FAQ Walt Disney World.

Alle algemene informatie over het WDW Resort
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Takkie schreef:Oke ik stuurde eerder dat wij eind april begin mei (eeeeeeindelijk) ook 2 weken naar WDW zullen gaan. Nu kan vriendlief dan geen vrij krijgen helaas dus hebben we besloten in de zomervakantie te gaan. Maar dan wel 3 weken whiehoe. Alleen nu willen we naast WDW ook naar bijvoorbeeld Universal (especially for HP :-) ). Hebben jullie nog tips waar we echt nog meer naar toe moeten? En hoe kunnen we het beste een planning maken??
Bekijk zeker ook eens deze mooie aanbieding voor WDW: http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... 111#p60111
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Takkie
Member
Member

WHAAAAAHAAA het is nu definitief geboekt!!!! Wij vertrekken half juli met United Airlines en verblijven dan de eerste week in hotel Floridian Express zodat we de omgeving kunnen verkennen met een huurauto. Vervolgens zullen we 2 weken verblijven in het Caribbean Beach Resort (deze kwam toch het voordeligste eruit) met het Disney Dining plan. Ik heb het via de link geboekt Prins Adam om jullie te supporteren :-)
Jullie heel erg bedankt voor de tips en nu kan het plannen beginnen, can't wait!!!!
Who says we have to grow up? - Walt Disney
http://www.instagram.com/anieksdaydream
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Takkie schreef:WHAAAAAHAAA het is nu definitief geboekt!!!! Wij vertrekken half juli met United Airlines en verblijven dan de eerste week in hotel Floridian Express zodat we de omgeving kunnen verkennen met een huurauto. Vervolgens zullen we 2 weken verblijven in het Caribbean Beach Resort (deze kwam toch het voordeligste eruit) met het Disney Dining plan. Ik heb het via de link geboekt Prins Adam om jullie te supporteren :-)
Jullie heel erg bedankt voor de tips en nu kan het plannen beginnen, can't wait!!!!
Bedankt om via ons te boeken en heel veel aftelplezier!!!
En je kan nog altijd extra tips krijgen op ons forum hoor :)
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Tinkerbelletje
Member
Member

Super leuk Takkie!!
Nu lekker voorbereiden en aftellen :D
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
boogschutter
Member
Member

Ik weet dat dit een wdw topic is, maar zie zo snel geen universal topic.
we gaan volgend jaar aug naar wdw, en zouden dan 1 dag us isle of adventure willen doen.
nu ben ik aant het denken om eventueel 2 dagen eerder te gaan en een goedkoop hotel daar in de buurt en dan maandagavond naar wdw, anders komen we ook pas maandagavond aan met vliegtuig.

weet iemand een fatsoenlijk hotel in universal buurt met shuttle naar park ?
Iejoortje
Member
Member

Niet echt WDW, maar wel Orlando...... We zijn een beetje aan het (dag)dromen over WDW en omgeving. Nou vinden zowel mijn man als ik een villa huren wel erg aantrekkelijk klinken. De ruimte, privacy..... Maar dat betekend ook een auto huren. Ik ben de enige met rijbewijs en eerlijk gezegd niet zo'n held van het onbekende. Hoe is autorijden in Orlando en omgeving?? Is dat goed te doen of juist erg druk??
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!!
Takkie
Member
Member

Ik heb nu inmiddels 3 weken geleden geboekt via de Engelse site. Heb de bevestiging etc binnen gehad. Alleen nu kan ik nog steeds niet de boeking koppelen aan mijn Disney Experience account. In de bevestiging stond dat het ongeveer 7 dagen zal duren en dat je dan een mail krijgt als het gekoppeld kan worden. Maar omdat ik nu nog steeds niks heb gehad.. Kan dit kloppen? Of zal ik maar gaan bellen?
Takkie
Member
Member

Never mind! Net gebeld en alles is gefixt :-)
Cecemel
Member
Member

zoals jullie wel weten ga ik binnen bijna 1 jaar eindelijk naar WDW! Nu wil ik graag zoveel mogelijk gezien hebben en ook de 2 waterparken stonden op het programma. Normaal gezien zijn de sluitingen van de waterparken gepland eind oktober voor 1 van de 2. Aangezien wij volgend jaar op 18 oktober aankomen dacht ik => dan kunnen we het waterpark dat eerst sluit als eerste inboeken in ons 14-daags verblijf. Nu merk ik plots dat dit jaar de sluiting al werd vervroeg van 27 oktober naar 4 oktober.
Zit er een kans in dat we niet beide waterparken kunnen ontdekken????? :( wat zijn jullie ervaringen de voorbije jaren. vanaf half tot eind oktober is normaal nog ideaal weer voor de waterparken lijkt me. hopelijk valt 1 van de 2 parken niet in het water...

wisselen de sluitingen ook ieder jaar af? nu is het blizzard beach. volgend jaar dan als eerste typhoon lagoon? welke van de 2 parken is eigenlijk het leukste voor twintigers die houden van leuke waterattracties? of zijn de parken quasi evenwaardig?
Afbeelding
Laura
Member
Member

Cecemel schreef:zoals jullie wel weten ga ik binnen bijna 1 jaar eindelijk naar WDW! Nu wil ik graag zoveel mogelijk gezien hebben en ook de 2 waterparken stonden op het programma. Normaal gezien zijn de sluitingen van de waterparken gepland eind oktober voor 1 van de 2. Aangezien wij volgend jaar op 18 oktober aankomen dacht ik => dan kunnen we het waterpark dat eerst sluit als eerste inboeken in ons 14-daags verblijf. Nu merk ik plots dat dit jaar de sluiting al werd vervroeg van 27 oktober naar 4 oktober.
Zit er een kans in dat we niet beide waterparken kunnen ontdekken????? :( wat zijn jullie ervaringen de voorbije jaren. vanaf half tot eind oktober is normaal nog ideaal weer voor de waterparken lijkt me. hopelijk valt 1 van de 2 parken niet in het water...

wisselen de sluitingen ook ieder jaar af? nu is het blizzard beach. volgend jaar dan als eerste typhoon lagoon? welke van de 2 parken is eigenlijk het leukste voor twintigers die houden van leuke waterattracties? of zijn de parken quasi evenwaardig?
Oktober is het inderdaad prima weer voor een waterpark! De 4 keer dat wij er in oktober waren, was het steeds rond de 30-35graden! En het water in het waterpark wordt verwarmd ;-) Wisten wij ook niet! Afgelopen maart zijn wij naar Typhoon Lagoon gegaan, temperatuur buiten zo'n 25graden, en water was heerlijk (verwarmd!) :) Blizzard Beach was toen bij ons gesloten. Denk dat ze het steeds om en om doen...
Ik kan de parken dus niet vergelijken met elkaar, maar Typhoon was erg leuk! (Gezelschap was 4 23+ers en mijn ouders 50+). Erg leuk om te doen is het zwemmen in het kleine zoute bas met vissen! Daar is het water niet verwarmd ;-) Ons werd verteld dat het daar erg vroeg druk was, dus we zijn 20min voor opening in de rij gaan staan (dit bad heeft een kortere openingstijd dan het park), maar daarna zijn we smiddags nog een keer geweest, zonder te wachten. Dus beetje dagafhankelijk denk ik.
Ze hebben genoeg leuke waterattracties! Veel met de rubberen banden/bootjes, maar ook genoeg stijle glijbanen (vind ik zelf te eng om te doen, haha ;) )
Kan je dus alleen maar wat vertellen over Typhoon Lagoon. (Tip, meteen bij ingang kluisje sleutel halen voor een plek ergens in het park. Wij gingen eerst een plekje zoeken, en toen we de sleutel van een kluisje ij de buurt wilden hebben, moesten we helemaal weer teruglopen naar de hoofdingang...)
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Tinkerbelletje
Member
Member

Toen wij in 2013 naar WDW gingen sloot Typhoon Lagoon als eerste. Wij hebben dit waterpark wel nog op 23 oktober kunnen bezoeken. Geloof dat het de 27e ofzo dichtging voor refurbishments.
Het zal dus denk ik even afwachten zijn..
Wij vinden zelf Typhoon Lagoon het leukst, maar ook Blizzard Beach is een tof park.
Het weer eind oktober was bij ons nog heerlijk in ieder geval. Elke dag tussen de 27 & 31 graden en hebben maar 1 dag regen gehad.
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
boogschutter
Member
Member

mijn puberjongens vinden typhoon lagoon leuker.
wij waren er vlak voor tinkerbelletje en op de dag dat we naar blizzard beach gingen was het zo'n 35 graden
Cecemel
Member
Member

Ik hoor ook meer thrill van typhoon lagoon. Hopelijk zijn beide waterparken toch open en anders hopelijk zeker typhoon lagoon. uitkijken naar de winterplanning van 2016 maar dat zal misschien nog even duren.
Afbeelding
Kaatje&Co
Member
Member

Ik heb mijn boeking gemaakt via de Ierse site. Nu heb ik een vraag rond een verkeerd gespelde naam in mijn boeking (vreemd genoeg alleen te zien geweest tijdens het linken aan My Disney Experience), dus ik wil even weten of dat een probleem gaat vormen.

Alleen... het Ierse nummer is voortdurend overbelast.

Weet iemand trouwens hoe je de Memory Maker die bij het pakket zit, aan je boeking en je MDE account kunt koppelen?
Iejoortje
Member
Member

Staan je vliegtickets op die foutieve naam?? Dan is dat zeker een probleem. Staat enkel hotel enz op die foutieve naam?? Dan zou ik je niet zo druk maken. ;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Walt Disney World Resort”