Terreuraanslagen in Frankrijk

Allerlei info Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

Als rouw voorbij is zal alles toch wel weer normaal zijn.
Life goes on.ze zullen wel moeten.
En ook tegen i s moet iedereen gewoon doorgaan.want ze willen juist angst zaaien.
Je weet niet waar en wanneer de volgende aanslag komt.
Heel europa kan zich moeilijk in huis opsluiten vanwege angst voor aanslagen.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Disneyland Parijs sloot Zaterdag de deuren uit solidariteit met de slachtoffers.
Het is de eerste keer in het 23-jarige bestaan dat dit gebeurt.
Pas Woensdag gaat het park weer open.
Charmezanger Christoff zou Zaterdag in Disneyland Parijs zijn album 'Kerstmis met Jou'
Voorstellen voor een leger fans .
Die reis werd afgezegd.

bron : HLN
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Ten eerste mijn respect en oprecht medeleven voor de slachtoffers en hun familie.
Het is correct wat men hier eerder zij de life most go on , hoe moeilijk dit ook mogen zijn want anders zou dat , en sorry ik heb er geen andere woorden voor, krapuul gewonnen hebben.
Hopenlijk moet dit nooit meer gebeuren :thumbs:
Gebruikers-avatar
Alien
Member
Member
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2015, 12:51

Terecht dat het park gesloten is, ik denk ook niet dat veel mensen de behoefte hebben om er nu naartoe te gaan. De kans dat er binnenkort weer aanslagen zijn acht ik klein, IS heeft voor nu het doel bereikt. Paniek zaaien onder de Westerse bevolking. Wanneer je juist doorgaat met het leven wat je leidt raak je hun het hardste.
RoseRaven
Member
Member
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2014, 22:10

Ik heb diep respect voor de beslissing van Disney. Veiligheid gaat boven alles! In de tussentijd zullen ze echt wel een nieuw plan van aanpak hebben bedacht voor het gehele park om zulke gruweldaden in het park en omstreken te voorkomen.
Gebruikers-avatar
Blackcat
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2015, 09:11

Annet schreefCOLONWaarschijnlijk is het geen Disney hotel en is er geboekt zonder mogelijkheid tot annuleren, doe ik zelf namelijk ook regelmatig.
Dit was inderdaad de reden dat we niet konden annuleren.

We zijn gisteren aangekomen en naar Disney Village geweest. Beveiliging is echt opgeschroefd daar. Er staan mannen met speurhonden, alle tassen worden gescanned en dus niet met de hand doorzocht en vervolgens word er nog gecontroleerd door iemand met een draagbare metaal detector.

De paskamers in Disney village zijn uit veiligheidsoverwegingen gesloten.
Kris85
Member
Member
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2013, 09:02

Wij vertrekken donderdag met ons gezin. Ik zie er tegenop maar moet wel gaan. Ik weiger om mijn leven in angst te leven. Hoe moeilijk dat ook is. We hopen nog wat kerstsfeer op te snuiven maar het is toch een beetje met een zwart randje
Gebruikers-avatar
Sabina
Member
Member
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2015, 14:53

Het is vreselijk wat er gebeurd is en vind dat Disney er geweldig mee om gaat. Voor de mensen die er toch zijn proberen ze er het beste van te maken. Stukje Disney magie in mijn ogen!

Kan me voorstellen dat de mensen die nog "moeten" er tegenop zien. Ik moet zeggen dat ik het best spannend vind. Ik ga in de 2e week van januari samen met mijn jongste, mijn oudste blijft bij haar vader. Dat vind ik nog het moeilijkste, dat ik een van m'n kindjes niet bij me heb. Dat was al zo, maar heb er nu nog meer last van.
DisneyBoyke
Member
Member
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2014, 18:14

Blackcat schreefCOLONWe zijn gisteren aangekomen en naar Disney Village geweest. Beveiliging is echt opgeschroefd daar. Er staan mannen met speurhonden, alle tassen worden gescanned en dus niet met de hand doorzocht en vervolgens word er nog gecontroleerd door iemand met een draagbare metaal detector.

De paskamers in Disney village zijn uit veiligheidsoverwegingen gesloten.

de beveiliging is Disney is inderdaad normaal wel goed, alleen bvb waar ik me soms vragen bij stel, als je de parking van je hotel oprijd is er geen controle, in je wagen kan dus liggen wat je wil, is toch ook een risico, elke wagen controleren is natuurlijk niet zo simpel.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Nederlandse Disney-bezoekers in de kou

MARNE-LA-VALLÉE -
Nederlandse vakantiegangers zijn niet te spreken over de beslissing van Disneyland Parijs om na de aanslagen in de hoofdstad maar liefst vier dagen lang dicht te blijven. „Jengelende kinderen voor een dichte balie, dat is in het oog van de ingrijpende gebeurtenis van vrijdag toch een beetje treurig?”
Op social media wordt volop gesuggereerd over de reden van de langdurige sluiting. Volgens velen zou Disneyland bang zijn om zelf het slachtoffer te worden van een aanslag. Onzin, zegt woordvoerster Cathalijn Snijders. „We volgen de door Hollande uitgeroepen nationale dagen van rouw.”

Afbeelding
Aantrekkelijk doelwit
Toch lijkt Disneyland wel degelijk een aantrekkelijk doelwit voor terroristen. Met ruim 14 miljoen bezoekers per jaar is het de populairste toeristische bestemming van Europa. Veel Fransen zien de trekpleister als een duidelijk voorbeeld van de veramerikanisering van de samenleving. Begin jaren negentig werd om die reden nog volop tegen de komst van het megaresort geprotesteerd.
De afgelopen jaren nam Disney al veel beveiligingsmaatregelen. Zo is er bij de ingang een permanente controlepost geïnstalleerd waar bewakers de tassen, koffers en wandelwagens van alle bezoekers inspecteren. Op het terrein wandelen voortdurend soldaten met mitrailleurs rond.
Een Nederlandse parkbezoeker, hij wil niet met zijn naam in de krant: „Als je zegt dat vier dagen sluiting wel heel lang is, lijkt het meteen of je geen respect hebt voor de slachtoffers. Het heeft niets met respect te maken, maar ik heb wel 1500 euro neergelegd voor dit reisje.” Woordvoerster Snijders: „Over een eventuele compensatie wordt nog overlegd.”
De sluiting is in ieder geval zeer opmerkelijk. Sinds de opening in 1992 was Disneyland Parijs één keer eerder een dag dicht. Dat gebeurde in 1999, toen een orkaan over Frankrijk trok. Na de aanslagen in New York op 11 september 2001 werden de poorten ’s middags eerder gesloten dan gepland. Dit jaar bleef het na de aanslag op Charlie Hebdo bij een minuut stilte.
„We zijn maar naar huis gegaan”, vertelt Danny van der Weel vanuit de auto naar zijn woonplaats Rotterdam. Hij had zich verheugd op een weekendje ongedwongen plezier, maar dat liep anders. Over de sluiting heeft hij een dubbel gevoel. „Aan de ene kant snap ik het, maar vier dagen is wel extreem lang.” Zijn zaterdagmiddag bracht hij door in uitgaansgedeelte Disney Village, dat wel open was. „En ik heb een rondje gelopen langs de parken en de parkeerplaats. Alle toegangswegen waren verlaten. Een ontzettend onwerkelijk beeld.”
In hetzelfde themadeel loopt de familie Sumer uit Amsterdam nog wel rond. „We konden onze vlucht naar huis niet omboeken, want we hoorden pas zondagochtend dat het park langer dicht zou blijven”, zegt Hurriyet. Terwijl ze op de kinderwagen van haar zoon zit, kijkt ze toe hoe de kinderen met plastic onderdelen ‘meneer Aardappelhoofd’ van Toy Story in elkaar zetten. Alle hotelgasten kregen rond een uur of tien ’s avonds wel een briefje onder de deur met de mededeling, maar de familie lag al op een oor.
Hoe ze de vier kinderen van 2 tot 11 jaar nu vermaakt? „Met eten”, lacht ze. „Verder laat ik ze in de speelgoedwinkel spelen. Alleen niet te lang, want dan gaan ze zeuren dat ik de spullen voor ze moet kopen.”

Financiële strop
Voor het management van Disneyland is de sluiting een flinke financiële strop. Vier dagen lang worden er geen entreekaarten verkocht, zijn souvenirwinkels dicht en wordt er geen eten geserveerd in de restaurants. Medewerkers krijgen ondertussen gewoon betaald. En vrijwel alle hotelgasten zullen hun volledige boekingskosten terugeisen. „Bovendien is de bezettingsgraad in de hotels is in één klap gezakt van 90 naar 40 procent”, vertelt een personeelslid dat anoniem wil blijven.
Voor het personeel heeft Rotterdammer Van der Weel niets dan lof. „Iedereen deed zijn best om er nog iets van te maken. Medewerkers uit de Disney-parken kwamen naar de hotels om kinderen te entertainen, dat verdient respect.”

Bron : Telegraaf
Foto is van Sophie Kluivers

Persoonlijk ben ik niet akkoord met het volledige artikel.
Disneyland Paris doet in mijn ogen genoeg moeite om zijn gasten bezig te houden .
En in de mate van het mogelijke toch in de watten te leggen .
Gebruikers-avatar
Fantillusion
Member
Member
BerichtenCOLON 567
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2015, 09:54

Tsja ik heb persoonlijk heeeel veel respect voor hoe Disneyland en de cast members het doen. Inderdaad doen ze fantastisch hun best de gasten op te vangen.
En het is voor DLP ook financieel echt heel zwaar natuurlijk.

Toch snap ik wel dat als je er zit, dat je baalt. Zeker met kleine kinderen.
Wil niet zeggen dat ik vind dat het anders aangepakt had moeten worden, beter dan dit had denk ik niet gekund. Maar ja, dat de gasten een beetje balen, logisch wel... (zo lang het blijft bij dat gevoel en ze maar niet echt boos op iemand worden want niemand daar kan er iets aan doen).
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Een uurtje terug plaatste Disneyland Paris officieel op Twitter dat het park morgen om 10u terug open is!

Heb je meer info nodig over je boeking of komende bezoek? Bel vanuit België: 078 15 60 28 of vanuit Nederland: 0900 34 76 39 65
@DisneyParis_EN
From 10.00am tomorrow, we look forward to welcoming you back to our Parks.
Afbeelding
We wensen hen veel succes met het heropenen van de parken.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Beste nieuws van de week zou ik zeggen :D
Gebruikers-avatar
rolo
Member