Help: goede planning? Tips & Tricks graag

Alle algemene informatie over het WDW Resort
Gebruikers-avatar
Cecemel
Member
Member
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2015, 10:07

Hey!

Binnenkort kunnen wij onze fastpasses beginnen boeken dus moet onze planning stilaan op punt staan. Ik lees overal dat de juiste planning noodzakelijk is om ten volle te kunnen genieten van alles dus proberen we deze ook op punt te zetten. Is onderstaande haalbaar? Zijn er nog tips & tricks? Zouden we dingen anders doen?

We kijken er ZO hard naar uit! Na maanden van aftellen is oktober nu echt niet veraf meer!

Groetjes

Woensdag 19 oktober 2016
• Ontbijten met QS-dining
• Magic Kingdom, aankomst rond 8u15 a 8u30 voor opening om 9u. Het park is open tot 24u die dag! 2 extra MH in de avond!!! YAY!
• Voormiddag (9u tot 12u):
o Peter Pan's Flight
o Adventures of Winnie the Pooh
o Under the Sea - Journey of the Little Mermaid
o FP: Pirates Of the Carribean
• Eten om 12u met QS-dining
• Namiddag (12u tot sluiting):
o FP: Splash Mountain
o FP: Seven Dwarfs Mine Train
o Opvulling met attracties
o QS-dining
o Main Street Electrical Parade (Entertainment)
o Celebrate The Magic (Entertainment)
o Wishes (Entertainment)

Donderdag 20 oktober
• Hollywood Studios
• Snack eten met QS-snackpunt?
• Tussen 9u een 11u:
o Toy Story Mania
o The Great Movie Ride
o FP: Rock ’n Roller Coaster
• 11u00: Vroege lunch met QS-dining gezien vroeg avondeten
• Tussen 12u en 16u:
o FP: Beauty And The Beast Live On Stage
o FP: Muppet Vision 3D
o Opvulling attracties
• TS-Dining Fantasmic Dinner Package - Mama Melrose's Ristorante Italiano (15u55)
• Opvulling kleine attracties
• Fantasmic! (19u30)

Vrijdag 21 oktober
• Epcot
• Voormiddag:
o Test Track
o Soarin’
o FP: Circle Of Life
• Namiddag:
o FP: Frozen Ever After
o FP: Gran Fiesta Tour Starring The Three Caballeros
o Mission Space
• QS-dining
• Illuminations

Zaterdag 22 oktober
• Blizzard Beach
• Lunch
• QS-Dining
• Cirque Du Soleil
Zondag 23 oktober
• Discovery Cove! Gaan zwemmen met dolfijnen :D Ontbijt & Lunch zit in de prijs inbegrepen!
• Avond: TS-dining & bowling Splitsville Dinging Room (20u30)

Maandag 24 oktober
• Universal
• Ontbijten op kamer
• TS-Dining in Shutters at Old Port Royale (20u25)

Dinsdag 25 oktober
• Universal
• Ontijten op kamer
• Diner

Woensdag 26 oktober
• Seaworld Orlando
• Ontbijten op kamer
• Diner met QS-dining

Donderdag 27 oktober
• Magic Kingdom, aankomst rond 8u15 a 8u30 voor opening om 9u
• Voormiddag (9u tot 12u):
o It's a Small World
o Haunted Mansion
o Mickey's PhilharMagic
o FP: Buzz Ligthyear
• Namiddag:
o FP: 15u: Parade (Entertainment)
o FP: Space Mountain
• TS-dining in Be Our Guest (17u25)
• MNSSHP? +/- $100 per persoon

Vrijdag 28 oktober
• Animal Kingdom
• Voormiddag:
o FP: Kilimanjaro Safari’s
o Opvulling attracties
• Lunch met QS-dining
• Namiddag:
o FP: Kali River Rapids
o FP: Expedition Everest
o Opvulling attracties
• Diner met QS-dining

Zaterdag 29 oktober
• Hollywood Studios
• Voormiddag:
o FP: Muppetvision 3D
o FP: Voyage Of The Little Mermaid
o Star Tours
o Opvulling attracties
• Lunch met QS-dining
• Namiddag:
o FP: Indiana Jones Stunt Show (14u)
o Opvulling attracties
• Diner met QS-dining

Zondag 30 oktober
• Typhoon Lagoon
• Lunch met QS-dining
• Diner met QS-dining

Maandag 31 oktober
• Nog in te plannen
• Lunch met QS-dining
• Diner met QS-dining

Dinsdag 1 november
• Middageten op luchthaven
• Vlucht om 14u10
Afbeelding
Gebruikers-avatar
sofie1977
Member
Member
BerichtenCOLON 609
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2009, 08:57

Ziet er goed uit! Wat FP betreft, zou ik in EPCOT eerder een FP nemen voor Soarin en Test Track dan voor Gran Fiesta Tour en Circle of Life. Ook voor de verschillende shows is een FP niet echt nodig, als je op tijd komt is er nog plaats genoeg. Maar dat is natuurlijk je eigen keuze...
Nog veel aftelplezier! Het is oktober voor je het weet ;-)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Toen wij onze fp boekten kon je voor Soarin en Test track geen fp voor beide nemen. Er zijn 2 groepen van attracties en uit de ene groep (de populaire attracties) kan je maar 1 attractie kiezen. Ik zou Test Track aanraden omdat hier altijd heel druk is.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cecemel
Member
Member
BerichtenCOLON 26

sofie1977 schreefCOLONZiet er goed uit! Wat FP betreft, zou ik in EPCOT eerder een FP nemen voor Soarin en Test Track dan voor Gran Fiesta Tour en Circle of Life.
wouden we eerst doen maar die zitten allemaal in categorie 1 zodat je ze niet samen kan boeken dacht ik? en ik hoorde dat frozen hier nu ook in zat :(
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tigerlily
Member
Member
BerichtenCOLON 308
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2014, 11:44

Jep, Frozen ook! Wij hebben die gekozen..
The only predictable thing in life is it's unpredictability'
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Je fastpass keuze's zijn apart. De ride's met de langste wachttijden pak je juist niet. En voor shows en parades heb je die fp echt niet nodig. Die zijn gebouwd op grote capaciteiten. Zal eerder soarin, frozen, Peter pan zeven dwarfs en zo pakken. Je gaat verschillende dagen naar de parken pak dan bv de ene dag epcot frozen als fp uit tier 1 en de andere dag bv soarin uit tier 1 dan hebben beide ride's zekers gehad. En uit de tweede tiers vooral de meet en Greet doen als je dat leuk vind. Grand fiesta ride hoeft absoluut geen fp te zijn
Gebruikers-avatar
Cecemel
Member
Member
BerichtenCOLON 26

epcot doen we normaal maar 1 dag. daarom moesten we een keuze maken uit tier 1 en dat is dan Frozen in de namiddag zodat we direct fast track kunnen doen bij aankomst waardoor de wachttijd misschien wel zal meevallen? nadien dan wat aanschuiven voor soarin'. Of is dat een verkeerde redenering?

MK doen we inderdaad 2 dagen en daar hebben we seven dwarfs gepakt hoor. ik dacht om peter pan 's morgens als eerste doen. misschien kunnen we inderdaad de paradeplaats inruilen voor FP peter pan. moesten we hem dan 'och 's morgens doen kunnen we ter plaatse hem nog veranderen.

Ik zal dan nog eens rustig nadenken om de shows in te ruilen voor een FP op een attractie. Als dit volgens jullie toch niet de moeite is :) dan doen we dat ook niet :) zijn er nog andere tips voor attracties die we in de plaats best FP-en?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

Wij hebben ene dag soarin.andere dag froZen.heb je maar 1 dag frozen fp houden.staat langere rij als doarin.daar zou ik dan als eerste naar toe gaan of testtrack.
eij hebben ook een paar fp die minder nodig zijn.maar omdat we de headliners al hadden en geen fp wilden verprutsen en fp genomen.
maar bij gran fiesta staan amper rijen.
ook niet teveel op een dag willen doen.scheekt dat jullie quickservice eten .dan hoeft het niet op bepaalde tijd.anders moet je net als wij rond table service plannen
Gebruikers-avatar
Cecemel
Member
Member
BerichtenCOLON 26

boogschutter schreefCOLON ook niet teveel op een dag willen doen.
we willen gewoon zoveel mogelijk doen en zien!! we gaan sowieso lange dagen doen maar misschien loopt alles heel vlot en kunnen we meer doen dan de planning. we zien wel. in parijs lukt het ook om alles op 3 dagen te doen :) we zien wel zeker? :) de eerste dag van onze aankomst (dinsdag 18 oktober) is epcot trouwens ook met MH lang open (deze staat niet op de planning omdat we pas om 2 a 3u landen en weet niet wat we die dag nog kunnen doen) en we slapen in CBR dus zitten dicht bij epcot. Misschien gaan we bij aankomst al eens naar daar om te eten en pikken meteen een attractie mee zodat we die ook al gedaan hebben :p ik weet enkel niet of je snel van CBR in epcot bent? Iemand ervaring hiermee?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Ik zou er niet op gokken dat je eerst Frozen doet, en dan naar Soarin gaat. Gelijk 30min na opening kan de wachttijd al wel 90 min zijn. Het is 1 van de populaire attracties. Zou je beter eerst na opening Soarin kunnen doen, en daarna Frozen.
Afbeelding
Hierboven is dan wel in juni, maar heb je een beetje een idee.

CBR naar Epcot is ook afhankelijk welke halte je neemt/hebt op het resort zelf. Wij zaten op Jamaica, en volgens mij was dat de eerste, Trinidad altijd als laatste. Dus bij Jamaica kun je er 5min bij op tellen. Volgens mij in totaal zo'n 15min rijden, ongeveer.
Wel pittig hoor, om op de dag van aankomst nog naar een pretpark te gaan. Ikzelf kan totaal niet slapen in vliegtuigen, we gingen hooguit nog naar Disney Springs, en dan lagen we vaak rond 21u al wel te slapen :P
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Cecemel
Member
Member
BerichtenCOLON 26

Bedankt voor de info Laura!
Nog even nuanceren: frozen is gepland in de namiddag en fast track bij opening. Na fast track dan soarin' (al vrees ik inderdaad dat dan de wachtrij lang zal zijn). Of draaien we deze 2 beter om?
Wat betreft bij aankomst nog naar een park gaan: wij zitten enkele dagen voor onze reis in New-York dus hebben er maar een vlucht van een goeie 2u opzitten en zijn dus ook al enkele dagen gewoon aan het plaatselijke uur :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Ah kijk! Dan valt de reis nog mee idd, en dan snap ik het wel. Kan niet goed zeggen wat verstandig is, ik vermoed eerst Soarin. Je zou de wachttijden eens in de gaten kunnen houden daarvoor.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
pretparkavonturen
Member
Member
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2016, 19:10

Nog een tip voor je fastpass in hollywood studio's. Je hebt nu geen fastpass voor toy story mania die is wel aan te raden staan altijd lange wachtrijen voor de show van belle en het beest is altijd wel plek.
Gebruikers-avatar
pretparkavonturen
Member
Member
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2016, 19:10

Nog een tip voor discovey cove. Probeer vroeg te arriveren dan ben je ook vroeg aan de beurt om te zwemmen met de dolfijnen. Het is fijn om niet de hele dag de tijd in de gaten te houden zodat je goed kunt relaxen, bovendien wil het nog wel eens gaan onweren in de middag en dan kan er niet gezwommen worden.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Zal soarin eerst doen dan test track. En mochten jullie net erg vinden om ergens alleen in een kar te zitten kan je kijken of er single rider lines zijn die zijn vaak korter.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar