FAQ Walt Disney World.

Alle algemene informatie over het WDW Resort
BUTTON_POST_REPLY
P-C

De prijzen zijn bijna altijd exclusief tax. Behalve bijvoorbeeld losse verkooppunten voor ijs en drank. Maar het staat duidelijk aangegeven wanneer er wel of geen tax included is hoor!
Gebruikers-avatar
Jeroen
Member
Member
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 19:18

P-C schreefCOLONDe prijzen zijn bijna altijd exclusief tax. Behalve bijvoorbeeld losse verkooppunten voor ijs en drank. Maar het staat duidelijk aangegeven wanneer er wel of geen tax included is hoor!
Dus als ik de menukaart bekijk op de website dan moet ik rekening houden met, als een menu 12 dollar kost daar nog 10% Tax (BTW) bij zal gaan komen?

Klopt dit zo ongeveer?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Hier een voorbeeldje

Afbeelding

Volgens mij was de tax bij de maaltijden wel inbegrepen (twijfel wel), enkel de fooi (18-20%) niet als het een tafel service restaurant is.

Wel was in de shops de tax niet op het prijskaartje inbegrepen volgens mij.

Handige site met menu's en prijzen http://allears.net/dining/menu/

Is eigenlijk de mensen hun loon dat je betaald, zit niet in onze cultuur maar het hoort eigenlijk wel dat je 18% geeft, als je goed bediend bent in elk geval! En meestal doen ze heel hard hun best om je goed te bedienen.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 23:31

Dan nog vind ik het aan jezelf om te bepalen hoeveel fooi je wilt geven.. Ik vind dat de service altijd goed hoort te zijn! Daar hoeft niks extra's tegenover te staan. Anders zou ik ook een hoop fooi moeten krijgen voor elke fake-smile die ik aan een klant geef

Geef gerust wat je wilt.. Je moet je niet opgedrongen voelen!
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 471
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2013, 17:17

20% is gewoon normaal daar, en ik vind het persoonlijk wel prima. Je weet het van te voren, en 99,99% can de tijd is de service echt goed. Beetje overdreven, maar heerlijk op z'n Amerikaans :-).

Hiiiiiii, how you're doing!!!! LOVE IT!!
Gebruikers-avatar
Jeroen
Member
Member
BerichtenCOLON 233

Dat gedoe met die fooien en tax is soms best moeilijk als je het niet gewend bent.

Wij hebben per dag een bepaald budget waarvoor we kunnen eten en drinken.
Dit is berekend exclusief fooien en en Tax voor 12 dagen.
Wij wisten niet eens dat dit er nog bijkwam.

Nu ik weet dat er nog tax bijkomt en nog fooi als je gaat eten bij een Table service dan word het buget per dag toch weer bekijken en aanpassen.
Ik sta namelijk niet graag te wachten op een verassing als ik weer thuis ben en de rekening van de creditcard is klaar.

Ik vind zelf 15% tot maximaal 20% aanvaardbaar voor een fooi.
Persoonlijk zit ik niet te wachten op extra vriendelijkheid en geslijm.
Als je in de horeca of themepark werkt dan hoor je dat gewoon altijd te doen.

De gast een goed gevoel geven en toch meteen extra geld vragen, tjah ik krijg hier dan weer een slecht gevoel van eigenlijk.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

In de VS is het gewoon overal zo, ze willen je echt in de watten leggen. Daar doen ze tenminste iets voor hun geld, in sommige andere restaurants betaal je ze voor onvriendelijk te doen. Want hier zit de fooi eigenlijk al in de prijs van je maaltijd...

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351

Gewoon lekker je eigen ding doen.. Als jij 10% wil geven dan geef je 10% en als de service slecht is dan geef je geen fooi. Als je je er zelf maar prettig bij voelt! Ik geef je groot gelijk, de service moet altijd goed zijn en daar hoeft niks tegenover te staan.

Tuurlijk zijn wij dat overdreven Amerikaanse niet gewend en is het daar normaal om fooi te geven omdat ze niet veel verdienen.. Maar van dat ene tafeltje op een avond worden ze ook niet armer, en anders moet je een andere baan gaan zoeken als je écht niet zonder fooi kan leven ;)
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Gebruikers-avatar
Jeroen
Member
Member
BerichtenCOLON 233

Iets waar ik net toevallig aan denk:

Heeft het trouwens zin om als je in een Disney Resort Hotel slaapt een fooi te geven aan het kamermeisje?
Krijg je dan ook extra`s enzo?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351

Dat heb ik nog nooit gedaan.. is dat een gewoonte? Ik betaal al genoeg extra om in een Disney Resort te slapen, dan mag ik toch op z'n minst verwachten dat ik een schone kamer krijg ;)
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Jeroen schreefCOLONIets waar ik net toevallig aan denk:

Heeft het trouwens zin om als je in een Disney Resort Hotel slaapt een fooi te geven aan het kamermeisje?
Thohja... Eigenlijk moet je het zo zien: Amerikaanse horeca werknemers leven echt wel van de fooi. Daarom is het dus ook zo standaard om een fooi te geven. 15% is eigenlijk het minimum (wat eigenlijk niet zo anders is dan bij ons, alleen is de fooi hier bij ons al in de rekening inbegrepen). Als je minder dan 15% geeft, zie je het als een mindere bediening, geef je meer, dan vond je het een leuke ervaring.

Ook bij kamermeisjes is het normaal dat ze af en toe een fooi vinden. Daarmee apprecieer je ook hun werk. Een extra krijg je er natuurlijk niet voor. Al kan het altijd zijn dat ze het leuk vindt om een fooi te krijgen, en zelfs iets extra in de kamer achterlaat. In een gewoon Disneyhotel laten wij meestal geen fooi achter (of enkel de laatste dag om haar te bedanken), maar we hebben zelf al in wat chiquere Amerikaanse hotels geslapen, en daar is het echt wel de gewoonte om iets achter te laten. Dat doen we dan ook. Meestal zien ze $2 als minimum trouwens...

Bij Disney is eigenlijk alles anders dan in het gewone Amerikaanse leven, ook omdat ze weten dat niet elke toerist gewoon is aan het geven van fooien. Dus daarom staat er op elke rekening hoe de verdeling van de fooien zit. Dus ook in de hotels schrikken ze niet op als er geen fooi in de kamer wordt achtergelaten. Je moet gewoon geven wat je zelf wil... Laat je door niets of niemand beïnvloeden, geven ze een goeie service, geef ze dan iets extra. Daar maak je niet enkel hen blij mee, maar ook jezelf ;)
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Jeroen
Member
Member
BerichtenCOLON 233

Dragy schreefCOLON
Jeroen schreefCOLONIets waar ik net toevallig aan denk:

Thohja... Eigenlijk moet je het zo zien: Amerikaanse horeca werknemers leven echt wel van de fooi. Daarom is het dus ook zo standaard om een fooi te geven. 15% is eigenlijk het minimum (wat eigenlijk niet zo anders is dan bij ons, alleen is de fooi hier bij ons al in de rekening inbegrepen). Als je minder dan 15% geeft, zie je het als een mindere bediening, geef je meer, dan vond je het een leuke ervaring.

Ook bij kamermeisjes is het normaal dat ze af en toe een fooi vinden. Daarmee apprecieer je ook hun werk. Een extra krijg je er natuurlijk niet voor. Al kan het altijd zijn dat ze het leuk vindt om een fooi te krijgen, en zelfs iets extra in de kamer achterlaat. In een gewoon Disneyhotel laten wij meestal geen fooi achter (of enkel de laatste dag om haar te bedanken), maar we hebben zelf al in wat chiquere Amerikaanse hotels geslapen, en daar is het echt wel de gewoonte om iets achter te laten. Dat doen we dan ook. Meestal zien ze $2 als minimum trouwens...

Bij Disney is eigenlijk alles anders dan in het gewone Amerikaanse leven, ook omdat ze weten dat niet elke toerist gewoon is aan het geven van fooien. Dus daarom staat er op elke rekening hoe de verdeling van de fooien zit. Dus ook in de hotels schrikken ze niet op als er geen fooi in de kamer wordt achtergelaten. Je moet gewoon geven wat je zelf wil... Laat je door niets of niemand beïnvloeden, geven ze een goeie service, geef ze dan iets extra. Daar maak je niet enkel hen blij mee, maar ook jezelf ;)
Bedankt voor de duidelijkheid.
Misschien dan geen fooi elke dag maar 3x in ons verblijf van 10 dagen verblijf valt nog wel mee.
Dan krijgen ze om de paar dagen iets leuks.

Is het trouwens een probleem als je bij een Table-service restaurant gaat eten je alleen een hoofdmaaltijd neemt? Wij zijn niet zo`n grote eters en een voor en na is te veel eigenlijk.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Je bedteld op restaurant wat je zelf wilt hoor, niemand zal zeggen dat je meer moet bestellen. Wel zullen ze meestal een dessert voorstellen en ze zijn lekker in VS

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Jeroen
Member
Member
BerichtenCOLON 233

Hallo allemaal,

Ik heb even wat advies nodig van jullie :)

Aangezien ik natuurlijk verschillende dingen meeneem die stroom nodig hebben vraag ik me enkele dingen af betrekking tot reisstekkers.

1 ) Welke reisstekker is geschikt, maar niet duur?
2 ) Kun je gewoon elke soort reisstekker die geschikt is voor Amerika meenemen of zijn er verschillen?
3 ) Hoeveel stopcontacten kun je ongeveer gebruiken in je hotelkamer? (all stars resort)
4 ) Welke reisstekker gebruiken jullie en hebben jullie tips en advies waar ik op moet letten?
5 ) Nemen jullie verder ook je eigen stekkerdoos mee?

Mijn apparaten zijn in elk geval geschikt voor 110 volt en hoger.

Alvast bedankt als jullie antwoord weten op deze vragen!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
vercruz
Member
Member
BerichtenCOLON 341
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2014, 19:45

waar boeken jullie je verblijf voor disney world? hoe werkt alles ivm de vluchten en als ik nu zou boeken bvb voor dit jaar in september lukt dat nog? ik had ergens eens gehoord dat je zeker 6maand op voorhand moet boeken voor reizen naar Amerika.
eventuele info mag ook via pm.

Is een paspoort alleen voldoende om usa binnen te raken of moet je nog andere papieren bijhebben?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar