FAQ Walt Disney World.

Alle algemene informatie over het WDW Resort
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Artemis
Member
Member
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2016, 16:20

Cecemel schreefCOLONBinnen een 20tal dagen kan ik mijn fastpasses boeken maar ik vroeg me af: hoeveel tijd laat je best tusse elke fastpass? Smorgens plan ik enkele kleine attracties om dan bvb om 11u een eerste fastpass te boeken. Boek je dan de volgende om 12u en 13u? Of heb je meer tijd nodig gemiddeld??
Het hangt ervan af hoe druk het natuurlijk is, maar het slimste is om gelijk een druk bezochte attractie als eerste vast te leggen in een Disney park. Als het goed is geeft fastpass daarna andere keuzes die beschikbaar zijn (met eventuele beschikbare tijden) en die je dan daarna kunt boeken. Misschien ook handig om al in het park aanwezig te zijn als het touw valt? Heel veel mensen pakken zo de beste attracties met zo min mogelijk wachttijd. Maar in principe hoef je een fastpass niet 2 uur later in te plannen, maar zoals ik al zei, het hangt van de drukte af van welke attracties je wilt doen.
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

En hou rekenibg net eventule restaurant reserveringen, dat je tijd genoeg er tussen houd..
en soms zijn er al veel fp op dus heb je niet veel keuze.
wij hebben gewoon gekeken naar welke attractie we wilden en wanneer er tijd was,niet echt van te voren bedacht om welke tijd we iets wilden.
en als je van plan bent smiddags nog terug naar resort te gaan , genoeg tijd nemen om heen en weer te reizen.
Gebruikers-avatar
Jess
Member
Member
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2015, 10:20

Vraagje, wij hebben bij onze WDW toegangstickets ook de gratis Memory Maker. Wij hebben dit nooit erbij gehad, ook niet de PhotoPass+ Disneyland Parijs. Weet iemand hoe dit ongeveer zit met wachttijden bij foto locaties met characters medio november?

Ik las ook dat de Fastpassen 30 dagen van te voren geregeld kunnen worden. Kan iemand mij een beetje vertellen hoe dit werkt?
1992 - present visited:

Disneyland Paris
Cheyenne 4x
Sequoia Lodge 2x
Newport Bay Club 1x

Walt Disney World 2x
Disneyland Anaheim 1x

Next:
2019: Santa Fe (DLP)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Jess schreefCOLONVraagje, wij hebben bij onze WDW toegangstickets ook de gratis Memory Maker. Wij hebben dit nooit erbij gehad, ook niet de PhotoPass+ Disneyland Parijs. Weet iemand hoe dit ongeveer zit met wachttijden bij foto locaties met characters medio november?

Ik las ook dat de Fastpassen 30 dagen van te voren geregeld kunnen worden. Kan iemand mij een beetje vertellen hoe dit werkt?
Je moet een account aanmaken op de WDW site en daar je tickets toevoegen.... dan kan je daar FP gaan reserveren.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752

Ik denk dat de wachtijden in nov wel meevallen.voor sommige characters kan je ook fp nemen.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Drukte ligt er aan wanneer je gaat. Alles voor thanksgiving is niet mega druk. Dit jaar is thanksgiving 24 nov en de dagen er voor en er na staan bekend als zeer zeer druk.

Was fastpass betreft die kan je beste wel redelijk dicht bij elkaar boeken. Zie vaak op facebook en zo voorbij komen dat mensen ze steeds met 60 min er tussen boeken. Dus bv 10,11 en 12 uur. Voordeel is dan namelijk dat je nog eventuele nieuwe fastpass kan regelen via de app of via computers in park of bij de ride zelf. Mocht je bv fastpass voor fantasmic nemen dan mag je dacht ik geen andere meer nemen voordat die gebruikt is.

Als je niet in een wdw hotel verblijft mag je inderdaad 30 dagen van te voren Fastpasses boeken. Dat kan via de site of de app. In elk park heb je verschillende rides waar je uit kan kiezen maar ook meet en greets en shows.

Je mag er 3 per dag kiezen. Bij Hollywood studio's en Epcot heb je twee soorten. Ride uit tier 1 en tier 2. Hierbij mag je per dag ook 3 kiezen MAAR 1 uit tier 1 en 2 uit tier 2. Die in tier 1 zijn de meest geliefde en gewenste rides voor fast pass. Beste is om een uit te kiezen zo vroeg mogelijk als je vroeg er wilt zijn en dan voor de andere favo ride meteen in de rij te gaan staan zodra park is geopend zo genoemde rope drop. En anders moet je geluk hebben om niet al te lange rijen te treffen. Als je op wdw zelf verblijft heb je ook nog extra magische uren waarbij een park eerder of langer open blijft voor hun hotelgasten dan kunnen wachtrijen bij rides ook meevallen.
Gebruikers-avatar
Prins Erik
Member
Member
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2014, 16:22

Vraagje ivm de ESTA.

Waar kan je die het best aanvragen?
Is dit anders voor Belgen dan voor Nederlanders?
Vanaf wanneer kan je dit aanvragen? Duurt dit lang voor je het in je bezit hebt?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016

Gewoon bij off website daarvoor hier is de link. Andere site's vragen extra geld om te doen maar is gewoon eenvoudig zelf te doen
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applicati ... ution=e1s1
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Meestal heb je de Esta direct in je mail, maar het kan ook 3 dagen duren. Vraag het dus niet te laat aan!! Je Esta is daarna 2 jaar geldig. Als je binnen die 2 jaar weer naar USA gaat, hoef je dus geen nieuw Esta aan te vragen. Er is 1 officiele website (staat de post boven mij), daar kan iedereen, ongeacht uit welk land, de Esta aanvragen. Kost dacht ik $15. Er zijn andere websites, maar die vragen dan rustig $50 of meer. Laat je dus niet oplichten, het is echt supermakkelijk!!
Handige tip: in een paspoort staat nooit de letter O. Het betreft dan altijd het cijfer 0.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752

Esta verloopt wel als je binnen die 2 jaar een nieuw paspoort hebt.
ik heb het zo'n 2 mnd voor reis aangevraagd.
kreeg direct mail van goedkeuring.maar hoor idd van anderen dat het langer duurt.meestal bij degene die voor meer mensen esta aanvragen.ik moest er maar 1.
kosten 15 €.
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Dat klopt inderdaad, boogschutter. Hellemaal vergeten!! Esta is inderdaad geldig voor de duur van je paspoort met een maximum van 2 jaar.
Wij hadden de goedkeuringen ook direct, maar heb ook verhalen gehoord van paar dagen tot zelfs een week.
Betalen met creditcard trouwens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Aargh, ik heb mijn ESTA in 2014 ergens in oktober of november aangevraagd, dus in princiepe zou die nog wel geldig zijn voor als ik 5 oktober terug vertrek? Maar ik vind de screenshot niet terug die ik destijds gemaakt heb, dus kan niet zeker zijn van de datum.

*edit*
Gevonden, je kan hem terug opzoeken op de site.
Hoe stom ben ik wel niet geweest om hem een maand op voorhand toen al aan te vragen? *zucht*
Hij verloopt 4/10 en ik vertrek 5/10 :x
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016

Das beetje balen van die ene dag.......
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Ja *tss* naja, die 14 $ gaat het nu ook weer niet maken op het hele bedrag al.
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752

Ik hoor van iemand die pas geboekt heeft voor 2017 dat ze buiten uk en ierland de reispapieren niet meer opsturen .maar in resort leggen.
ik heb april 2015 geboekt.vertrek over 2,5 week.
zou dat nog aan oude regeling zijn of zouden ze dat ook in resort leggen.staat niet op bevestigingsmail.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar