De Magische wereld van Harry Potter!

Stap binnen in ons gezellig café, maak een praatje met andere leden, stel vragen of tel samen af naar een volgend tripje.
moorhunhe
Member
Member

olafLover schreef:Ja, de metro in Londen, maar de trein... En om daar te komen heb je de trein nodig.. Of heb je daar ook geheime tips voor? ;)
Ik kan je enkel de site geven waar ik ze koop, trainline.
Je loopt of aparte tickets, dus per rit, of de site gaat je dan zelf een iets goedkopere keuze geven, naargelang wanneer je de trein wil nemen, off peak is dus ook goedkoper zo.
Koop je tickets waar je een uur voor kiest, mis je die trein, pech!
De conducteurs zijn daar echt wel heel erg streng op.
Heb vorige maand iemand groep meisjes van de trein zien laten zetten, iemand had een ticket voor midlands trein en wou op een Virgin trein, dat kan dus ook niet!
olafLover
Moderator
Moderator

Ja, dat had ik ook gezien, dat je een tijd moet kiezen, dat is als je zo'n studio tour doet dus echt niet handig! Ben blij dat het voor ons nu zo uit kwam dat we met de auto konden, ook al hadden we onderweg veel file (leek door werkzaamheden), ach, toen waren we drie kwartier te vroeg ipv een uur en drie kwartier ;)
moorhunhe
Member
Member

Via de machines in de stations moet je je niet aan de tijden houden, krijg je nog meer keuzes. Dan kies je at voor off-peak, let je alleen op dat je de juiste trein maatschappij neemt van op je ticket, en kan je eender welk uur die trein nemen, zolang de uren maar off-peak zijn. (bv na 7 uur 's morgens vertrekken en na 8 uur 's avonds weer terug)
yolayo
Member
Member

Ik breek ook eens even in hier haha om vanuit London met metro en trein te gaan naar Studio Tour Harry Potter is niet moeilijk, wij zijn vanuit King's Cross vertrokken met metro naar Victoria en daar op de trein naar Watford Junction ( midlands) alles bij elkaar 35 min. reistijd, Bij Watford Junction de Harry Potter bus genomen voor ik meen 3 pond heen en terug. Tickets online gereserveerd op het eerste uur 09.00 (was toen 6 pond goedkoper).

Hebben daar toen eigenlijk te kort de tijd voor genomen want we waren er al 3 1/2 uur en toen moesten we weg omdat we die dag terug gingen dus vlug vlug alles overlopen voor de rest, maar volgende keer plannen we niks nadien zodat we alle tijd hebben.

Alles met blue Oystercard betaald en het fijne daarvan is dat er een max aan zit per dag dus de terugweg was gratis voor ons bleek achteraf.
Afbeelding

Afbeelding

DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
D-Tekenaar
Member
Member

Goed nieuws voor de fans: Expo Harry Potter langer in Brussel

Harry Potter, The Exhibition, de tentoonstelling met kostuums en rekwisieten uit de gelijknamige filmreeks die momenteel in Brussels Expo loopt, is verlengd. De tentoonstelling loopt nu tot 6 november. Sinds de opening op 30 juni werden al meer dan 160.000 bezoekers verwelkomd. Wereldwijd lieten al meer dan 4 miljoen mensen zich al onderdompelen in de magische wereld van 'de jongen die bleef leven'.

In de tentoonstelling kunnen de bezoeken een reis maken langs verschillende scènes uit de films uit de Harry Potter-reeks. De expo bevat decors zoals de leerlingenkamer van de Griffoendortoren, klaslokalen, de hut van Hagrid en het Verboden bos. Alle ruimtes zijn gevuld met rekwisieten zoals toverstokken, kostuums en wezens die gebruikt worden in de films.

In de steden waar de expo eerder te gast was, was die al een succes. En met 160.000 bezoekers sinds einde juni en een verlenging tot 6 november, lijkt ook Brussel goed op weg om succesvol te worden.

nmiddels is duidelijk geworden dat Harry Potter ook elders in Brussel de kassa doet rinkelen. Het nieuwste boek over de tovenaar gaat overal vlot over de toonbank en ook speciaalzaken die replica's uit de filmserie verkopen, doen gouden zaken.

bron : http://www.hbvl.be
Fantillusion
Member
Member

Verbaast me niks gezien hoe populair het is! Ik ben vorige week geweest en vond het erg leuk :)
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
Annet
Member
Member

En het is voor veel mensen natuurlijk makkelijker te doen dan een reisje naar London voor de Studio Tour.
D-Tekenaar
Member
Member

De Harry Potter-exhibitie komt naar Nederland

Afbeelding

Harry Potter-fans kunnen hun hart ophalen. Vanaf 11 februari 2017 komt Harry Potter: The Exhibition naar Nederland.
Nederlandse fans krijgen eindelijk de kans om de vermaarde tovenaarswereld van Harry Potter binnen te stappen tijdens Harry Potter: The Exhibition. De tentoonstelling rondom de tovernaarsleerling zal te zien zijn naast de CineMec in Utrecht Leidsche Rijn. De tentoonstelling werd sinds de wereldpremière in Chicago al door meer dan 4 miljoen bezoekers bezocht in steden als Boston, Toronto, New York, Sydney, Singapore, Tokio, Parijs en Brussel.

Tijdens de tentoonstelling wandelen bezoekers over 1400 vierkante meter waar de Harry Potter-fans zich in de wereld van Hogwards wanen door de authentieke rekwisieten, kostuums en magische wezens die werden gebruikt in de filmreeks. Bezoekers krijgen zelfs de kans zich 'te laten plaatsen voor een bepaalde afdeling op Zweinstein', door middel van de sorteerhoed. Ook kunnen ze een kijkje nemen in de leerlingenkamer, de slaapzaal van de Griffioendor-toren en in de klaslokalen waar Toverdranken en Kruidenkunde wordt gedoceerd.

De tentoonstelling zal dagelijks geopend zijn van 11 februari tot en met 30 juni 2017. Vanaf vrijdag 16 september start de kaartverkoop voor de exhibitie.

bron : http://www.telegraaf.nl
Fantillusion
Member
Member

Huh, dat vind ik eigenlijk best wel onlogisch. Want ik denk dat heel veel Nederlandse fans al wel naar Brussel zijn afgereisd ervoor. Ik denk dat ik persoonlijk wel nog een keertje zou willen (is dan wel héél dichtbij voor mij), maar ik kan me ook voorstellen dat veel mensen het na 1x wel gezien hebben.
Iejoortje
Member
Member

Ik vind dit wel interessant aangezien ik Brussel toch net te ver vond. :D Voor de mensen in bv Groningen is Brussel ook zomaar een uurtje of 4 rijden, dan is Utrecht ook al veel interessanter. Anyway, leuk voor dagje uit met mijn zoon.

Was hier ook nog ergens een "uit je frustratie" topic...... Pffff, het loopt allemaal even zo niet als ik wil. :(
D-Tekenaar
Member
Member

Iejoortje schreef:Ik vind dit wel interessant aangezien ik Brussel toch net te ver vond. :D Voor de mensen in bv Groningen is Brussel ook zomaar een uurtje of 4 rijden, dan is Utrecht ook al veel interessanter. Anyway, leuk voor dagje uit met mijn zoon.

Was hier ook nog ergens een "uit je frustratie" topic...... Pffff, het loopt allemaal even zo niet als ik wil. :(
Nee een "uit je frustratie topic" hebben we niet .... Maar je kan hier ook je problemen kwijt hoor !!
Misschien komt er zelfs een oplossing uit de bus ... Alvast veel sterkte !!!
Iejoortje
Member
Member

D-Tekenaar schreef:
Iejoortje schreef:Ik vind dit wel interessant aangezien ik Brussel toch net te ver vond. :D Voor de mensen in bv Groningen is Brussel ook zomaar een uurtje of 4 rijden, dan is Utrecht ook al veel interessanter. Anyway, leuk voor dagje uit met mijn zoon.

Nee een uit je frustratie topic hebben we niet .... Maar je kan hier ook je problemen kwijt hoor !!
Misschien komt er zelfs een oplossing uit de bus ... Alvast veel sterkte !!!
Dank je!! :) Ik ga zo effe voetballen met zoonlief, kan ik er ook al frustratie uitschoppen. ;)
Fantillusion
Member
Member

Ja dat is wel zo natuurlijk! :)

En balen, hopelijk gaat het gauw beter Iejoortje!
Annet
Member
Member

Ik las het vanmorgen ook van de Expo, had me wel wat kilometers gescheeld! Maar ach, ik heb een leuke dag gehad. Ga in november nog in London, dus ga geen tweede keer naar de Expo.
Laura
Member
Member

Ik zag het hier al een paar keer gaan over de Harry Potter Expo. Ik zie net op Facebook dat deze ook naar Nederland komt, en wel van 11-2 tot en met 30-6 2017 in Utrecht.
http://harrypotterexpo.nl/
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Plaats reactie

Terug naar “"Ons Café"”