Ondertussen zijn wij terug van vakantie en zijn we naar Parijs geweest op 13juli 2015.
Het was de dag voor de Nationale feestdag en het was er dus erg druk! ook waren veel plaatsen al afgezet en stonden de hekken overal al klaar voor de parade de volgende dag. Wel hebben we een leuke verrassing gehad want opeens zagen we een paardenparade al passeren enz., waarschijnlijk al als voorbereiding voor de dag erna met de Nationale feestdag.
We hebben ons geïnformeerd bij de informatiedesk die je vlakbij het park vind richting parking en station, zij hebben ons deze tickets gegeven:
Van" Disney" naar "Parijs" en terug: (afstap bij "Charles de Gaulle Etoile")
*een RER ticket van 8 euro per rit voor een volwassene (dus 16 euro heen en terug)
*een RER ticket van 4 euro per rit voor een kind (dus 8 euro heen en terug) (vanaf 4jaar)
Van "Charles de Gaulle Etoile" neem je de metro met hetzelfde ticket!
wil je bij de "Eiffeltoren" afstappen zoals wij om er de "Batobus" te nemen heb je de keuze om af te stappen bij
"Trocadero" of "Bir-Hakeim" (deze laatste hebben wij genomen)
Info over de "Batobus" :
* prijs volwassene 1 dag = 16 euro , kind (3j tot 15j)= 7 euro
* prijs volwassene 2 dagen = 19 euro , kind (3j tot 15j)= 10 euro
Wil je liever niet met de metro van bezienswaardigheid tot bezienswaardigheid gaan, is de Batobus een leuk alternatief. Wij hebben deze voor het eerst uitgetest, vorige keer namen we steeds de metro. En ik moet zeggen dit was een zeer aangename ervaring, zeker in deze drukke periode waarbij de metro steeds overvol zat. Er zijn 9 opstapplaatsen voorzien en met je pas kan je een hele dag op en af de boot, of je kan gewoon is een keertje blijven zitten, zodat je de hele tour over het water doet. We hebben nooit echt lang moeten wachten op een boot, er varen er genoeg en er was steeds genoeg plaats zodat iedereen kon zitten, en dus niet zoals in de metro die dag het geval was.
op- en afstapplaatsen:
*Beaugrenelle
*Tour Eiffel
*Musée d'Orsay
*Saint-Germain-des-Prés
*Notre Dame
*Jardin des Plantes
*Hôtel de ville
*Louvre
*Champs-Elysées
Parijs
Dank u wel voor de info!Angel007 schreefCOLONOndertussen zijn wij terug van vakantie en zijn we naar Parijs geweest op 13juli 2015.
Het was de dag voor de Nationale feestdag en het was er dus erg druk! ook waren veel plaatsen al afgezet en stonden de hekken overal al klaar voor de parade de volgende dag. Wel hebben we een leuke verrassing gehad want opeens zagen we een paardenparade al passeren enz., waarschijnlijk al als voorbereiding voor de dag erna met de Nationale feestdag.
We hebben ons geïnformeerd bij de informatiedesk die je vlakbij het park vind richting parking en station, zij hebben ons deze tickets gegeven:
*een RER ticket van 8 euro per rit voor een volwassene (dus 16 euro heen en terug)
*een RER ticket van 4 euro per rit voor een kind (dus 8 euro heen en terug) (vanaf 4jaar)
wil je bij de "Eiffeltoren" afstappen zoals wij om er de "Batobus" te nemen heb je de keuze om af te stappen bij
Info over de "Batobus" :
Wil je liever niet met de metro van bezienswaardigheid tot bezienswaardigheid gaan, is de Batobus een leuk alternatief. Wij hebben deze voor het eerst uitgetest, vorige keer namen we steeds de metro. En ik moet zeggen dit was een zeer aangename ervaring, zeker in deze drukke periode waarbij de metro steeds overvol zat. Er zijn 9 opstapplaatsen voorzien en met je pas kan je een hele dag op en af de boot, of je kan gewoon is een keertje blijven zitten, zodat je de hele tour over het water doet. We hebben nooit echt lang moeten wachten op een boot, er varen er genoeg en er was steeds genoeg plaats zodat iedereen kon zitten, en dus niet zoals in de metro die dag het geval was.
op- en afstapplaatsen:
*Beaugrenelle
*Tour Eiffel
*Musée d'Orsay
*Saint-Germain-des-Prés
*Notre Dame
*Jardin des Plantes
*Hôtel de ville
*Louvre
*Champs-Elysées
Een metroticket voor 1 reis blijft geldig zolang je in de metrostations blijft!
Dat wist ik niet, vermits wij dus telkens de boot hebben genomen.ElsV schreefCOLON Een metroticket voor 1 reis blijft geldig zolang je in de metrostations blijft!
En dat is graag gedaan!, vermits ik zelf vragen had gesteld die onbeantwoord zijn gebleven, wou ik toch graag de antwoorden en mijn ervaringen hier neer posten om andere misschien zo verder te helpen.
Tale as old as time, Song as old as rhyme
Certain as the sun , Rising in the east
Beauty and the beast
Beauty and the beast
Al ga ik min 3 keer per jaar naar Parijs,info over de batobus kon ik niet geven daar ik daar nog nooit gebruik van gemaakt heb! Wel leuk om er nu meer over te weten,is een leuk ideetje voor de volgende keer! Wat ik wel af en toe doe ,is een gewone rondvaart op de Seine!Angel007 schreefCOLONDat wist ik niet, vermits wij dus telkens de boot hebben genomen.ElsV schreefCOLON Een metroticket voor 1 reis blijft geldig zolang je in de metrostations blijft!
En dat is graag gedaan!, vermits ik zelf vragen had gesteld die onbeantwoord zijn gebleven, wou ik toch graag de antwoorden en mijn ervaringen hier neer posten om andere misschien zo verder te helpen.
Als je blijft zitten, heb je eigenlijk de rondvaart, dus als je de batobus neemt heb hè eigenlijk 2 in 1. Want je kan er mee hoppen en je kan er gewoon een hele rondvaart op blijven zitten. Wij hebben deze dus optimaal gebruikt en vinden deze zeker voir herhaling vatbaar.
Tale as old as time, Song as old as rhyme
Beauty and the beast
Beauty and the beast
als je afstapt bij Charles de Gaulle etoille zit je toch in Parijs dan? toch niet bij het vliegveld? en "Trocadero" of "Bir-Hakeim" die plaatsen staan niet in het lijstje op en afstapplaatsen van de batobus, zijn dit metro opstapplaatsen dan? ben dus echt een leek in Parijs he, zijn er nog nooit geweestAngel007 schreefCOLONOndertussen zijn wij terug van vakantie en zijn we naar Parijs geweest op 13juli 2015.
Info over de "Batobus" :
op- en afstapplaatsen:
*Beaugrenelle
*Tour Eiffel
*Musée d'Orsay
*Saint-Germain-des-Prés
*Notre Dame
*Jardin des Plantes
*Hôtel de ville
*Louvre
*Champs-Elysées
Ventje wilt ook graag naar het Hardrockcafe in Parijs, is dat dan een beetje goed te bereiken?
Charles de gaulle etoille is het metrostation aan de Arc de triomphe!pluto71 schreefCOLONals je afstapt bij Charles de Gaulle etoille zit je toch in Parijs dan? toch niet bij het vliegveld? en "Trocadero" of "Bir-Hakeim" die plaatsen staan niet in het lijstje op en afstapplaatsen van de batobus, zijn dit metro opstapplaatsen dan? ben dus echt een leek in Parijs he, zijn er nog nooit geweestdie batobus lijkt me overigens wel heel interessant
Ventje wilt ook graag naar het Hardrockcafe in Parijs, is dat dan een beetje goed te bereiken?
Bir hakeim en Trocadéro zijn metrostations!
Hard rock cafe ligt op de "boulevards de montmartre" afstappen metrostation "grands boulevards"
Musee grévin ligt er niet ver van (soort madame Taussaut )
Wij zijn net terug uit Parijs en verbleven twee dagen in een Disney hotel en overdag in het park. Wat was dit leuk zeg! Echt een aanrader voor iedereen met kids! They will love it!!!
We hadden gekozen voor een lang weekend dus nog een extra dag over in Parijs zelf. Bij het zoeken naar wat te doen in Parijs kwamen we terecht bij Baja Bikes, een fietstour met Nederlandse gids. Dat leek ons wel wat, ook voor de kids ipv lopen. Nou ze vonden het super leuk en wij natuurlijk ook. Omdat we maar zo kort de tijd hadden was dit ideaal. We kregen een goed beeld van de stad en hebben veel moois gezien! Wederom een aanrader voor iedereen! http://www.bajabikes.eu/nl/fietsen-in-parijs
We hadden gekozen voor een lang weekend dus nog een extra dag over in Parijs zelf. Bij het zoeken naar wat te doen in Parijs kwamen we terecht bij Baja Bikes, een fietstour met Nederlandse gids. Dat leek ons wel wat, ook voor de kids ipv lopen. Nou ze vonden het super leuk en wij natuurlijk ook. Omdat we maar zo kort de tijd hadden was dit ideaal. We kregen een goed beeld van de stad en hebben veel moois gezien! Wederom een aanrader voor iedereen! http://www.bajabikes.eu/nl/fietsen-in-parijs
Hallo allemaal
Wij gaan 30 April weer richting Parijs/DLP
Zo`n zin in !!!
De eerste dag willen we ivm blockdag van de fantasy pass , Parijs intrekken .
Daar heb ik 1 vraag over ..
Van onze vorige trip hebben we nog een setje carnets over .
We hebben ze gekocht in de laatste week van 2014 .
Weet iemand of ze nog geldig zijn en waar we vanaf Marne la vallée naar toe kunnen reizen met de Carnet Tarif Réduit ?
Een ander vraagje heb ik over een rondvaart over de Seine .
Wie heeft hier ervaring mee ?
We zien online verschillende mogelijkheden maar welke is aan te raden ?
Het liefst stappen we bij de Eiffeltoren op omdat we die het makkelijkste weten te vinden haha .
Je hebt de Bato bus, je hebt rondvaart met crepes/ chapagne / snack of pizza .... Er is van alles !
Wij gaan 30 April weer richting Parijs/DLP
Zo`n zin in !!!
De eerste dag willen we ivm blockdag van de fantasy pass , Parijs intrekken .
Daar heb ik 1 vraag over ..
Van onze vorige trip hebben we nog een setje carnets over .
We hebben ze gekocht in de laatste week van 2014 .
Weet iemand of ze nog geldig zijn en waar we vanaf Marne la vallée naar toe kunnen reizen met de Carnet Tarif Réduit ?
Een ander vraagje heb ik over een rondvaart over de Seine .
Wie heeft hier ervaring mee ?
We zien online verschillende mogelijkheden maar welke is aan te raden ?
Het liefst stappen we bij de Eiffeltoren op omdat we die het makkelijkste weten te vinden haha .
Je hebt de Bato bus, je hebt rondvaart met crepes/ chapagne / snack of pizza .... Er is van alles !
- Maria-Anna
- Member

- BerichtenCOLON 440
- GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04
Ik zag dit bericht online voorbijkomen, deel het hier ter informatie:
Op een Franse website staat een lijst http://tinyurl.com/y7wk8cks die (grotendeels?) van de Franse overheid komt met wijken waar je beter niet komt als niets vermoedende toerist.
Diverse wijken van Parijs en plaatsen in de buurt van DLP staan op de lijst.
De overheid spreekt over ‘ZUS’, zone urbaine sensible, of ‘QS’, quartiers sensibles, letterlijk vertaald: gevoelige wijken. Deze gevoelige wijken zijn ook nog in vier niveau’s onderverdeeld (met google vertaald).
Niveau 1 : QSN (QUARTIERS SENSIBLES DE NON-DROIT):
buurten waar bendes en delinquentie zich bevinden, stedelijk geweld, shootouts of afrekeningen
Niveau 2: QSTD: (QUARTIERS SENSIBLES TRÈS DIFFICILES):
gewone en allerlei soorten criminaliteit.
Niveau 3 : QSD (QUARTIERS SENSIBLES DIFFICILES):
vrij regelmatige criminaliteit, drugshandel, nachten met stedelijk geweld dat kan gebeuren als gevolg van een kleine spanning.
Niveau 4 : QSP (QUARTIERS SENSIBLES PROBLEMATIQUES):
kleine criminaliteit die regelmatig kan oplaaien, in het algemeen is het rustig in deze buurten
Bron: http://bit.ly/2sLnc8c
Op een Franse website staat een lijst http://tinyurl.com/y7wk8cks die (grotendeels?) van de Franse overheid komt met wijken waar je beter niet komt als niets vermoedende toerist.
Diverse wijken van Parijs en plaatsen in de buurt van DLP staan op de lijst.
De overheid spreekt over ‘ZUS’, zone urbaine sensible, of ‘QS’, quartiers sensibles, letterlijk vertaald: gevoelige wijken. Deze gevoelige wijken zijn ook nog in vier niveau’s onderverdeeld (met google vertaald).
Niveau 1 : QSN (QUARTIERS SENSIBLES DE NON-DROIT):
buurten waar bendes en delinquentie zich bevinden, stedelijk geweld, shootouts of afrekeningen
Niveau 2: QSTD: (QUARTIERS SENSIBLES TRÈS DIFFICILES):
gewone en allerlei soorten criminaliteit.
Niveau 3 : QSD (QUARTIERS SENSIBLES DIFFICILES):
vrij regelmatige criminaliteit, drugshandel, nachten met stedelijk geweld dat kan gebeuren als gevolg van een kleine spanning.
Niveau 4 : QSP (QUARTIERS SENSIBLES PROBLEMATIQUES):
kleine criminaliteit die regelmatig kan oplaaien, in het algemeen is het rustig in deze buurten
Bron: http://bit.ly/2sLnc8c
.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.