Terreuraanslagen in Frankrijk

Allerlei info Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Mijn ouders wonen op 1 km van de FN in Limburg (en beide ook gewerkt daar). Wapens die daar worden gemaakt, worden ook echt wel in Syrië gebruikt, en overal waar het oorlog is. Als ze daar een bom op laten vallen, is ook een heel stuk van de gemeente weg volgens mij.
Nooit heb ik daar in angst geleefd dat daar iets zou gebeuren.

Maar ik snap de reacties van de mensen wel, zeker en vast. Alleen zit iedereen net wat anders in mekaar :)
lieve-1973
Member
Member
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2014, 19:57

hier ben ik met mijn info! gebeld naar volgde nummer 070.79 79 79
tgv betaalt of omruil terug gratis op 14/11 en 15/11 oke dat wist ik al!
ze hebben dan nog even info gaan vragen omdat ik de 17/11 ging en park gesloten was kan er niets gaan doen.
ik kon allen naar de klantendienst webformulier invullen en afwachten wat er meer ging gebeuren.
https://www.b-europe.com/Reizen/Praktis ... ntendienst
dus 50euro kwijt of ........
maar liever mijn geld kwijt en hier nog te zijn.
nog even af wachten!

lieve
lieve-1973
Member
Member
BerichtenCOLON 103

Iejoortje schreefCOLONIk had gelezen dat TGV ALLE tickets terugbetaald met reisdatum t/m 18 november ongeacht het tarief waartegen ze zijn gekocht.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
deze hebben ze me niet vertel bij de nmbs aan telefoon.
waar heb je deze gelezen tgv site of nmbs ?
op nmbs sta allen voor 14/en 15/11
Gebruikers-avatar
Blackcat
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2015, 09:11

Ik snap heel goed dat Disney het park nog een aantal dagen gesloten houd (ook al baal ik er stilletjes wel een beetje van).

Omdat onze hotel boeking niet annuleerbaar was (we hebben alleen het hotel geboekt) hebben we besloten om toch die kant op te gaan. We gaan dan maandag overdag (i.p.v. om half 5 's ochtends ahaha) en dan dinsdag wat pittoreske dorpjes bezoeken die vooral ver bij Parijs vandaan liggen (veiligheid voor alles) en dan woensdag naar Disney, onder het motto van: 1 dag Disney is nog beter dan geen dag Disney. We kopen dan alsnog een jaarpas: dan kunnen we in de lente weer en hoeven we in ieder geval geen entree te betalen.
Dave
Member
Member
BerichtenCOLON 223
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2014, 22:05

Waarom krijg je die hotelboeking niet terugbetaald? Als die via een reisorganisatie of via Disney zelf geboekt werd, betalen ze terug of kan er om geboekt worden.
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Waarschijnlijk is het geen Disney hotel en is er geboekt zonder mogelijkheid tot annuleren, doe ik zelf namelijk ook regelmatig.
lieve-1973
Member
Member
BerichtenCOLON 103

Iejoortje schreefCOLONhttp://nieuws.vtm.be/buitenland/166635- ... zijn-dicht

Volgens dit nieuwsbericht betalen zowel TGV als Thalys terug. ;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
heb van morgen met de nmbs gebeld voor 17/11 en blijkbaar allen voor 14 en 15/11
maar moest wel een formulier invullen.
dus tot nu toe niet maar kan nog.

https://www.b-europe.com/Reizen/Praktis ... 5_november
Gebruikers-avatar
Prins Hans
Member
Member
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2015, 17:51

Heel heftig allemaal, bah! De keuze van Disney is begrijpelijk en een teken van respect voor de slachtoffers en hun nabestaanden. Maar misschien ook bedoeld om de veiligheid nog eens kritisch te bekijken, hoewel ik die bij Disney al heel scherp vind. Geen idee wat je nog zou kunnen verbeteren, want dan kom je al gauw bij controles zoals op luchthavens uit. En dat moet je niet willen in een attractiepark.
Voor nu hoop ik dat de rust weer een beetje terugkeert, en dat de Franse bevolking elkaar tot steun kan zijn.
Our fate lives within us, you only have to be brave enough to see it...
Dave
Member
Member
BerichtenCOLON 223
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2014, 22:05

Ook al is Disneyland Park gesloten, Mainstreet U.S.A. blijft verlicht en ook het kasteel draagt de Franse kleuren.

Overigens valt wel op: de kerstverlichting in Mainstreet is niet aan. Ook de kerstboomverlichting blijft uit.

Afbeelding

Bron: InsideDLParis
Laatst gewijzigd door 1 op Dave, in totaal 15 keer gewijzigd.
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Da's wel mooi zo.

Vraag me ook af als ook gewoon doorgaat gelijk het zou moeten zijn, vanaf woensdag, dus gelijk het op programma staat.
Gebruikers-avatar
Michelle
Member
Member
BerichtenCOLON 618
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011, 22:02

Wij hebben geboekt voor 18 t/m 20 november, voor het eerst in het Disneyland Hotel. Aan de ene kant vinden we het toch een beetje een raar en een beetje een eng idee, maar omboeken gaat ook niet makkelijk i.v.m. werk en dergelijke en het verlopen van onze jaarpassen. Als er de komende dagen niets gebeurt en het reisadvies niet wordt veranderd zullen we toch die kant op gaan.
Afbeelding
38x Disneyland Paris, 18x Disney On Ice, 1x Mediterranean Cruise Disney Magic
lieve-1973
Member
Member
BerichtenCOLON 103

hey,
heb zo juist via facebook een bericht gekregen dat mijn treinkaarten van 17/11 worden terugbetaald!

ondanks dat op de nmbs site stond voor 14en 15/11 moet zeggen top!

groetjes lieve
merlijntje1983
Member
Member
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2014, 13:32

Zal alles wel doorgaan zoals het is "kerstsfeer", is nogal feestelijk, zullen er aanpassingen komen denken jullie?
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Aangezien ze dicht blijven tot de nationale rouw voorbij is denk ik persoonlijk van niet. Maar we zullen zien.
lieve-1973
Member
Member
BerichtenCOLON 103

de website is aan gepast van de nmbs
https://www.b-europe.com/Reizen/Praktis ... 3_november
tot 17/11 terug betaling
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar