Algemeen Vragen Topic

Allerlei info Disneyland Paris
Stitch87
Member
Member

Super!

En mag ik nog eens een domme vraag stellen (sorry hoor)?
Wat is eigenlijk het verschil tussen de meet en greets (Mickey, paviljoen van de prinsessen) met de andere standjes doorheen het park, de figuren die rondlopen en de figuren in de restaurants? Gebeurt er iets meer bij Mickey, de prinsessen, de standjes en in de restaurants dan bij de andere? Want ik zie dat de wachtrijen soms 90min zijn en vraag mij dan af wat de meerwaarde daar is :/. De figuren die rondlopen in de park duurt nog geen 5min om een foto samen mee te nemen :/. Dus ben nu wel benieuwd :p
Bedankt!
olafLover
Moderator
Moderator

Bij Meet Mickey en de pavilion staat een fotograaf en er is een mooie achtergrond en er wordt net iets meer tijd genomen. Ook is er een nette rij wat bij figuren die los lopen vaak niet het geval is. De standjes die ook aangekondigd staan hebben ook een nette rij en nemen ook de tijd, maar daar verschilt de wachttijd ook niet zo met Meet Mickey en de pavilion (wel wat, maar dat komt omdat Mickey en de prinsessen zo populair zijn).
In de restaurants nemen ze ook de tijd en ontmoet je in een kortere periode meerdere characters. Ze komen allemaal bij je tafel langs, ze reageren ook niet echt (anders dan een high five) op de tafels waar ze op dat moment niet mee bezig zijn.
Stitch87
Member
Member

Bedankt voor de uitleg!
Mag je bij Mickey en de prinsessen dan nog zelf foto's nemen of enkel die fotograaf?
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Stitch87 schreef:Super!

En mag ik nog eens een domme vraag stellen (sorry hoor)?
Wat is eigenlijk het verschil tussen de meet en greets (Mickey, paviljoen van de prinsessen) met de andere standjes doorheen het park, de figuren die rondlopen en de figuren in de restaurants? Gebeurt er iets meer bij Mickey, de prinsessen, de standjes en in de restaurants dan bij de andere? Want ik zie dat de wachtrijen soms 90min zijn en vraag mij dan af wat de meerwaarde daar is :/. De figuren die rondlopen in de park duurt nog geen 5min om een foto samen mee te nemen :/. Dus ben nu wel benieuwd :p
Bedankt!
Domme vragen bestaan niet he.

Bij Meet Mickey en de prinsessen paviljoen sta je lekker overdekt en er is een soort van entertainment. Ideaal met kindjes vind ik, die van mij vermaken zich altijd erg goed. De standjes zijn leuk aangekleed en hier weet je wel wanneer wie komt. Dit is niet het geval bij rondlopende characters, het is altijd een verrassing wie er waar wanneer is. Houdt het wel spannend. ;)

Tijdens character diners, komen de characters langs de tafel en nemen ze ook meer tijd voor je. Je betaalt er inderdaad wel voor, maar mijn prinsessen vinden het altijd geweldig.

Bij alle characters mag je zelf foto's maken, niet bij alle characters staan fotograven. Mijn ervaring is dat castmembers en fotograven ook altijd bereid zijn om met jouw toestel foto's te maken.
Volg onze avonturen op instagram
Stitch87
Member
Member

Bedankt! Zullen we dan zeker op het programma zetten! En hopelijk is onze meid niet bang, dus eerst ff testen met de rondlopende figuren ;)
olafLover
Moderator
Moderator

Je mag inderdaad ook zelf foto's maken, al is bij Meet Mickey vooral en het pavilion iets minder het licht heel erg slecht. De fotografen gebruiken flitsers waarvan ik het vermoeden heb dat ze ook bepaalde andere verlichting uitschakelt.
Zie het verschil:
Afbeelding
Afbeelding
Beej_
Member
Member

Hallo allemaal,
Wij willen graag in maart naar Disney gaan en de bedoeling is om eind september in ieder geval de kaarten en het hotel te boeken nu Disney nog een leuke vroeg boek actie heeft (boeken voor 3 oktober dan heb je 1 dag en 2 nachten gratis als ik het me goed herinner).

Nu zijn wij voorheen altijd met de bus gegaan (Oad bijv) en ten eerste beviel het niet qua reistijd (soms liep 't uit tot 12 uur..) en ten tweede wordt het volgens mij ook flink veel duurder omdat zij pas de nieuwe reizen NA oktober op de site zetten.

Nu dachten we eraan om met de trein te gaan want er is een station vlak naast het park, maar.. Ik kan er letterlijk geen wijs uit worden. Ik dacht dat de trein daar letterlijk stopte (met de ICE/TGV) maar dat schijnt dus niet zo te zijn? Je moet ergens overstappen? Kan iemand mij uitleggen hoe dit in zijn werk gaat? Ik heb de pagina's hierover op deze site al een keer gelezen maar ook dat was abracadabra voor mij.

Een andere optie is 't vliegtuig wat volgens mij uiteindelijk ook goedkoper is, alleen zag ik dat je bij Air France en KLM bijvoorbeeld alleen handbagage (dat is, neem ik aan, een kleine tas?) mee mag nemen. Zijn er ook vliegtuigmaatschappijen waarbij je een koffer mag meenemen? We willen graag souvenirs mee terug nemen, o.a. puzzels en die passen toch echt niet in een tas.

Alvast heel erg bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

-Mariska.

Edit Michelle: Topic verplaatst naar Praktische & Algemene Informatie
Iejoortje
Member
Member

Er rijden 2 treinen die kant op. De Thalys rijdt vanaf Amsterdam via Rotterdam, Antwerpen, Brussel en Lille naar Parijs Gare Du Nord. Daarvandaan kan je dan de metro nemen.
De TGV stopt wel bij Disney van de deur, maar rijdt pas vanaf Brussel via Lille naar Marne La Vallee. Dus overstappen moet je sowieso.

TGV is het heel leuk dat je echt voor de poort uitstapt, maar zorg dat je heel ruim op tijd in Brussel bent. Wij hadden een keer bijna een uur overstaptijd, maar door oponthoud hebben we uiteindelijk echt nog meer net de TGV gered. Voordeel van de Thalys is dat die metro toch wel elke 10 minuten rijdt.

Europese vluchten zijn tegenwoordig allemaal enkel handbagage. Wil je een koffer inchecken, moet je (flink) bijbetalen. Dus koffer meenemen kan zeker wel, maar dat kost je dan bv. 30 euro per koffer. Vanaf luchthaven moet je dan trouwens ook nog bij Disneyland zien te komen. Dat kan met een speciale bus, maar ik dacht dat die duur is. TGV stopt ook bij Charles de Gaulle, dus dat zou ook een optie zijn.
Ona1991
Member
Member

De auto is echt véél simpeler en goedkoper dan al bovenstaande opties. Ik doe het alleen nog met TGV als ik in m'n ééntje ga omdat ik dan niemand als back up chauffeur heb mocht ik te vermoeid geraken onderweg. Als wij met z'n tweeën gaan zouden wij echt nooit meer zo'n fortuin betalen aan TGV. We zijn er sneller met de auto (zitten altijd net onder de 3u rijden en van hieruit naar Brussel en dan TGV zit ik ook makkelijk aan +3u reistijd).
Afbeelding
Annet
Member
Member

Tja niet iedereen heeft die optie. Ik reis meestal alleen of met mensen zonder rijbewijs en dan ben ik ook aan de trein gebonden.
Beej_
Member
Member

De auto is inderdaad simpeler, goedkoper en makkelijker.. Maar ik mag i.v.m. medische redenen niet rijden en de enige andere persoon die kan rijden durft niet langs Lille en wil sowieso niet zolang rijden achter elkaar. Dus we hebben geen andere opties.

Iejoortje, is het makkelijk om een metrokaartje te kopen? En waar kan ik die kopen? Spreken ze Engels? Ik kan namelijk echt geen Frans, haha.
Iejoortje
Member
Member

Er staan automaten, maar ik adviseer altijd om toch even aan te schuiven voor het loket. ;) Met een beetje Engels kom je er wel. Als je daar Marne La Vallee zeg, weten hun wel welk ticket je nosig hebt.
Soms verkopen ze ook metrokaartjes in de trein, in het bar rijtuig, maar daar hebben wij altijd mis gegrepen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Stitch87
Member
Member

Wel goed opletten met de prijzen voor de metro (hangen normaal uit in het loket). Wij moesten eens bijna dubbel zoveel betalen omdat ze 'dachten' dat we boven de 30j waren (waren begin 20 en nu schatten ze mij nog altijd 18 ...). Dus opletten dat ze je niet bedotten ;)
calimero
Member
Member

Kaartautomaten zijn. Niet moeilijk. Kan je zo wie zo op engels zetten. En vanaf paris nord is het met kaartje kopen en zo ong uur reizen vanaf uitstap zekers. Door de aanslagen controleren ze op paris nord wel iedereen dus het duurt even voordat je van het perron bent. Iedereen moet paspoort of id kaart tonen. Op zich is de rer niet lastig je moet alleen daar ook 1 x overstappen dat is van ene kant van perron naar andere kant perron lopen. Retourtje kost bijna €15,- voor een volwassenen.
paterdave2
Member
Member

als je nu al de data weet zou ik via de TGV gaan. als je nu namelijk die kaarten koopt zijn ze een stuk goedkoper. Al weet ik natuurlijk niet waar je woont maar ik vertrok hier in Haarlem rond 06.00 en was dan rond 12.00 in Disney. Had ik nog een uur overstaptijd in Brussel.
Het is een hele trip maar wel goed te doen.
AYFM Een nieuw online station met disney muziek. AYFM Radio All your favorite music
Plaats reactie

Terug naar “Praktische & Algemene Informatie - Disneyland Paris”