Werken in DLP? Kijk even hier!

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Miss Ariel
Member
Member
BerichtenCOLON 1806
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2014, 08:37

hoi iedereen!
het is me niet eerder gelukt om hier effe mn ervaring neer te zetten maar hier komt ie ;)

samen met mijn vriend ging ik naar de auditie, daar hadden we met een paar forumleden afgesproken,
onze wekker ging om 5u want we moesten vanuit belgie komen en namen de trein in breda, gelukkig wouden mijn ouders ons daar afzetten. we moesten nog een treinticket daar kopen, de trein van 6.56 stond al snel dus ontbijten op de trein :lol: we moesten in rotterdam overstappen en toen we in amsterdam centraal aankwammen moesten we nog een stukje met de tram naar de dansstudio,
we hadden het snel gevonden, om 9.15u waren we er ( mn eerste keer in een dansstudio/school )
en de andere forumleden hadden we snel gevonden :thumbs: iedereen zat gezellig bij elkaar en het leek niet te overdreven druk maar de zenuwen begonnen wel goed te gieren!!!

op een gegeven moment mochten we naar binnen, schoenen en spullen aan de kant en laten opmeten, hierna kreeg je een nummer ik had 560 en mn vriend 559. hierna kregen we een presentatie over het werk dat we eventueel gingen krijgen in Disney, we mogen er niet teveel over vertellen maar het was heel intressant en werd leuk gebracht. de mensen van Disney waren erg vriendelijk voor ons.

en toen de eerste ronde : animatie! we moesten ons als een cowboy, piraat, dwerg van sneeuwwitje, villian, prinses gedragen en dan afgaan als onszelf alsof we net een parade hadden gedaan vb. je moest zo orgineel mogelijk zijn maar iedereen kon bij elkaar kijken en er werden ideeen gepikt helaas, ook deed je soms ineens hetzelfde als die naast je en dan moest je weer iets anders verzinnen wat het erg moeilijk maakte om als je stappen te onthouden. we oefende dit een paar keer in grote groep, in 2 groepen en toen moesten we in kleine groepen het voor echt doen zeg maar. op muziek deed je het, was erg leuk.
ik zat in de laatste groep, vond dat vervelend want dan zie je al zoveel dat je je eigen ding vergeet of nog wilt aanpassen, het ging voor mijn gevoel ook niet lekker al de hele tijd, ik zat er niet goed in zeg maar.
helaas bleek dit ook zo toen ik het echt moest doen, ik werd niet doorgelaten naar de tweede ronde en moest de zaal verlaten.

ik moet eerlijk zeggen dat het veel moeilijker was als dat ik dacht, je moet niet groot maar grootser en orgineler doen/ denken/ uitbeelden en blijven lachen no matter what. het was wel een leuke ronde maar zoals ik zei , ik zat er niet helemaal in en alles was gewoon veel voor te onthouden de eerste keer en je bent enorm zenuwachtig en dan is het er ook nog eens erg warm binnen dus dat werkt niet meer hahha. ik ben nog lang op de gbang blijven hangen met andere afvallers om te kijken naar de andere rondes en het proces zeker omdat mijn vriend wel de dansronde gehaald had! :thumbs: ik was toch wel heel trots op hem en ergens ben je zelf ook teleurgesteld omdat je niet gekozen werd ervoor, had die ronde enorm graag gedaan, leek me een leuke dans maar het mocht voor mijn niet zijn. mn vriend viel na de dansronde helaas ook af dus toen aten en praten we daar nog wat. het was heel gezellig behalve de prima ballerina's die dachten dat ze sowieso door waren en dan niet iets kwijt wouden als ze eruit lagen. uiteindelijk waren er vd 60 a 70 mensen misschien zo'n 5 a 10 mensen die ze kozen en ook daar waren ze weer heel streng op. ze hadden 2 heel goed dansende jongens gekozen maar die moesten uiteindelijk nog meer dans technisch worden, ik vond het een belachelijke reden want had ze gezien en die waren keigoed!
er was ook nog eens meisje dat pruiken moest passen in de namiddag maar hoorde van haar dat ze al vaker pruiken en make up had gehad en ze steeds dan nog niet door was omdat ze of de make up of de pruik niet kon dragen. dus het is though business! het is maar wie ze op dat moment zoeken en of je daarvoor geschikt bent en dat weet je niet als je gaat. toch denk ik dat we beide in september nog eens gaan meedoen ;) nu weten we wat te verwachten ;)
Best day ever <3 1 april 2017 our wedding day
Part of that Disney world <3
*Magical Bucketlist*
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Wat jammer dat het ook bij jou net niet gelukt is !
Maar nu weet ook jij wat er in September van je verwacht wordt .
Gebruikers-avatar
sharonjoan
Member
Member
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2015, 13:09

Wat een leuke verslagjes!
RoseRaven, wat gaaf dat je zo ver bent gekomen!! Hopelijk zoeken ze de volgende keer iemand die meer bij jou past!
Miss Ariel, super leuk dat je samen met je vriend ging! Ik mij denk ik precies hetzelfde gevoeld hebben als jou. Iedereen die steeds hetzelfde doet en je wil eigenlijk iets nieuws verzinnen maar op een gegeven moment is alles natuurlijk al eens gedaan.
Hopelijk ben ik er in September ook bij :)
Kiki
Member
Member
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2015, 19:29

Heey :D
Voor de gewone jobs in DLP: hebben jullie je cv in het Engels of het Frans geschreven?
Ik denk dat Frans een betere indruk maakt, maar mijn Engels is wel beter

Alvast bedankt!
Fijne zomervakantie :chesire:
Gebruikers-avatar
MermaidLagoon
Member
Member
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2014, 15:36

Hi allemaal! Voor wie het leuk vindt, een kleine update over mijn leven als Disney CM: http://thesmilingcrocodile.tumblr.com/p ... -diary-pt2
Blog | Instagram

She had the soul of a gypsy, the heart of a hippie & the spirit of a fairy.
Gebruikers-avatar
Tiana
Member
Member
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2015, 18:43

MermaidLagoon schreefCOLONHi allemaal! Voor wie het leuk vindt, een kleine update over mijn leven als Disney CM: http://thesmilingcrocodile.tumblr.com/p ... -diary-pt2
Leuk om te lezen :)! Top dat je het zo naar je zin hebt, hoe lang blijf je daar nog?
Gebruikers-avatar
MermaidLagoon
Member
Member
BerichtenCOLON 164

^ Dankjewel, wat leuk om te horen! Mijn contract loopt t/m 20 september, maar hopelijk kan ik langer blijven... :)
Blog | Instagram

RoseRaven
Member
Member
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2014, 22:10

We mogen weer auditie doen! 8 september is the day :D http://www.disneyauditions.com/audition-calendar/
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

RoseRaven schreefCOLONWe mogen weer auditie doen! 8 september is the day :D http://www.disneyauditions.com/audition-calendar/
Beetje meer info: http://disneylandparis-casting.com/en/n ... therlands7

Afbeelding
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Ook in België (Brussel) gaan ze opzoek naar personeel op 1 september 2015!

How to apply

Are you over 18 years old? Do you have a passion for customer service and already have professional experience in the tourism industry? Are you comfortable working in French and English and are you in possession of the documentation required to work in France? If so, apply to join our team and provide the Disney magic to millions of Guests!

Just select one of the links below according to the role that suits your skills and job expectations. You can create a profile on our website and adapt it even after you’ve applied.
Disneyland® Paris is recruiting in Brussels on 1st September 2015!
Applications are open!
Food & Beverage
We serve 21 million meals each year, so the quality of service in our Food & Beverage department is extremely important. Offering table, buffet and quick service at our restaurants, the 15 to 100 professionals that make up each team work hard so our Guests experience the Disney magic during every meal! All of our staff share the same desire to provide our Guests with the best possible service, they also enjoy working as part of a team and take a real interest in our product.
We're looking for: Commis Chefs, Waiters / Waitresses.
Theme Park Hosts & Hostesses
Each and every one of our Hosts and Hostesses plays an essential role in delivering the magic our Guests experience; from arrival at the Park, to purchasing tickets and passing through the turnstiles, then asking for information and jumping on our world-class attractions – there's always someone available to serve our Guests' needs!
We're looking for: Attraction Hosts / Hostesses, Guest Relations and Ticketing Hosts / Hostesses.
Our Application Process

Your application will be reviewed by a recruiter with a view to being shortlisted for the recruitment session. During the session, we’ll tell you about Disneyland Paris and explain the positions currently available. You’ll then be interviewed by a recruiter who will carry out a brief assessment of your language skills.

After the interview:

If your interview was successful and there’s a position that matches your profile and availability, you’ll receive a job offer by email and then a contract.
If your interview was successful, but there are no positions that match your profile and/or availability dates, your application will be placed in our talent pool until there is a position that matches your profile and availability.
If your interview was unsuccessful, you will be informed that your profile does not match the positions we offer. However, you can still apply for future offers online if you wish.

If the positions offered during this session do not match your profile or your expectations, please check our website as there may be another job for you at Disneyland Paris:

http://disneylandparis-casting.com/en/c ... ur/belgium
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
FrankaJ93
Member
Member
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2015, 15:29

Hallo :)
Ik zou ook graag in Disneyland Parijs willen werken, het liefst als Disneyfiguur.
Nu volg ik momenteel een opleiding en kan ik geen vrij krijgen om te werken in Disneyland. Daarom kan ik dit pas vanaf de zomer van 2017 daar werken.
Nu heb ik eens rondgekeken en (vooral in dit forum) gemerkt dat de auditie erg moeilijk is. Daarom zou ik graag ervaring op willen doen. Is het mogelijk om gewoon naar de auditie te gaan terwijl je weet dat je er toch niet kan werken?
Paula
Member
Member
BerichtenCOLON 258
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2014, 20:02

FrankaJ93 schreefCOLONHallo :)
Ik zou ook graag in Disneyland Parijs willen werken, het liefst als Disneyfiguur.
Nu volg ik momenteel een opleiding en kan ik geen vrij krijgen om te werken in Disneyland. Daarom kan ik dit pas vanaf de zomer van 2017 daar werken.
Nu heb ik eens rondgekeken en (vooral in dit forum) gemerkt dat de auditie erg moeilijk is. Daarom zou ik graag ervaring op willen doen. Is het mogelijk om gewoon naar de auditie te gaan terwijl je weet dat je er toch niet kan werken?
Ik heb zelf geen ervaring met audities, maar ik heb vaker gelezen dat mensen auditie doen terwijl ze nog niet beschikbaar zijn. Als je wel beschikbaar ben heb je dan inderdaad al ervaring met de audities en daardoor wellicht ook meer kans om aangenomen te worden.

Er zijn hier meerdere die auditie hebben gedaan en hun verhaal neer hebben gezet, ook zou ik eens gaan zoeken naar internationale forums en Youtube.

Succes! :)
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Disneyland zoekt Belgische medewerkers

Disneyland Parijs organiseert op 1 september een jobbeurs in Brussel. Het pretpark is in heel Europa op zoek naar 8000 werkkrachten, van wie er 1000 een contract van onbepaalde duur zullen krijgen. Ieder jaar werft Disneyland 60 tot 80 landgenoten aan. Vooral Vlamingen zijn gegeerd vanwege hun talenkennis.
Het is al de tweede rekruteringscampagne van Disneyland Parijs dit jaar. Ze vindt deze herfst plaats in Frankrijk, Ierland, Italië, Duitsland, Griekenland en dus ook België. Er zijn geen quota per land, maar meestal worden er 60 tot 80 Belgen aangeworven.

Van de 8000 gezochte nieuwe werknemers zullen er 1000 een vast contract krijgen. ‘De anderen worden aangeworven voor een seizoen’, zegt Griet De Blende van Disneyland. ‘Ideaal voor mensen die pas afgestudeerd zijn of tussen twee jobs in in de buurt van Parijs willen vertoeven.’

Disneyland zoekt mensen voor allerhande functies zoals voor het onthaal, de verkoop en in de hotels. De nieuwe werknemers zullen verblijven in een studio of een gedeelde woning in de omgeving van het park. Die huisvesting kost hen 300 euro per maand.

Van de 15.000 huidige vaste werknemers in Disneyland Parijs, hebben er ongeveer 100 de Belgische nationaliteit. Vlamingen zijn gegeerd in het pretpark omdat ze vaak meertalig zijn. ‘Kennis van het Engels is zeer belangrijk, maar Frans blijft de voertaal’, aldus Griet De Blende.

Geïnteresseerden moeten zich voor 21 augustus hier kandidaat stellen.
Bron: Het Nieuwsblad
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
PuppyLikesYou
Member
Member
BerichtenCOLON 314
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2013, 21:54

Je kunt gewoon auditie doen :P
Zelfs als je die haalt, moet je eerst nog gebeld worden om daadwerkelijk te komen werken.
Na 6 maanden niet gebeld? Moet je weer opnieuw auditie komen doen..

Ik kan nu ook geen auditie doen de aankomende 3 jaar ivm opleiding. Daarna ga ik weer proberen misschien :)
What else is life but being near you? Do they suspect? Oh, to be given to you; you to me. I will be faithful to you. True. -Pocahontas
Gebruikers-avatar
MermaidLagoon
Member
Member
BerichtenCOLON 164

Wauw, ik ben hier al veel te lang niet geweest! Mijn eerste contract bij DLP is inmiddels geëindigd (20 september) en ben sinds een week begonnen bij Guest Flow, waar ik in ieder geval tot en met 7 januari zal blijven :)
Blog | Instagram

BUTTON_POST_REPLY

Terug naar