Terreuraanslagen in Frankrijk

Allerlei info Disneyland Paris
Prins Hans
Member
Member

Disneyzot: daar ben ik het helemaal mee eens!

Gelukkig dat het geen terrorisme was, maar eigenlijk was dat wel duidelijk. Het zou van een terrorist wel een beetje naïef zijn om DLP gewapend binnen te wandelen terwijl iedereen weet dat alle tassen door de scanner moeten en doorzocht worden, en het dus voor bijna 100% zeker is dat je betrapt zal worden.
Our fate lives within us, you only have to be brave enough to see it...
olafLover
Moderator
Moderator

Ik vraag me af of dat echt zo bekend is, wij gaan geregeld, dus weten het, maar anderen? Dan kan je als terrorist nog wel je huiswerk doen natuurlijk.
Dave
Member
Member

Toen wij twee jaar geleden in hotel New York verbleven, moest geen van ons zijn bagage laten controleren. Het zou een fluitje van een cent geweest zijn om wapens binnen te smokkelen. Ik vind het dus goed om te horen dat men omheen de hotels ook de veiligheid aanscherpt.
Rowi
Member
Member

disneyzot schreef:Dat van die koran mocht gerust weggelaten worden ;typisch voorbeeld van demonisering ;mocht hij een bijbel gehad hebben werd het niet vermeld.
Hoe weet je dat, dat dat niet vermeld zou worden? Dat is een aanname van jou, die kant noch wal raakt.
Dave
Member
Member

Rowi schreef:
disneyzot schreef:Dat van die koran mocht gerust weggelaten worden ;typisch voorbeeld van demonisering ;mocht hij een bijbel gehad hebben werd het niet vermeld.
Hoe weet je dat, dat dat niet vermeld zou worden? Dat is een aanname van jou, die kant noch wal raakt.

Het wordt op die manier natuurlijk wel erg vreemd voorgesteld. Alsof een man met een wapen, munitie en een koran het Disneyterrein op wilt. Als het inderdaad een gewone bezoeker was, was het wel mooi geweest als er ook andere zaken werden opgenoemd zoals onderhemden, zwembroek en pyjama. Dat schept meteen een heel ander beeld. Wat ik zeg is overigens geen aanname maar realiteit.
Rowi
Member
Member

Dave schreef:
Rowi schreef:

Het wordt op die manier natuurlijk wel erg vreemd voorgesteld. Alsof een man met een wapen, munitie en een koran het Disneyterrein op wilt. Als het inderdaad een gewone bezoeker was, was het wel mooi geweest als er ook andere zaken werden opgenoemd zoals onderhemden, zwembroek en pyjama. Dat schept meteen een heel ander beeld. Wat ik zeg is overigens geen aanname maar realiteit.
Het is wel degelijk een aanname wanneer je zegt dat - wanneer het iemand was geweest die een bijbel bij zich had gehad - dat niet vermeld zou worden. Zoiets kun je namelijk nooit weten, dat is wat ik zei.

Verder snap ik niet zo goed wat je bedoelt met je reactie.
disneyzot
Member
Member

Heb je dan ooit al eens gehoord als een christelijke of een blanke iets mispeurtert dat hij iets bijhad dat een hele bevolking criminaliseerd ? Nee want dan is het het individu dat verkeerd is behalve als het buitenlanders betreft dan moet die hele gemeenschap verantwoordelijk gesteld worden ; sorry maar dat is de harde wereld waarin we nu leven en geen aanname maar realiteit; in de politiek is rassenhaat (en geloofsovertuiging) tegenwoordig ook big buissnes en de media speelt daar gretig op in.
judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar :D
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

De gisteren opgepakte man zou geen slechte bedoelingen gehad hebben....

Gewapende man Disneyland Parijs voelde zich "bedreigd"

De man die gisteren bij Disneyland Parijs werd opgepakt met twee wapens in zijn tas, verklaarde dat hij zich bedreigd voelde en zich daarom wilde kunnen verdedigen. Volgens de Franse zender BFMTV zouden de eerste elementen in het onderzoek niet wijzen op de piste van terrorisme.

De 28-jarige man zegt dat hij vreesde voor zijn veiligheid en daarom gewapend was. Ook zaten er een doos kogels en een koran in zijn bagage. De metaaldetector bij het hotel dat hij had gereserveerd ging af toen hij er met zijn wapens naar binnen liep.

Een jonge vrouw die hem vergezelde, nam snel de benen en is nog steeds spoorloos. De politie is naar haar op zoek. Eerder werd een vrouw opgepakt, maar zij bleek niet de metgezel van de man te zijn. Die vrouw is weer vrijgelaten.

Ongeloof bij collega's
De man verzette zich niet tegen zijn aanhouding. Hij was geen bekende van het gerecht. Hij is volgens de website van de krant Le Parisien wel eens vervolgd wegens rijden zonder rijbewijs.

De 28-jarige man zou ook medegerant zijn van een brasserie in Parijs. Zijn collega's reageerden in elk geval vol ongeloof op zijn arrestatie.

"Dreiging is groot"
Disneyland Parijs sloot vorig jaar enige tijd uit voorzorg na de bloedige aanslagen in Parijs van 13 november. In heel Frankrijk geldt sinds de aanslagen de noodtoestand waardoor de regering speciale bevoegdheden heeft.

De Franse veiligheidsdiensten zijn in elk geval in de hoogste staat van paraatheid. Gisteren herhaalde minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve nog eens dat de terrorismedreiging in Frankrijk "minstens even groot, zoniet erger is dan in november 2015". Bij verschillende aanslagen in Parijs kwamen toen 130 mensen om.

Bron HLN.BE
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Officiële mededeling op de website Disneyland Paris

28 januari 2016
Tijdens een standaard veiligheidscontrole hebben de veiligheidsteams wapens in de bagage van een bezoeker aangetroffen voordat hij één van onze hotels kon binnendringen. De zone werd onmiddellijk beveiligd en afgezet. We hebben direct de politie ingeschakeld, die de persoon in kwestie heeft aangehouden. We blijven nauw samenwerken met het gezag en de bevoegde instanties daar we de veiligheid van onze bezoekers en onze werknemers altijd voorop stellen. De activiteit van onze bestemming wordt op normale wijze voortgezet.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
marc
Member
Member

Mouseketeer schreef:Er is helemaal niets aan de hand.
De man was geen terrorist, werkte prima mee en is diretr opgepakt.
Hij was niet eens iets van plan, het was enkel zelfbescherming omdat ook hij bang is sinds de aanslagen.
Alles is opgelost en DLP is totaal niet onveilig.
Het heeft eerlijk gezegd nog lang geduurd vooraleer er in DLP zoiets voorviel.

Sorry dat ik het op de volgende manier moet zeggen : wat wordt hier soms toch allemaal voor onnozelheden geschreven, hoe weet men dat de man geen terrorist is ? wapens en munitie bij hebben omdat men zich onveilig voelt ? per toeval ook een koran in zijn bagage ? en een persoon zijnde uit Parijs die gaat overnachten in een Disney hotel, sorry maar dan begin ik mij toch wel heel veel vragen te stellen.

Ikzelf ben een sport schutter en wordt meer dan regelmatig gecontroleerd of ik met alles in orde ben , en dat is buiten DLP één van mijn grote hobby's. Want nergens in Europa staat er ook maar geschreven dat je uit onveiligheid een wapen bij je mag dragen(misschien enkel in de geest van zulke ziekelijke en gevaarlijke personen) Schrijf dus A.U.B niet meer zo'n flauwigheden
Het enige want men en nogmaals sorry voor hoe ik het schrijf, met zulks een CRAPUUL moet doen is in de diepste mijn gooien en er nooit meer uitlaten.
Disneyland is een pretpark voor families en alleenstaanden en daar horen zulke personen HELEMAAL niet thuis , van mij mogen ze de beveiliging noch verstrengen wat nu waarschijnlijk ook zal gebeuren.
Wezz
Member
Member

De vrouw is nog steeds voortvluchtig en wapenbezit is gewoon verboden. Ik vind het onzin dat er gezegd wordt dat hij geen slechte bedoelingen had. Hallo.. 2 geweren met kogels meenemen naar een pretpark. Gestoord gewoon! Goed dat ze de bagage checken, dat wordt eigenlijk nooit gedaan bij hotels.
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
olafLover
Moderator
Moderator

Helemaal mee eens, je hoort geen wapens bij je te dragen in Europa en al helemaal niet in een pretpark. Ik krijg het gevoel erbij dat dit een onderzoeksactie was om te kijken hoe de beveiliging is. Het is alleen maar goed dat hij gepakt is. Voor wat ik gelezen heb ik hij ook nog niet vrijgelaten al gaat de politie er niet van uit dat hij (nu?) wat van plan was.
olafLover
Moderator
Moderator

De vrouw is ook gepakt, gewoon thuis zo te lezen. http://www.nu.nl/buitenland/4205832/vro ... ouden.html

De vrouw die donderdag verdween toen de man die zij begeleidde bij Disneyland werd aangehouden met twee vuurwapens, is aangehouden.
De politie arresteerde haar in de nacht van donderdag op vrijdag in hun woning in Parijs. Dat meldt de Franse tv-zender BFMTV.

Volgens de zender vormde het tweetal een stel. De man werd door de politie aangehouden toen bij een controle in het Hotel New York bij Disneyland bij Parijs twee pistolen in een koffer werden aangetroffen.

In zijn bagage werden tevens een koran en munitie gevonden. Justitie deelde later mee dat man bij politie en veiligheidsdiensten niet stond geregistreerd en vooralsnog niet als terrorismeverdachte werd beschouwd.

De verdachte heeft tegen de politie verklaard dat hij de wapens bij zich had omdat hij voor zijn veiligheid vreesde.
Brina
Member
Member

marc schreef:
Mouseketeer schreef:Er is helemaal niets aan de hand.
De man was geen terrorist, werkte prima mee en is diretr opgepakt.
Hij was niet eens iets van plan, het was enkel zelfbescherming omdat ook hij bang is sinds de aanslagen.
Alles is opgelost en DLP is totaal niet onveilig.
Het heeft eerlijk gezegd nog lang geduurd vooraleer er in DLP zoiets voorviel.

Sorry dat ik het op de volgende manier moet zeggen : wat wordt hier soms toch allemaal voor onnozelheden geschreven, hoe weet men dat de man geen terrorist is ? wapens en munitie bij hebben omdat men zich onveilig voelt ? per toeval ook een koran in zijn bagage ? en een persoon zijnde uit Parijs die gaat overnachten in een Disney hotel, sorry maar dan begin ik mij toch wel heel veel vragen te stellen.

Ikzelf ben een sport schutter en wordt meer dan regelmatig gecontroleerd of ik met alles in orde ben , en dat is buiten DLP één van mijn grote hobby's. Want nergens in Europa staat er ook maar geschreven dat je uit onveiligheid een wapen bij je mag dragen(misschien enkel in de geest van zulke ziekelijke en gevaarlijke personen) Schrijf dus A.U.B niet meer zo'n flauwigheden
Het enige want men en nogmaals sorry voor hoe ik het schrijf, met zulks een CRAPUUL moet doen is in de diepste mijn gooien en er nooit meer uitlaten.
Disneyland is een pretpark voor families en alleenstaanden en daar horen zulke personen HELEMAAL niet thuis , van mij mogen ze de beveiliging noch verstrengen wat nu waarschijnlijk ook zal gebeuren.
Ik ben helemaal met je eens misschien was je wel wat van plan. Het is makkelijk om te zeggen voel me niet veilig dus nam dat mee. Denk dat het toch iets anders was en dat we dat nooit te horen zullen krijgen. Maar aan de andere kant hij liet zich wel makkelijk oppakken. Maar waarom ging die vrouw er dan vandoor als je niks te verbergen heb ga je er niet vandoor,dan blijf je staan want je doet niks wat niet mag.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
boogschutter
Member
Member

Wil niet zeggen dat iemand die nog
Niet bekend is bij politie niet opeens
Slechte bedoelingen kan hebben.
Ze moeten ergens beginnen.
Vind het een raar verhaal
Plaats reactie

Terug naar “Praktische & Algemene Informatie - Disneyland Paris”