Algemeen Vragen Topic

Allerlei info Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mouseketeer
Member
Member
BerichtenCOLON 1507
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2011, 13:00

Dat beeld van Neverland was in maart nog te koop, heb die toen zelf gekocht.
Nu heb ik 'm al een tijdje niet meer gezien. Ik zal morgen wel even voor je kijken.

^ World of Disney heeft juist veel speelgoed en knuffels.
Niet zo geschikt voor volwassen zoals boven aangegeven dus.
Ik zou persoonlijk gaan voor Lily's Boutique (Main Street USA), Thunder Mesa Mercantile (Frontierland), Studios Store (Frontlot Studios) en Art Gallery (Disney Village).

De meeste beelden zijn te vinden in de Art Gallery (Disney Village), Harrington's (Main Street USA) en Galerie Mickey (Disneyland Hotel).

Eten in Fantasyland: Au Chalet de la Marionette, Bella Notte en Toad Hall. De Chalet is vaak enorm druk rond parade tijd daar waar Bella Notte rustig is. Dus ik raad Bella Notte aan, ook om even hoi bij mij te komen zeggen. ;)
Eten in Main Street USA: Casey's Corner en Market House Deli. Hou er wel rekening mee dat Casey's altijd druk is.
Eten in Disney Village: Earl of Sandwich en McDonalds. Hou ook bij McDonalds rekening met altijd drukte.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Jess
Member
Member
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2015, 10:20

@Savvy, wat Iejoortje ook al zegt overstappen stelt echt weinig voor. Je moet alleen goed op de richting letten van de RER (er rijden meerdere treinen over een spoor met ieder een richting)

Wij hebben meestal de volgende overstap, ik heb de juiste richtingen er ook bijgezet:

Heenreis

Gare du Nord
Magenta (paarse lijn, E)
Richting Villiers-sur-Marne Plessis-Trévise

Val de Fontenay (rode lijn, A)
Richting Marne-la-Vallée Chessy

Marne-la-Vallée Chessy - Parc Disneyland

Terugreis

Marne-la-Vallée Chessy - Parc Disneyland (rode lijn, A)
Richting Nation

Val de Fontenay (paarse lijn, E)
Richting Haussmann-Saint-Lazare

Magenta
Gare du Nord

Er zijn meer manieren van/naar het park, je kan bijv. ook via station Chatelet les Halles (ook eens gedaan) maar er zijn altijd overstappen met de RER. Taxi is wat prijzig, afstand is ongeveer 45 minuten.
1992 - present visited:

Disneyland Paris
Cheyenne 4x
Sequoia Lodge 2x
Newport Bay Club 1x

Walt Disney World 2x
Disneyland Anaheim 1x

Next:
2019: Santa Fe (DLP)
Gebruikers-avatar
Jess
Member
Member
BerichtenCOLON 193

Mouseketeer schreefCOLONDat beeld van Neverland was in maart nog te koop, heb die toen zelf gekocht.
Nu heb ik 'm al een tijdje niet meer gezien. Ik zal morgen wel even voor je kijken.

^ World of Disney heeft juist veel speelgoed en knuffels.
Niet zo geschikt voor volwassen zoals boven aangegeven dus.
Ik zou persoonlijk gaan voor Lily's Boutique (Main Street USA), Thunder Mesa Mercantile (Frontierland), Studios Store (Frontlot Studios) en Art Gallery (Disney Village).

De meeste beelden zijn te vinden in de Art Gallery (Disney Village), Harrington's (Main Street USA) en Galerie Mickey (Disneyland Hotel).

Eten in Fantasyland: Au Chalet de la Marionette, Bella Notte en Toad Hall. De Chalet is vaak enorm druk rond parade tijd daar waar Bella Notte rustig is. Dus ik raad Bella Notte aan, ook om even hoi bij mij te komen zeggen. ;)
Eten in Main Street USA: Casey's Corner en Market House Deli. Hou er wel rekening mee dat Casey's altijd druk is.
Eten in Disney Village: Earl of Sandwich en McDonalds. Hou ook bij McDonalds rekening met altijd drukte.
Werk je dit weekend ook Mouseketeer? :mrgreen:
Ik ben zondag en maandag in het park haha!
1992 - present visited:

Disneyland Paris
Cheyenne 4x
Sequoia Lodge 2x
Newport Bay Club 1x

Walt Disney World 2x
Disneyland Anaheim 1x

Next:
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Wat een aparte route. Ik neem altijd RER B richting Chatelet, 1 halte verder dus, daar stap ik over op RER A naar Disney.
Kan ook met RER D, maar dan heb je niet wat Iejoortje zei, dat je alleen maar het perron over moet steken op Chatelet.
Gebruikers-avatar
Jess
Member
Member
BerichtenCOLON 193

Het is de snelste route, maar zoals ik al zei er zijn meerdere routes. Wij zijn ook weleens via Chatelet gegaan en werkt allemaal prima. Het is één groot spinnenweb! :mrgreen:
1992 - present visited:

Disneyland Paris
Cheyenne 4x
Sequoia Lodge 2x
Newport Bay Club 1x

Walt Disney World 2x
Disneyland Anaheim 1x

Next:
Gebruikers-avatar
Mouseketeer
Member
Member
BerichtenCOLON 1507

Jess schreefCOLONWerk je dit weekend ook Mouseketeer? :mrgreen:
Ik ben zondag en maandag in het park haha!
Zondag niet, maar dan ben ik wel zelf in het park!
Maandag werk ik van 12.00 tot 20.00 (restaurant sluit om 19.00).
Afbeelding
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Makkelijkste met de rer vanaf paris nord is toch echt daar lijn B richting Chatelet te nemen en dan inderdaad 1 halte verder over te stappen op de RER A naar Marne Vallee Chessy/Disneyland parcs dat is alleen maar perron oversteken en duidelijkste. Niks zoeken of zo. Wel even opletten op richtingbord wat er hangt, brand het lampje bij Dis eyland Parcs dan gaat de eerst volgende trein naar disney anders effe wachten op de volgende trein.
Gebruikers-avatar
Sparrow
Member
Member
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2014, 18:19

Disney schoen in maat 43 waar verkopen ze het in park?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Savvy
Member
Member
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2016, 05:29

Erg bedankt allemaal voor jullie antwoorden! Heb ik zeker wat aan.
Wel handig dat ik nu een veel beter beeld heb over hoe het nou precies werkt met die treinen, fijn dat het toch niet zo onduidelijk in elkaar zit. Nu nog even overleggen over de routes die jullie hebben gezegd, komt vast wel goed met zoveel routes

Ik had nog een paar vragen over de winkels haha, we willen namelijk een planning maken om zo veel mogelijk attracties te doen maar winkels zijn ook belangrijk natuurlijk :mrgreen:

1. Zijn Harrington’s en Disneyana Collectibles eigenlijk overbodig als je al naar The Disney Gallery gaat?
Of verschilt de collectie toch nog veel?
2. Wat is meer een bezoek waard, Emporium of de Disney Store? (of beiden niet echt)
Ik las dat Emporium de grootste winkel in het park is, maar de Disney Store lijkt me ook ontzettend veel hebben
3. In welke winkel hebben ze de grootste collectie volwassen Disney shirts/truien?

Ook wilden we toch graag proberen naar Ratatouille te gaan, maar we komen pas rond kwart voor 11 aan bij het station… Zullen er dan nog fastpasses zijn als we meteen naar Studio’s lopen? Geen idee hoe lang lopen dat zal zijn

@Mouseketeer
Top dat je wilt kijken!
Je bent Nikki van het Disney topic op Girlscene toch? Mijn naam toen was Dopey, geen idee of je het je nog herinnert want dat was al weer een hele tijd geleden haha
Echt gaaf dat je er nu werkt zeg! Ik weet nog dat je dat heel graag wilde doen :D
Bella Notte lijkt me zeker handig, ben je er ook op 8 september? Hopelijk gaat het plan door en bedenkt m'n moeder niet lastminute dat het iets anders wordt haha, dat is altijd even afwachten :')
Gebruikers-avatar
Mouseketeer
Member
Member
BerichtenCOLON 1507

^
1. De meeste beelden hebben ze bij dezelfde winkels. Dus als je maar de Art Gallery gaat, zit je goed.
2. Ik verkies persoonlijk Emporium boven de World of Disney.
3. Voor volwassen is het Emporium, Main Street Motors en Thunder Mesa Mercantile.
4. Als je direct doorloopt, moet je fastpassen wel kunnen redden.

Haha ja klopt! Ik herken je username!
Ik ben 7 en 8 september in Nederland!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Mouseketeer schreefCOLON^
1. De meeste beelden hebben ze bij dezelfde winkels. Dus als je maar de Art Gallery gaat, zit je goed.
2. Ik verkies persoonlijk Emporium boven de World of Disney.
3. Voor volwassen is het Emporium, Main Street Motors en Thunder Mesa Mercantile.
4. Als je direct doorloopt, moet je fastpassen wel kunnen redden.

Haha ja klopt! Ik herken je username!
Ik ben 7 en 8 september in Nederland!
Ha, wij vertrekken 9 september dan weer richting Frankrijk (eerst richting centerparcs wel). Dan ben je mooi op tijd terug om te meeten als wij er zijn tussen 16 en 20 september, toch? ;)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
peanuts
Member
Member
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2014, 21:18

Wie is er wel eens geweest in de 2e week van de kerstvakantie? volgens de boekingssite is het een rustige periode. Zover ik kan zien heeft Frankrijk geen vakantie. Wij twijfelen nu tussen die week en de 2e week van de meivakantie.
1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2003, 2004, 2006, 2008, 2010, 2012 2x 2013 2x ,2015 ,2017, 2021 en 2022, 2023 totaal 19x.
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Na oud en nieuw wordt het rustig(er), maar de periode tussen begin kerstvakantie en 2 januari is het druk.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Anneke
Member
Member
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2011, 18:46

Hoe druk is het eind januari
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Ik gok redelijk rustig. Er is dan geen seizoen bezig en de grote kerstdrukte is dan net geweest.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar