Disney's Beauty and The Beast Musical

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

belle1608 schreefCOLONAfgelopen woensdag ontzettend genoten!! Na afloop vroeg ik: 'hebben ze hier geen 20 rittenkaart voor?'
Hahahaha ja ik heb hem in 2007 ook gezien en vond hem echt prachtig !
Het eerste wat ik toen zij was dt ik hem terug wou zien als hij nog eens in de buurt was.
En gelukkig geeft Albert Verlinde me deze kans nog eens .
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Anouk Maas, lieve Belle met ballen

Afbeelding

Anouk Maas gaat zondag op voor haar derde musicalhoofdrol. ,,Ik ben in Beauty and the Beast een Belle met ballen.”

Voor het eerst heeft Anouk Maas (29) een kleedkamer voor zichzelf in een theater waar een voorstelling exclusief te zien is, het AFAS Circustheater in Den Haag in dit geval. Ze vindt het fijn, maar tijd voor een beetje schappelijke inrichting heeft ze door de repetitiedrukte nog niet gehad.

TOIS MAKEN

„Ik zit er nooit. Familie- en vriendenfoto’s zijn er al, maar hangen nog niet. Er ligt alleen een beetje shampoo, handgel en make-up”, zegt ze op woensdagmiddag. „En oh ja, voor de première moet ik de tois (cadeautjes voor collega’s, red.) ook nog maken. Na die première gaan we lekker spelen en kan ik de kleedkamer gezellig maken. ”Anouk Maas begint zondag na Flashdance en The Sound of Music met Beauty and The Beast aan haar derde hoofdrol. Ze is de prachtige Belle, die in het duistere kasteel van een prins (Edwin Jonker) die door een vloek een beest werd, is beland. Het kasteelpersoneel, veranderd in huisraad, steunt de beauty in haar zoektocht naar ware liefde. Die ware liefde blijkt uiteindelijk met innerlijke schoonheid te maken te hebben. Het verhaal, omarmd door Disney, werd al in 1756 geschreven.

STOERE BELLE

35 miljoen mensen op de aardbol zagen sinds 1994 talloze collega’s van Anouk Maas de beauty spelen. ,,Ik heb er een lieve Belle van gemaakt”, zegt de (musical)actrice / danseres / presentatrice. „Een beetje stoere Belle ook, een Belle met ballen. Ze doet alles vanuit haar goede hart en gevoel en wil het beest dingen bijbrengen die het personeel nooit heeft aangedragen. Ze roept ‘zo werkt het even niet’ niet op een bitchy manier, maar is goed bedoeld. Belle kan dus geen hard persoon zijn.” Een Belle met ballen kun je de in Brabant geboren Amsterdamse zelf ook noemen. Metro schreef in meerdere recensies dat Anouk Maas de hoofdrollen voor het grijpen zou krijgen. Dat zij Chantal Janzen en Kim-Lian van der Meij achterna zou gaan op televisiegebied, dat had deze krant niet voorzien. Ze presenteert bij Nickelodeon, stond live voor 1,5 miljoen tv-kijkers de Musical Sing-a-Long aan elkaar te praten, acteerde in series als Moeder Ik Wil Bij De Revue en Van God Los en dook als deelnemers op in Expeditie Robinson 2014, De Beste Zangers van Nederland 2015 en als ambassadrice van Dance4Life. Wie haar op Instagram volgt, ziet een duizelingwekkend weekprogramma: sporten en lezingen geven kunnen aan de imposante rij nog worden toegevoegd.

„Al die dingen had ik niet bedacht, die zijn op mijn pad gekomen. Tv-werk gaat me blijkbaar ook goed af en afwisseling houdt me scherp moet ik zeggen. Als je het allemaal leuk vindt, houd je het vol en me inzetten voor iets als Dance4Life vind ik gewoon belangrijk. Ik zie heel veel van mijn werk als informatie uitwisselen, om ervan te leren. Wat je niet kunt gebruiken, neem je niet mee. Presentatieklussen en projecten hebben meerdere deurtjes voor me geopend. Zo mag ik me inmiddels met scripties bemoeien.”

VEEL HOOI

Dat ze het allemaal volhoudt lijkt een wonder, maar zelf vindt ze van niet. Discipline en structuur (‘ik houd erg van planning’) en één of twee dagen per week écht vrij houden voor familie en vrienden, zijn de geheimen. „Ik heb ooit te veel hooi op mijn vork genomen en daarom geleerd ‘nee’ te zeggen. Series kijken? Ja, kan ik. Op de bank ben ik eerst een half uurtje onrustig, maar ik verplicht het mezelfd. Me-time is me-time!” Meedoen aan Expeditie Robinson opende wat dat betreft haar ogen. „Ik zie mezelf na mijn carrière wel op een zonnig eilandje zitten. Beetje sieraden maken ofzo, haha.”

Maar eerst op naar zondag, de première van Beauty and the Beast met ‘half bekend Nederland’ en recensiepennen in de zaal. De verantwoordelijkheid die een hoofdrol met zich meebrengt zal nooit wennen, geeft Maas toe. „Ik zie het als cadeautjes, waarbij de verschillende hoofdrollen ver uit elkaar liggen. Maar weet je, wie zegt dat ik hierna weer een hoofdrol heb? Ik moet dus dankbaar zijn dat ik dit mag doen.”

EERDERE MUSICALS ANOUK

Annie, We Will Rock You (Keulen), Fame (Saarbrücken), Saturday Night Fever (Duitse tournee), Cats, Evita, The Sound of Music (2x, Liesl en hoofdrol Maria), Hairspray, Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat, La Cage aux Folles, Miss Saigon, Shrek en Flashdance (hoofdrol).

http://www.metronieuws.nl
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Belle ( Anouk Maas ) had tijdens Musicals in Concert 2015 ineens last van 2 Gaston's

Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Nieuwe trailer voor Disney's Beauty and The Beast de Musical

Heb je nog geen tickets voor dit spektakel ?

Klik hier voor de beste plaatsen van deze musical die je niet mag missen .
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Première voor Anouk Maas uit Tilburg als Belle in Beauty and the Beast

Afbeelding

SCHEVENINGEN - De première van de musical Beauty and the Beast vindt vandaag plaats in het grootste musicaltheater van Nederland: het Circustheater in Scheveningen. De Tilburgse Anouk Maas beleeft dan een nieuw hoogtepunt in haar carrière. Ze mag de hoofdrol van Belle op zich nemen.

Anouk Maas is de muze van musicalproducent Albert Verlinde uit Cromvoirt. Sinds 2009 speelt ze in zijn voorstellingen. Eerst nog in een bijrol, in Hairspray. Maar vanaf 2013 is het raak. Dan heeft ze de hoofdrol in Flashdance. Een intensieve rol, waarin ze veel moet dansen. A star is born' was toen Verlindes conclusie. Nu mag ze dus Belle aan dat lijstje toevoegen.

Maria
Afgelopen seizoen was Anouk Maria in The Sound of Music. Dat was de laatste voorstelling van het musicalbedrijf van Albert Verlinde. Want die fuseerde vorig jaar met Joop van den Ende.

En dus speelt Maas nu de hoofdrol in de nieuwe voorstelling in Van den Endes Circustheater in Scheveningen.

Chantal Janzen
Beauty and the Beast werd in 2005 ook al in Nederland uitgevoerd. Toen met Chantal Janzen als Belle en Stanley Burleson als het beest.

In de versie van nu wordt Anouk Maas bijgestaan door Edwin Jonker als het beest, Freek Bartels als Gaston en Tony Neef als de zingende kandelaar Lumière.

bron : http://www.omroepbrabant.nl
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Romantiek en BN'ers bij premiere Beauty and the Beast

Afbeelding

De romantiek van Beauty and the Beast trok vanmiddag tien jaar na de vorige musical weer een stoet BN'ers naar de première in het Circustheater in Scheveningen. Het Disneyverhaal blijft tot de verbeelding spreken.

Ik zou het liefst zelf een prinses zijn,'' zegt musicalactrice Rosa da Silva, die over de rode loper liep met haar De Tweeling-tegenspeler William Spaaij. ,,En dan helemaal uitpakken met windmachine en glitters, heerlijk,'' vervolgt ze. ,,Ik had het er net nog met William over. Sommige Disney-prinsessen zijn zo keurig, netjes. Smile and wave. Maar Belle heeft wel een pittig randje. Dat vind ik heel leuk.''

Spaaij heeft meer met het karakter Lefou, het knaapje van schurk Gaston. ,,Het is een hele geestige rol. Hij valt de hele tijd !
Het is echt een spuit elf. Die rol zou ik zelf ook wel willen spelen.''

Spannend
Joop en Janine van den Ende waren ook aanwezig bij de première. ,,Ik heb er veel goede dingen over gehoord,'' zei de theaterproducent die begin dit jaar het stokje van zijn musicalbedrijf overgaf aan Albert Verlinde. ,,Het is voor ons spannend om te zien hoe de nieuwe generatie musicalmensen deze voorstelling speelt.'' Tien jaar geleden kroop Chantal Janzen in de jurk van Belle. Stanley Burleson was toen het beest. Nu is Anouk Maas Belle en speelt Edwin Jonker het beest dat uiteindelijk haar hart verovert.

Veel BN'ers hadden kunnen kinderen meegenomen. Koffietijd-kok Casper Bürgi kwam met zijn gezin, presentator Dennis Weening ook. Mariska van Kolck werd vergezeld door zoons Christoph en Vincent. Patricia Paay (66) had haar meest recente verovering naast zich, de 40 jaar jongere Maurice Dix.

bron : http://www.ad.nl
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Beauty and the Beast: weg van de waan van de dag

Afbeelding

35 miljoen mensen hebben de musical Beauty and the Beast gezien en daar komen er door Nederland weer een berg bij. Zoveel werd zondag aan de Noordzeekust wel duidelijk, waar de Disneyshow weer van stal is gehaald (tien jaar geleden voor het laatst, met Chantal Janzen en Stanley Burleson) en exclusief te zien is.

Erg? Welnee. Een nieuwe generatie kan weer heen en werden sprookjes ons vroeger ook niet 180 keer voorgelezen? Welnee, als je de 2015-uitvoering ziet. Wat vooral klopt is het plaatje, want je wordt betoverd daar in het Circustheater. Van Anton Pieckdorpje, tot duister bos en geweldig betoverd kasteel van het beest dat ooit een prachtige prins was. En oh, die baljurk van Belle met 2500 Swarovskistenen… Alleen de start is al door een ringetje te halen met een geprojecteerd sprookjesboek en de onvermijdelijke woorden ‘lang geleden’.

Het verhaal daar komt ‘niemand’ voor, dat kennen de meesten wel. Beauty valt natuurlijk voor de schoonheid die van binnen zit bij die lompe lelijkerd van een prins die tot beest werd vervloekt. We weten dat zijn personeel in huisraad verandert en dat belle en het beest voor elkaar gaan vallen, maar wat maakt dat uit als de plaatjes en vooral de zang dik in orde zijn.

WEL VERWACHT

Anouk Maas kan de hoofdrol aan (wel haar beste na Flashdance en The Sound of Music tot nu toe), dat hadden we verwacht. Dat geldt ook voor Tony Neef als kandelaar Lumière met z’n Franse accentje en Jorge Verkroost als gekke Lefou. Dat doet overigens niets af aan de prestaties van deze drie. Ze voelen zich op dit sprookjestoneel als een vis in het water en geven het publiek dat waarvoor zij gekomen zijn: kwaliteit op familiemusicalgebied. Terugkomend op hoofdrolspeelster Anouk Maas: zij beloofde een Belle met ballen. Daar slaagt ze in, wat ze bijt tegen het beest prima en vermakelijk van zich af.

De (geweldige en fijne) verrassingen van deze voorstelling heten Edwin Jonker en Freek Bartels. Jonker en Bartels, de ene het heerlijk schreeuwende en later zachte beest; de ander Gaston, de onuitstaanbare zak hooi van een jager die op Beauty valt, treden volstrekt buiten hun comfortzone en dat is prachtig om te zien. De twee zijn ook vocaal (de bas van Bartels!) uitstekend op dreef en dat is mooi meegenomen.

Die prettige stem geldt ook voor Hugo Haenen als rare uitvinder en vader van Belle. Zijn rol is echter klein, maar hij pakt zijn moment in duet met Anouk Maas wel.

Valt er dan niets te klagen? Nee, eigenlijk niet. In Den Haag wordt een sprookje op een prima en – zoals gezegd – betoverende manier gebracht. En daar komt het musicalpubliek voor: even weg van de waan van de dag.

bron : http://www.metronieuws.nl
Gebruikers-avatar
TheChriissBand
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2012, 07:52

Ik ga er tweede kerstdag heen :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Afbeelding
24x Disneyland Paris - Blog en Webshop: My Mickey Shaped Heart
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

TheChriissBand schreefCOLONIk ga er tweede kerstdag heen :)

Alvast heel veel plezier !

Ik moet nog wachten tot 28 Januari :|
Maar ik weet al dat ik weer ga genieten van Gaston en LeFou .
Gebruikers-avatar
TheChriissBand
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2012, 07:52

D-Tekenaar schreefCOLON
TheChriissBand schreefCOLONIk ga er tweede kerstdag heen :)

Alvast heel veel plezier !

Ik moet nog wachten tot 28 Januari :|
Maar ik weet al dat ik weer ga genieten van Gaston en LeFou .
Dankje!

Afbeelding
Afbeelding
24x Disneyland Paris - Blog en Webshop: My Mickey Shaped Heart
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Disney's Beauty and The Beast de Musical premiere filmpjes

De premiere van Disney's Beauty and The Beast de Musical is gespeeld .
En zoals het hoort konden weer enkele bekende mensen genieten van deze prachtige show .
Na de voorstelling ging Robbert Munsters van Stage Entertainment naar hun toe om eens te kijken wat ze van de show vonden .
Ben je benieuwd naar hun commentaar ? Bekijk dan zeker het filmpje hieronder .

En wat vond de cast van de premiere ?
Dat zie je in het volgende filmpje !

Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Hahaha Freek is gewoon Gaston !!!
Al denk ik wel dat het borsthaar stukje serieus moet kietelen aan zijn lichaam .
Ik denk persoonlijk dat het niet aangenaam is om mee te spelen .
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Ik vond Freek in eerste instantie niet zo'n goede keus voor Gaston, maar ik moet zeggen dat ie het wel goed doet. Zodra hij weer uit de lappenmand is tenminste, hij is tijdens de première moeten stoppen ivm een blessure. Hij dacht dat het wel kon, maar helaas.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

The Making of Disney's Beauty and The Beast de Musical 2005

Bekijk hier de Making of Disney's Beauty and The Beast de Musical uit 2005.
In dit uniek blikje achter de schermen van de Disney musical die pas terug hernomen werd zie je ondermeer Chantal Janzen, René van Kooten en Stanley Burleson .

Gebruikers-avatar
Takkie
Member
Member
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 17:10

Ik ben vorige week geweest. Ik vond het echt zo geweldig mooi! Wij hadden niet Freek, wat ik jammer vond, totdat zijn vervanger kwam. Wauw wat was hij goed! Hij had gewoon exact de stem van Gaston :-) daarna kregen we nog een rondleiding achter de schermen en Maurice gemeet. Al met al echt een fantastische avond gehad. Aanrader voor iedereen!!
Who says we have to grow up? - Walt Disney
http://www.instagram.com/anieksdaydream
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar