Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Oh oke ja mmmm ja dan is het inderdaad nog minder aangenaam voor jou .
Misschien kan je dit aangeven bij Disney ?
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Weet ook niet goed hoe dat aan te geven, of hoe de dokter dat zou kunnen verwoorden.
Want iedereen zal hier wel moeite mee hebben, alleen kan dat bij mij resulteren in zware aanvallen.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Een goede en duidelijke brief verkrijgen bij de dokter en die omzetten naar een EAC zijn 2 dingen .
Maar ik denk wel dat het haalbaar moet zijn hoor !!!

Een nee heb je .... En een ja kan je krijgen :)
Joepie
Member
Member
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2015, 16:42

En vriendin van mijn moeder is terminaal ziek en daardoor slecht ter been. Zij vroeg aan mij of ze in hotel New York een rolstoel kan huren. Ik heb al kunnen vinden dat je die in de City Hall kan huren voor 20€ per dag met 50€ waarborg. Maar kan je de rolstoel in 1 keer voor meerdere dagen huren en mag je dan door naar de verschillende parken en hotels? Is 50€ waarborg per dag dan? Hoe is de kwaliteit van de rolstoelen?

En zou zij ook in aanmerking komen voor EAC?
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Beste ,

Doordat je de waarborg pas terugkrijgt bij het terugbrengen .
Is hij eigenlijk van je tijdens je volledige bezoek .
Je mag hem gewoon meenemen naar de parken en hotel's .
De kwaliteit is niet echt geweldig ... het is gewoon een typische huur stoel die je overal wel vind .
Wel zijn er maar een aantal aanwezig .... je zal dus snel moeten zorgen dat je 1 hebt .

Ik persoonlijk zou haar een EAC geven ... maar veel hangt af van wat ze wel en niet kan .
En van wat de dokter schrijft .... Zoiezo zal je een brief moeten meenemen van de dokter voor de EAC .
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Als duwer van een huurrolstoel vond ik ze vooral erg laag. Ik ben met 1.67 niet heel erg lang, maar ik kreeg last van mijn schouders omdat ik zo voorover moest buigen om de rolstoel te duwen. De vriendin die er in zat vertelde dat hij voor aan op zich wel prima was.
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010, 13:09

ik als verfent rolstoel gebruiker vind de nieuwe rolstoelen bijzonder onaangenaam zitten bij DLP, is weer een gevalletje ik wil wel maar ik kan niet, de rugzitting moet je normaal gesproken vastzetten op de onderkant( zitvlak) met klittenband maar wat hebben ze nu gedaan een veel te kort stukje genomen waardoor je die niet vast kunt zetten dus bij de eerste de beste stoeprand of rails of hobbel, knalt dat rotstukje eruit waardoor je een gat hebt tussen de zitting en de rugleuning en je billen daar dus tussen schuiven ........lekker handig maar niet heus.

Ze kantelen ook heel snel als je een drempeltje hebt waar je over heen moet bij de winkels etc. dus nee geef mij die oudere maar die zijn in elk geval iets zwaarder

Ik neem het liefste die van mezelf mee maar goed dat gaat niet altijd met bus en of trein.

Je moet dus wel elke dag een rolstoel huren normaal gesproken, maar als je in een disneyhotel verblijft zal het toch wel mogelijk moeten zijn lijkt mij om die voor meerdere dagen te huren. Kan zijn dat de borg en de kosten dan iets hoger zijn.
Afbeelding

Afbeelding

DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Joepie
Member
Member
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2015, 16:42

Dank je wel voor het delen van jullie ervaringen. Ik heb toch maar geadviseerd om zelf een rolstoel mee te nemen inden er genoeg plaats is in de auto. Dat zal het minste stress voor haar geven denk ik. Maar we hebben weeral iets bijgeleerd over DLP!
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

yolayo schreefCOLONik als verfent rolstoel gebruiker vind de nieuwe rolstoelen bijzonder onaangenaam zitten bij DLP, is weer een gevalletje ik wil wel maar ik kan niet, de rugzitting moet je normaal gesproken vastzetten op de onderkant( zitvlak) met klittenband maar wat hebben ze nu gedaan een veel te kort stukje genomen waardoor je die niet vast kunt zetten dus bij de eerste de beste stoeprand of rails of hobbel, knalt dat rotstukje eruit waardoor je een gat hebt tussen de zitting en de rugleuning en je billen daar dus tussen schuiven ........lekker handig maar niet heus.

Ze kantelen ook heel snel als je een drempeltje hebt waar je over heen moet bij de winkels etc. dus nee geef mij die oudere maar die zijn in elk geval iets zwaarder

Ik neem het liefste die van mezelf mee maar goed dat gaat niet altijd met bus en of trein.

Je moet dus wel elke dag een rolstoel huren normaal gesproken, maar als je in een disneyhotel verblijft zal het toch wel mogelijk moeten zijn lijkt mij om die voor meerdere dagen te huren. Kan zijn dat de borg en de kosten dan iets hoger zijn.

Klopt Yolanda, zelfs de nieuwe rolstoelen die je via je handicap thuis krijgt zijn veel minder geworden, mijn man heeft nu bijna een jaar zijn nieuwe rolstoel, wat heb ik daar al op gevloekt, die zitting is dan ook nog met een loszittend kussen met kleine klittenband. De voorwieltjes zijn naar mijn mening te klein, als je een klein drempeltje wil nemen, heel ambetant, soms zelfs als je in een klein putje komt (en zeker als het dan donker is), blijf je gewoon hangen, en denk ik altijd, straks valt hij naar voor. Dus ik kan wel begrijpen dat die uitleenrolstoelen zelfs nog iets minder van kwaliteit zijn dan degene die je zelf hebt. Ik heb al gezegd, de oude rolstoel staat thuis nog, we nemen die terug!
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Mijn moeder heeft ook al heel wat gevloekt op haar Permobil .
Ik zelf heb een TI Lite ... en heb echt geen klachten hoor :)
Gebruikers-avatar
nance72
Member
Member
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2013, 21:30

Over een week ga ik met mijn dochter naar disney. We hebben een dream paspoort.
We zijn sinds kort er achter gekomen dat mijn dochter ernstig nierfalen heeft en dat een nier verwijdert moet worden.
We zijn het wachten wanneer dit gaat gebeuren.
Ze heeft nu veel pijn en kan niet veel lopen door de pijn en vermoeidheid.
Ik zou graag de 4 dagen dat wij er zijn een rolstoel willen huren zodat we toch de hele dag in park kunnen blijven.
Mijn vragen zijn nu : kan ik deze gewoon huren of moet ik hier een doktersverklaring voor hebben?
Kan ik deze voor 4 dagen huren of iedere dag weer opnieuw?
Mijn dochter is trouwens 15 jaar.
Dank je wel alvast voor de antwoorden
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Je kan hem gewoon huren, met je dream paspoort is het zelfs gratis. Ik zou wel als tip geven om een doktersverklaring mee te nemen voor een EAC, dan hoeven jullie niet met de rolstoel in de rij. Laat ze duidelijk aangeven waar ze last van heeft en dat ze daarom niet in staat is in een rij te staan.
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Hou er trouwens rekening mee dat rolstoel niet het park uit mag en je dus elke dag opnieuw een rolstoel moet halen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
nance72
Member
Member
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2013, 21:30

dank jullie wel voor de reacties.
wel vervelend dat je iedere dag weer opnieuw moet huren.
tot welk gewicht of leeftijd mag je in de huur buggy?
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Buggy is hetzelfde verhaal, ze mogen het park niet uit. ;)
Disney zelf hangt er geen leeftijds- of gewichtsgrens aan. Ik heb al met regelmaat (slanke) volwassenen in zo'n buggy gezien. Kilootje of 50 moeten ze zeker wel kunnen hebben.

Even mezelf aanvullen: Ik weet niet hoe je zit met ruimte, maar je kan ook een rolstoel lenen bij de wijkzorg (in NL althans ;) ). Wordt meestal vergoed door de zorgverzekering en dan kan je de rolstoel de hele tijd gebruiken. Ook naar Village of de parking. Misschien heb je een fietsenrek?? Daar passen rolstoelen ook op is mijn ervaring.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar