Zootropolis

Alles over de Disney Classics en de nieuwe Disney Animation films.
BibiTotoLover
Member
Member
BerichtenCOLON 763
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2014, 11:48

Jullie deze al gezien? :)

AfbeeldingWaiting for the day we'll meet. Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

ZOOTROPOLIS | Officiële Trailer | Ondertitelde Versie | Disney BE

Bekijk hier de eerste Vlaamse trailer van de nieuwste film van de Walt Disney Animation Studios: ZOOTROPOLIS!
De moderne zoogdierenstad Zootropolis is een stad als geen ander: hij bestaat uit een grote mengelmoes van leefomgevingen ( zo is er het warme Sahara Square en het niet zo warme Tundratown) waar alle dieren samen leven. Het is een plaats waar iedereen, van de grootste olifant tot de kleinste muis, zichzelf kan zijn. Maar wanneer Officer Judy Hopps aankomt, merkt ze al snel dat het niet zo simpel is om het allereerste konijn bij de politie te zijn. Ze is vastbesloten om zichzelf te bewijzen tegenover al haar grote en sterke collega’s. Daarom grijpt ze de kans om een moeilijke zaak op te lossen met beide handen (of euhm, poten?), ookal moet ze hiervoor samenwerken met de sluwe, scherpzinnige vos: Nick Wilde. Walt Disney Animation Studios’ “Zootropolis” is een avontuurlijke komedie geregisseerd door Byron Howard (Tangled, Bolt) en Rich Moore (Wreck-It Ralph, The Simpsons) samen met co-regisseur Jared Bush. Deze film zal in België te zien zijn vanaf 10 februari 2016.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
BibiTotoLover
Member
Member
BerichtenCOLON 763

Waarom hebben ze de naam eigenlijk perse moeten veranderen, van Zootopia naar Zootropolis?
Gebruikers-avatar
MagieDeDisney
Member
Member
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2015, 14:18

Ik heb even gegoogled:

A spokesman for Disney explained: “In the UK we decided to change the US title (Zootopia) to Zootropolis to merely allow the film to have a unique title that works for UK audiences.”
Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
5-2020 Princess RunDisney DLP?
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke
BibiTotoLover
Member
Member
BerichtenCOLON 763

MagieDeDisney schreefCOLONIk heb even gegoogled:

A spokesman for Disney explained: “In the UK we decided to change the US title (Zootopia) to Zootropolis to merely allow the film to have a unique title that works for UK audiences.”
Hé, thanks! :sorc: Altijd toch fijn om te weten vind ik. :)
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Eergisteren verscheen de nieuwste trailer van Zootopia :D
Kijken jullie ook zo uit naar deze nieuwe film ?

Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Nederlandse ondertitelde trailer

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Shakira zong de titelsong uit Zootopia en zal ook te zien zijn als een zingende gazelle !

Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Bekijk hier de officiële Vlaamse trailer van de animatiefilm van de Walt Disney Animation Studios: ZOOTROPOLIS! Vanaf 10 februari in de Belgische bioscopen. De moderne zoogdierenstad Zootropolis is een stad als geen ander. Zootropolis bestaat uit een grote mengelmoes van leefomgevingen (zo is er het warme Sahara Square en het niet zo warme Tundratown) waar alle dieren samen leven. Het is een plaats waar iedereen, van de grootste olifant tot de kleinste muis, zichzelf kan zijn. Maar wanneer Officer Judy Hopps (Vlaamse stem van Cathy Petit) aankomt, merkt ze al snel dat het niet zo simpel is om het allereerste konijn bij de politie te zijn. Ze is vastbesloten om zichzelf te bewijzen tegenover al haar grote en sterke collega’s. Daarom grijpt ze de kans om een moeilijke zaak op te lossen met beide handen (of euhm, poten?), ook al moet ze hiervoor samenwerken met de sluwe, scherpzinnige vos: Nick Wilde (Vlaamse stem van Dieter Troubleyn). In Zootropolis herkennen we de Vlaamse stemmen van Sam De Bruyn als Clawhauser, Heidi Van Tielen als Gazelle, Rocco Granata als Mr Big, Charissa 'Slongs Dievanongs' Parassiadis als Drill Sergeant, Piet 'Ozark Henry' Goddaer als Yax, Thomas Van Goethem als Gideon Grey, Ivan Pecnik als Chief Bogo, Kirsten Cools als Bellwether en Ann Ceurvels als Mrs. Otterton. Nalu Gilbert en Leeloo Gilbert die onlangs te zien waren in The Voice Kids zijn te horen als Actuary Jaguar en Sharla.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Belgische poster

Afbeelding

De moderne zoogdierenstad Zootropolis is een stad als geen ander. Zootropolis bestaat uit een grote mengelmoes van leefomgevingen ( zo is er het warme Sahara Square en het niet zo warme Tundratown) waar alle dieren samen leven. Het is een plaats waar iedereen, van de grootste olifant tot de kleinste muis, zichzelf kan zijn. Maar wanneer Officer Judy Hopps aankomt, merkt ze al snel dat het niet zo simpel is om het allereerste konijn bij de politie te zijn. Ze is vastbesloten om zichzelf te bewijzen tegenover al haar grote en sterke collega’s. Daarom grijpt ze de kans om een moeilijke zaak op te lossen met beide handen (of euhm, poten?), ookal moet ze hiervoor samenwerken met de sluwe, scherpzinnige vos: Nick Wilde. Walt Disney Animation Studios’ “Zootropolis” is een avontuurlijke komedie geregisseerd door Byron Howard (Tangled, Bolt) en Rich Moore (Wreck-It Ralph, The Simpsons) samen met co-regisseur Jared Bush (Penn Zero: Part Time Hero). Deze film zal te zien zijn vanaf 3 februari 2016.

Officiele Release: 10 februari 2016

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Terug naar huis van de vlaamse premiere van Zootropolis

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Afbeelding

Café Mickey was terug uitgenodigd voor de avant-première van Disney’s vlaamse versie van Zootopia! Dit keer was de voorstelling in de fabelachtige Cinéma GALERIES in de koninginnegalerij te Brussel. Ook deze keer is België de uitverkorene om als aller eerste in de wereld deze film op groot scherm te vertonen. Daarvoor kwamen ook heel exclusief de producer Clark Spenser en de regiseurs Byron Howard en Rich Moore overgevlogen vanuit Amerika!

Afbeelding

De bespreking van de film volgt onderaan. Maar eerst wat sfeerbeelden van de Avant-première.
Op de rode loper mochten uiteraard de vlaamse cast en vip’s niet ontbreken.
Frank Goelen, de regisseur van de vlaamse cast

Afbeelding

Cathy Petit, Judy Hopps en Dieter Troubleyn, Nick Wilde
Afbeelding

Kirsten Cools, BELL WETHER
Afbeelding

Marc Coessens , Stu Hopps (vader van Judy)
Afbeelding

Lotte Heuten, Jonge Hopps
Afbeelding

Bram van Outryve, Duke Weaselton
Afbeelding

Sam De Bruyn, Clauwhauser (schattig!) en Heidi van Tielen , Gazelle
Afbeelding

Thomas van Goethem, Gideon Grey
Afbeelding

Afbeelding

Evelyn Hoste (vip)
Afbeelding

Clark Spenser, Byron Howard en Rich Moore
Afbeelding

Voor de gelegenheid waren de catacomben van de cinema omgebouwd tot de verschillende leefomgevingen die te vinden zijn in Zootopia. En in ieder hoekje stond wel iets lekkers om te smullen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu, vooruit dan. De film… Het verhaal gaat over een moderne zoogdierenstad Zootropolis. Zootropolis bestaat uit een grote mengelmoes van leefomgevingen ( zo is er het warme Sahara Square en het niet zo warme Tundratown) waar alle dieren samen leven. Het is een plaats waar iedereen, van de grootste olifant tot de kleinste muis, zichzelf kan zijn.
Maar wanneer Officer Judy Hopps aankomt, merkt ze al snel dat het niet zo simpel is om het allereerste konijn bij de politie te zijn. Ze is vastbesloten om zichzelf te bewijzen tegenover al haar grote en sterke collega’s. Daarom grijpt ze de kans om een moeilijke zaak op te lossen met beide handen (of euhm, poten?), ookal moet ze hiervoor samenwerken met de sluwe, scherpzinnige vos: Nick Wilde.
Samen gaan ze op een spannend avontuur, waarbij ze op zoek gaan naar een wezel die op verdachte wijze verdwenen. Dat moet dus onderzocht worden door de kleine maar dappere Judy.
Maar is dat wel een taak voor zo een klein lief konijntje? Kan ze het wel aan, tussen al die stoere macho's? Wel... het loopt niet allemaal zoals ze het zelf zou willen, maar haar moed en wilskracht houden haar sterk. Voor de afloop zal je zelf deze film moeten gaan bekijken.

De film is doorspekt met de nodige humor voor klein en groot. Maar ook serieuzere thema’s zoals, racisme, pesten en vooroordelen komen aan bod. Zootopia is als het ware een afspiegeling van onze echte wereld, terwijl het toch allemaal luchtig gebracht wordt. Er zitten gevoelige momenten in, spannende achtervolgingen, hilarische uitspraken (verwijzing naar frozen etc…) en nog hilarischere scenes (die met de luiaard is zo amusant) en bovenal een heel goed verhaal. Een verhaal over moed en vriendschap en zoveel meer. De film verveelt geen enkele seconde en enkele karakters stelen onmiddellijk je hart (Clauwhauser is mijn favorietje!!)
Héél even dacht ik aan Madagascar toen de burgemeester – een leeuw – tevoorschijn kwam. Maar na enkele seconden was die gedachte al helemaal verdwenen. De uitzonderlijk verfijnde details van de vacht en de manen hebben geen vergelijk met eender welke animatiefilm. Disney heeft terug alles uit de kast gehaald om de details nog verder af te werken.
De film wist ons dus echt wel te smaken. De titelsong van Shakira alleen al is terug een pareltje die perfect bij Zootopia past. Well done Disney!

Afbeelding

De film is in de Belgische zalen vanaf 10 februari 2016 en in de Nederlandse zalen vanaf 17 februari 2016.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Hans
Member
Member
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2015, 17:51

Ik ben erg benieuwd om de film te zien. Na Inside Out en The Good Dinosaur ziet dit er weer als een meer vrolijke film uit. En omdat ik altijd naar de Kinepolis in Antwerpen ga kan ik weer genieten van de Vlaamse versie (ik ben gek op Vlaams ingesproken (Disney)films, ik vind het vaak veel fijner klinken dan het "harde" Nederlands :yes: ).
Our fate lives within us, you only have to be brave enough to see it...
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Fans van de film moeten zeker eens op onze Facebook kijken...

https://www.facebook.com/CafeMickey/

Je kan een knuffel van de film winnen!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Shakira wilde gerust rol inspreken voor Disney, maar dan moest haar personage wel volle heupen hebben

Afbeelding

Shakira was best bereid om een rol in te spreken voor de Disneyfilm 'Zootopia', maar wilde dan wel dat haar karakter - een gazelle - een beetje op haar leek. Op haar verzoek pasten de tekenaars haar heupen aan, vertelt ze aan El Pais. Want 'her hips don't lie'.
"Ik vond dat ze wat meer heupen nodig had, dus vroeg ik of ze haar wat meer konden geven", vertelt de zangeres. "En dat deden ze!" Ook veel van haar andere kenmerken werden door de tekenaars van de animatiefilm overgenomen. "Veel van de details komen van mij. De kleur van de ogen, het haar, zelfs de kleding."

Nu haar uitstapje naar de filmindustrie er zo goed als op zit, belooft ze zich weer volledig op haar muzikale carrière te storten. "Ik leef voor muziek en muziek leeft in mij. Ik ben ervoor gemaakt. Elke vezel in mijn lichaam. Als ik niet zing en dans, stik ik." Het liedje 'Try Everything' van 'Zootopia' is trouwens van Shakira.

bron : HLN.BE
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar