[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 2401: Undefined array key "PAGE_TITLE_NUMBER" Disney's Beauty and The Beast Musical - - Forum Café Mickey
olafLover schreefCOLONIn de actievoorwaarden staat wel dat het voor alle rangen is
idd!!
en krijg deze korting als ik een datum wil boeken te zien ;
Golden Seats Van € 69.00 voor € 34.50
Platinum Seats Van € 109.00 voor € 54.50
dus golden en platinum seats tellen ook mee!
iemand die de backstage tour gedaan heeft en beetje kan zeggen wat het inhoud
en of het de moeite/ centjes waard is?
bij backstage tour denk ik achter de schermen rondlopen en uitleg over de show en behind the scene's geheimen krijgen
Wij hadden vorige jaar backstage kaartjes voor Billy Elliot en ik zelf vond het zeker de moeite waard! Je komt achter de schermen dus bij de decorstukken, costuums en op het podium. Je loopt met iemand mee van het Circustheater en deze legt dingen uit over de acteurs, show etc. Wij hadden nog het geluk dat we ook nog castleden tegen kwamen die wat vertelde over de show.
Dit was bij Billy Elliot dus ik verwacht dat het bij Beauty and the Beast niet veel anders zou zijn.
It's kind of fun to do the impossible ~ Walt Disney
olafLover schreefCOLONIn de actievoorwaarden staat wel dat het voor alle rangen is
idd!!
en krijg deze korting als ik een datum wil boeken te zien ;
Golden Seats Van € 69.00 voor € 34.50
Platinum Seats Van € 109.00 voor € 54.50
dus golden en platinum seats tellen ook mee!
iemand die de backstage tour gedaan heeft en beetje kan zeggen wat het inhoud
en of het de moeite/ centjes waard is?
bij backstage tour denk ik achter de schermen rondlopen en uitleg over de show en behind the scene's geheimen krijgen
ow wauw dat klinkt als hetgene dat ik wil!!! bedank voor jouw ervaring te delen!
ik moet effe boeken denk ik
Wij hadden vorige jaar backstage kaartjes voor Billy Elliot en ik zelf vond het zeker de moeite waard! Je komt achter de schermen dus bij de decorstukken, costuums en op het podium. Je loopt met iemand mee van het Circustheater en deze legt dingen uit over de acteurs, show etc. Wij hadden nog het geluk dat we ook nog castleden tegen kwamen die wat vertelde over de show.
Dit was bij Billy Elliot dus ik verwacht dat het bij Beauty and the Beast niet veel anders zou zijn.
Best day ever <3 1 april 2017 our wedding day Part of that Disney world <3 *Magical Bucketlist*
Wij hebben ook dankbaar gebruik gemaakt van deze mooie aanbieding
Gisteren zijn wij geweest en voor onze dochter was het haar eerste musical ervaring (wehoopte heel hard dat ze het gaaf zou vinden want wij zijn gek op musicals )
ik had hem de vorige keer gezien met chantal janzen, rene van Kooten en carlo bosschart wat ik echt een geweldige cast vond en op musical forums zijn ze best negatief op bepaalde punten over deze productie. Dus ik was benieuwd.
We zaten helemaal vooraan en konden het perfect zien, onze dochter vond het orkest al mooi om te zien hahaha
En wauw het was gaaf en ja mevrouw Pot en belle zaten er een keer naast maar herpakte perfect, we hebben genoten en ik werd tot tranen geraakt bij het liedje "meisje en het beest"
Tijdens het slotapplaus klapte ons meisje haar handen zeer zo enthousiast en toen zwaaide gaston even naar haar, nou daar raakt ze niet over uitgepraat ech zo schattig.
En onze dochter haar eindconlusie.... Helemaal om, kaarten voor de lion king gaan we ook gelijk maar regelen (die heb ik de vorige keer ook gezien en die is echt spectaculair ) en as we speak zit ze met haar souvenierbeker en haar ipad de liedjes op youtube terug te kijken
En voor iedereen die nog twijfelt... GA!! Echt een absolute aanrader
@Debby : wat leuk om dit te lezen zeg!!! super dat je dochter ervan weg was!!!
ik zelf werd ook helemaal emotioneel van de musical, vind dat je dat je echt goed meeleeft met de personages en dat ie zo mooi gedaan is! daarom wil ik nog een 3de keer
welke versie vond jij beter nu je ze beide hebt gezien?
ik heb de vorige niet gezien naast wat YouTube maar vond deze echt een topper!
Best day ever <3 1 april 2017 our wedding day Part of that Disney world <3 *Magical Bucketlist*
Miss Ariel schreefCOLON@Debby : wat leuk om dit te lezen zeg!!! super dat je dochter ervan weg was!!!
ik zelf werd ook helemaal emotioneel van de musical, vind dat je dat je echt goed meeleeft met de personages en dat ie zo mooi gedaan is! daarom wil ik nog een 3de keer
Heerlijk he als je er zo in zit, ik kan daar echt van genieten.
De vorige versie was in principe hetzelfde alleen de acteurs zetten hun rol net even anders neer, kijk chantal janzen vind ik echt geweldig in musicals zij heeft zoveel humor dus zij is zonder anouk af te willen kraken toch mijn favoriete Belle. Tony Neef vind ik heel leuk in de musical, ik kan die humor wel hebben maar veel vinden hem te sexy doen zeg maar en dat heeft lumiere in de film niet, carlo was ook een over de top Lumiere maar wel een waar je hard om kon lachen. Het decor van de vorige was wel uitgebreider, de bibliotheek bijvoorbeeld was echt een heel verschil met nu maar daar kunnen de acteurs natuurlijk niks aan doen.
De woordkeuze (zoals meisje en het beest ipv belle en het beest) was toen ook al, het is met meerdere dingen die ze zeggen dat je denkt huh, ik kan er zo snel even niet opkomen maar dat heeft met de rechten van de film te maken. Martine Bijl is degene die de musicals in het nederlands vertaald en die heeft bepaalde dingen die ze simpelweg niet mag gebruiken. Klinkt idioot want disney is natuurlijk disney maar dat schijnt in het geval van musical- en filmteksten toch gecompliceerd te liggen.
Miss Ariel schreefCOLON@Debby : wat leuk om dit te lezen zeg!!! super dat je dochter ervan weg was!!!
Heerlijk he als je er zo in zit, ik kan daar echt van genieten.
De vorige versie was in principe hetzelfde alleen de acteurs zetten hun rol net even anders neer, kijk chantal janzen vind ik echt geweldig in musicals zij heeft zoveel humor dus zij is zonder anouk af te willen kraken toch mijn favoriete Belle. Tony Neef vind ik heel leuk in de musical, ik kan die humor wel hebben maar veel vinden hem te sexy doen zeg maar en dat heeft lumiere in de film niet, carlo was ook een over de top Lumiere maar wel een waar je hard om kon lachen. Het decor van de vorige was wel uitgebreider, de bibliotheek bijvoorbeeld was echt een heel verschil met nu maar daar kunnen de acteurs natuurlijk niks aan doen.
De woordkeuze (zoals meisje en het beest ipv belle en het beest) was toen ook al, het is met meerdere dingen die ze zeggen dat je denkt huh, ik kan er zo snel even niet opkomen maar dat heeft met de rechten van de film te maken. Martine Bijl is degene die de musicals in het nederlands vertaald en die heeft bepaalde dingen die ze simpelweg niet mag gebruiken. Klinkt idioot want disney is natuurlijk disney maar dat schijnt in het geval van musical- en filmteksten toch gecompliceerd te liggen.
ja heerlijk om even helemaal weg te zweven in een verhaal!!! dat is idd puur genieten!!
ik heb deze versie 2x gezien nu en de oude versie zeg maar alleen op YouTube nou heb ik niet zoveel met chantal janzen dus vind ik het niet erg om Anouk Maas te hebben en ik vind dat zij de perfecte Belle is omdat ze haar stoer maar toch ook kwetsbaar en mooi speelt, Ook Tony Neefs vind ik weer juist heel leuk als Lumiere met beetje sexy kant maar Carlo leek het me ook heel leuk te doen. Een superleuke bijrol vond ik Babbette als in het vriendinnetje van Lumiere de afstoffer zeg maar ahahha zij doet haar rol zo leuk dat ik toch wat fan ben geworden van haar rol! ik heb voor Gaston zowel Freek als Marcel, persoonlijk vond ik Freek beter als Gaston, hij ging er helemaal voor! geweldig om te zien. zo zie je maar smaken verschillen vind het ook leuk om het orginele verhaal er mee in verwerkt zit waardoor je meer kijk op alle personages krijgt
de woordkeuze is idd soms anders als met de film en idd beetje vreemd als ze zeggen Disney's B&B maar ach ja daar storen we ons niet aan bij zo'n prachtige productie he
Lianne schreefCOLON
Debby schreefCOLONDe korting word berekend als 50 % dus ook bij 1 kaartje krijg je 50 % korting, heb het nog even gechecked voor je
Dankjewel!! Misschien dan toch maar gewoon boeken!
zeker doen!!! ga je geen spijt van krijgen!
Het is 25 jaar geleden dat Joop van den Ende het Circustheater in Scheveningen voor 1 gulden kocht. Twee sterren spreken.
„Er was in ’91 amper ruimte achter het toneel. Er waren amper douches en in de kantine konden niet eens tien mensen staan. Toch was het ons vaste huis dat heel vertrouwd voelde.” „Echt waar? Geestig.” „We zaten hutjemutje in één gang, in welke kleedkamer zit jij?” „Die kleedkamer naast jouw Chicago-poster.”
Douwes en Maas
In gesprek zijn de musicalsterren Pia Douwes en Anouk Maas. Ze praten over het Circustheater in Scheveningen, daar waar het voor Douwes qua bekendheid echt begon en waar Maas nu voor het eerst staat, met een hoofdrol in Beauty and the Beast.
Musicalland
Het Circustheater, nu met AFAS ervoor als officiële naam, was vanaf 1904 een circusgebouw en concertzaal geweest. De gemeente Den Haag deed het pand voor een symbolische gulden van de hand aan Joop van den Ende. De voorwaarde: het moest een theater worden. Dat is Van den Ende en het huidige Stage Entertainment gelukt. Vanaf de eerste show, Les Misérables, was Nederland een musicalland geworden, met soms 3 miljoen musicalbezoekers door het hele land per jaar.
Pionieren
Voor Pia Douwes is het Circustheater, naast haar vele werk in het buitenland, een tweede thuis geweest. Zij stond zowel in Les Misérables, als Elisabeth en Billy Elliot: „Het was pionieren in de begintijd, maar tegelijkertijd een feestje. Iedereen uit Les Mis is een grote naam geworden. Paul de Leeuw, Danny de Munk, Ernst-Daniël Smid, Henk Poort, Joke de Kruijf, Vera Mann, Simone Kleinsma, Doris Baaten, Stanley Burleson, noem maar op. Dat geldt zelfs voor ensemblemensen van toen, zoals Oren Schrijver en Jorge Verkroost. Het musicalvak was nog niet zo uitgebreid. Er waren niet veel stukken en musicalmensen, iedereen stond toen in het Circustheater.”
Voor Anouk Maas, die als Belle avond aan avond in de armen van het beest valt, is het gebouw nieuw. „Ik heb er natuurlijk wel voorstellingen gezien, maar nu is het mijn tweede huis. Van een eigen kleedje om onder te liggen tot toiletspulletjes. Het is allemaal daar, want je bent er bijna de hele week.” Douwes: „Het moet je tweede huis worden, omdat je er zoveel tijd doorbrengt. Je moet je er goed voelen. Er moet goed eten zijn, een bank waar je lekker kunt liggen bij dubbele voorstellingen. Luxe hoef ik niet, comfort wel.”
Nachtje Kurhaus
Wat de twee zingende actrices en danseressen betreft is het Circustheater hét musicaltheater. Douwes: „In ieder geval het meest gerenommeerde. In Carré is veel meer dan musical. Naar Scheveningen ga je voor een hele dag of weekend. Met strand en een nachtje Kurhaus erbij.” Maas: „Het binnenlopen van het Circustheater alleen al, met die chique mannen aan de deur. En de grootsheid met 1800 stoelen, je bent echt even uit, even weg.”
Joop van den Ende heeft destijds een goede zet gedaan, vinden beiden. Douwes: „Joop heeft een visie, hij ziet iets en zet dat door. Hij pakt het aan en maakt er wat van. Dat vind ik zo bijzonder aan hem. Als artiest wil je er dan gewoon staan.” Maas: „Ja, die vastberadenheid. Joop heeft iets ontwikkeld waar je met de hele familie naartoe wilt gaan.”
Het Circustheater heeft altijd grote titels als The Phantom of the Opera, Mary Poppins en straks The Lion King gehad. Wat zou er volgens de twee ooit nog te zien moeten zijn? Na lang beraad, geeft Anouk Maas het antwoord: „Hamilton, dat nu een gigantisch succes op Broadway is.” Douwes: „Maar The Lion King is natuurlijk een hele mooie familievoorstelling, precies waarvoor het Circustheater bedoeld is.”
Kaartenactie
25 jaar AFAS Circustheater wordt niet gevierd met een grote jubileumshow, maar met het publiek. De hele maand juni geldt er een 2 kaarten voor de prijs van 1-actie voor Beauty and the Beast (op = op). Anouk Maas: „Ik vind het leuk dat het gevierd wordt met trouw publiek dat altijd is komen kijken. Dat dat publiek een cadeautje krijgt.” Pia Douwes: „Het is eens wat anders.” De musical is tot en met 4 september te zien. Maas vertrekt dan naar Hair en The Lion King neemt vanaf oktober z’n intrek in het Circustheater
Wat stond er?
Les Misérables: december 1991 – mei 1992.
The Phantom of the Opera: augustus 1993 – augustus 1996.
Miss Saigon: november 1996 – juli 1999.
Elisabeth: november 1999 – juli 2001.
Aïda: oktober 2001 – augustus 2003.
The Sound of Music: september 2003 – januari 2004.
The Lion King: april 2004 – augustus 2006.
Beauty and The Beast: september 2006 – januari 2007.
Tarzan: april 2007 – mei 2009.
Ciske de Rat: juni – november 2009.
Mary Poppins: april 2010 – augustus 2011.
Wicked: november 2011 – januari 2013.
Sister Act: maart 2013 – augustus 2014.
Billy Elliot: november 2014 – november 2015.
Beauty and the Beast: december 2015 – september 2016.
Op 12 juni 1994 (vandaag 22 jaar geleden) trad de orginele Broadway cast van Beauty and the Beast op tijdens de prestigieuze Tony-Awards (musicalprijzen).
De voorstelling was maar liefst 9 keer genomineerd en wist er zelfs eentje te verzilveren.
Hoe anders de oorspronkelijke voorstelling eruit zag dan de show die nu in Scheveningen te zien is,
zie je hier:
Ter vergelijking de trailer van de Beauty and the beast musical nu
PuppyLikesYou schreefCOLONPfooee, Pia als Sisi... ja dat zal altijd mijn favoriet zijn <3
Ben nog steeds niet naar deze musical geweest, moet maar eens opschieten ermee
ik wou dat ik Elisabeth gezien had maar mijn ouders zijn niet zo into musical dusja
halen dat nu maar in
jaja opschieten want 4 september stopt ie!!!!