Finding Nemo & Finding Dory

Alles over de Pixar films.
BibiTotoLover
Member
Member

Mama van prinsesjes schreef:Vanaf morgen draait Finding Dory in de bioscopen in Hong Kong. Ik heb al wat trailers gezien en het klinkt ook fantastisch. :D Ondertussen kan iedereen zich op Times Square onder water wanen bij dit druk bezochte display. er is zelfs een echte touchpool aanwezig en voor de kleintjes worden er workshops georganiseerd.

Afbeelding

Ik ben er voor dat ze het hier ook doen.

bron: Timessquare.com.hk
Wauw! Ziet er echt super uit! :thumbs:
AfbeeldingWaiting for the day we'll meet. Afbeelding
D-Tekenaar
Member
Member

Finding Dory zwemt voorbij de kaap van de 900 miljoen dollar

Afbeelding

Finding Dory heeft twee maanden na zijn release meer dan 900 miljoen dollar opgebracht. Daarmee heeft de sequel al bijna evenveel opgebracht als voorganger Finding Nemo in totaal en wordt hij de derde succesvolste Pixarprent ooit. Toy Story 3 blijft met iets meer dan 1 miljard dollar op de eerste plaats staan.

Moederbedrijf Disney heeft reden tot feesten, want Finding Dory is hun vierde productie die dit jaar die de kaap van de 900 miljoen dollar paseert. Ook Captain America: Civil War, Zootropolis en The Jungle Book vielen die eer te beurt. In de Belgische top 10 van best verdienende bioscoopreleases van 2016 heeft Het Huis van de Muis momenteel maar liefst 5 films staan.

bron : http://vertigoweb.be
moorhunhe
Member
Member

Ik ben hem 2x gaan zien in de cinema, de 2de x nog grappiger dan de eerste x, haha
D-Tekenaar
Member
Member

Finding Dory verteld met emoticons | Disney

Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

:) we hebben nemo en Dory real life bestudeerd deze zomer en vinden het bijzonder knap hoe realistisch ze in de film zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Sent from my iPhone using Tapatalk
Volg onze avonturen op instagram
D-Tekenaar
Member
Member

Finding Dory passeert miljoen bezoekers

Afbeelding

De animatiefilm Finding Dory heeft donderdag in Nederland de 1 miljoen bioscoopbezoekers gepasseerd. Het is de eerste bioscoopfilm dit jaar die deze mijlpaal behaalt. Dat heeft distributeur Disney donderdag bekendgemaakt.

De miljoenste bezoeker werd ontvangen in Pathé Breda. In Finding Dory, het langverwachte vervolg op Finding Nemo, gaat de vergeetachtige picassovis Dory samen met haar vrienden Nemo en Marlin, op zoek naar haar ouders. De belangrijkste stemmen in de Engelstalige versie zijn ingesproken door Ellen DeGeneres, Albert Brooks en Ed O'Neill. In de Nederlandse versie zijn onder meer Annick Boer, Richard Groenendijk en Loek Peters te horen.

Op de tweede plaats in de lijst met best bezochte bioscoopfilms staat Jungle Book, waar tot toe 950.000 bezoekers heen zijn geweest. Ook Jungle Book is van distributeur Disney, die een bovengemiddeld goed bioscoopjaar heeft. Een op de vijf kaartjes in de Nederlandse theaters werd gekocht voor een film van Disney. Andere titels van de distributeur die het erg goed deden, waren Star Wars 7, Zootropolis en Captain America: Civil War.

Bron : http://www.rtlnieuws.nl
Iejoortje
Member
Member

Dit weekend eindelijk Finding Dory gezien in Antwerpen. De dubbele Frans/Nederlandse ondertiteling was even wennen trouwens. :lol: Ik vind het een leuk film, weer heerlijk Pixar/Disney. :thumbs: Maar ik had het naar het einde toe wel een beetje gehad met elke keer op die ene locatie uitkomen en dan toch weer naar een andere locatie door moeten. Daardoor werd het voor mijn gevoel wat langdradig. Maar goed, je moet toch een 1,5 uur vullen he. :roll:
D-Tekenaar
Member
Member

Ah super dat je hem gezien hebt !!!
Ik moet hem nog steeds eens bekijken hahahaha :P
Ik heb trouwens een grondige hekel aan die dubbele ondertiteling !!
Ik raak steeds verward :P
Ik ben dus wel erg blij dat ik The Force Awakens in Nederland gezien heb .
D-Tekenaar
Member
Member

Nicolette van Dam leest voor uit Finding Dory !!

Afbeelding

Op 15 oktober zal de Nederlandse actrice Nicolette van Dam (haai Destiny in de Finding Dory) te gast zijn in de Sea Life van Scheveningen . Hier zal ze voorlezen uit Finding Dory . Na de de voorlees sessie zal er ook nog een meet en greet zijn .
Ja kan komen luisteren om 12u30 , 13u30 en 14u30

bron : Sea Life
D-Tekenaar
Member
Member

"Finding Dory" heeft al meer dan 1 miljard dollar opgebracht

Afbeelding

De animatiefilm "Finding Dory" heeft wereldwijd al meer dan 1 miljard dollar (905 miljoen euro) opgebracht aan de bioscoopkassa's. "Finding Dory", de sequel op "Finding Nemo", is de tweede Pixar-film die erin slaagt om die grens te overschrijden.
De andere Pixar-prent die meer dan 1 miljard dollar opbracht, is "Toy story 3" (2010). "Finding Nemo" haalde het net niet en bleef steken op zo'n 940 miljoen dollar. De sequel is dus meer succesvol dan het origineel in de bioscopen.

Disney, de eigenaar van Pixar, beleeft een bijzonder lucratief jaar, met al drie films die de kaap van 1 miljard gerond hebben. Naast "Finding Dory" gaat het om "Zootopia", eveneens een animatiefilm, en de superheldenprent "Captain America: Civil war". Die laatste is voorlopig de meest succesvolle film van het jaar wereldwijd. Als je enkel kijkt naar de VS staat "Finding Dory" aan de leiding.

bron : http://deredactie.be
D-Tekenaar
Member
Member

Piper | Clip uit de Pixar Kortfilm voor Finding Dory

Maak kennis met Piper, een klein schattige vogeltje dat de ster is in de gelijknamige kortfilm. Te zien op de DVD/Blu-Ray van Finding Dory - vanaf 2 november verkrijgbaar. Deze nieuwe film is het vervolg op Disney Pixar's Finding Nemo, waarin Dory, ieders favoriete vergeetachtige visje, vrolijk rondzwemt samen met de oude bekenden Nemo en Marlin.

Plots beseft Dory dat ook zij een familie heeft die misschien wel naar haar op zoek is. Het trio vertrekt halsoverkop op een spannende reis vol avontuur naar het prestigieuze Marine Biology Institute of California, een aquarium en revalidatiecentrum. Voor de zoektocht naar haar ouders (stemmen van Diane Keaton en Eugene Levy) roept het blauwe diepzeevisje de hulp in van drie van de meest gekke en intrigerende bewoners van het MBI: Hank (stem van Ed O’Neill), een chagrijnige octopus die zo glad is als een paling; Bailey (stem van Ty Burrell), een witte dolfijn die ervan overtuigd is dat zijn echolocatievaardigheden naar de vaantjes zijn; en Destiny (Kaitlin Olson), een bijziende walvishaai. Behendig navigeren Dory en haar vriendjes langs alle hoekjes en kantjes van het MBI. Zo ontdekken ze de magie en het geluk in hun vriendschappen en familie, maar ook in hun gebreken.
D-Tekenaar
Member
Member

Finding Dory | Pixar in de Tentakels van de Octopus

Hank is de octopus met 7 tentakels die Dory bij haar ouders moet zien te krijgen en is allesbehalve een vrolijke baas. Leer hem beter kennen in deze video. en ontdek Finding Dory, met de Vlaamse stemmen van onder andere Sien Eggers (Dory), Stany Crets (Marlin), Geert Van Rampelberg (octopus Hank), Bent Van Looy (beluga Bailey), Karen Damen (walvishaai Lot), Ann Lemmens (als zichzelf) Fonne De Mulder (Nemo), Linde Merckpoel, Gilles De Coster, Emma Bale vanaf 2november op DVD, Blu-Ray, via digital download op iTunes of Google Play en op aanvraag.

Deze film is het vervolg op Disney Pixar's Finding Nemo, waarin Dory, ieders favoriete vergeetachtige visje, vrolijk rondzwemt samen met de oude bekenden Nemo en Marlin. Plots beseft Dory dat ook zij een familie heeft die misschien wel naar haar op zoek is. Het trio vertrekt halsoverkop op een spannende reis vol avontuur naar het prestigieuze Marine Biology Institute of California, een aquarium en revalidatiecentrum. Voor de zoektocht naar haar ouders (stemmen van Diane Keaton en Eugene Levy) roept het blauwe diepzeevisje de hulp in van drie van de meest gekke en intrigerende bewoners van het MBI: Hank (stem van Ed O’Neill), een chagrijnige octopus die zo glad is als een paling; Bailey (stem van Ty Burrell), een witte dolfijn die ervan overtuigd is dat zijn echolocatievaardigheden naar de vaantjes zijn; en Destiny (Kaitlin Olson), een bijziende walvishaai. Behendig navigeren Dory en haar vriendjes langs alle hoekjes en kantjes van het MBI. Zo ontdekken ze de magie en het geluk in hun vriendschappen en familie, maar ook in hun gebreken.
D-Tekenaar
Member
Member

Finding Dory | Verwijderde Scène

D-Tekenaar
Member
Member

Ellen DeGeneres Uses 'Finding Dory' to Fire Back at Donald Trump's Muslim Ban

RyanDuck
Member
Member

In dit berichtje wil ik even aanhalen dat het draait om een theorie over de naam 'Finding Dory', dit wil dus niet zeggen dat het zo is, maar vast wel zo kan zijn.

De titel 'Finding Dory' (wat in het Nederlands niet vrij te vertalen is, tenzij het 'Op zoek naar Dory' is) vind ik niet echt bepaald passen bij de film zelf, waarom ik dit vind? Dat kan ik je gerust even uitleggen.

Afbeelding

In Finding Nemo draait de film om het zoeken achter Nemo. De hele film door, is het doel duidelijk: op zoek gaan naar Nemo. Marlin en Dory zijn dus volop op zoek naar hem.

In Finding Dory, gaan ze echter niet op zoek naar Dory, maar naar Dory's ouders, moet de titel dan niet zijn 'Finding Dory Parents' (Op zoek naar Dory's Ouders)? Wel, neen. De schrijvers van de film hebben vast ontdekt tijdens het schrijven dat het te veel zou opvallen als Dory echter niet 'gevonden' zou worden, maar wel de ouders, waardoor de titel niet zou kloppen.

Afbeelding

Tijdens het schrijven hebben ze vast snel een verhaaltje tussen verzonnen om toch Dory op een of andere manier te doen gevonden hebben, (SPOILERS) in dat verhaaltje is Dory op zijn ééntje naar binnen gegaan en vonden Nemo en Marlin haar niet meer terug en moesten ze haar achterna, waardoor ze elkaar toch vonden in de buizen van het aquariumcenter.
In principe is de film 2 namen waard: Finding Dory | Finding Dory Parents (wat op niks trekt).

Aan de ene kant vind ik dit wel nog degelijk kloppen als theorie, maar anderzijds, als deze scènes weggevallen waren, kon het best zijn dat de film maar 1u15min duurde, wat te kort is vind ik voor een Disney-Pixar-film als dit. Zouden er dan misschien zo veel scènes zijn weggevallen en vervangen? Ik denk dat nu eerder ook weer niet.

Het is niet echt een groot raadsel, maar toch kan er volgens mij rond de naam 'Finding Dory' een vraagteken worden geplaatst als die kleine scènes om op zoek te gaan in de buizen naar Dory er niet in waren.
Plaats reactie

Terug naar “Disney/Pixar animation Studio's”