Café Mickey meeting Phantasialand 29/08/15

Regelmatig organiseren we zelf een meeting of kunnen jullie op verschillende plekken afspreken om andere leden te ontmoeten.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Zoals doorgegeven, ga ik dus wel mee eten :)
Gebruikers-avatar
Mouseketeer
Member
Member
BerichtenCOLON 1507
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2011, 13:00

Prins Adam schreefCOLONAsian nights is tot 23u dacht ik dus kan nadien ook hoor
Ik moet wel zeggen dat we er alsnog niet veel van mee zullen maken.
Want als je pas om 19.30 gaat eten, zitten we er gauw tot 21.30/22.00.
Zeker gezien de gezelligheid met de Café Mickey meets normaal.
Als je daarna nog terug het park in moet, is het de moeite niet echt meer waard.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Zien we wel :)
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Waarom staat de Epcot globe in Phantasialand :D
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Er zijn wel meer dingen in Phantasialand die afgekeken zijn bij Disney ;)
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
rschagen
Member
Member
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009, 20:39

Hallo allemaal,

Bij ons stond deze meet al langer met een vraagteken in de planning, blijkbaar heb ik ergens een fout in de agenda gemaakt, want dat weekend staat er al een andere activiteit gepland, dus helaas zullen we niet bij de Meet aanwezig zijn. Helaas!!!!!

Groetjes,

Ria, Ruud, Merlijn en Kay
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Tinkerbelletje schreefCOLONEr zijn wel meer dingen in Phantasialand die afgekeken zijn bij Disney ;)
We gaan ze allemaal zoeken :)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

rschagen schreefCOLONHallo allemaal,

Bij ons stond deze meet al langer met een vraagteken in de planning, blijkbaar heb ik ergens een fout in de agenda gemaakt, want dat weekend staat er al een andere activiteit gepland, dus helaas zullen we niet bij de Meet aanwezig zijn. Helaas!!!!!

Groetjes,

Ria, Ruud, Merlijn en Kay
Heel jammer maar er komen nog meet momentjes hoor :)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ricardo
Member
Member
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2009, 21:59

Prins Adam schreefCOLON
Tinkerbelletje schreefCOLONEr zijn wel meer dingen in Phantasialand die afgekeken zijn bij Disney ;)
We gaan ze allemaal zoeken :)
Dit zijn degene zover ik weet.
De Race for Atlantis (Tijdens de opening in 1994 bekend als Galaxy) kan inderdaad op de Spaceship Earth gebaseerd zijn.

In Geister Rikscha vind je 3 animatronics die veel op de Hitchhiking ghosts lijken. ze hebben zelfs in een scene exact dezelfde pose en verschijnen daarna ook in de spiegels in de omnimovers tussen de gasten. Dus waarschijnlijk van The Haunted Mansion afgekeken. (niet van Phantom Manor aangezien deze pas 11 jaar later geopend werd)
Ook vind je hier een paar projecties die een beetje lijken op de Singing Busts.

De Colorado Adventure lijkt misschien op Big Thunder Mountain maar vrijwel alle mijntrein achtbanen lijken op elkaar qua thema ;-)
(Fun fact: Met deze achtbaan wilde Phantasialand zich meer wapenen tegen de concurrentie van Disneyland Parijs)

De overdekte Temple of the Night Hawk achtbaan heette tijdens de opening in 1988 Space Center (waarschijnlijk gebaseerd op Space Mountain)
Het exterieur leek vroeger ook veel op de Space Mountain. tegenwoordig heeft het nog dezelfde vorm alleen andere kleuren.
Sinds 2001 heet deze achtbaan Temple of the Night Hawk en zijn vrijwel alle ruimte decors verwijderd dus tegenwoordig is het geen Space Mountain Look-a-like meer.
Vanaf 2001 tot 2015 werd hier zelfs Disney muziek gespeeld namelijk het nummer The Egg Travels van Dinosaur.
Ook Talocan had sinds 2007 tot 2015 OA Disney muziek van de Chronicles of Narnia.(The Battle Song)
Sinds 2015 hebben onder andere deze attracties een eigen soundtrack van het Duitse IMAscore gekregen.

Vroeger was er ook nog een klein spookkasteeltje onder de naam Schloss Schreckenstein die veel scenes had die vrijwel exact leken op scenes van het Spookslot van de Efteling. (Echter Schloss Schreckenstein opende 2 jaar eerder dan het Spookslot). Deze attractie is in 2008 afgebroken om het themadeel Fantasy uit te bereiden.

;-)
Laatst gewijzigd door 1 op Ricardo, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Ik herinner me ook nog een Jaws die naar je bootje kwam in zo een attractie rond films .
Deze was ook al te vinden in de Universal studio's ! En de Epcot Globe zie je ook in Europapark !
En opzig vind ik dat heel dat park op de Epcot lijkt door zijn mooi gethematiseerde stukken land .
Gebruikers-avatar
Ricardo
Member
Member
BerichtenCOLON 56

D-Tekenaar schreefCOLONIk herinner me ook nog een Jaws die naar je bootje kwam in zo een attractie rond films .
Deze was ook al te vinden in de Universal studio's ! En de Epcot Globe zie je ook in Europapark !
En opzig vind ik dat heel dat park op de Epcot lijkt door zijn mooi gethematiseerde stukken land .
dat stomme ding is er inderdaad ook nog :P De Hollywood Tour, Die zit onder de Temple of the Night Hawk.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Ben er al jaren niet meer geweest !
Wel grappig dat ze nog steeds die oude dingen hebben !
Gebruikers-avatar
Ricardo
Member
Member
BerichtenCOLON 56

D-Tekenaar schreefCOLONBen er al jaren niet meer geweest !
Wel grappig dat ze nog steeds die oude dingen hebben !
er zijn ook al veel van die oudere attracties gesloopt. de eerste echte attractie van Phantasialand De Gondelbahn en de Silbemine zijn er onder andere niet meer.

De Gondelbahn 1001 Nacht moest plaats maken voor Maus Au Chocolat (zelfde attractie soort als Toy Story Midway Mania)
Wildwash en Stonewash Creek moesten plaats maken voor Chiapas Die Wasserbahn
en de Silbermine moest plaats maken voor Klugheim/Taron

Op de plaats waar de Silbermine stond met Silver City word momenteel gewerkt aan een uitbereiding van het themadeel Mystery. het gebied gaat Klugheim heten en de achtbaan die er komt Taron. de langste Multi-Launch coaster ter wereld. De exacte openings datum is nog niet bekend maar hij zou ergens in 2016 geopend worden.
Laatst gewijzigd door 1 op Ricardo, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Ik ben er nog nooit geweest, ben benieuwd.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Annet schreefCOLONIk ben er nog nooit geweest, ben benieuwd.
We maken het zo gezellig dat het wel meevalt

Afbeelding
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar