FAQ Walt Disney World.

Alle algemene informatie over het WDW Resort
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Takkie schreef:Hoi allemaal, wij zijn aan het kijken om eind april begin mei 2016 naar Walt Disney World te gaan (jeeeeeej dream come true). Via de actie op de Uk site kwam ik uit op de vier volgende hotels die ons aanspraken:

- Saragota Springs resort
- Coronado Springs resort
- Port Orleans resort
- Caribbean Beach resort

Welke kunnen jullie als ervaringsdeskundige aanraden? We willen graag naar een van deze hotels zodat we gebruik kunnen maken van de actie met dining plan of bij sommige de upgrade naar dining plan.
(Dit heb ik allemaal al vergeleken met elkaar dankzij alle info op dit super forum :-) )

Dan nog een andere vraag, omdat we uit NL komen willen we de vlucht graag zelf boeken ipv via Londen etc. omdat dat goedkoper is. Waar is dit het slimste om te doen?

Alvast dankjulliewel voor de moeite!
Disney's Port Orleans Resort - French Quarter is een aanrader van de midden klasse hotels. Waarom?
Dit is een van de kleinste hotels in WDW en dat heef veel voordelen, de andere hotels hebben bv verschillende busstopplaatsen, zo groot zijn ze! Ook minder ver naar restaurant enzo..
En er is een gratis boot naar Downtown.
In 2011 sliepen we trouwens zelf in dit hotel http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... f=52&t=272
Als je effectief gaat boeken voor WDW kan je altijd nog eens op onze link klikken :)
Je vind hem hier ergens naar onder: http://www.cafemickey.com/forum/promo.php
Voor de vluchten kan je ook op expedia eens kijken, of gewoon via een vliegtuigmaatschappij zelf.
Je kan dan de prijzen vergelijken, wij vonden Delta wel goed en vlogen 2 keer naar VS met hen.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Tinkerbelletje
Member
Member

@Takkie

Wat leuk zeg!!
Wij gaan ook eind april/begin mei 2016 :D
Ik kan je vertellen dat Coronado Springs een erg mooi resort was om in te verblijven.
Wij zijn hier geweest in 2013 tijdens onze honeymoon en hebben echt genoten.
Wat ik het meest prettig vond aan Coronado Springs waren de kamers, ze straalden rust uit en dat was ontzettend fijn na een dag in de parken. Ook het grote zwembad was echt super!

Qua vlucht moet je gewoon even kijken bij de verschillende aanbieders.
Onze vlucht hebben we in mei al geboekt, want toen vonden we een gunstige vlucht met mooie prijs bij vliegwinkel.nl
Wij vliegen met Lufthansa via Frankfurt naar Orlando Int.
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
boogschutter
Member
Member

Wij gaan naar coronado.kwam met upgrade goedkoper uit.dan saratoga meet free dining.
Ik kijk voor vlucht op tix.nl
scuba-angelo
Member
Member

In december 2016 gaan wij (2 volwassenen) naar Florida voor 12 dagen.
De bedoeling is van op de heenweg op Orlando te vliegen, en terug te vertrekken van Miami.

Nu hebben we al wel een aantal dingen die we zeker in Florida willen doen, waardoor we eingelijk maar 2 dagen zouden hebben om in disney world door te brengen. We willen er ook niet echt een lange disney vakantie van maken omdat we nog eens terug willen gaan met de kinderen. En als de kinderen erbij zijn kunnen we de andere dingen die op de planning staan niet doen omdat ze nog te klein zijn.

Nu is mijn vraag naar de ervaringsdeskundigen:

Is het de moeite van maar 2 dagen te gaan als je niet langer kan blijven?
Wat zouden we dan zeker moeten doen.
Raden jullie een hotel van het resort aan of van juist daarbuiten?

Edit Dragy: topic samengevoegd
Afbeelding
moorhunhe
Member
Member

2 dagen?

Ik zou zeggen: wacht dan tot je echt langer kunt gaan

Ik ben 6 dagen geweest, en vond het eigenlijk al best wel krap (al waren wij wel in een drukkere periode).
Volgende x wil ik echt wel langer gaan.

Ook rekening houdende dat je dan echt voor een park moet gaan kiezen, en je heel misschien spijt krijgt dat je de andere 3 er niet kon bij nemen?
boogschutter
Member
Member

Mijn ex heeft ook een rondreis gedaan met de kids,met 1 dag mk, 1 dag typhoon lagoon en 1 dag sea world.
als je 2 dagen naar mk gaat kan je het meeste wel doen of zien.
Wezz
Member
Member

Ik zou het zonde vinden.. Doe het goed, of doe het niet. Je gaat het dan te gehaast doen, terwijl je er van moet genieten!
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
Laura
Member
Member

Ik ben in 2012 1 dag naar Hollywood Studios geweest, omdat ik toen ook op doorreis was. Ik moet wel zeggen, omdat ik daarvoor al een aantal keer in de Studios was geweest, vond ik het toen niet erg. Je kunt altijd 2 dagen in hetzelfde park doen eventueel. Ik zou er zelf wel spijt van hebben, als je toch 2 dagen ergens "over" hebt, om niet naar WDW te gaan. Als je de smaak ervan te pakken hebt, kun je altijd nog een Disney vakantie doen ;-) We hebben meerdere keren gedaan dat we maar 1 dag per park deden, zo valt er altijd wel weer wat nieuws te ontdekken ;-)
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Oswald23
Member
Member

Het is 2ledig in mijn opinie WDW bestaat uit 4 pretparken, 2 waterparken, een shopping district, 2 midgetgolf banen, 18 hotels, een echte golfbaan. Ik ben inmiddels 12 keer in Orlando geweest en heb echt nog niet alles gedaan of gezien. Daarbij is een 2 dagen kaart in verhouding heeeeeel duur!

Aan de andere kant als ik 2 dagen Orlando zou kunnen doen in WDW zou ik geen moment twijfelen.

Mijn advies: Ga, geniet van de omgeving en de dingen die je kan doen. Maar doe relaxed en kies 2 a 3 dingen uit per dag die een must zijn en zie de rest als bonus!
Tinkerbelletje
Member
Member

Ik denk dat ik eerder die 2 dagen zou gebruiken om naar de Universal parken te gaan (als jullie dat al niet gepland hadden)
2 dagen WDW is zonde, tenzij je er totaal geen waarde aan hecht om alles een beetje te kunnen doen en zien.
Takkie
Member
Member

Oke ik stuurde eerder dat wij eind april begin mei (eeeeeeindelijk) ook 2 weken naar WDW zullen gaan. Nu kan vriendlief dan geen vrij krijgen helaas dus hebben we besloten in de zomervakantie te gaan. Maar dan wel 3 weken whiehoe. Alleen nu willen we naast WDW ook naar bijvoorbeeld Universal (especially for HP :-) ). Hebben jullie nog tips waar we echt nog meer naar toe moeten? En hoe kunnen we het beste een planning maken??
Who says we have to grow up? - Walt Disney
http://www.instagram.com/anieksdaydream
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Wij zijn in mei 2011 ook 3 weken geweest er staat een trip report hier opt forum. We hebben de eerste week alles behalve wdw gedaan en dan nog 2 weken wdw.

Afbeelding
Afbeelding
boogschutter
Member
Member

seaworld.
shopping malls.
cape canaveral
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

En universal orlando natuurlijk

Afbeelding
Afbeelding
Tinkerbelletje
Member
Member

Naast WDW moet je inderdaad zeker de Universal Studio's bezoeken, daarnaast kun je naar Seaworld, Aquatica, Bush Gardens, Discovery Cove en zo zijn er nog een heleboel leuke "attracties" in en vlakbij Orlando.

Een planning kun je maken met behulp van een crowd calendar van bijvoorbeeld Easy WDW, Undercover Tourist of Touringplans.
Plaats reactie

Terug naar “Walt Disney World Resort”