Dreams! The Night Time Show

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Svenneke
Member
Member
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2009, 10:42

Prachtig! (en zo wordt het nog moeilijker om niet te kijken op youtube:p)
Gebruikers-avatar
Koen en Nathalie
Member
Member
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 10:23

Het filmpje van dreams in HD

Gebruikers-avatar
desidinges
Member
Member
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2012, 11:58

ik heb ervan genoten en al wordt het misschien niet half zo mooi als ik er zelf ben, omdat ik nu eenmaal niet tot de pers behoor... dit was super en ik kan het terugkijken wanneer ik maar wil... in het park is meer magie als alleen de show...
Gebruikers-avatar
daan1973
Member
Member
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2011, 15:47

wat ik me afvraag is waar je het beste kan gaan staan en dan is het nog de vraag of daar wel genoeg plek voor is.. als je met kleine kinderen dit goed wilt bekijken dan mag je wel uren van te voren een plekje gaan zoeken..
DLRP:
mei 1996, mrt.1997, aug.1998, dec.1998, mrt.2000, aug.2001, feb.2004, okt.2004, mrt.2006,
mei 2008, mei 2009, mei 2010, mrt.2011, jun.2011, okt.2011, nov 2011
next trip april/mei 2012
Ulti
Member
Member
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2011, 13:24

Zorg dat je aan 1 van de hekjes staat van de bloemperkjes op Central Plaza.. dan heb je niemand voor je staan ;-)
Gebruikers-avatar
glstitch
Member
Member
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009, 18:41

Ulti @ 02 apr 2012 20:01 schreefCOLONZorg dat je aan 1 van de hekjes staat van de bloemperkjes op Central Plaza.. dan heb je niemand voor je staan ;-)
Das dan nog ni 100% zeker eh ;)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Disney Dreams in Disneyland Paris overtreft verwachtingen
zondag 1 april 2012 om 23:05 uur, door Adri van Esch

In Disneyland Paris ging afgelopen zaterdag de langverwachte show Disney Dreams in première. Het spektakel van muziek, water, vuur en geprojecteerde driedimensionale beelden overstijgt de hooggespannen verwachtingen.

Jeroen en Martijn Krabbé, Wendy van Dijk, Winston Gerschtanowitz en Leontine Borsato waren er speciaal voor naar Parijs gekomen: de première van Disney Dreams in het jarige Disneyland. Samen met vele honderden persvertegenwoordigers uit heel Europa verzamelden de bekende televisiesterren zich voor het roze kasteel midden in Walt’s sprookjesland. De verwachtingen waren hooggespannen; Disney Dreams is het cadeautje van het twintigjarige park aan de bezoekers en de Amerikaanse entertainmentreus is het aan zijn stand verplicht met een hoogstaande verrassing te komen. Waar velen een nieuwe attractie verwachtte, kwam Disneyland Paris met een show. Zou die de jubileumbelofte waar kunnen maken?

Afbeelding

Disney Foto: Disney Diep in de zee met Disney Dreams

De geruchtenmachine over Disney Dreams pruttelde al maandenlang. Er werden vergelijkingen gemaakt met de bejubelde show World of Color in Disney’s California Adventure – imagineer Steve Davison was immers de man die zowel in Californië als in Frankrijk de touwtjes in handen had – en foto’s van rijen fonteinmonden en inventieve watervernevelaars doken op op internet. De première zou duidelijk maken of Disney over de hooggelegen lat zou kunnen springen. En de hele wereld keek mee: voor het eerst was de feestelijke aftrap van een show rechtstreeks te volgen via internet.

Afbeelding

Disney Foto: Disney Een show met kleurrijke fonteinen en bewegende projecties

De virtuele volgers konden echter niet de dimensies voelen en horen die de toeschouwers ter plekke mochten ervaren. Disney Dreams is een ervaring die de kijkers totaal in zijn macht krijgt. Van het moment dat de verlichte ster – die Peter Pan volgt om de toeschouwers door het verhaal te leiden – aan de torenspits van het kasteel verschijnt, tot de grandioze finale weet Disney Dreams de bezoekers te bekoren, te verleiden en te betoveren. Wat mensen thuis achter hun computerscherm niet beleven zijn de nevel en soms zelfs lichte druppels die op de hoofden neerdalen. Door het zachte windje dat op de premièreavond over Marne-la-Vallée waait, wordt het vernevelde water van de screens het publiek in geblazen. Hilariteit en vrolijk gekir alom. Het zuchtje wind maakt de geprojecteerde beelden op de waterschermen minder helder, maar zorgt wel voor een schilderachtig effect; Peter Pan en Wendy lijken te figureren in een kleurrijke aquarel.

Afbeelding

Disney Foto: Disney Het kasteel van Doornroosje verandert elke minuut van decor

Het kasteel van Doornroosje is het middelpunt van Disney Dreams. Door hoogstaande projecties verandert het belangrijkste gebouw in Disneyland voortdurend in een nieuw podium voor de bekende verhalen die de show vertelt. Ingenieus wordt de kasteeltoren door Genie uit Aladdin als een raket afgevuurd en luttele minuten later tilt een aap uit Junglebook de torenspits van zijn plaats. Bij Beauty and the Beast veranderen de roze wanden in een vrolijk gedekte tafel, waarop even later de schoorsteenvegers uit Mary Poppins hun razendsnelle dans ‘Step in time’ uitvoeren. Zo multifunctioneel was het kasteel nog nooit. Om de vernuftige en adembenemende effecten te bereiken, is het parkicoon het afgelopen jaar tot in detail in de computer opgeslagen: alle maten, hoeken en rondingen zijn tot op de millimeter nauwkeurig vastgelegd. Met 3D-mapping-techniek werd vervolgens van het gebouw een driedimensionaal canvas gemaakt waarop alles mogelijk is.

Is wat er zich gedurende ruim twintig minuten op het kasteel afspeelt al buitengewoon indrukwekkend, voor de imagineers van Disney was dat niet genoeg. Een heel scala aan extra effecten geeft de show nog meer glans: fonteinen – al dan niet bewegend –, laserstralen, vuurwerk en pilaren van vuur – waarvan de hitte voelbaar is – zorgen ervoor dat Disney Dreams alle zintuigen
prikkelt. En door de legendarische muziek van Disney niet in de laatste plaats ook de oren.

Afbeelding

Disney Foto: Disney Disney Dreams zit vol verrassende effecten als laserstralen, vuur en vuurwerk

Disney Dreams vergde een investering van tien miljoen dollar. Dat bedrag is goed besteed: Disney bevestigt en verstevigt met deze show zijn leidinggevende positie op entertainmentgebied. Het jubileumspektakel – dat dagelijks na het invallen van de duisternis wordt opgevoerd – maakt zijn naam helemaal waar: dit is een droomshow die een nieuwe standaard zet voor alle collega-parken die
Disney willen blijven volgen.

Afbeelding

Adri van Esch Foto: Adri van Esch Disney Dreams is Disneyland’s cadeautje voor het twintigjarig bestaan
http://www.rides.nl/nieuws/2580/disney- ... ingen.html
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

The last few days have shown that the Daytime Princess Fountain 'show' is displayed once a day at 6.40 pm.

(InsideDlParis twitter)
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gaston
Member
Member
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 21:44

De fonteinen rondom het Kasteel van Doornroosje kunnen water tot veertig meter hoog spuiten.
Voor de show zijn meer dan 60.000 beelden gebruikt die door zestien beamers worden geprojecteerd.
Vijftien vuurkanonnen zijn geinstalleerd, die vlammen tot wel 25 meter hoog kunnen spuwen.
Meer dan honderd muzikanten verleenden hun medewerking aan Disney-dreams. Zij speelden en zongen Disney-muziek van de afgelopen tachtig jaar. Deze werd in de Abbey Road Studios in London opgenomen.
Ter plekke is meer dan 500 uur besteed aan het programmeren van de show.

bron: Telegraaf
Gaston
Member
Member
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 21:44

Net Dreams op de tv gekeken. :thumbs:
Zal in het echt nog meer indruk maken.
dlrp-magic
Member
Member
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2009, 19:32

Telegraaf van afgelopen zaterdag? Bij ons zat het er dus (ook) niet in. vaag
http://www.DLRP-Magic.com - Experience Disney Magic!
http://www.DlpFoodGuide.com - Disneyland restaurant reviews
http://www.Pretpark-Kaartje.nl - Pretpark kaartjes met korting.
Gebruikers-avatar
Prince Philip
Member
Member
BerichtenCOLON 432
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2011, 21:46

Ze hebben wel delen uit de show weg gelaten in de LIVE Stream van DREAMS maar deze zullen jullie in echt moeten gaan zien want hij is zeker de moeite waard alleen jammer dat met harde wind of kou het water al niet gebruikt kan worden.
dlrp-magic
Member
Member
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2009, 19:32

Dat dacht ik al! Want je ziet een knip direct na Alladin en ook in een andere video die ik gezien heb (Amateur) is op dezelfde plek een 'knip' te zien. Ik vroeg me al af wat daar gebeurde. Maar waarom doen jullie hier zo geheimzinnig over? hahaha :P
http://www.DLRP-Magic.com - Experience Disney Magic!
http://www.DlpFoodGuide.com - Disneyland restaurant reviews
http://www.Pretpark-Kaartje.nl - Pretpark kaartjes met korting.
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 23:31

Het is niet normaal zo gaaf !! Heb met open mond staan kijken, fantastisch! Gisteren bleef bijna iedereen op Central Plaza zitten. Je hebt sowieso een prachtig uitzicht vanaf het midden van central plaza, maakt niet uit hoe dichtbij of ver je staat. De stoep loopt een beetje af.
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
Gebruikers-avatar
Koen en Nathalie
Member
Member
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 10:23

Ik sta versteld van de zuiverheid van de projecties op het kasteel.

Ik geloof dat die mede ontwikkeld zijn door de Amerikaan die "world of color" heeft gemaakt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar