebben hun eigen motivaties om op Mickey's verzoek in te gaan. Samen vormen ze Mickey's Magiërs en ze zullen het opnemen tegen andere uitdagers, Boris in het bijzonder. Maar de valsspeler geeft zich niet zomaar gewonnen.

Afbeelding

Het magische avonturenverhaal is duidelijk voor kinderen bedoeld en het gaat goed vooruit. De vertelling is vlot en die vloeiendheid zit ook besloten in de soepele tekenstijl met veel beweging zonder dat het de overzichtelijkheid verstoort.

Alle vijf delen van deze cyclus zullen dit jaar verschijnen bij Dark Dragon Boks. De Italiaanse reeks telt ondertussen vier seizoenen. Er valt dus nog meer te verwachten in dit magische universum waarin alle gekende Disney-figuren een eigen specfieke, aan het magische wereldje aangepaste rol vertolken.

Bron: stripspeciaalzaak
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Rowi
Member
Member

yolayo schreef:Nog een heel leuk boek

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Prachtig boek inderdaad!! Er is er ook één van Pixar.

Afbeelding
Miss Ariel
Member
Member

die van pixar hebben wij laatst in de outlet vd Disney winkel te helmond op de kop kunnen tikken!
heel gaaf boek met veel leuke weetjes enzo. waar heb je die andere gevonden?
Best day ever <3 1 april 2017 our wedding day
Part of that Disney world <3
*Magical Bucketlist*
Rowi
Member
Member

Het plaatje van het Disney boek is niet van mij, hoor! :-) Heb 'm wel, maar ooit cadeau gekregen, dus geen idee waar die vandaan is gehaald.
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

2 Leuke Engelse boeken hier te koop: http://bit.ly/1Gq4Vf8

Afbeelding

Afbeelding
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Mouseketeer
Member
Member

Ik heb ze beiden op m'n iPad staan.
Met nog wat andere Disney en gerelateerde boeken.

Afbeelding
Afbeelding
Annet
Member
Member

Ik heb nu de serie Kingdom Keepers op mijn ereader staan, iemand die al gelezen?
Mouseketeer
Member
Member

Annet schreef:Ik heb nu de serie Kingdom Keepers op mijn ereader staan, iemand die al gelezen?
Yes! Al een paar keer! Geweldige boeken!
Afbeelding
Annet
Member
Member

Mooi dan begin ik daar na The Land Of Stories 4 aan :)
yolayo
Member
Member

Sandra71 schreef:
yolayo schreef:Nog een heel leuk boek

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het boek wat ik persoonlijk het mooiste vind is deze

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waar heb je deze boeken gevonden ? Ze lijken me geweldig !!
Sorry zie dit nu pas, de onderste is jaren geleden in Disneyland Parijs gekocht em Treasures had ik via amazon.com gekocht.
@ rowi
die heb ik ook gekocjt op de pixar tentoonstelling
Afbeelding

Afbeelding

DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Dragy
Moderator
Moderator

Mouseketeer, ik zag op je afbeelding de boeken "Tiger Lily", "Isle of the Lost" en "Alias Hook". Heb ze even gegoogled en ze spreken me enorm aan. Heb je ze toevallig al gelezen? En wat vond je ervan? Even goed als Serena Valentino haar boeken?
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Mulan
Member
Member

Dragy schreef:Mouseketeer, ik zag op je afbeelding de boeken "Tiger Lily", "Isle of the Lost" en "Alias Hook". Heb ze even gegoogled en ze spreken me enorm aan. Heb je ze toevallig al gelezen? En wat vond je ervan? Even goed als Serena Valentino haar boeken?
Tiger Lily is mijn meest favoriete boek ooit! Echt geweldig <3
She saw the world not always as it was, but as perhaps it could be.. with just a little bit of magic

Blog en Instagram
sanderz
Member
Member

Moet nog steeds beginnen aan het boek walt disney the triumph of the american imagination
Disney Collections
Member
Member

Ik wil binnenkort echt weer wat Disney boeken gaan kopen. Ze staan leuk als "decor" achter de rest van mijn Disney merchandise en ze plaatjes zijn vaak zo gedetailleerd, lezen altijd makkelijk weg.

Ik heb tot nu toe:

- 101 Dalmatiërs gaan verhuizen
- 101 Dalmatiners
- 102 Dalmatiërs
- De Aristokatten
- Katten: De Aristokatten en hun vrienden
- De Ondeugende Aristokatten
- A1 Strip De Aristokatten
- A1 Strip 101 Dalmatiërs

Ik vind ze allemaal erg mooi. ^

Verder hier en daar nog wat Katrien Duck blaadjes, maar dat zijn niet echt "boeken"
5 - 8 juni 2001 (Disney's Davy Crockett Ranch)
26 juni 2012 (Enkele dagtocht zonder overnachting)
6 - 9 juni 2014 (Hotel Kyriad)
15 - 16 oktober 2017 (Disney's Newport Bay Club)
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Ik kwam dit mooie boek tegen met schetsen van Disneyfilms door de jaren heen.

Stel je een boek voor met lege pagina's die jaren lang is doorgegeven tussen Disney Animators. Dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit boek is te bestellen via:
http://bit.ly/1Yxtd4b
Volg onze avonturen op instagram
Plaats reactie

Terug naar “Disney verzamelen & Pin Trading”