Europapark

Legoland, Holiday Park Plopsa, Europapark, Phantasialand, Moviepark, Heidepark.
Tangled
Member
Member

Ik wilde boeken voor 2 en 3 mei, zag dat Duitsland en Frankrijk dan geen vakantie hadden, maar de website geeft aan dat de hotels dan al helemaal vol zitten! Voor de rest zie ik nog amper volzette dagen, ik snap er niks van dat dat net die 2 dagen zijn. Nu twijfel ik of ik bij een ander hotel ga boeken, of in het weekend zal gaan. Op zich lijkt het me dat weekenden drukker zijn dan weekdagen, maar dat de site aangeeft dat álle hotels volzet zijn schrikt me wel af.

Iemand enig idee wat er op die dag te doen is?
D-Tekenaar
Member
Member

Tangled schreef:Ik wilde boeken voor 2 en 3 mei, zag dat Duitsland en Frankrijk dan geen vakantie hadden, maar de website geeft aan dat de hotels dan al helemaal vol zitten! Voor de rest zie ik nog amper volzette dagen, ik snap er niks van dat dat net die 2 dagen zijn. Nu twijfel ik of ik bij een ander hotel ga boeken, of in het weekend zal gaan. Op zich lijkt het me dat weekenden drukker zijn dan weekdagen, maar dat de site aangeeft dat álle hotels volzet zijn schrikt me wel af.

Iemand enig idee wat er op die dag te doen is?
Ik kan je dit hotel wel aanraden ! :D erg dichtbij en heel goed :yes:

http://www.booking.com/hotel/de/restaur ... al;ucfs=1&
Tangled
Member
Member

Bedankt voor het meedenken. Bedoel je het bovenste hotel in je link?
D-Tekenaar
Member
Member

Tangled schreef:Bedankt voor het meedenken. Bedoel je het bovenste hotel in je link?
Ja :) Hotel-Restaurant zum Ochsen is echt heel goed !
daantjeme
Member
Member

Ik wil dit jaar ook een keer naar Europa park. Maar is het te doen in 1 dag of toch raadzaam om 2 dagen naar Europapark te gaan?
Bedoel dan echt het park zelf in, willen gaan overnachten ergens in een huisje en dan Europapark meepakken :)
D-Tekenaar
Member
Member

daantjeme schreef:Ik wil dit jaar ook een keer naar Europa park. Maar is het te doen in 1 dag of toch raadzaam om 2 dagen naar Europapark te gaan?
Bedoel dan echt het park zelf in, willen gaan overnachten ergens in een huisje en dan Europapark meepakken :)
EuropaPark is echt mega groot !
Met één dagje kom je echt niet toe hoor daar :P
Je kan er goed 2 en zelfs 3 dagen rondlopen zonder alles gezien te hebben .
Dus indien mogelijk zou ik toch voor meerdere dagen gaan als ik jou was .
Alien
Member
Member

daantjeme schreef:Ik wil dit jaar ook een keer naar Europa park. Maar is het te doen in 1 dag of toch raadzaam om 2 dagen naar Europapark te gaan?
Je moet voor EP minimaal 2 dagen uit trekken, anders mis je een hele hoop!
D-Tekenaar
Member
Member

Record aantal nieuwigheden in Europa-Park

Afbeelding

Afgelopen weekend heeft Europa-Park voor de 41ste keer de poorten voor een nieuw seizoen geopend. De investeringen voor dit seizoen en de komende periode staan geheel in het teken van de verdere verbetering van de kwaliteit en verhoging van de beleving. Het park presenteert dan ook een record aantal nieuwigheden. Nog nooit had men gelijktijdig zoveel projecten onder handen als in dit jaar. Een opsomming:

1. In Europa-Park staan de Europese landen centraal. In het late voorjaar van 2016 wordt het veertiende land geopend: Ierland. Hier krijgen enkele nieuwe familie-attracties een plaats en natuurlijk kan men er genieten van typische Ierse hapjes en drankjes.

2. Luxemburg stond aan de wieg van een verenigd Europa. Het groothertogdom krijgt vanaf half juni een plein midden in het park.

3. Ook het stadstaatje Monaco is in 2016 in Europa-Park aanwezig. In de stationshal van de 73 meter hoge achtbaan Silver Star is een expositie gewijd aan racewagens én de Grand Prix die hier verreden wordt.

4. Nederlanders zullen zich nog meer thuis voelen met het nieuwe poffertjesrestaurant "Molencafé" en het "Friethuys" in het Hollandse themagebied.

5. Het voormalige 'Colonial House', een van de 50 restaurants en eetkramen in het park, wordt momenteel verbouwd. Vanaf mei kan men in "Spices" terecht voor allerlei wereldgerechten.

6. In het Zwitserse themagebied is, naar aanleiding van de film 'Schellen-Ursli', een nieuw origineel vakwerkhuis verrezen.

7. In de Duitse straat wordt de laatste hand gelegd aan een Narrenmuseum. Hier worden maskers van het carnavalsfeest in het Zwarte Woud getoond.

8. In het uitgebreide entertainmentprogramma zijn diverse shows vernieuwd.

9. Afgelopen herfst had Europa-Park een wereldprimeur: het rijden op een achtbaan met virtual reality brillen. Het gepatenteerde systeem kan men dit seizoen op twee achtbanen meemaken. Onder de noemer "Coastiality" kan men nu op "Pegasus" en "Alpenexpress" terecht en de bewegingen van de achtbaan beleven terwijl men in een virtuele wereld verkeert.

10. Na de succesvolle 4D-film "Tijdcarrousel" dient zich weer een nieuwe film aan: "Happy Family". De beide 4D-films zullen wisselend getoond worden in Magic Cinema 4D.

11. Restaurant Don Quichotte is uitgebreid met een Wintergarten.

12. In de bibliotheek van de gebroeders Grimm in het Sprookjesbos is vanaf de zomer een nieuwe film te zien.

13. Digitaal nieuws: de park-app heeft een update gekregen en ook is er een nieuwe game verschenen.

14. Het overvolle evenementen-programma heeft een aantal nieuw evenementen erbij, bijvoorbeeld Night.Beat.Angels en de Europa-Park-Zeppelin.

15. Ook achter de schermen is en wordt er flink geïnvesteerd: een nieuw logistiek centrum en vissen kunnen nu via trappen de parkeigen waterkrachtcentrale passeren.

16. Tenslotte zijn de eerste voorbereidingen getroffen voor een grote attractie in 2017, een nieuwe evenementenhal (2017) en een waterpark met hotel (2018).

Daarnaast heeft het park op diverse punten nieuwe bestrating gekregen, zijn decors gerenoveerd en attracties hier en daar aangepast. Ook in de hotels en op het Camp Resort zijn weer diverse verbeteringen aangebracht.

bron : Europapark Nederland
*Kitty*
Moderator
Moderator

D-Tekenaar schreef:Leuk nieuws voor pretparkfans: Europa Park opent dit jaar een nieuw land

Afbeelding

Het wordt een belangrijk jaar voor het Duitse pretpark Europa Park, één van de meest bezochte van Europa en al vaak bekroond als één van de beste pretparken ter wereld. Het park is in dertien themagebieden onderverdeeld, en dat zijn allemaal Europese landen. Het veertiende opent dit jaar de deuren: Ierland. En de Ieren krijgen meteen drie gloednieuwe attracties, hoofdzakelijk voor kinderen.

Europa Park wordt weer een beetje groter: Ierland is de nieuwste aanwinst met een eigen themapark. Voor wie het park een beetje kent: Ierland zal tussen Frankrijk en Engeland liggen, op het vroegere terrein van 'Kinderwereld'. Het wordt een vissersdorpje, waar vooral kinderen zich zullen kunnen uitleven. De buitenattracties op het terrein blijven bestaan, maar er komen er ook drie bij: een schommelschip, een kinderachtbaan en een tractorrit. Waaghalzen hebben op het eerste gezicht dus niet veel te zoeken in Ierland. Volgens de traditie zal je er natuurlijk ook van typisch Ierse specialiteiten, zowel drankjes als hapjes, kunnen genieten. Of dat betekent dat ze Guinness gaan serveren, weten we niet.

Nog een paar nieuwtjes: later dit jaar opent het nieuwe Luxemburg-plein. En in het stationsgebouw van de achtbaan Silver Star kunnen liefhebbers van een tentoonstelling over Formule 1 genieten. Ze beloven dat er enkele bolides zullen staan. Het nieuwe pretparkseizoen begint voor Europa Park op 19 maart.

bron : http://newsmonkey.be
Europa-Park opent in 2016 een 14e themagebied: Ierland

In Europa-Park kun je een rondreis maken door 13 verschillende Europese landen. In het voorjaar van 2016 komt daar een 14e land bij: Ierland.

Afbeelding

Tussen Frankrijk en Engeland, op het vroegere terrein van "Kinderwereld" zal in het late voorjaar een idyllisch Iers vissersdorpje verrijzen. Vooral kinderen kunnen hier uit hun dak gaan. Naast de bestaande buitenattracties komen er ook drie nieuwe attracties bij: een schommelschip, een kleine kinderachtbaan (van 80 meter lang) en een tractorrit.

In Ierland komt eveneens een grote overdekte speelhal waar de kleine bezoekers naar hartelust kunnen spelen en ravotten. De ouders kunnen dan genieten van de typische hapjes en drankjes van Ierland.

Alle concept arts op een rijtje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder kan je de vordering van de werken opvolgen. Het schommelschip is al gearriveerd en op 16 maart 2016 verscheen er een foto waarop te zien is dat de achtbaan al overeind staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Pretparken
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
D-Tekenaar
Member
Member

Eerste ontwerpen voor zesde hotel Europa-Park

Afbeelding

Europa-Park blijft groeien. Het grootste attractiepark van Duitsland toont de eerste ontwerpen voor een zesde hotel, dat in 2018 moet openen als onderdeel van een nog te bouwen waterpark. Er is een investering van 140 miljoen euro mee gemoeid.

Met 304 kamers voor ongeveer 1200 gasten wordt het nog naamloze complex het op een na grootste hotel van Europa-Park. Er komen zeven verdiepingen. Het uiterlijk doet denken aan de Speicherstadt in Hamburg, een complex van pakhuizen gebouwd tussen 1883 en 1927. De bouwvergunning voor het hotel - inclusief een bar, conferentieruimte en winkels - is al rond. Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de bouwplannen voor het waterpark.

bron : http://www.looopings.nl/weblog/5296/Eer ... -Park.html
*Kitty*
Moderator
Moderator

D-Tekenaar schreef:Eerste ontwerpen voor zesde hotel Europa-Park

Europa-Park blijft groeien. Het grootste attractiepark van Duitsland toont de eerste ontwerpen voor een zesde hotel, dat in 2018 moet openen als onderdeel van een nog te bouwen waterpark. Er is een investering van 140 miljoen euro mee gemoeid.

Met 304 kamers voor ongeveer 1200 gasten wordt het nog naamloze complex het op een na grootste hotel van Europa-Park. Er komen zeven verdiepingen. Het uiterlijk doet denken aan de Speicherstadt in Hamburg, een complex van pakhuizen gebouwd tussen 1883 en 1927. De bouwvergunning voor het hotel - inclusief een bar, conferentieruimte en winkels - is al rond. Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de bouwplannen voor het waterpark.

bron : http://www.looopings.nl/weblog/5296/Eer ... -Park.html
Bouwvergunning zesde Europa-Park hotel is rond

De bouwaanvraag voor het zesde Europa-Park hotel op het terrein van het toekomstige waterpark is goedgekeurd, dat meldt de Badische Zeitung. Het hotel is in de bouwstijl van Speicherstadt Hamburg. Het hotel biedt plaats aan 1200 gasten, zal zeven verdiepingen tellen en moet in de zomer van 2018 de deuren openen.

Thema Speicherstadt
Speicherstadt in het Duitse Hamburg is een complex van pakhuizen dat gebouwd is tussen 1883 en 1927. Het is gebouwd op een reeks eilandjes in de rivierbedding van de Elbe en maakt deel uit van de oudere haven van de stad. Het ontwerp van deze pakhuizen is van architect Carl Johann Christian Zimmermann en hoofdingenieur Andreas Meyer. Het is onderdeel van het Hamburgse stadsdeel HafenCity (Hamburg Mitte district). In 1991 werd Speicherstadt erkend als cultureel bouwkundig erfgoed in Duitsland en in 2015 werd het toegevoegd aan de werelderfgoedlijst van UNESCO. Speicherstadt is verbonden met acht bruggen met de "Altstadt"

140 miljoen euro
Het gehele waterparkproject is een investering van minimaal 140 miljoen euro en is daarmee momenteel het grootste particuliere investeringsproject tussen Karlsruhe en Basel. De bouwaanvraag voor het waterpark zelf moet nog voor de zomervakantie rondgemaakt worden. Het hotel telt 304 kamers die plek bieden aan zo'n 1200 gasten. Het hotel ligt wat betreft capaciteit tussen Colosseo (346 kamers) en Bell Rock (224 kamers) in. Naast het hotel is er ook plek voor gastronomie, een bar, conferentiezalen en winkels. Gelijktijdig met de bouw van het hotel wordt ook het "bronnenhuis" gecreëerd. Dit voorziet het hotel en en het waterpark van water.

Voetgangersbrug
Ten westen van het hotel komt een parkeerplaats, aan de oostzijde zal het waterpark ontstaan, die een havenatmosfeer zal krijgen. Het hotel en het waterpark worden verbonden met een voetgangersbrug en ook deze zal in stijl zijn van Speicherstadt. Het hotel moet in zomer 2018 zijn deuren openen. Niet veel later zal het waterpark ook eveneens openen. Hoe het waterpark architectonisch eruit gaat zien is nog niet bekend.

Bron: Vijfzintuigen
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
DLRP Gids
Member
Member

Lekker bezig daar! Het stopt niet met nieuwigheden, en zo kapen ze moeiteloos wat exclusiviteiten van Disney weg. Toch maar eens heen gaan, me dunkt.
Alien
Member
Member

Leuk detail: In het Molencafé is een beeldje te vinden van de Ganzenhoedster uit de Efteling :)
D-Tekenaar
Member
Member

'Bezoekers van Europa-Park zijn walgelijk en ondankbaar'

Afbeelding

In het Duitse attractiepark Europa-Park loopt verschrikkelijk chagrijnig volk rond. Dat schrijft journalist Willem Jan Hilderink van The Post Online in een reportage. Hij spreekt van "een ziekmakende ondankbaarheid" onder de bezoekers.

Hilderink verbleef een paar dagen in Europa-Park en kreeg een vreselijke hekel aan alle "ontevreden koppen". "Wat een verschrikking", foetert hij. "Waarom kijken deze mensen niet blij, waarom gunnen ze de ontelbare spieren die werken aan de uitdrukking van verongelijkt tekortkomen niet even rust?"

De journalist vraagt zich af wat al die geïrriteerde mensen te zoeken hebben in een familiepretpark. "De sensatie van een achtbaan ondergaan is in geen wetboek verplicht: als je het niet leuk vindt, rot je toch op? Wat een geïncarneerde droefenis. Deze sujetten zouden doodordinair maar aangenaam vermaak nog niet herkennen als het per kilo werd verkocht."

Het zien van honderden humeurige en klagende bezoekers riep bij Hilderink vooral agressie op. Geweld zou de oplossing kunnen zijn, denkt hij. "Ik wilde ze op hun bek slaan, eerlijk gezegd."

Over het park zelf was Hilderink wel tevreden. "Het nadert de definitie van het perfecte pretpark." Met 5,5 miljoen gasten per jaar mag Europa-Park zich het best bezochte attractiepark van Duitsland noemen.

bron : http://www.looopings.nl/weblog/5394/Bez ... kbaar.html
D-Tekenaar
Member
Member

Gigantisch waterparadijs Europa-Park: glijbanen, waterbanen, golfslagbad en surfsimulator

Afbeelding

Het nieuwe waterparadijs van Europa-Park krijgt een golfslagbad, meerdere waterglijbanen, wildwaterbanen, stroomversnellingen, buitenbaden, waterspeelplaatsen, een lazy river en een surfsimulator.

Dat blijkt uit ontwerpen die het Duitse attractiepark naar buiten heeft gebracht. In een regionale krant verschenen een plattegrond en bouwtekeningen.

Het waterpark van 12.000 vierkante meter krijgt een enorm schelpvormig koepeldak van 25 meter hoog. Alles wordt opgetrokken in Scandinavische stijl. Eén van de spectaculairste glijbanen ziet eruit als een soort skischans. Er komt ook een groot restaurant.

De bouw van het 140 miljoen euro kostende project begint komend najaar. Voorbereidende werkzaamheden zijn al in volle gang. De opening staat gepland voor 2018. Tegelijkertijd wil Europa-Park een nieuw hotel openen.

bron : http://www.looopings.nl/weblog/5431/Gig ... lator.html
Plaats reactie

Terug naar “Duitse Pretparken”