Frozen Summer Fun Meeting 31 mei
Vandaag is het vroeg uit de veren want er staat een leuke dag gepland dus mijn wekker loopt af om 06.00 uur en al snel ben ik te vinden in de badkamer van ons hotel in Saint Thibault des Vignes.
Na een klein half uurtje vertoeven in de badkamer ben ik klaar voor het ontbijt en ik laad ondertussen alvast de koffers in de auto, terwijl dochter Echica zich naar de badkamer begeeft.
Zo tegen de klok van 07.15 uur zitten we beneden in het hotel aan het ontbijt.
3 Koppen cafe ole ( au lait), 1 jus d’orange, 4 broodjes en 2 plakjes cake later en even met wat bekenden te hebben gekletst word het zoetjes aan tijd om naar Boulevard du Parcs in Chessy te rijden.
Ik parkeer de auto zoals gewoonlijk op de parking bij het Disneyland Hotel en al snel hoor ik het overbekende “Welcome” als we door de toegangspoortjes gaan.
Jongens het is nog veel te vroeg , maar al snel word onze tijd in beslag genomen door een aantal characters die op Town Square staan, gisteravond laat die photopass+ toch gelukkig nog kunnen scoren dus daar word meteen optimaal gebruik van gemaakt.
We zien Sofie ook al staan bij Mickey en Minnie aan Boarding House en ook daar gaan we dan meteen maar even mee op de foto.
We kletsen wat met elkaar en het is ondertussen toch al richting 10.15 uur en we zouden verzamelen aan City Hall rond 11.00 uur.
Al snel komen de eerste aangedruppeld en meteen is het een gezellige drukte met allemaal leden van Café Mickey.
Iedereen krijgt een super gave Frozen Summer Fun button uitgereikt en het is een gezellig weerzien met bekende en sommige onbekende gezichten. Maar al snel is iedereen gezellig met elkaar in gesprek.
Een aantal praat nog even wat met Steve die ook een forum heeft en dan word het tijd voor een groepsfoto of meerdere foto’s haha.
Die zijn goed gelukt en dan word het wel zoetjes aan hoogtijd om richting Frontierland te gaan lopen, want het is Avant Première van de Frozen Sing Along om 12.45 uur, onderweg word er nog even een koffie gescoord door de een, een ander neemt een koek en een flesje drinken, en weer een ander maakt hier en daar een foto.
Kurt loopt voorop en maakt vooral een flinke omweg via Fantasyland en Adventureland richting Frontierland te gaan haha, we zien alle hoeken en drempels van het park, handig zijn die drempels met een rolstoel en als je een vest hebt geleend van dochterlief die in Spanje zit en net een slok koffie wilt drinken bij die drempel, bam halve kop koffie over mijn kleding heen, Kenny is zo lief om die koffie even voor me vast te houden, terwijl ik probeer de vlekken van het vest en mijn broek af te krijgen, ondertussen grappen we wat over zat er maar wat “appelsap” in en met Kurt grappen we over hoe hij mij de Efteling meeting zowat in de bosjes parkeerde met of was het zonder wheels haha.
Aangekomen bij Frontierland is het een gigantische drukte bij het Chapparal Theatre en alles ziet er werkelijk prachtig uit, we laten onze jaarpassen en papieren zien tenminste diegene die een mail hebben ontvangen. Een aantal had geen mail met papieren ontvangen en konden na uitleg en toch op de lijst bevonden ook doorlopen.
We zien terwijl we staan te wachten Jordi, Filip en Matthias en kletsen even gezellig wat met hun, de tijd gaat snel want ik kan alweer de wachtrij uit en word naar voor gebracht door Echica waar ik voor Chapparal Theatre met nog andere rolstoelgebruikers een kleine 5 minuten moet wachten.
Ik ben zo nieuwsgierig naar wat het allemaal is, en hoe het er uit zal zien.
Ik had wel al wat foto’s van het Press Event voorbij zien komen op allerlei sites maar ik kan me er nog geen enkele voorstelling van maken.
Dan zwaaien de grote poorten open en het is tijd om plaats te nemen voor dit leuke nieuwe spektakel.
Ondertussen zie ik nog wat bevriende cm’s waar ik even snel mee klets en neem plaats op rij 1 terwijl de andere leden van Café Mickey de trap opgaan en bovenin gezellig bij elkaar zitten.
En dan gaan de poorten dicht en begint er een geweldig meezing festijn, wat mooi, Olaf, Anna, Kristoff en al die dansers het is werkelijk prachtig en dan begint…. Let It Go en ik probeer nog wat mee te zingen maar word overmand door emotie, ik krijg een brok in mijn keel en tranen lopen over mijn wangen, zo mooi als dit is, en dan is Queen Elsa daar om het nog emotioneler te doen worden.
Slik slik slik en voor we het weten is het jammer genoeg alweer voorbij, ohhhh ik zou nog wel een keer willen maar dat gaat dus niet.
We lopen weer naar buiten en gaan de Markt van Arendelle eens bekijken maar ondertussen begint het zachtjes te regenen, we krijgen allemaal wat lekkers van Frozen van Café Mickey en weer word ik overmand door tranen, mijn make up loopt uit en ik krijg een zakdoekje toegestopt van Kenny.
Dan gaan we richting Cowboys Cookout Barbeque om daar wat te schuilen met zijn allen en er worden toch hele leuke foto’s geschoten met Donald Duck en Goofy en natuurlijk niet vergeten de vlag van Café Mickey.
Hierna gaat een aantal leden naar de allerlaatste Flashmob tijdens Minnie’s Spring Train want sommigen hebben zich hier voor op gegeven om mee te doen, we kunnen dus de danskunsten van Michel en de zoon van Twiggy bewonderen maar het is opgehouden met zachtjes te regenen en we besluiten om iets te gaan eten bij Cowboys Cookout Barbecue en met zijn allen zitten we aan een grote tafel en als ik aan de beurt ben met bestellen, krijg ik dus van mijn voorgangster een beker cola over mijn lijf heen. Geen lid van Café Mickey hoor dus ik foeter op mijn plat Bossche dialect dat ik hier niet zo vrolijk van word.
Ik krijg dan wel snel een excuus van de dame die de cola over me heen dendert maar goed we laten het maar voor wat het is, je kunt er toch niks meer aan veranderen en ze zal het vast niet expres hebben gedaan, maar mijn arm is dus wel kletsnat en dat trekt heel koud op haha.
Als we de buikjes rond hebben gegeten word het tijd voor de allerlaatste Goofy’s Garden Party van dit seizoen, we vestigen ons op de hoek van Central Plaza / Mainstreet U.S.A. ter hoogte van de poort van Frontierland.
Ik besluit om even te gaan staan omdat ik een zitkont heb inmiddels van het lange zitten, maar door de drukte was dit geen goed plan want mijn benen beginnen toch weer uit te vallen en Wiel de man van Twiggy helpt me weer in mijn rolstoel.
Goofy’s Garden Party is een waar feestje en de muziek van Spring Fever en Welcome to the World of Spring word uit volle borst meegezongen door iedereen.
De allerlaatste word beëindigd met een erehaag van cm’s en een luid gejoel en geklap van de toeschouwers.
Dan word het zoetjes aan tijd om afscheid te nemen van een aantal mensen die gaan vertrekken richting huis.
Morgen volgt er voor een aantal weer een werkdag en dan wil men op een redelijk tijdstip weer thuis zijn.
Terwijl we op de hoogte gehouden worden van de file en het slechte weer onderweg kijken Echica en ik nog de Magic On Parade om daarna ook terug te gaan naar ons huis. Een aantal anderen blijft nog een paar dagen genieten van alle magie.
Het was weer een super gezellige meet en bij deze wil ik Team Café Mickey en alle leden die er waren nog eens heel hartelijk bedanken voor alle gezelligheid en een zeer geslaagde dag.
Tot de volgende meeting in Phantasialand.