Miss & Mister Café Mickey artikel

D-Tekenaar
Member
Member

De opdracht van vanavond is weer een week opdracht .
Al gaat deze wel om snelheid draaien .
Daarom is het belangrijk dat je om 20 uur online bent !

Voor deze opdracht heb ik nog geen eind datum !
Maar hij telt als de finale en door dat ik het vanaf vrijdag druk heb (Mama jarig en Disneyland)
ga ik het even rustig houden hier . Nu hebben jullie toch werk genoeg :D
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

:shock: ik hoop dat ik vanavond op tijd thuis ben dan.
Volg onze avonturen op instagram
vercruz
Member
Member

D-Tekenaar schreef:De opdracht van vanavond is weer een week opdracht .
Al gaat deze wel om snelheid draaien .
Daarom is het belangrijk dat je om 20 uur online bent !

Voor deze opdracht heb ik nog geen eind datum !
Maar hij telt als de finale en door dat ik het vanaf vrijdag druk heb (Mama jarig en Disneyland)
ga ik het even rustig houden hier . Nu hebben jullie toch werk genoeg :D
Wanneer ga je naar Disney dan?_
D-Tekenaar
Member
Member

21 juli tot de 23ste als ik het goed heb :P
Monster-E
Member
Member

D-Tekenaar schreef: Daarom is het belangrijk dat je om 20 uur online bent !
Dan ga ik weinig punten scoren, aangezien ik vergadering heb....
yolayo
Member
Member

Niet iedereen kan precies om 20.00 uur online zijn door verschillende dingen, ik neem aan dat met de snelheid van de nieuwe opdracht ook rekening gehouden word met mensen met een "handicap" althans dat hoop ik van wel, want zo kan ik wel iets tikken en zo vallen mijn handen en armen uit en kan ik niks meer.
Dus ik kan niet garanderen dat ik snel zal zijn al wil ik dat wel graag.
Afbeelding

Afbeelding

DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
D-Tekenaar
Member
Member

Omdat sommige deelnemers niet aanwezig kunnen zijn om 20 uur zal ik het met een uurtje verzetten dus dit gaat 21 worden ipv 20.
Voor een handicap maak ik graag een uitzondering . Yolayo krijgt haar opdracht al eerder binnen via PB om 20 uur !
Ik hoop dat niemand hier een probleem mee heeft .
Monster-E
Member
Member

D-Tekenaar schreef:Omdat sommige deelnemers niet aanwezig kunnen zijn om 20 uur zal ik het met een uurtje verzetten dus dit gaat 21 worden ipv 20.
Voor een handicap maak ik graag een uitzondering . Yolayo krijgt haar opdracht al eerder binnen via PB om 20 uur !
Ik hoop dat niemand hier een probleem mee heeft .
om 21:00 ben ik er nog niet...
En buiten dat, op elk tijdstip wat je kiest zal er wel iemand niet kunnen ;)

Dus gewoon een tijdstip kiezen en gaan :)
D-Tekenaar
Member
Member

Klopt ! Maar ik kan het uur niet blijven veranderen !
Ik zal even kijken om welk uur van de 2 de meeste on zijn.
En dan post ik het gewoon !
yolayo
Member
Member

Frozen Summer Fun Meeting 31 mei

Vandaag is het vroeg uit de veren want er staat een leuke dag gepland dus mijn wekker loopt af om 06.00 uur en al snel ben ik te vinden in de badkamer van ons hotel in Saint Thibault des Vignes.
Na een klein half uurtje vertoeven in de badkamer ben ik klaar voor het ontbijt en ik laad ondertussen alvast de koffers in de auto, terwijl dochter Echica zich naar de badkamer begeeft.

Zo tegen de klok van 07.15 uur zitten we beneden in het hotel aan het ontbijt.
3 Koppen cafe ole ( au lait), 1 jus d’orange, 4 broodjes en 2 plakjes cake later en even met wat bekenden te hebben gekletst word het zoetjes aan tijd om naar Boulevard du Parcs in Chessy te rijden.

Ik parkeer de auto zoals gewoonlijk op de parking bij het Disneyland Hotel en al snel hoor ik het overbekende “Welcome” als we door de toegangspoortjes gaan.

Jongens het is nog veel te vroeg , maar al snel word onze tijd in beslag genomen door een aantal characters die op Town Square staan, gisteravond laat die photopass+ toch gelukkig nog kunnen scoren dus daar word meteen optimaal gebruik van gemaakt.

We zien Sofie ook al staan bij Mickey en Minnie aan Boarding House en ook daar gaan we dan meteen maar even mee op de foto.
We kletsen wat met elkaar en het is ondertussen toch al richting 10.15 uur en we zouden verzamelen aan City Hall rond 11.00 uur.

Al snel komen de eerste aangedruppeld en meteen is het een gezellige drukte met allemaal leden van Café Mickey.
Iedereen krijgt een super gave Frozen Summer Fun button uitgereikt en het is een gezellig weerzien met bekende en sommige onbekende gezichten. Maar al snel is iedereen gezellig met elkaar in gesprek.

Afbeelding

Een aantal praat nog even wat met Steve die ook een forum heeft en dan word het tijd voor een groepsfoto of meerdere foto’s haha.

Afbeelding

Afbeelding

Die zijn goed gelukt en dan word het wel zoetjes aan hoogtijd om richting Frontierland te gaan lopen, want het is Avant Première van de Frozen Sing Along om 12.45 uur, onderweg word er nog even een koffie gescoord door de een, een ander neemt een koek en een flesje drinken, en weer een ander maakt hier en daar een foto.

Kurt loopt voorop en maakt vooral een flinke omweg via Fantasyland en Adventureland richting Frontierland te gaan haha, we zien alle hoeken en drempels van het park, handig zijn die drempels met een rolstoel en als je een vest hebt geleend van dochterlief die in Spanje zit en net een slok koffie wilt drinken bij die drempel, bam halve kop koffie over mijn kleding heen, Kenny is zo lief om die koffie even voor me vast te houden, terwijl ik probeer de vlekken van het vest en mijn broek af te krijgen, ondertussen grappen we wat over zat er maar wat “appelsap” in en met Kurt grappen we over hoe hij mij de Efteling meeting zowat in de bosjes parkeerde met of was het zonder wheels haha.

Aangekomen bij Frontierland is het een gigantische drukte bij het Chapparal Theatre en alles ziet er werkelijk prachtig uit, we laten onze jaarpassen en papieren zien tenminste diegene die een mail hebben ontvangen. Een aantal had geen mail met papieren ontvangen en konden na uitleg en toch op de lijst bevonden ook doorlopen.

We zien terwijl we staan te wachten Jordi, Filip en Matthias en kletsen even gezellig wat met hun, de tijd gaat snel want ik kan alweer de wachtrij uit en word naar voor gebracht door Echica waar ik voor Chapparal Theatre met nog andere rolstoelgebruikers een kleine 5 minuten moet wachten.
Ik ben zo nieuwsgierig naar wat het allemaal is, en hoe het er uit zal zien.
Ik had wel al wat foto’s van het Press Event voorbij zien komen op allerlei sites maar ik kan me er nog geen enkele voorstelling van maken.
Dan zwaaien de grote poorten open en het is tijd om plaats te nemen voor dit leuke nieuwe spektakel.
Ondertussen zie ik nog wat bevriende cm’s waar ik even snel mee klets en neem plaats op rij 1 terwijl de andere leden van Café Mickey de trap opgaan en bovenin gezellig bij elkaar zitten.

En dan gaan de poorten dicht en begint er een geweldig meezing festijn, wat mooi, Olaf, Anna, Kristoff en al die dansers het is werkelijk prachtig en dan begint…. Let It Go en ik probeer nog wat mee te zingen maar word overmand door emotie, ik krijg een brok in mijn keel en tranen lopen over mijn wangen, zo mooi als dit is, en dan is Queen Elsa daar om het nog emotioneler te doen worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slik slik slik en voor we het weten is het jammer genoeg alweer voorbij, ohhhh ik zou nog wel een keer willen maar dat gaat dus niet.

We lopen weer naar buiten en gaan de Markt van Arendelle eens bekijken maar ondertussen begint het zachtjes te regenen, we krijgen allemaal wat lekkers van Frozen van Café Mickey en weer word ik overmand door tranen, mijn make up loopt uit en ik krijg een zakdoekje toegestopt van Kenny.

Dan gaan we richting Cowboys Cookout Barbeque om daar wat te schuilen met zijn allen en er worden toch hele leuke foto’s geschoten met Donald Duck en Goofy en natuurlijk niet vergeten de vlag van Café Mickey.

Afbeelding

Afbeelding

Hierna gaat een aantal leden naar de allerlaatste Flashmob tijdens Minnie’s Spring Train want sommigen hebben zich hier voor op gegeven om mee te doen, we kunnen dus de danskunsten van Michel en de zoon van Twiggy bewonderen maar het is opgehouden met zachtjes te regenen en we besluiten om iets te gaan eten bij Cowboys Cookout Barbecue en met zijn allen zitten we aan een grote tafel en als ik aan de beurt ben met bestellen, krijg ik dus van mijn voorgangster een beker cola over mijn lijf heen. Geen lid van Café Mickey hoor dus ik foeter op mijn plat Bossche dialect dat ik hier niet zo vrolijk van word.

Ik krijg dan wel snel een excuus van de dame die de cola over me heen dendert maar goed we laten het maar voor wat het is, je kunt er toch niks meer aan veranderen en ze zal het vast niet expres hebben gedaan, maar mijn arm is dus wel kletsnat en dat trekt heel koud op haha.

Als we de buikjes rond hebben gegeten word het tijd voor de allerlaatste Goofy’s Garden Party van dit seizoen, we vestigen ons op de hoek van Central Plaza / Mainstreet U.S.A. ter hoogte van de poort van Frontierland.
Ik besluit om even te gaan staan omdat ik een zitkont heb inmiddels van het lange zitten, maar door de drukte was dit geen goed plan want mijn benen beginnen toch weer uit te vallen en Wiel de man van Twiggy helpt me weer in mijn rolstoel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goofy’s Garden Party is een waar feestje en de muziek van Spring Fever en Welcome to the World of Spring word uit volle borst meegezongen door iedereen.
De allerlaatste word beëindigd met een erehaag van cm’s en een luid gejoel en geklap van de toeschouwers.

Dan word het zoetjes aan tijd om afscheid te nemen van een aantal mensen die gaan vertrekken richting huis.
Morgen volgt er voor een aantal weer een werkdag en dan wil men op een redelijk tijdstip weer thuis zijn.

Terwijl we op de hoogte gehouden worden van de file en het slechte weer onderweg kijken Echica en ik nog de Magic On Parade om daarna ook terug te gaan naar ons huis. Een aantal anderen blijft nog een paar dagen genieten van alle magie.

Afbeelding

Het was weer een super gezellige meet en bij deze wil ik Team Café Mickey en alle leden die er waren nog eens heel hartelijk bedanken voor alle gezelligheid en een zeer geslaagde dag.

Tot de volgende meeting in Phantasialand.
Afbeelding

Afbeelding

DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Twiggy
Member
Member

Leuk verslag en ja het was weer super gezellig met al die disney gekken op naar de volgende meet :-)
Mouseketeer
Member
Member

A suitcase and a dream

Disney speelt als sinds mijn geboorte een grote rol in mijn leven. Mijn eerste kinderbestek setje was er eentje met Mickey en Donald erop (die ik nog steeds heb en gebruik), mijn eerste VHS was van Dumbo, mijn eerste park bezoek was als 2-jarige in 1992 naar het toen net geopende Euro Disney Resort etc. Voor veel Disney liefhebbers is het een hobby, voor mij is het echt een levensstijl. Ik kan mij geen leven zonder Disney voorstellen. Wat zou dat leeg en saai zijn.

Zestig jaar geleden opende Walter Elias Disney in Anaheim California een park genaamd Disneyland. Hij had een droom, en hij maakte het waar. Ondanks alle tegenslagen, ondanks alle kritiek. Maar hij opende niet zomaar de deuren naar een pretpark. Hij opende de deur naar een leven vol magie, verbeelding en geluk voor miljarden mensen. Het is een fantastische levensles. Welke droom je ook hebt en hoe gek deze ook klinkt, met hard werken en geloof in jezelf kun je alles bereiken. Wat als Uncle Walt zijn droom niet achterna was gegaan, of op had gegeven bij de zoveelste tegenslag? De wereld had er heel anders, en vooral minder kleurrijk, uit gezien.

Er zijn niet genoeg woorden die kunnen uitdrukken hoeveel Walt Disney voor mij betekent. Ik zou niet de persoon zijn die ik nu ben zonder hem, en alles wat zijn droom heeft voortgebracht. Niet enkel de parken, maar ook de films hebben mij helpen vormen tot de persoon die ik ben. Ik heb van Belle geleerd om nooit een boek te beoordelen op de kaft. Ik heb van Snow White geleerd om aardig en behulpzaam te zijn. Ariel is avontuurlijk ingesteld en wil meer dan het bekende. Tiana zette alles op alles om haar droom werkelijkheid te maken en heeft er hard voor gewerkt. Merida leerde me om mijn eigen weg in te slaan, ook als je dierbaren het niet met je eens zijn. Disney films zitten vol met levenslessen die ook op latere leeftijd van toepassing zijn. Alles komt voort uit één man en zijn droom.

Mijn grootste droom in het leven is om zelf mee te mogen werken aan het voortdragen van Walt's droom. "You can design and create, and build the most wonderful place in the world. But it takes people to make the dream a reality." Verreweg één van mijn favoriete Disney quotes. De plek waar ik dit het liefst wil doen is Disneyland Paris. Het is mijn thuis. Een plek waar ik mijzelf kan zijn zonder daar op veroordeeld te worden, een plek waar ik mij veilig voel, een plek waar ik de meest bijzondere momenten van mijn leven heb beleefd, een plek waar ik sommige van mijn beste vrienden heb leren kennen, een plek waar ik oprecht gelukkig ben. Er is een verschil tussen een huis en een thuis. Een huis is waar je spullen zich bevinden. Een thuis is waar je hart zich bevindt. En mijn hart bevindt zich in Disneyland Paris. Dankzij een man met een suitcase and a dream.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Nicole1988
Member
Member

als eerste ik ben dyslectisch dus sorry voor rare zinnen of schrijffouten.

Disney beelden

door mijn familieleden word ik soms voor gek verklaard. en snappen niet wat ik zo leuk vind aan Disney beelden.

het begon 8 jaar terug met mijn eerst Disneyland trip met mijn man. we waren aan het neuzen en kwam een super leuk beeld van stitch tegen. surfend op een golf met nani en lilo zwemmend in de golf. ik was opslag verlieft. en we hebben dit beeld mee naar huis genomen en hij kreeg een mooi plekje op mijn slaapkamer (want ik woonde nog thuis)

heel lang is het bij dit ene beeld gebleven tot dat we 3 jaar terug ons eigen huis kregen. ik kreeg een vitrine kast en met onze volgende trips kwamen er stiekem steeds wat beeldjes en kasten bij.

later nam mijn zwager ons mee naar de pooh shop in Helmond. nou echt als een klein kind in een snoepwinkel voelden ik mij daar. geweldig alleen maar Disney. en ook hier gingen regelmatig beelden van mee naar huis.

zo werd langzaam aan mijn collectie steeds groter en kwamen er kasten bij. later namen we de stap.om eBay te gaan ontdekken. inmiddels staan er al heel wat stukken die een flinke reis hebben gemaakt.

ik ben heel selectief in wat ik leuk vind. prinsessen vind ik (gelukkig) niks want daar is helemaal veel van.

we beperken ons voornamelijk tot stitch, evils en eeyore maar daar naast sparen we diverse WDCC series zo als de 101 dalmatiers, lion King, Brother bear en aristocats.

op dit moment heb ik 9 kasten vol staan. en van.af mijn bank kan ik alles zien!

we kopen nu niet zo veel meer omdat we weinig plek nog over hebben. maar proberen altijd plek te vinden voor wat nieuws.
dus ja zijn wij gek? ik denk het wel. we zijn Disney gek! en zo heeft iedereen wel wat!
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Melissa’s Frozen Verjaardag

Let it go, let it gooo! Al een jaar schalmt dit lied door ons huis, iedereen in de familie heeft de film wel eens gezien in de Nederlandse, Engelse en Cantonese versie. Zowel onze grote als kleine meid hebben al diverse replica’s van de Anna- en Elsa-jurken en zelfs balletpakjes die hierop zijn geïnspireerd.

Afbeelding

Toen Melissa aangaf dat ze graag een Frozen verjaardag wou, was dat dan ook niet echt een hele grote verrassing.

In dit soort gevallen is Pinterest mijn grootste vriend en helaas ook mijn grootste vijand. Typ “Frozen” in en je krijgt heel veel hits. Typ “Frozen party” in en je zoekopdracht levert de ene na de andere foto op van de meest mooi en uitgebreide feesten met de meest mooie taarten en decoraties. https://www.pinterest.com/ckittylaw/frozen-party/

Goed, toen we uitgekeken waren, kwamen we weer met beide benen op de grond en gingen we naar mijn broer om hem te vragen uitnodigingen te ontwerpen en een zakje voor de traktaties. Dit deed hij, werkelijk, in een hand omdraai. Hij had zelfs een slogan verzonnen in thema. We waren helemaal blij. We maakten een lijstje met genodigden en omdat Melissa net na de kerstvakantie jarig was, besloten we om ze gelijk uit te delen.

Afbeelding

Toen zagen we de tekst. “Zullen we een sneeuwpop maken?” Ai, bekend liedje, logisch, deze past heel goed bij de film. Er is alleen 1 probleem, nu moesten we dus heel hard gaan bidden om een heel dik pak sneeuw. De kerstvakantie kwam en ging en in de tussentijd kon ik voor de decoratie wat slingers en ballonnen bestellen, zelf nog wat decoratiestukjes maken en gaan verzinnen hoe de taart eruit kwam te zien. Verder bestelde ik nog wat stickers en kettingen voor de traktaties en bad ik nog steeds dat het ging sneeuwen. Zoals ik al schreef, was Melissa gelijk de vrijdag na de kerstvakantie jarig. Als traktatie had ik koekjes gebakken in de vorm van sneeuwvlokken, met chocola erin. Deze gingen in het door mijn broertje ontworpen zakje. (Hij wou ze alleen niet in model vouwen voor me, zo flauw, waren maar 50 stuks)

Afbeelding

Zoals ik al had verwacht, maar niet had gehoopt, was er geen 1 sneeuwvlokje vallen op “de dag”. Maar mama’s hebben natuurlijk overal een oplossing voor. Maar daar over straks meer. Als taart voor het kinderfeestje kozen we voor een simpele ronde Olaf. Met een heerlijke warme chocolademelk met mini-marshmallows was het een waar feest.

Afbeelding

Mijn “Elsa” voelde zich al helemaal koningin, zeker toen ze ook nog eens goed verwend werd met allemaal leuke kadootjes. Toen was het tijd om een sneeuwpop te maken. Of nou ja, 1, natuurlijk maken we er dan meerdere. Om op te warmen deelden we de groep op in 2 groepen, jongens tegen de meisjes. De groep mocht 1 iemand uitkiezen en die inwikkelen in wc-papier, versieren met sjaals, hoeden en pijpjes/worteltjes en knoopjes. Wat een lol hebben de 2 groepen gehad.

Afbeelding

En daarna diende het “sneeuw” natuurlijk ook nog als mooi sneeuwgevecht-materiaal.
We gaan verder met het programma en maken nog een sneeuwpop. Dit keer een sneeuwpop van een sok. Alle kindjes hebben werkelijk een mooi knutsel gemaakt.

Afbeelding

Tijd voor een versnappering tussendoor. Maar natuurlijk moeten ze er wat voor doen. Tijd om sneeuwballetjes te happen.

Afbeelding

Als laatste spelletje nog eens een sneeuwpop maken, dit maal met een Olaf-dobbelspel.

Afbeelding

Tijd vliegt als je lol hebt, op zo’n feestje is dat geen uitzondering. Het was alweer tijd voor een Sven-burger en frietjes en daarna hebben we de kinderen naar huis gebracht.

Afbeelding

Toen we thuis kwamen, kwamen we er achter dat we de Olaf-pinata waren vergeten. Nou ja, die hebben we maar bewaard voor de verjaardagsvisite die zondag kwam. Het Frozen-feest ging toen gewoon door en om het feest compleet te maken, had ik er een mooie frozen-taart bij gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Al met al heeft mijn eigen ijskoningin een geslaagde verjaardag gehad.

Afbeelding
Volg onze avonturen op instagram
rolo
Member
Member

Super mooi verslag Mama van prinsesjes!!! :thumbs:
Wat doe je me aan. :o
Niet mijn prinsesje maar mama zelf zegt "Dat wil ik ook!!" 8-)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Archief 2015”