Disney voor mindervaliden

vdbemdsa
Member
Member

D-Tekenaar schreef:Veranderen ........ Waarom heb ik zo een slecht voorgevoel ?
Dacht ik ook al, meestal nooit echt goede veranderingen, laten we er maar het beste van hopen
Brina
Member
Member

Er zullen best mensen zijn die er misbruik van maken. 2 jaar geleden ook stonden wij bij de uitgang vanwege baby switch en toen kwam er iemand met een invalide kaart en die vrouw wilde niet mee die attractie in dus ze stuurde haar kinderen. Toen zei die CM van dat ze mee moest anders mocht die kinderen er ook niet.en ze waren met z'n zessen toen zei ie ja er mogen maar 4 in de andere 2 moeten in de rij gaan staan.
D-Tekenaar
Member
Member

Tuurlijk is er veel misbruik !
En hieronder lijden de mensen die echt wel problemen hebben .
Dit is altijd al zo gegaan ! En zal helaas ook altijd zo blijven gaan :(
Zijnde in Disneyland Paris of ergens anders .......
olafLover
Moderator
Moderator

Je hebt er ook wel erg veel voordeel van, zo'n kaart. Ik ben vorige maand met 5 vrienden geweest waarvan een in rolstoel zit. Ze mocht dus 4 begeleiders meenemen. Meestal mochten we wel allemaal mee, alleen bij it's a small world ben ik niet meegeweest en bij Ratatouille is er iemand via de single riders rij gegaan. Wat de CM bij de karretjes niet zo fijn vond, want ons was beloofd dat we dan wel met z'n allen in het karretje zouden mogen (op elkaar konden wachten) en dat kon dus niet. De persoon uit de single riders rij moest dus naar voren gehaald worden.
Maar wij waren er maar 1 dag en om 4 uur hadden we alle attracties in beide parken gedaan die we wilden doen (muv crush, want daar mocht de vriendin niet in). En dit op een drukke zaterdag!
De vriendin vertelde ook dat in Amerika mensen een invalide inhuren om mee te nemen naar een pretpark om zo de rijen over te slaan, als ik zag hoe vlot het bij ons ging kan ik me dat wel voorstellen.
D-Tekenaar
Member
Member

Helaas is/was het verhaal van het inhuren waar !
Maar Disney heeft hier onlangs een oplossing voor gevonden .
Het hele verhaal kan je lezen in het onderstaande artikel .

Disneyland schrapt 'snelle rijen' voor gehandicapten

Afbeelding

Pretparkbezoekers met een handicap zullen voortaan niet meer kunnen voorsteken bij attracties in Disneyland en Disney World. De 'snelle rijen' worden afgeschaft omdat er steeds meer misbruik werd van gemaakt door valide bezoekers.
Momenteel kunnen mensen met een beperking de wachtrij omzeilen via een andere toegang tot de attractie of een speciale 'snelle rij'. Maar vanaf 9 oktober komt er een einde aan die gunstmaatregel.

Het misbruik nam dan ook hand over hand toe. Welstellende gezinnen huurden tegen betaling gehandicapte gidsen in die zich als familielid voordeden waardoor de familie alle wachtenden mochten voorbijsteken bij attracties. "We moesten dus echt wel ingrijpen", aldus woordvoerster Suzi Brown.

Disneyland wil gehandicapten die aanschuiven een ticket meegeven met daarop een richtuur wanneer ze de attractie kunnen nemen in een korte, doch reguliere wachtrij.

bron : HLN
Bunnie
Member
Member

O wat jammer zeg dat er zoveel misbruik van gemaakt wordt!!
We zijn nu op dit moment in Disneyland Parijs met een priority card voor onze dochter en wij vinden dit geweldig!
Laat haar en ook wij een beetje "magic" beleven,ze heeft het al moeilijk genoeg in het dagelijkse leven!!!
Gewoon nu even genieten.....
Iejoortje
Member
Member

En toch, ik ben zo'n voorstander van een fastpass voor mindervaliden!! Vind ik veel eerlijker. En laten we wel zijn, ipv aanschuiven in de rij kan je dan nog andere dingen doen. Dus hebben we nog altijd voordeel.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
vdbemdsa
Member
Member

Iejoortje schreef:En toch, ik ben zo'n voorstander van een fastpass voor mindervaliden!! Vind ik veel eerlijker. En laten we wel zijn, ipv aanschuiven in de rij kan je dan nog andere dingen doen. Dus hebben we nog altijd voordeel.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tuurlijk, direct mee akkoord, dat ze het systeem aanpakken, mij ok, maar hopelijk in goede zin, ze zouden er zelf eens moeten testen met een rolstoel of zo, dan kunnen ze dat beter inschatten
D-Tekenaar
Member
Member

Ik denk dat we beter eens wachten tot Disney zelf zijn plannen bekend maakt .
Want we gaan zoveel verhalen krijgen !!!
En uiteindelijk een discussie zonder einde krijgen .
Dave
Member
Member

Ik heb eens een vraagje; mijn neefje zit in een rolstoel en zou graag naar Disney gaan. Hij is 5 jaar en gaat uiteraard regelmatig mee naar Plopsa enz. Daar kan hij de kleine attracties zoals kikkers, eendjes, caroussel, glijbaan enz meedoen omdat mama en papa hem uit de rolstoel dragen tot in de attracties, waar hij op schoot kan plaatsnemen.

Nu was hun droom om dit of volgendjaar eens met hem naar Disneyland te gaan. Gisteren hebben we informatie bij elkaar gezocht en komen tot een prijsvriendelijk arrangement in de herfstvakantie. Echter... als we de handleiding voor personen met handicap bekijken, is er op vlak van attracties bitterweinig te doen. Zelfs kleine attracties als de paardenmolen, Dombo, koffiekopjes enz zou hij niet mogen deelnemen omdat hij niet zelfstandig kan in- en uitstappen. Dat terwijl wij de laatste keer gezien hebben dat ouders ook hun kleine kinderen in de attractie dragen. Hoe moet ik dat interpreteren bij een 5-jarige, zijn ze werkelijk zo streng of is er toch wat mogelijk.

Als zou blijken dat er inderdaad zo weinig te beleven valt, denk ik dat we, ondanks dat Disney geweldig is, beter een andere vakantiebestemming kiezen. Altijd moeten wachten en anderen vol verwachting zien instappen en supergefascineerd zien uitstappen is ook maar zielig...

Mogelijk zijn er op het forum mensen met ervaringen die me wat wijzer kunnen maken...?
D-Tekenaar
Member
Member

Ja alles hangt soms echt van de CM af !
Nu het zefstandig in en uit stappen heeft vooral te maken met mogelijke evacuaties .
En je neefje is was een licht gewichtje en dit levert dus ook niet echt een grootnadeel bij evacuatie .
Ik denk echt niet dat ze moeilijk gaan doen bij attractie's als Dombo .
Uiteindelijk zijn ze bes veilig en een kind dat bang is moeten ze toch dagen bij een mogelijke evacuatie .

Als je het heel zeker wil weten zou ik eens een mailtje sturen naar dlp.cro.special.need@disneylandparis.com
Daar gaan ze je zeker kunnen helpen hoor .
Dave
Member
Member

Goed bedankt! Ik heb intussen al een mailtje gestuurd en zelfs al eentje terug gekregen. Helaas met weinig goed nieuws in de zin van... Ik wordt terug doorverwezen naar de gehandicaptengids alwaar ik dus opnieuw met dezelfde vragen uitkom. :(

Ik bedoel maar, het zou erg jammer zijn om ter plaatse van de ene in de andere teleurstelling te moeten vallen. Als je achteraf moet concluderen dat hij er eigenlijk maar weinig aan gehad heeft, is het misschien beter om hem thuis te houden en wat anders leuks te doen.
D-Tekenaar
Member
Member

Het kan zijn dat je gewoon al een autoreplay gehad hebt hoor !
Want voor een echte is het wel heel snel hoor .
juttawdw
Member
Member

Is uw neefje volledig inmobiel? Dan zijn erwel bepaalde atracties waar hij niet in mag bijv. Peter Pan (mag ik ook niet)
Ik zit zelf in een rolstoel , en kan gelukkig zelf in en uit de atractie stappen met hulp van mijn man, maar heb vaak genoeg gezien dat ouders hun kind in en uit de atractie tillen, zolang dat voor de ouders goed te doen is.
Heb je al eens naar de reserveringslijn gebeld en gevraagd naar de mensen die de mindervalide kamers reserveren dat is een aparte groep CM's gespecialeerd op mindervalide kamers en zij hebben mischien ook meer kennis om uw vragen te beantwoorden, zo heb ik mijn vragen beantwoord gekregen toen ik de eerste keer met een rolstoel ging.
D-Tekenaar
Member
Member

Ja Peter Pan mag ik ook niet !
Hier kan je geen makkelijke transfers doen .
Ik heb even een afbeelding van een EAC gezocht .
En als ze hem zelf in de attractie kunnen zetten . Valt hij officieel in het 2de vakje aan de rechterkant .
Dit heb ik ook ...... En dan kan hij zonder problemen in Dumbo, carrousel de lancelot en Mad Hatters tea cups.
Ook een bezoekje aan bv phantom manor of potc mag geen probleem zijn .
En in de studio's mag hij ook zo goed als alles doen buiten Crush Coaster .

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gasten Services - Disneyland Paris”