De Magische wereld van Harry Potter!

Stap binnen in ons gezellig café, maak een praatje met andere leden, stel vragen of tel samen af naar een volgend tripje.
Annet
Member
Member

Leuk Miss Ariel! Ik ga over 2 weken naar de Expo.
En in november naar de Studio Tour in London, voor de 2e keer (toen ie net open was ook al geweest). Ach what can I say, ik ben een Harry Potter nerd :)
Ik las wel dat de feeling op de Expo anders is, meer interactief en ook wel dingetjes die in London niet waren.
Miss Ariel
Member
Member

jaloers op je!!! post ook zeker foto's dan want ik wil er sowieso naar toe ooit eens hihi
dan denk ik niet dat je nog iets nieuws gaat zien op die van Brussel vrees ik,
is een kleine selectie uit het grote geheel denk ik
Best day ever <3 1 april 2017 our wedding day
Part of that Disney world <3
*Magical Bucketlist*
Annet
Member
Member

Miss Ariel schreef:jaloers op je!!! post ook zeker foto's dan want ik wil er sowieso naar toe ooit eens hihi
dan denk ik niet dat je nog iets nieuws gaat zien op die van Brussel vrees ik,
is een kleine selectie uit het grote geheel denk ik
Er schijnen toch wat kleine dingetjes anders te zijn. Maar ach, het is hoe dan ook een leuk dagje uit :)
Fantillusion
Member
Member

Ik hoop in augustus nog naar de expo in Brussel te gaan :) en Londen is even een plan voor de lange termijn maar daar wil ik zeker ook eens naartoe!
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
Tinkerbelletje
Member
Member

Wij zijn in februari 2015 in Keulen wezen kijken naar deze Expo. Erg leuk om alles te zien vonden wij en zeker de moeite waard om te bezoeken :)

Hieronder nog een paar van de vele foto's die ik gemaakt heb toen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Voor de Harry Potter-fans onder ons:

Altijd al willen ontbijten op Zweinstein? Het kan deze zomer!

Ontbijten in de grote zaal van Harry Potter’s Zweinstein Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus? Yes, jij kunt erbij zijn eind augustus, dus trek je gewaad maar uit de kast!

Afbeelding

Van 21 tot 28 augustus krijg je de mogelijkheid te ontbijten in de Grote Zaal, precies zoals in de film. Een team van ruim veertig mensen werkte zeven maanden stevig door om een exacte replica te maken van de ontbijtzaal die gebruikt wordt tijdens de Harry Potter-films. Vooral het bijzondere licht was een behoorlijke opgave.

Wie de films gezien heeft, weet waar we het over hebben. Harry, Ron en Hermelien baden tijdens het ontbijt altijd in een gouden gloed – een combinatie van de opkomende zon en de fakkels en kaarsen. Op de set kon voor dit spektakel allerlei digitale technologie gebruikt worden, maar tijdens een ‘echt’ ontbijt op Zweinstein is dat natuurlijk stukken lastiger na te bootsen.

Afbeelding

Opgave

Toch wilden de werknemers van Warner Bros Studios Tour, die dit event organiseren, niet voor de film onderdoen en het bijzondere licht zo goed mogelijk namaken. Om dit te realiseren moesten ze zo’n 300 lampen in allerlei vormen en maten ophangen.

Afbeelding

Alsof dit nog niet genoeg is, worden de tafels volledig gedekt in stijl. Inclusief speciaal servies en tovenaarsontbijtgranen zoals Cheeri Owls en Pixie Puffs. Verder zijn natuurlijk allerlei heerlijke Engelse ontbijtklassiekers aanwezig, zoals gerookte bacon, worstjes, eieren en muffins. Nomnomnom!

De kaartjes voor deze tour zijn vanaf 6 juli te koop via de website van Warner Bros.Tickets voor kinderen kosten £ 75 (€ 88) en volwassenen betalen £ 95 (€ 112). De kaartverkoop start om 11 uur Nederlandse tijd.

Bron: Flaironline
Volg onze avonturen op instagram
boogschutter
Member
Member

Aaah gaaaf
Annet
Member
Member

Jammer dat wij pas in november gaan, alhoewel voor die prijs weet ik niet of ik het nog zo graag doe haha.
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Ow, ik zag net iets voorbij komen van wat er in de prijs zit. Even kijken of ik het nog kan vinden.
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Ontbijten op Zweinstein?

Ontbijt
Wat krijg je voor dat bedrag? Je mag je bordje vullen met de geweldige etenswaren die uitgestald zijn op het enorme buffet. Denk hierbij aan typisch Britse ontbijtwaren als worstjes en muffins, verse croissantjes, maar ook speciale magische cereals met namen die alleen bedacht kunnen worden door de mensen achter Harry Potter.

Tour
Maar het stopt niet bij het ontbijt. Je krijgt daarnaast bijvoorbeeld de kans om de leerlingenkamer van Griffoendor en Perron 9 3/4 te bezoeken, zoals je dat ook bij de reguliere tour door de studio's in Londen zou doen.

bron: Veronica magazine

Hier het volledige artikel.
Laura
Member
Member

Oh wat gaaf! Maar ik kom daar niet in de buurt helaas...
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Annet
Member
Member

Dus je krijgt eigenlijk alleen het ontbijt extra, hetzij op een zeer speciale locatie natuurlijk. Maar het blijft een duur ontbijtje :)
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

ja, ik snap je helemaal. als ik dit uit ga rekenen voor ons gezin, dan wordt ik er ook niet vrolijk van.

Sent from my iPhone using Tapatalk
olafLover
Moderator
Moderator

Miss Ariel schreef: hierbij sluiten mijn nog beloofde foto's van de Harry Potter exhibition een beetje aan ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

een kleine selectie van de foto's :P
Bedankt voor de foto's! Weet nog niet wat ik ga doen... De Tour in Londen was heel erg gaaf, 3.5 uur genoten en het gevoel niet alles gezien te hebben...
Denk dat ik aan mijn zus vraag of ze wil (zij vond het te ver buiten Londen en de kinderen zijn (nog) niet echt Harry Potter fans)
Miss Ariel
Member
Member

@olafLover : graag gedaan! Het was zeker leuk :thumbs:
Londen tour blijft nog een droom voor mij voorlopig ;)
Fijn dat je het naar je zin had, lang binnen geweest?
Foto's? :P

Mijn eerste bericht op het forum met mijn nieuwe gsm! !!
:thumbs: met de oude kwam ik er niet eens op
Best day ever <3 1 april 2017 our wedding day
Part of that Disney world <3
*Magical Bucketlist*
Plaats reactie

Terug naar “"Ons Café"”