Drukte 3 t/m 7 januari 2016?

Joyce_Belle
Member
Member

Misschien is er een algemeen topic hiervoor, dan excuus. Ik kon niets vinden.

Heeft iemand een idee hoe druk het in DLP zal zijn van zondag 3 t/m donderdag 7 januari 2016. Ik denk zondag de 3e wel wat drukker, want die vrijdag ervoor is oud op nieuw dus veel mensen zullen er dan t/m zondag zijn.. Maar met name die week erna, die laatste dagen van het kerstseizoen. Druk, of juist niet?
[Fairy at dawn, princess by day, mermaid by night.]
Monster-E
Member
Member

Volgens mij is januari altijd een extreem rustige periode...
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Monster-E schreef:Volgens mij is januari altijd een extreem rustige periode...
De eerste week nog niet extreem rustig hoor.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Mouseketeer
Member
Member

Het is zeker rustiger dan de laatste 2 weken van december.
Maar het kan nog wel "gezellig druk" zijn.
Ik zou nog niet rekenen op een leeg park zoals een paar weken later.
Afbeelding
Monster-E
Member
Member

Mouseketeer schreef:Het is zeker rustiger dan de laatste 2 weken van december.
Maar het kan nog wel "gezellig druk" zijn.
Ik zou nog niet rekenen op een leeg park zoals een paar weken later.
Ik dacht dat het vanaf dat weekend al rustig was, mijn excuses.
Er is toch ergens zo'n kalender online met daarin de te verwachte drukte?

Wellicht die even bekijken van dit jaar, dan heb je ook eens indruk...
Cherrypie
Member
Member

Wij gaan 5-6-7 januari, in principe zijn alle vakanties dan voorbij, maar goed, het is wel nog kerstseizoen dus ik hou er wel rekening mee dat het dan gewoon nog drukker is. Maar we wilden gewoon graag nog kerst mee pakken, dus dat hebben we er dan wel voor over ;)
DisneyLover
Member
Member

Weet iemand toevallig of het heel druk is op nieuwjaarsavond en -dag? Lijkt me leuk om eens nieuwjaar (met aftellen enz) in Disney te vieren :D
"Our fate lives within us, you only have to be brave enough to see it" - Merida

★ Al 27 Disneyland Parijs bezoeken achter de rug en eerste keer WDW 2017! ★

Afbeelding
Fantillusion
Member
Member

Dan is het uiteraard heel druk, maar ik was er afgelopen jaar en ik vond het toch wel meevallen vergeleken met wat ik had verwacht.
Het is wel heel erg hoogseizoen, en overdag zijn de rijen bij de attracties echt lang. Maar in de avond viel het me mee: ik denk dat de meeste mensen zich hadden verzameld bij de "festiviveiten", bijv. het podium in Studio's. Waardoor de attractie wachttijden nogal meevielen.
Ook kwam er Stars 'n cars parade met extra characters, ik dacht ik moet een uur van te voren klaar gaan staan, maar een kwartier van te voren was er nog plek zat.
Je moet het niet onderschatten hoor en ik wil je geen valse hoop geven, het is wel erg druk en ik kan alleen uit mijn ervaring van afgelopen jaar praten, maar toen vond ik het dus goed te doen.

Met eten moet je trouwens wel uitkijken. De meeste restaurants hebben speciale extreem dure nieuwjaarsmenu's, behalve de counter service restaurants, en daar is het dus heeel druk (al had ik daar wederom geluk mee, we wilden eerst in Village eten, daar stonden overal enorme rijen naar buiten toe, en in het park in Fuente del Oro bleek bijna niemand te zijn!)
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
DisneyLover
Member
Member

Fantillusion schreef:Dan is het uiteraard heel druk, maar ik was er afgelopen jaar en ik vond het toch wel meevallen vergeleken met wat ik had verwacht.
Het is wel heel erg hoogseizoen, en overdag zijn de rijen bij de attracties echt lang. Maar in de avond viel het me mee: ik denk dat de meeste mensen zich hadden verzameld bij de "festiviveiten", bijv. het podium in Studio's. Waardoor de attractie wachttijden nogal meevielen.
Ook kwam er Stars 'n cars parade met extra characters, ik dacht ik moet een uur van te voren klaar gaan staan, maar een kwartier van te voren was er nog plek zat.
Je moet het niet onderschatten hoor en ik wil je geen valse hoop geven, het is wel erg druk en ik kan alleen uit mijn ervaring van afgelopen jaar praten, maar toen vond ik het dus goed te doen.

Met eten moet je trouwens wel uitkijken. De meeste restaurants hebben speciale extreem dure nieuwjaarsmenu's, behalve de counter service restaurants, en daar is het dus heeel druk (al had ik daar wederom geluk mee, we wilden eerst in Village eten, daar stonden overal enorme rijen naar buiten toe, en in het park in Fuente del Oro bleek bijna niemand te zijn!)

Oh ok dankje voor alle info! :D
"Our fate lives within us, you only have to be brave enough to see it" - Merida

★ Al 27 Disneyland Parijs bezoeken achter de rug en eerste keer WDW 2017! ★

Afbeelding
jitka
Member
Member

Hoi wij gaan van woensdag18nov tot vrijdag20 november weet er hier iemand of het hier zo druk ga zijn als de laatste weken van december want vorig jaar was dit echt over de koppen lopen net voor kerstmis.
Twiggy
Member
Member

Wij gaan altijd dat weekend van donderdag tm zondag ik vind het mee vallen met de drukte meestal wordt het na dat weekend van de 20e november drukker. Er is dan wel Veronica weekend maar ondanks dat vind ik het nog te doen.
boogschutter
Member
Member

Ben paar jaar geleden van 3 t/m5 januari geweest vond drukte meevallen.
Prins Erik
Member
Member

Hoi, heb ook een drukte gerelateerde vraag.

Wij willen graag toch nog 2 daagjes kerstseizoen meepikken, maar aangezien ik leerkracht ben kunnen we niet buiten de vakanties om.
We zijn aan het twijfelen tussen zaterdag en zondag 12 en 13 december, of maandag en dinsdag 21 en 22 december.
Uit info van vorig jaar hadden we gezien dat de zaterdagen voor kerst vaak het park vol zat. Daarom dat we liever door de week zouden gaan. Maar is de drukte minder zo kort tegen kerst?

Wat zouden we best doen qua drukte?

Grtz
Ona1991
Member
Member

Prins Erik schreef:Hoi, heb ook een drukte gerelateerde vraag.

Wij willen graag toch nog 2 daagjes kerstseizoen meepikken, maar aangezien ik leerkracht ben kunnen we niet buiten de vakanties om.
We zijn aan het twijfelen tussen zaterdag en zondag 12 en 13 december, of maandag en dinsdag 21 en 22 december.
Uit info van vorig jaar hadden we gezien dat de zaterdagen voor kerst vaak het park vol zat. Daarom dat we liever door de week zouden gaan. Maar is de drukte minder zo kort tegen kerst?

Wat zouden we best doen qua drukte?

Grtz
De kerstvakantie is al bezig dan dus het gaat sowieso druk zijn, ongeacht welke data je gaat. Mogelijk de weekdagen ietsje rustiger (niet iedereen heeft al vrij de dagen voor kerst) maar het zal niet veel schelen volgens mij.
Afbeelding
xxRolindexx
Member
Member

Nu ben ik vorig jaar de 3 dagen voor kerst geweest en vond ik het nog te doen.. Maar dan moet je veel attracties in de ochtend en avond doen en fastpass overdag

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Archief 2015”