Wie is de Mol? 2015 - Het Spel

Speel mee met onze online Disneyspelletjes!
Nicole1988
Member
Member

Super ik heb er weer zin in :-)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Letscall
Member
Member

Ik heb er ook weer zin in!
Spelleiding WIDM
Member
Member

Beste allemaal,

Vandaag is het dan eindelijk zover! Het spel wordt weer voortgezet. Voordat ik jullie de uitslag van de laatste opdracht bekend ga maken heb ik eerst even een praktische mededeling...

De laatste tijd is voor mij erg druk, waardoor het spel een beetje op z'n gat is komen te liggen. Dit heb ik jullie al eerder meegedeeld. Ik heb toen ook aangegeven dat het altijd welkom is om een helpende hand te krijgen bij het organiseren van het spel. Dit leidde tot een overweldigend aantal aanmeldingen van zowel kandidaten die hun kandidaatschap wilde opgeven tot forumleden die wilden helpen. Daarom heb ik selectiedagen gehouden, sollicitatiegesprekken gehad, proefopdrachten laten maken en ga zo maar door... ;) Uiteindelijk heb ik hulp gekregen! Om het één en ander wat overzichtelijk te houden op het forum zal er vanuit de spelleiding altijd met één account worden gepost, zodat dit altijd duidelijkheid geeft over de "officiële" berichten, voordat Jan en alleman dadelijk berichten beginnen te posten ;) Ook ik zal dus altijd via dit account berichten posten tijdens het spel en niet op mijn persoonlijke account (waarvan dit bericht het eerste is 8-) ).

Verder zal het spel in feite hetzelfde verlopen als voorheen, alleen dan hopelijk iets gestroomlijnder en zonder alle onderbrekingen net zoals nu.

Als laatste wil ik iedereen bedanken die mij wil ondersteunen bij de organisatie van het spel :thumbs:

P.S. de uitslag van de opdracht volgt dadelijk...
kimberley2909
Member
Member

Ben wel benieuwd wie mijn nieuwe opdrachtgever is

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Never lose hope
Letscall
Member
Member

Top!!

Hier nog een tip:

Kunnen jullie niet bij ieder bericht de initialen zetten can degene die het account gebruikt?
Zoals de NS bijvoorbeeld doet op twitter?

Ik heb er zin in. Wanneer komt de volgende opdracht, en hoeveel mensen organiseren het spel nu en bij wie moeten we klagen?
Spelleiding WIDM
Member
Member

Lang, lang, lang geleden op een forum hier heel dichtbij heb ik jullie onderstaande opdracht gegeven. Hier volgt dan eindelijk de langverwachte uitslag 8-) Even ter opfrissing van het geheugen nogmaals de opdracht:
Mich€l schreef:Beste Kandidaten,

De vier kandidaten in Disneyland Paris hebben hun opdracht al vervuld in real-life. Na een lunch bij de Cowboy Cookout Barbecue vertrok ik met de kandidaten naar Central Plaza.

Afbeelding

Op Central Plaza aangekomen kregen ze ieder een enveloppe overhandigt. In deze enveloppe zat een lijst met omschrijvingen. Deze omschrijvingen stonden voor een plek/attractie/persoon in of rond het park. De kandidaten moesten deze plekken fotograferen. Iedere foto kan geld voor de pot opleveren, maar dat is afhankelijk van wat de andere helft van de kandidaten van de opdracht bakt... Daarbij waren er twee jokers te verdienen voor de kandidaat met de meeste juiste foto's. Maar wanneer een andere kandidaat je tijdens de opdracht op de foto zette, ging er in de telling één foto af. Hoe vaker je op de foto stond, hoe minder goede foto's je dus uiteindelijk overhield in de strijd om de jokers. Dit had overigens geen invloed op de hoeveelheid te verdienen geld. Terwijl de kandidaten als een dolle door het park rende, heb ik me vermaakt met mensen kijken op Central Plaza. Want voor sommige mensen is een foto met het kasteel echt niet een klik-en-klaar-fotomoment, maar wordt er uitgebreid de tijd genomen :) (soms wel een kwartier voordat alles in de plooi zat en ze goed op de foto stonden...).

Tegen het einde van de opdracht kwam Vercruz als eerste terug bij mij, maar bedacht ineens nog een foto en rende er nog vandoor. Patricia kwam daarna binnen, waarna Vercruz en Arbiterke ook vlug volgde. Als laatste kwam Letscall ook nog net op tijd hijgend over de denkbeeldige finish gerend. Iedereen was op tijd binnen en het was dus tijd voor de telling van de foto's. We keerden hiervoor terug naar de Cowboy Cookout Barbecue waar de rest van ons reisgezelschap op ons zat te wachten. Nadat de kandidaten allemaal getrakteerd waren op een grote beker koel drinken (van rondrennen krijg je eenmaal dorst ;)) begon ik de foto's per persoon te keuren. Na vele foto's gecontroleerd te hebben volgde de uitslag (welke na hercontrole achteraf iets anders was door een telfout van mij :shock: ).

Arbiterke eindigde als laatste, maar had het zeker niet slecht gedaan ondanks zijn blessure... Vercruz volgde daarna. Patricia en Letscall hadden (achteraf nagerekend) een gelijk aan aantal juiste foto's. Er was echter twijfel over een bepaalde (wens)put. Letscall had namelijk een put op het plein van Thunder Mesa op de foto gezet, echter was dit volgens mij geen wensput. Ter verduidelijking zijn we naar de put gelopen om te kijken of er iets vermeld stond bij de put. We vonden geen aanwijzingen of het wel/geen wensput was, wel was hij afgesloten. Het verlossende woord was daarom aan de Cast Member van de naastgelegen popcornkraam. Hij bevestigde mijn vermoeden, het was geen wensput, dus was Letscall's foto ongeldig. De stand was hierdoor gelijk (echter dacht ik op dat moment dat het gelijk zou zijn wanneer de foto wel goed was). Aangezien Patricia als eerste bij mij terug was heeft zij de jokers in ontvangst mogen nemen. Nogmaals gefeliciteerd Patricia met het winnen van (dit deel van) de opdracht!

Afbeelding

Het volgende heb ik je toen nog niet gevraagd, dus doe ik het nu:
Wil je de jokers delen met je teamgenoot Michaelbe? Het is mogelijk om hem één of beide jokers te geven. Je mag uiteraard ook beslissen om ze voor jezelf te houden...

Afbeelding

En dan nu het volgende deel van de opdracht voor de andere kandidaten. Aan jullie de taak om het geld wat Patricia, Arbiterke, Letscall en Vercruz verdient hebben met de opdracht ook daadwerkelijk in de pot te krijgen. En dit gaan jullie doen op de volgende manier:

Iedere andere kandidaat krijgt een eigen lijst met omschrijvingen van locaties in Disneyland via een PB. Hierbij zoek je de juiste foto. Dit mag een foto uit je eigen collectie zijn, maar hij mag ook gewoon van het internet afgehaald worden. Deze foto's verzamel je en stuur je naar mij. Dit kan bijvoorbeeld via Dropbox of via WeTransfer. Wanneer je hulp hierbij nodig hebt kan ik je dit (vooraf) geven, stuur me dan maar even een PB.

De snelste kandidaat krijgt ook twee jokers. Daarnaast halen jullie het geld binnen door dezelfde juiste foto's te hebben als je teamgenoot in Disneyland Paris had. Wanneer binnen een duo dus twee foto's van dezelfde locatie zijn dan levert dit geld op. Heeft één van jullie maar een foto, dan levert dit niets op voor de pot...

Nu is natuurlijk de vraag: hoe weet ik nu wie de snelste van jullie was? Door jullie een PB te sturen hebben we een starttijd, zodra jullie de PB met omschrijvingen hebben ontvangen kunnen jullie dus aan de slag. Wanneer jullie klaar zijn en het definitief inleveren sturen jullie mij een PB met daarin de link naar Dropbox of WeTransfer, waar ik de foto's dan controleer. Wanneer er later nog foto's worden toegevoegd aan bijvoorbeeld de Dropbox-map, tellen deze niet meer mee... Stuur de PB dus pas als alles is geupload ;) De kandidaten ontvangen de eerste PB met omschrijven op een vooraf met mij afgesproken tijdstip, zodat dit bij iedereen op een gelegen moment komt en niet wanneer je net aan het werk bent of zo :) Zo heeft iedereen een goede kans om de snelste te zijn ;)

Daarnaast is één duo uiteindelijk geen van beide in Disneyland Paris geweest. Helaas moest Monster-E zijn reis annuleren door ziekte. Hierdoor heeft hij dus ook de opdracht niet kunnen doen... Daarom zal hij nu gewoon net als de rest het tweede deel van de opdracht doen. Daarbij heeft hij natuurlijk niet mee kunnen strijden voor de jokers die tijdens het eerste deel van de opdracht te verdienen waren. Daarom zal D-Tekenaar nu ook niet meestrijden met de jokers die te winnen zijn door de andere vier. Om toch een kans te geven op twee jokers strijden Monster-E en D-Tekenaar samen om twee jokers. Wie van hen het snelste de opdracht inlevert en de meeste juiste foto's heeft wint twee jokers.
Tijdens een vakantie in Disneyland Paris afgelopen september hebben vier kandidaten (Arbiterke, Letscall, Patricia en Vercruz) hun deel van de opdracht gedaan. Het was nu de taak aan de andere kandidaten om hun stuk te doen. Hierbij waren zowel jokers als geld voor de pot te verdienen. De kandidaat die het snelste was en het meeste goed had wint twee jokers. Daarnaast gaat er iedere keer 20 Euro in de pot, wanneer beide teamleden van dezelfde locatie een foto hadden gemaakt/geüpload.

De teams waren als volgt:
Team 1: Arbiterke en Nicole1988
Team 2: Letscall en Kimberley2909
Team 3: Patricia en Michaelbe
Team 4: Vercruz en Marijndz
Team 5: Monster-E en D-Tekenaar

De kandidaat (van de 'thuisblijvers') die de meeste foto's goed had was Kimberley2909! Ze had 30 van de 31 foto's goed en wint hiermee 2 jokers. Gefeliciteerd! Kimberley, ook jij hebt de keuze om beide jokers te behouden of ze te delen met je medekandidaten. Laat dit even in een reactie hier op het forum weten wat je doet.

Maar welk bedrag hebben jullie eigenlijk verzameld voor de pot? Nou dat is het volgende:
Team 1: maximaal te behalen bedrag: 400 Euro, binnengehaald bedrag: 280 Euro
Team 2: maximaal te behalen bedrag: 540 Euro, binnengehaald bedrag: 540 Euro
Team 3: maximaal te behalen bedrag: 540 Euro, binnengehaald bedrag: 460 Euro
Team 4: maximaal te behalen bedrag: 460 Euro, binnengehaald bedrag: 400 Euro
Team 5: maximaal te behalen bedrag: 620 Euro, binnengehaald bedrag: 0 Euro

Totaal bedrag voor de pot: (groen)1.680 Euro(groen)
kimberley2909
Member
Member

Wie waren de beste? Woehoeeee ook echt alles wat we in de pot konden doen gehaald bryan!=D

Never lose hope
Spelleiding WIDM
Member
Member

Letscall schreef:Top!!

Hier nog een tip:

Kunnen jullie niet bij ieder bericht de initialen zetten can degene die het account gebruikt?
Zoals de NS bijvoorbeeld doet op twitter?

Ik heb er zin in. Wanneer komt de volgende opdracht, en hoeveel mensen organiseren het spel nu en bij wie moeten we klagen?
Zoals je al aanhaalt "zoals de NS", ik denk dat we beter niet nog meer vertraging kunnen oplopen en om dan te vergelijken met de NS ;)

Ik zie er niet direct het nut van in. De spelleiding werkt samen en door alle discussies en dergelijke (soms van wat persoonlijke aard) is besloten om de spelleiding wat algemener te houden.
Letscall
Member
Member

Bij wie moeten we dan klagen? Wie is de eind-verantwoordelijke? En komen de nieuwe spelleiders wel in de whats app groep?
Spelleiding WIDM
Member
Member

De nieuwe opdracht heeft enige vertraging opgelopen. De geplande opdracht was klaar, alleen door de gebeurtenissen in Parijs is het niet het juiste moment om nu deze opdracht te doen. We bewaren hem tot een later moment. Helaas waren we nog niet klaar met de voorbereidingen van een andere opdracht. We proberen deze zo vlug mogelijk klaar te maken, zodat hij online kan. Het is alleen niet zeker of het vanavond nog gaat lukken..., maar we doen ons best :)
Spelleiding WIDM
Member
Member

Letscall schreef:Bij wie moeten we dan klagen? Wie is de eind-verantwoordelijke? En komen de nieuwe spelleiders wel in de whats app groep?
Klachten kun je kwijt op de volgende manier:
1. Je stuurt een PB naar spelleiding WIDM.
2. Je stuurt Michel een WhatsApp.

En nee, ik zal (voor nu) de enige spelleider in de WhatsApp-groep zijn, maar wie weet verandert dit later nog...
Laatst gewijzigd door Spelleiding WIDM op 16 nov 2015, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
kimberley2909
Member
Member

Ik en mij... Wie is dat dan

Never lose hope
Letscall
Member
Member

Wat is er met je bericht gebeurt???
Ik zag net heel wat anders staan
D-Tekenaar
Member
Member

Letscall schreef:Wat is er met je bericht gebeurt???
Ik zag net heel wat anders staan
Gezien de recente gebeurtenissen heb ik een kleine aanpassing gedaan ;)
Letscall
Member
Member

Totaal overdreven reactie!!!! Echt totaal!
Maar zal niet tegen beslissing moderator in gaan!
Plaats reactie

Terug naar “Café Mickey Spelletjeshoek”