Vind het heel raar.
Als je wapens hebt zonder vergunning, dan neem je die toch niet zomaar mee naar een grote publieke plaats.
De koran of bijbel of what-ever boek doet eigenlijk niets ter zake. Een christen of atheist kan evengoed een boek meenemen.
Het gaat over het feit dat wapendracht verboden is in heel Europa. Wil je een wapen bezitten, dan hangen daar regels aan vast, alsook een controle voor je nog maar een vergunning krijgt.
Denk niet dat er hier Amerikaanse toestanden nodig zijn, waarbij een schutter te pas en te onpas het vuur opent op publieke plaatsen.
Want als je dit goed spreekt dan heeft iedereen het recht om een wapen te hebben.
Terreuraanslagen in Frankrijk
Ik vind het stom dat de koran ook vermeld wordt, tenzij dat echt letterlijk t enige was wat in die koffer zat. Die wapens en een koran. Anders is het gewoon weer sensatiemakerij om de boel op te stoken om dat erbij te vermelden.
Verder denk ik dat het best wel eens zou kunnen kloppen wat hier boven wordt gezegd, als een soort van test of je ermee het hotel/park in kan komen. Enge gedachte, maar ook een fijne gedachte dat hij gepakt is.
Hopelijk worden de controles bij de hotels hierdoor ook strenger.
Verder denk ik dat het best wel eens zou kunnen kloppen wat hier boven wordt gezegd, als een soort van test of je ermee het hotel/park in kan komen. Enge gedachte, maar ook een fijne gedachte dat hij gepakt is.
Hopelijk worden de controles bij de hotels hierdoor ook strenger.
Er is nu strengere controle bij hotel iedereen moet nu koffers en tassen door de scan laten gaan en op alle 2 ( gewone ingang en bij de conferentiezaal) de ingangen staat beveiliging opvallend en onopvallend. Ze waren dus via de ingang van de conferentiezaal naar binnen gegaan, daar aangehouden door medewerker. Als ze niets op hun geweten hadden waarom vlucht die vrouw dan? En het is makkelijk gezegd is voor mijn eigen veiligheid als je je daar niet veilig voelt moet je er weg blijven.
-
Goofycollector
- Member

Ik denk dat we hier elle lange discussies kunnen gaan voeren over wat wel of niet klopt, wij zullen het niet weten en moeten het doen met de informatie die wij hebben. Zeggen dat hij dus geen terrorist is (of wel) dat is een aanname.
Feiten zijn gewoon:
- 2 verdachten (waarvan 1 op de vlucht geslagen na aanhouding man)
- 2 vuurwapens + munitie
Iets wat gewoonweg niet is toegestaan, en waarvoor je na mijn inziens geen gerechtvaardigde verklaring kan geven. De discussie die hier gaande is over het vermelden van de Koran, lijkt mij niet noodzakelijk om het hier meteen weer te hebben over discriminatie, rassenhaat, etc. Feit is wel, dat IS (de boosdoener op dit moment qua aanslagen) handelt uit het naam van hun geloof, de Islam, waarvan de Koran onderdeel is. Het noemen van de Koran in deze context is in mijn ogen dus geen sensatie zoekerij of discriminatie, maar een stukje informatie die als puzzelstuk kan worden gebruikt in de mogelijke achtergrond van het handelen van deze mensen (ik bedoel te zeggen, als er nu een groep was gelijk als IS die handelt uit het christendom, dan had nu de Bijbel vermeld gestaan).
Het geen het hier gewoon om draait, is dat we dit soort dingen niet willen hebben in Disneyland (of waar dan ook) ongeacht de achtergrond van de betreffende personen.
Feiten zijn gewoon:
- 2 vuurwapens + munitie
Iets wat gewoonweg niet is toegestaan, en waarvoor je na mijn inziens geen gerechtvaardigde verklaring kan geven. De discussie die hier gaande is over het vermelden van de Koran, lijkt mij niet noodzakelijk om het hier meteen weer te hebben over discriminatie, rassenhaat, etc. Feit is wel, dat IS (de boosdoener op dit moment qua aanslagen) handelt uit het naam van hun geloof, de Islam, waarvan de Koran onderdeel is. Het noemen van de Koran in deze context is in mijn ogen dus geen sensatie zoekerij of discriminatie, maar een stukje informatie die als puzzelstuk kan worden gebruikt in de mogelijke achtergrond van het handelen van deze mensen (ik bedoel te zeggen, als er nu een groep was gelijk als IS die handelt uit het christendom, dan had nu de Bijbel vermeld gestaan).
Het geen het hier gewoon om draait, is dat we dit soort dingen niet willen hebben in Disneyland (of waar dan ook) ongeacht de achtergrond van de betreffende personen.
- D-Tekenaar
- Member

Gewapende in Disney: "Voelde me bedreigd"

Het incident aan één van de hotels in Disneyland Parijs heeft niets met terreur te maken. Dat is de conclusie van de politie na een eerste onderzoek. Gisteren wilde een man inchecken met twee wapens in zijn bagage en een koran. De vrouw die bij hem was ging er vandoor. Zij is later opgepakt in Parijs en net als de man verhoord. Ze staan nergens geseind, en volgens de speurders was er ook geen sprake van plannen voor enige vorm van aanslag.
meer info op http://nieuws.vtm.be/buitenland/176262- ... e-bedreigd

Het incident aan één van de hotels in Disneyland Parijs heeft niets met terreur te maken. Dat is de conclusie van de politie na een eerste onderzoek. Gisteren wilde een man inchecken met twee wapens in zijn bagage en een koran. De vrouw die bij hem was ging er vandoor. Zij is later opgepakt in Parijs en net als de man verhoord. Ze staan nergens geseind, en volgens de speurders was er ook geen sprake van plannen voor enige vorm van aanslag.
meer info op http://nieuws.vtm.be/buitenland/176262- ... e-bedreigd
@Goofycollector
Hier ben ik het dus helemaal mee eens.
Daarnaast vind ik het wel een ontzettend domme actie van de betreffende persoon mocht hij echt uit angst die wapens mee hebben genomen.
Wanneer er een groep uit naam van het christendom zulke aanslagen zou plegen, zou ik bij angst dus echt geen bijbel naast wapens meenemen. Dan weet je zeker dat ze je voor terrorist aanzien.
Zelf ben ik bang dat het een soort van verkenningsactie is geweest...
Hier ben ik het dus helemaal mee eens.
Daarnaast vind ik het wel een ontzettend domme actie van de betreffende persoon mocht hij echt uit angst die wapens mee hebben genomen.
Wanneer er een groep uit naam van het christendom zulke aanslagen zou plegen, zou ik bij angst dus echt geen bijbel naast wapens meenemen. Dan weet je zeker dat ze je voor terrorist aanzien.
Zelf ben ik bang dat het een soort van verkenningsactie is geweest...
- boogschutter
- Member

precies goed verwoordGoofycollector schreef:Ik denk dat we hier elle lange discussies kunnen gaan voeren over wat wel of niet klopt, wij zullen het niet weten en moeten het doen met de informatie die wij hebben. Zeggen dat hij dus geen terrorist is (of wel) dat is een aanname.
Feiten zijn gewoon:
- 2 vuurwapens + munitie
Wapenbezit is onder bepaalde regelementeringen toegelaten.Wezz schreef:De vrouw is nog steeds voortvluchtig en wapenbezit is gewoon verboden. Ik vind het onzin dat er gezegd wordt dat hij geen slechte bedoelingen had. Hallo.. 2 geweren met kogels meenemen naar een pretpark. Gestoord gewoon! Goed dat ze de bagage checken, dat wordt eigenlijk nooit gedaan bij hotels.
Hij had 2 pistolen en extra munitie bij , sorry dat ik het zeg maar zo komen mis verstanden in de wereld.
Heb zelf nog nooit gemerkt dat ze de bagage controleren , maar slecht is dat zeer zeker niet .
Ik persoonlijk heb er zeker geen problemen mee , als men niets te verbergen heeft kan men zeker niet tegen controle zijn.
Mijn persoonlijk gedacht is dat ze de beveiliging wilden testen en dat we ons hartje in de toekomst mogen vasthouden
Ook al hadden ze slechte bedoelingen. Als ze nog nergens geregistreerd stonden, ze vinden ook geen bewijzen van radicalisering en ze zijn tevens nog nooit naar Syrie getrokken. Als ze dan ontkennen dan is het bijna onmogelijk om ze voor terrorisme te straffen.
Het enige waarvoor ze dan nog gestraft kunnen worden is voor verboden wapenbezit en/of het pogen wapens te smokkelen op een locatie waar dit verboden is.
Zowiezo zullen ze nu wel geseind staan en zal dit koppel nu wel in het oog worden gehouden.
Het enige waarvoor ze dan nog gestraft kunnen worden is voor verboden wapenbezit en/of het pogen wapens te smokkelen op een locatie waar dit verboden is.
Zowiezo zullen ze nu wel geseind staan en zal dit koppel nu wel in het oog worden gehouden.
makila schreef:Ook al hadden ze slechte bedoelingen. Als ze nog nergens geregistreerd stonden, ze vinden ook geen bewijzen van radicalisering en ze zijn tevens nog nooit naar Syrie getrokken. Als ze dan ontkennen dan is het bijna onmogelijk om ze voor terrorisme te straffen.
Als je uit Parijs afkomstig bent en dan in een, naar mijn mening, toch redelijk duurder Disney hotel wit overnachten en dan ook nog eens geladen wapen en extra munitie bij je hebt ,dan is er voor mij geen ander woord dan terrorisme.
Wapens hebben voor mij op een zulke plaats niets verloren , en zulke personen al zeker niet punt uit.
-
FashionMinion
- Member

Omdat ze daar NOG VEEL makkelijker aan wapens raken en daar dus elke dag mensen omkomen door dat één of andere idioot in het bezit is van een wapen. Dit is daar waarschijnlijk zo 'normaal' om dat mee te hebben als bescherming er geen drama van gemaakt wordt. Maar eerlijk geweer als bescherming meenemen naar disney? Dan is er toch wel iets mis hoor dat is gewoon zo fout.disneyzot schreef:Gebeurt in amerika ook regelmatig blijkbaar alleen daar wordt er niet zo een drama rond gemaakt
De beveiliging is nu echt wel op punt. Tassencontrole zoals we die al kende. Bij twijfel moet je er alles uithalen. Daarna moet ieder elk apart alle ijzer uit zijn jas in witte bakjes leggen, net alsop de luchthaven en wordt je helemaal gescand. Veel security, dus gaat het ook vlot vooruit. Zij die zonder rugzak binnen gaan, worden ook niet over het hoofd gezien.
Eens gecontroleerd is er van controles en checkups geen sprake meer en kan je helemaal los gaan in de Disneysfeer. Wel een aantal mensen gezien waarvan ik zie dat ze undercoverbewaker zijn. Die zijn gewoon gekleed zonder badge als toerist. Die zich ook zo gedragen.
Al bij al moet ik zeggen dat het gevoel van veiligheid erg goed is. Helemaal niet gespannen of bedrukt. De meeste medewerkers zijn ook erg goedgezind en stralen echt typische disneyfeeling. Shows zijn minstens even uitbundig en ook in de hotels overheerst een ontspannen sfeer.
Berichten uit het nieuws van afgelopen week hoeven dus zeker geen barriere te vormen om wel of niet af te reizen. Volgens mij ben je nergens zo veilig als hier voor de moment!
Eens gecontroleerd is er van controles en checkups geen sprake meer en kan je helemaal los gaan in de Disneysfeer. Wel een aantal mensen gezien waarvan ik zie dat ze undercoverbewaker zijn. Die zijn gewoon gekleed zonder badge als toerist. Die zich ook zo gedragen.
Al bij al moet ik zeggen dat het gevoel van veiligheid erg goed is. Helemaal niet gespannen of bedrukt. De meeste medewerkers zijn ook erg goedgezind en stralen echt typische disneyfeeling. Shows zijn minstens even uitbundig en ook in de hotels overheerst een ontspannen sfeer.
Berichten uit het nieuws van afgelopen week hoeven dus zeker geen barriere te vormen om wel of niet af te reizen. Volgens mij ben je nergens zo veilig als hier voor de moment!
- boogschutter
- Member

Dit is toch een lachertje !