Hulp nodig met boeken en plannen van een reis

Alle algemene informatie over het WDW Resort
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

In 2012 moesten we bij een stop in Washington zelf de koffers van een band halen. Toen de douane door en vlak na de douane de koffers weer op een lopende band leggen. Daarna gewoon weer wachten bij de gate.
Wij vlogen met United Airlines trouwens.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Prinses-mama2
Member
Member
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2016, 08:18

Ik lees en volg graag mee. Je stelt precies de vragen die wij ook graag willen vragen. Wij hebben de droom om er met 4 personen heen te gaan. Ik, mijn man, en twee kinderen van 5 en 2 en anders eventueel het jaar daarop pas met 6 en 3.
Gebruikers-avatar
rolo
Member
Member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2015, 12:56

Hier wat uitleg over de verschillen:

Tussenstop
Een vliegtuig maakt een stop halverwege de route om nieuwe passagiers aan boord te laten of mensen uit te laten stappen. Je vertrekt weer met het zelfde vliegtuig naar de eindbestemming. Je hebt geen omkijken naar je bagage, deze blijft in het vliegtuig zitten.

Stopover
Is je stop langer dan 24 uur en ga je daarna met een vlucht door naar een andere bestemming, dan maak je een stopover. Haal je bagage op en check die weer in op je volgende vlucht.

Overstap
Een overstap is een stop waarbij je overstapt op een ander vliegtuig om vervolgens naar de eindbestemming te vliegen binnen 24 uur. In sommige gevallen zal je dan je bagage op moeten halen en opnieuw moeten inchecken. Vraag dit voor de zekerheid even na aan de incheckbalie.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tacha676
Member
Member
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2016, 20:07

Ik spring er ook even bij. Ik wil ook graag met mijn 2 kids naar Disneyworld in 2018. Maar zonder partner want die krijg ik met geen stokken op een vliegtuig. Ik vind het heel eng maar voor een droom moet je wat overhebben .
Handig dat er forums zijn zoals deze. Heb al veel bijgeleerd.
Gebruikers-avatar
Artemis
Member
Member
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2016, 16:20

rolo schreefCOLONHier wat uitleg over de verschillen:

Tussenstop
Een vliegtuig maakt een stop halverwege de route om nieuwe passagiers aan boord te laten of mensen uit te laten stappen. Je vertrekt weer met het zelfde vliegtuig naar de eindbestemming. Je hebt geen omkijken naar je bagage, deze blijft in het vliegtuig zitten.

Stopover
Is je stop langer dan 24 uur en ga je daarna met een vlucht door naar een andere bestemming, dan maak je een stopover. Haal je bagage op en check die weer in op je volgende vlucht.

Overstap
Een overstap is een stop waarbij je overstapt op een ander vliegtuig om vervolgens naar de eindbestemming te vliegen binnen 24 uur. In sommige gevallen zal je dan je bagage op moeten halen en opnieuw moeten inchecken. Vraag dit voor de zekerheid even na aan de incheckbalie.
Ik bedoel natuurlijk een overstap... :). Stopover is inderdaad iets heel anders.
Gebruikers-avatar
Artemis
Member
Member
BerichtenCOLON 89

Tacha676 schreefCOLONIk spring er ook even bij. Ik wil ook graag met mijn 2 kids naar Disneyworld in 2018. Maar zonder partner want die krijg ik met geen stokken op een vliegtuig. Ik vind het heel eng maar voor een droom moet je wat overhebben .
Zal allemaal vast wel goed verlopen, er zitten wel de nodige regelzaakjes aan vast, zoals de correcte paspoorten, een esta invullen (is na aanvraag 2 jaar geldig voor Amerika), uiteraard een hotel en tickets voor Disney en of Universal (en eventueel Seaworld etc), wil je vervoer hebben op de plek van je bestemming of pak je een shuttle service. Op zich kan iedereen je hier wel helpen met specifieke vragen, dus stel ze zeer zeker. Hetzelfde geldt voor prinses-mama! :D
nicolev
Member
Member
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2015, 08:28

Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben met veel vragen haha. Iedereen bedankt voor alle antwoorden en tips tot nu toe.

We zijn er inmiddels overuit dat we in de mei vakantie willen.
Het hotel daar twijfelen we nog over ivm het eten wat je bij sommige er gratis bij krijgt tijdens je verblijf ( geen idee of het goedkoper is om een goedkoop hotel te nemen en zelf eten te regelen, of een duurder hotel met eten er bij)
Vliegtickets houden we inmiddels ook scherp in de gaten.
En we gaan voor de 4 parken en de disney studio's om ons zelf de tijd te gunnen en overal van te genieten.

En de rest moeten we nog even over nadenken hahah
Gebruikers-avatar
Tacha676
Member
Member
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2016, 20:07

Artemis schreefCOLON
Tacha676 schreefCOLONIk spring er ook even bij. Ik wil ook graag met mijn 2 kids naar Disneyworld in 2018. Maar zonder partner want die krijg ik met geen stokken op een vliegtuig. Ik vind het heel eng maar voor een droom moet je wat overhebben .
Zal allemaal vast wel goed verlopen, er zitten wel de nodige regelzaakjes aan vast, zoals de correcte paspoorten, een esta invullen (is na aanvraag 2 jaar geldig voor Amerika), uiteraard een hotel en tickets voor Disney en of Universal (en eventueel Seaworld etc), wil je vervoer hebben op de plek van je bestemming of pak je een shuttle service. Op zich kan iedereen je hier wel helpen met specifieke vragen, dus stel ze zeer zeker. Hetzelfde geldt voor prinses-mama! :D
Ja die vragen zullen er zeker nog komen :P Het is vooral het vliegen waar ik een beetje bang van heb (hebben we nog nooit gedaan) En maken we er direkt een vlucht van 13u ofzo van :D
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

wat bedoel je met de 4 parken en disney studios ?
of bedoel je universal studios, want disney studios is 1 van de 4 disneyparken.
je hebt animal komgdom, magic kingdom, epcot en hollywood studio's. en de 2 waterparken blizzard beach en typhoon lagoon.

dan heb je 2 universal parken unicversal studio's en island of adventure.

als je een goedkoper hotel buiten disney neemt, moet je er wel rekening mee houden dat je weer voor vervoer moet zorgen, als je een auto huurt die kosten en elke dag parking kosten meenemen in je berekening wat goedkoper is.
of site en zelf koken of buiten disney eten, of een disneyhotel met free dining en gratis giftcard en free memorymaker
Gebruikers-avatar
Artemis
Member
Member
BerichtenCOLON 89

boogschutter schreefCOLONwat bedoel je met de 4 parken en disney studios ?
je hebt animal komgdom, magic kingdom, epcot en hollywood studio's. en de 2 waterparken blizzard beach en typhoon lagoon.

als je een goedkoper hotel buiten disney neemt, moet je er wel rekening mee houden dat je weer voor vervoer moet zorgen, als je een auto huurt die kosten en elke dag parking kosten meenemen in je berekening wat goedkoper is.
of site en zelf koken of buiten disney eten, of een disneyhotel met free dining en gratis giftcard en free memorymaker
Sommige hotels bieden een shuttleservice aan voor de parken, dus je hoeft eigenlijk niks te regelen met vervoer. Je zou dan wel vanaf het vliegveld iets moeten regelen om naar je hotel vervoerd te worden, wij hebben altijd een shuttleservice geregeld (met uitzondering van 2010 toen heeft m'n zwager een auto gehuurd). Maar in feite kan een taxi ook. Ik heb voor dit keer een Blacklane SUV geregeld die ons ophaalt, met de 'gewone' shuttle moet je toch nog vaak wachten op andere mensen en dan het hele gedoe van allerlei hotels aanstippen om ze af te zetten. Blacklane is zelfs (als je met een Google zoek opdracht speurt) met korting te boeken. Ik heb nu voor 3 personen een privé chauffeur die alleen maar op ons wacht.
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Ook een vraagje. Hoelang op voorhand boeken jullie zo'n reis? Toen we op huwelijksreis naar Florida gingen 4j geleden zeiden ze van de vluchten een jaar op voorhand vast te zetten omdat de prijzen dan het laagst zijn. Is dat nog zo? En wanneer boek je dan parktickets en hotels? Ook al direct of pas later?
En zit er veel verschil op van prijs als je via een reisbureau boekt dan alles alleen?
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Stitch87 schreefCOLONOok een vraagje. Hoelang op voorhand boeken jullie zo'n reis? Toen we op huwelijksreis naar Florida gingen 4j geleden zeiden ze van de vluchten een jaar op voorhand vast te zetten omdat de prijzen dan het laagst zijn. Is dat nog zo? En wanneer boek je dan parktickets en hotels? Ook al direct of pas later?
En zit er veel verschil op van prijs als je via een reisbureau boekt dan alles alleen?
De beste aanbiedingen voor hotel en tickets heb je steeds een jaar vooraf.
Je vind deze voor 2017 hier http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... 923#p90923
Je kan deze met vlucht uit londen boeken of zonder vlucht naar keuze.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
nicolev
Member
Member
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2015, 08:28

boogschutter schreefCOLONwat bedoel je met de 4 parken en disney studios ?

Dan word het dus de 4 parken en de waterparken :oops:
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

;)
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Nog wat vraagjes.
Hoeveel dagen moet je minimum rekenen voor de 4 Disney parken en eventueel ook de Disney waterparken? Shows, parades en meets hoeven niet persé.
Komen er nog geregeld nieuwe attracties bij?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar