The Good Dinosaur

Alles over de Pixar films.
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Ik ben ook heel erg benieuwd naar deze film, heb al kaartjes voor woensdag 25 november om 10:30 uur :D
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
BibiTotoLover
Member
Member
BerichtenCOLON 763
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2014, 11:48

Tinkerbelletje schreefCOLONIk ben ook heel erg benieuwd naar deze film, heb al kaartjes voor woensdag 25 november om 10:30 uur :D
Leuk, leuk, leuk!! Laat maar weten hoe die was :D
AfbeeldingWaiting for the day we'll meet. Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

The Good Dinosaur - 'Nieuwe Wereld' TV spot - Disney•Pixar NL

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

De Good Dinosaur – Vlaamse première

Afbeelding

Gisteren was het zover! De exclusieve Vlaamse première van Pixar Animation Studios nieuwste The Good Dinosaur. Exclusief mag je deze keer wel zeer letterlijk nemen, wij kregen (naast Frankrijk) namelijk de kans om The Good Dinosaur nog voor Amerika te bekijken, waar hij pas op 25 november in de zalen te zien zal zijn.

We werden reeds om 9u30 ’s morgen verwacht in de Siniscoop van Sint-Niklaas, waar er voor ons en enkele genodigden een ontbijt voorzien werd. Ook konden de aanwezige kinderen reeds kennis maken met de figuren door kleurprenten van hen in te kleuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een première is natuurlijk niets zonder de aanwezige BV’s, en deze keer kleurden ook enkele van hen de rode loper:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook enkele van de Vlaamse voicecast waren aanwezig. Voor de stem van Arlo de dinosaurus zette Disney deze zomer een bijzondere wedstrijd uit. Via een oproep op Disney Channel en social media ging Disney op zoek naar een jongen tussen de 10 en 15 jaar. Uit tal van inzendingen werden uiteindelijk 10 finalisten geselecteerd die elk in de studio hun versie van Arlo mochten neerzetten. Een professionele jury koos uiteindelijk voor de dertienjarige Jordi Int Panis.

Afbeelding

In The Good Dinosaur horen we ook Mathias Sercu als de papa van Arlo en Ann Ceurvels als Arlo’s mama. De stem van Arlo’s broer Buck wordt ingesproken door Padraig Turley en Matteo Heyrman, zijn zusje wordt vertolkt door Marie Wuyts.

Afbeelding

Afbeelding

Jack Bright kruipt in de huid van het wilde mensenjongetje Spot en Jenne Decleir, Mieke Laureys en Arnold Willems geven hun stem aan drie Tyrannosaurus-Rex’en die Arlo en Spot leren kennen tijdens hun tocht.

Voor diegene die het verhaal nog niet kennen. Dit dolle avontuur, met twee onwaarschijnlijke helden in de hoofdrol, gaat over de bijzondere vriendschap tussen de grappige dinosaurus Arlo en een wild mensenjongetje genaamd Spot. De film begint bij de vraag “Wat als de asteroïde die het leven op aarde voorgoed veranderde de planeet compleet gemist had en de dinosaurussen nooit waren uitgestorven?” Tijdens hun avonturen in een prachtige wereld vol dinosaurussen leren Spot en Arlo hoe ze hun angsten kunnen overwinnen en samen ontdekken ze hun ware ik.

Afbeelding

Omstreeks 11u00 konden we dan de zaal binnengaan en 100 minuten lang genieten van Pixars nieuwste pareltje The Good Dinosaur. Ik moet echter wel zeggen, genieten konden we deze keer niet volledig. Het verhaal is alles behalve origineel te noemen. Er lijkt ook net iets teveel gekeken te zijn naar andere films zoals Ice Age, the Lion King, The Croods, noem maar op. Tijdens het bekijken van The Good Dinosaur dacht ik net iets te vaak: “Hé, dat lijk ik al eens gezien te hebben”. Ook de figuren zijn deze keer redelijk vlak, zonder emoties en zelfs saai te noemen. Ze lijken wel alle emoties opgebruikt te hebben in hun vorige film Inside Out.

Afbeelding

Soms zat er wel eens een vleugje humor in die zowel kinderen als volwassenen kunnen smaken, maar eigenlijk te weinig zoals we van Pixar gewoon zijn. Zelfs de kinderen in de zaal wisten na een uur geen blijf meer met zichzelf en begonnen zich te vervelen.

De film is ook teveel in verschillende scènes te verdelen. Sommige kan je er eigenlijk zelf zo weglaten, denk maar aan die met de Triceratops Forrest Woodbush. Het deel van de T-Rex’en vervolgens wordt zelfs wat lachwekkend door het Western gehalte (let maar op hoe de T-Rex’en lopen). Het komt dus neer op iets te weinig samenhang allemaal.

Afbeelding

Waar The Good Dinosaur dan weer weinig verschilt met de vorige animatiefilms van Pixar is het visuele aspect! Daar weet Pixar als geen andere studio altijd een pareltje af te leveren. De achtergronden zijn fenomenaal, de animatie van het gras, bomen en water is werkelijk verbluffend.
Helaas leverde Pixar deze keer maar een middelmatige animatiefilm af en wist het zich niet te onderscheiden (zoals ze anders wel doen) van een andere maatschappij als Dreamworks.

Trouwens, zoals de Pixar-traditie het wil kregen we eerst een kortfilm. Die was deze keer getiteld “Sanjay's Super Team”. Verveeld door de meditatie van zijn vader, dagdroomt een jonge Indische jongen over Hindu goden als superhelden. Het verhaal is volledig geschreven naar het leven van de regisseur, Sanjay Patel, die volledig botste met de tradities van zijn vader.

Afbeelding

Hoewel de boodschap van de kortfilm erg leuk is, was de uitvoering ervan niet echt mijn ding. We vonden het nogal rommelig en zelfs redelijk agressief voor een Pixar (kort)film. Het leek wel alsof de Marvelhelden even zelf ingestaan hadden voor de hoofdrollen. Ook het gevecht tussen de goden en de slechterik kon ons weinig boeien, op een gegeven moment wisten we zelfs niet meer naar wat we eigenlijk zaten te kijken. Achteraf bleek dus dat de kortfilm wel volledig past bij de Good Dinosaur die erop volgde: niet het beste wat we reeds van Pixar gezien hebben.

Ontdek vooral zelf de film vanaf 25 november in jouw bioscoop en laat weten wat jij ervan vond!
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
BibiTotoLover
Member
Member
BerichtenCOLON 763

^Oh, ben nu ook wel heel erg benieuwd naar die Short film! :D Vooral omdat ik zelf weer erg bezig ben met het mediteren, dus kijk er naar uit om hem te zien! Zal de short uiteindelijk ook weer op een DVD komen te staan als 'extra'?
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Ik vond het een hele mooie & ontroerende film.
Vond dan ook zeker wel dat er emoties in de film te vinden waren, anders zou het me niet geraakt hebben zoals het nu deed.
Het klopt wel dat er " herkenbare " stukjes uit andere films inzaten.
De landschappen in de film waren echt adembenemend mooi!
Ik hoop wel dat de volgende film die uitkomt wat minder somber is, want na Inside Out & The Good Dinosaur kunnen we wel weer iets anders gebruiken vind ik :)
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
BibiTotoLover
Member
Member
BerichtenCOLON 763

Tinkerbelletje schreefCOLONIk vond het een hele mooie & ontroerende film.
Vond dan ook zeker wel dat er emoties in de film te vinden waren, anders zou het me niet geraakt hebben zoals het nu deed.
Het klopt wel dat er " herkenbare " stukjes uit andere films inzaten.
De landschappen in de film waren echt adembenemend mooi!
Ik hoop wel dat de volgende film die uitkomt wat minder somber is, want na Inside Out & The Good Dinosaur kunnen we wel weer iets anders gebruiken vind ik :)
Hihihi, ik vond Big Hero 6 nou ook niet altijd super vrolijk, als je begrijpt wat ik bedoel. ;)
Gebruikers-avatar
Prins Hans
Member
Member
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2015, 17:51

Vanavond gezien in een volledig lege Kinepolis in Antwerpen (ik had de hele zaal voor mezelf alleen :P ):
Om te beginnen de kortfilm: deze vond ik redelijk, maar wat ik eerder gelezen heb: eigenlijk te agressief voor Pixar. Ik wist niet goed wat ik ervan moest denken en ik vond het eind een beetje verwarrend.
Dan de film zelf: deze heeft me echt geraakt, maar heeft me ook verward. Waar Pixar het in voorgaande films moest hebben van een hoog knuffelgehalte is dat bij deze film niet het geval. Geen vrolijke kleuren, geen warme sfeer en geen bijfiguren die de hele film grappen lopen te maken. Het enige figuur dat er nog enigszins aaibaar uitziet is Arlo zelf. En dat werkt bij deze film uitstekend. Het is een harde film die gaat over opgroeien, je doelen nastreven en de hardheid van het leven. Maar de grootste boodschap is dat je je angst kunt overwinnen als je daar maar in gelooft. Af en toe vond ik de film zelfs confronterend. De muziek vond ik apart en goed gekozen, ingetogen en niet te overheersend.
Wel een puntje van kritiek: ik betwijfel of dit een leuk uitje gaat zijn voor (kleine) kinderen, simpelweg omdat er te weinig in gebeurt waar kinderen zich mee kunnen vermaken (denk ik).
Het is nog nooit gebeurd dat ik in de bioscoop een traantje moest wegpinken, maar deze film heeft het gedaan.
Het is na alle grimmige films als Big Hero 6, Inside Out en deze wel fijn dat Zootropolis en Finding Dory onderweg zijn zodat er een beetje een balans blijft.
Conclusie: mooie, indrukwekkende en ontroerende film die je echt moet gaan zien.
Our fate lives within us, you only have to be brave enough to see it...
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Ben benieuwd. Ga donderdag middag hopelijk er heen.
BibiTotoLover
Member
Member
BerichtenCOLON 763

Prins Hans schreefCOLONVanavond gezien in een volledig lege Kinepolis in Antwerpen (ik had de hele zaal voor mezelf alleen :P ):
Om te beginnen de kortfilm: deze vond ik redelijk, maar wat ik eerder gelezen heb: eigenlijk te agressief voor Pixar. Ik wist niet goed wat ik ervan moest denken en ik vond het eind een beetje verwarrend.
Dan de film zelf: deze heeft me echt geraakt, maar heeft me ook verward. Waar Pixar het in voorgaande films moest hebben van een hoog knuffelgehalte is dat bij deze film niet het geval. Geen vrolijke kleuren, geen warme sfeer en geen bijfiguren die de hele film grappen lopen te maken. Het enige figuur dat er nog enigszins aaibaar uitziet is Arlo zelf. En dat werkt bij deze film uitstekend. Het is een harde film die gaat over opgroeien, je doelen nastreven en de hardheid van het leven. Maar de grootste boodschap is dat je je angst kunt overwinnen als je daar maar in gelooft. Af en toe vond ik de film zelfs confronterend. De muziek vond ik apart en goed gekozen, ingetogen en niet te overheersend.
Wel een puntje van kritiek: ik betwijfel of dit een leuk uitje gaat zijn voor (kleine) kinderen, simpelweg omdat er te weinig in gebeurt waar kinderen zich mee kunnen vermaken (denk ik).
Het is nog nooit gebeurd dat ik in de bioscoop een traantje moest wegpinken, maar deze film heeft het gedaan.
Het is na alle grimmige films als Big Hero 6, Inside Out en deze wel fijn dat Zootropolis en Finding Dory onderweg zijn zodat er een beetje een balans blijft.
Conclusie: mooie, indrukwekkende en ontroerende film die je echt moet gaan zien.
Ik heb inderdaad al van meer mensen gehoord dat the Good Dinosaur redelijk ontroerend is, dus hoop dat het niet super lang meer duurt tot hij op DVD uitkomt, want dan kan ik 'm pas gaan zien. En ben het helemaal met je eens wat Big Hero 6 & Inside Out betreft.. Ik zelf vind het op zich niet zo erg, want houd soms ook wel van wat drama/treurig, maar denk inderdaad dat Zootopia wel vrolijk gaat worden.. (hopen we dan maar, haha) ;)
Gebruikers-avatar
Prins Hans
Member
Member
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2015, 17:51

Ja, ik hou ook wel van drama en droevige films. Ook een animatiefilm mag best emoties los maken. En ik denk dat zelfs geharde filmrecensenten een brok in hun keel krijgen bij deze film. Ik weet niet wanneer hij op dvd komt, maar ik verwacht rond eind april/begin mei.
(En is het nou Zootopia of Zootropolis? Ik ben beide titels al verschillende keren tegengekomen :D )
Our fate lives within us, you only have to be brave enough to see it...
Gebruikers-avatar
Fantillusion
Member
Member
BerichtenCOLON 567
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2015, 09:54

Ik ben gisteren naar de bioscoop geweest. Ik had niet echt heel hoge verwachtingen, en dat was ook wel terecht. Het was een prima film, niks mis mee, best ontroerend - maar Pixar kan veel beter en ik word normaal ook meer geraakt door hun films.
Ik vond de animaties (de vele landschappen) wel heel erg mooi.
Al met al, prima film, maar ben niet heel erg onder de indruk.

De short die ervoor zat vond ik niet echt leuk..
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Totaal met fantillusion eens. Leuke film maar niet echt hoogdravend. Lijkt er een beetje op dat ze druk bezig zijn geweest met toppers en deze er effe tussendoor is gedaan qua inhoud van de film. Zitten wel grappige momenten in en ook ontroerend. En de omgeving is waanzinnig gemaakt. Het water is echt gewoon is mooi gemaakt en bimen en bergen. Lijkt bijna dat ze in amerika een natuur film hebben geschoten en de dino's er in hebben gezet.
BibiTotoLover
Member
Member
BerichtenCOLON 763

Prins Hans schreefCOLONJa, ik hou ook wel van drama en droevige films. Ook een animatiefilm mag best emoties los maken. En ik denk dat zelfs geharde filmrecensenten een brok in hun keel krijgen bij deze film. Ik weet niet wanneer hij op dvd komt, maar ik verwacht rond eind april/begin mei.
(En is het nou Zootopia of Zootropolis? Ik ben beide titels al verschillende keren tegengekomen :D )
Ja, klopt, ik hou er zo af en toe ook wel van. :) Zootopia is de originele (Amerikaanse) titel, Zootropolis is de vertaalde titel.. (Voor onder andere NL & België dacht ik, maar dat weet ik niet zeker)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

The Good Dinosaur verschijnt deze week op DVD/Blu-ray, bestel hem nu en je hebt hem deze week thuis: klik hier

Afbeelding

Disney Pixar's The Good Dinosaur geeft antwoord op een eeuwenoude vraag: wat als de meteoor die het leven op aarde voorgoed veranderde niet was ingeslagen? De enorme dinosaurussen zouden nooit zijn uitgestorven, maar zouden juist het meest intelligente ras op aarde zijn.

Pixar Animation Studios neemt je mee op een spannend avontuur in een wereld vol dinosaurussen waar de rollen volkomen zijn omgedraaid. Een dino genaamd Arlo sluit voor het eerst vriendschap met een mensenkind en noemt hem Spot. Samen gaan zij op een spannende ontdekkingsreis door een mysterieus landschap. De onzekere Arlo leert zijn angsten te overwinnen en ontdekt waar hij daadwerkelijk allemaal toe in staat is.

The Good Dinosaur verschijnt deze week op DVD/Blu-ray, bestel hem nu en je hebt hem deze week thuis: klik hier
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar