The Cinemaa Classics!

Alles over de Disney Classics en de nieuwe Disney Animation films.
Maria
Member
Member

1....2....3.....4.....5.....6...7.....8....9....10......
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Maria
Member
Member

Heey Cinemaa fans!

Mijn laptop was een tijdje gecrasht en kapot dus kon ik geen review plaatsen.
En drie keer raden, hij is gemaakt! Binnen een paar dagen een nieuw review!

Wil je een film aanvragen voor een review? Zet het in de reacties of stuur me een privébericht!

Bye!
P-C

Valt belle en het beest hieronder? Love that movie!
Maria
Member
Member

P-C schreef:Valt belle en het beest hieronder? Love that movie!
Eey P-C, ik heb al een review gedaan van Belle en het Beest. Ik gebruik altijd de Engelse namen ;)
P-C

Diejeb ik dan gemist... Sorry ;-)
Maria
Member
Member

Hihi maakt niet!
JohanD
Member
Member

Vind De Kleine Zeemeermin ook super film!
Maria
Member
Member

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
*klopt op de borst*

Wie deed ik na? :D

Goed geraden! TARZAN!

Tarzan, 1 van de meest emotionele films van mijn familie. Met een goede reden, mijn tweelingbroertjes zijn doodgeboren rond de tijd dat deze film uitkwam. Tja... Kindje dat wordt vermoord en doodgeboren... De reden dat ik niet Tarzan kijk terwijl mam of pap in de buurt is.

Dus Tarzan?
De enige Disney film waarin iemand word gedood met ophanging.
Wat? Alsof jullie het niet is opgevallen! Die gast valt, geschreeuw, Tarzan valt, geschreeuw stopt, bliksem schicht, je ziet Clayton dood hangen.

Als kind wist ik nooit wat het was. Ik wist nooit wat er was gebeurd. Ik wist gewoon: Dood.

Tarzan is een mooi en interessant hoofdpersoon. Zijn persoonlijkheid is begrijpelijk en zette mij als kind vaak aan het denken. "Hoe zou het zijn om zo op te groeien? Hoe zou het zijn om te kunnen surfen over de bomen?" Tarzan zijn design is goed bedacht en goed doordacht, alleen snapte ik nooit zo goed hoe het kon dat Tarzan de gorilla's en alle andere dieren begreep. Tot vandaag! TADA! :sorc: Ik heb voor maatschappijleer moeten leren dat je taal en je manier van praten imiteert van je ouders en de mensen om je heen. Daarom snapt Tarzan hun! Hij leerde het omdat hij nooit goed opgroeide met Engelse mensen. Tada, mysterie opgelost!
Tarzan als kind, oké, ik doe het maar zo zeggen. Ze hadden meer aandacht moeten besteden aan hem als kind. Niet alleen een liedje van Phil Collins! Kom op! Wij willen horen en zien hoe Tarzan zich voelt, niet hoe Phil Collins denkt hoe Tarzan zich voelt!

Tarzan is een ingewikkeld persoon, en laat zijn emoties vooral blijven vanuit zijn ogen. Ik vind het gewoon jammer dat de tijd bijna niet word genomen om dit goed te bekijken.

Jane is een vrouw. Je kan haar op sommige levels vergelijken met Peach van Super Mario, omdat ze steeds gered moet worden door Tarzan (*kuch* Mario *kuch*). Maar Jane is dat totaal niet, ze is gewoon zoals de vrouwen waren in die tijd. Ze is ook goed geanimeerd! Gosh, ik zit nog steeds te oefenen om haar goed te kunnen tekenen! De emoties van Jane spreekt ze uit en beeld ze uit. Zoals Tarzan zie je het ook door de ogen. Wat niet alleen mooi is om te zien, maar ook fijn. Het is gewoon ook hoe mensen in het echt hun emoties voornamelijk laten zien.

Clayton, en het is gewoon te duidelijk! HIJ IS DE SLECHTERIK! Maar kom op! Het is gewoon TE duidelijk! Het is niet eens een spoiler! Hij heeft een snorretje! Zijn design is als een slechterik! En zijn stem is mega laag en is ook al zo slechterik-achtig! En zijn gedrag ook al! Kom op! Als Disney wou dat we niet wisten dat het een slechterik was dan zouden ze het wel hebben aangepakt zoals *SPOILER* Hans uit Frozen! Hij is geanimeerd als een held, neergezet als een held en gosh, het is een prins! Alle prinsen waren de mensjes die de prinsessen kwamen redden of die gewoon goed en lief waren! En dan ineens boem! Weg met allemaal die dingen, prinsen kunnen slecht zijn! Dank je Hans! *SPOILER END* . Laten we allemaal even buiten onze jeugd en Disney kennis kijken en dan snap je wat ik bedoel. Je ziet Clayton, al als kind toen ik hem voor het eerst zag dacht ik: Bad guy! Trouwens, wat is zijn motivatie? Geld... Ugh.... Pocahontas slechterik opnieuw Disney? En die van Atlantis? En Oliver & Company? En die van Pinocchio? Het zijn er teveel.

De vader van Jane maakte me wel aan het lachen en Tantor. Ook Turk en de rest van de gorilla's.

Nu een moeilijk karakter: Kerchak. Hij is zo ingewikkeld maar ook zo simpel. Hij is een leider, man van Kala, hij moet (nadruk op moet) zijn familie beschermen, maar hij wil er ook voor zijn vrouw zijn. Maar de familie gaat voor. Dus wat doet hij? Hij wijst Tarzan af als zoon en zegt dat hij nooit 1 van hun zal worden. Maakt niet uit hoeveel hij zijn best doet, Tarzan zal nooit een van hun zijn. Maar uiteindelijk wanneer Kerchak sterft begrijpt hij Tarzan, accepteert hem als zoon, en maakt hem leider van de familie. Niet alleen was dit mega emotioneel voor mij als kind, het was mega emotioneel voor mij vandaag. Acceptatie, daar zocht Tarzan zijn hele leven naar, acceptatie van zijn "vader" en acceptatie van hemzelf.
Kerchak is 1 van de beste Disney figuren ooit bedacht en gemaakt en zijn design ook.

Nala, Nala, Nala.....
De moedergorilla, riskeerde haar leven voor de baby die later haar zoon zou worden, die ze Tarzan zou noemen en waar ze altijd in bleef geloven. Ook als het even niet makkelijk was door haar sociale omgeving of door (obviously) Kerchak. Nala is een liefdevol, gevoelig karakter en elke keer was het voor mij zo fijn om haar te zien, haar manier van doen en denken. Een moeder persoon die ik soms zo erg mis in andere Disney films. Het is trouwens best wel zeldzaam om een moeder in beeld te hebben bij een Disney film. Of in dit geval een moeder persoon.

De animatie is gewoon... (engels) stunning. Het was zo goed bedacht, Tarzan die surft over de bomen? Geweldig idee! Iedereen dacht: "Ugh dat wordt de hele film lianen slingeren." Maar nee! Hij was anders! En hebben jullie eens goed gekeken naar het stukje animatie AKA het fotootje van de ouders van Tarzan?
Ik heb er geen woorden voor, kijk en je weet wat ik bedoel!

Voor de rest, ik raad de film zeker aan!
Voor plezier, maar ook als je je even een buitenbeentje voelt, dit is een geweldige film voor die mensen.

Want ook als iedereen niet in je gelooft (zelfs even je moeder niet) dan moet je in jezelf geloven.

Bye!

Veel kijkplezier!
Chicken Little
Member
Member

Topreview! Volgende keer Chicken Little?? ;D
''Oh yes, the truth hurts. But the way I see it you can either run from it or learn from it.'' Rafiki, The Lion King.
Maria
Member
Member

Chicken Little schreef:Topreview! Volgende keer Chicken Little?? ;D

Eey Chicken Little, ik kijk even!

Ik doe ook nog The Little Mermaid. Dus dan doe ik wel Chicken Little :)
Maria
Member
Member

Ik kreeg Chicken Little niet uit mijn hoofd. Dus, hier is het voor Chicken Little right?

Uhm.... Chicken Little is de hoofdpersoon. Het is een soort kuiken en geeft veel om zijn populariteit na een fout die hij had gemaakt waardoor hij al zijn waardigheid verloor. Het is een gevoelig karakter, maar... Het is té veel van het goede, en met teveel bedoel ik te veel. Chicken Little is een karakter dat een buitenbeentje is net zoals Tarzan uit mijn vorige review. Maar het verschil tussen de twee is, is dat Tarzan houdt zich vast aan zijn eigen manier van denken en zijn hoop. Chicken Little daarin tegen die luistert alleen naar wat anderen van hem denken, anderen van hem vinden en doet er alles aan om erbij te horen.
Maar ja, hij is zo opgevoed.

De vader is gewoon hét probleem in de film, nou ja niet de enige. Wat zou jij doen als jouw kind een fout maakte? Zou je alleen maar je eigen reputatie sussen? Dat doet een echte ouder niet! De vader van Chicken Little probeerde na het incident zich zo ver mogelijk af te zonderen van zijn eigen zoon!
Die vader zegt eigenlijk op sommige momenten dat zijn zoon zich aan moet passen aan die burgers van de stad! Wat voor advies is dat! Dat is advies wat van die populaire meiden zouden geven op de middelbare school terwijl ze kauwgum kauwen. Ja, hij heet trouwens Buck. Ik wil trouwens erbij zeggen, op Disney wikipedia staat dit er letterlijk bij zijn goal:
To keep his son away from false alarms about the "sky-is-falling" nonsense.
(Om zijn zoon weg te houden van valse alarmen over de "lucht is aan het vallen" onzin)

Dat zegt al gewoon genoeg over die vader.

De sidecharacters, okay... de eend, een vis en een varken.
Abby, Runt en Fish. Mijn gezicht wil je nu liever niet zien.
Ja, ze kunnen grappig zijn, maar als je de hele tijd, bijna de hele film en dan heb ik het over 95% van de film grapjes ziet en hoort raakt het een beetje ervan af.
Het enige wat ik leuk aan hun vond was hun muziek keuze, 80 girlbands. Survive en Wannabe! Die stukken maakten mij aan het lachen! En gosh, die Abby! Waarom heeft zij geen film? Zij is mijn favoriete karakter uit deze film.
De vis is... een vis en het varken zorgt ook voor een glimlach op mijn gezicht (:

De animatie was de eerste computeranimatie gemaakt door alleen Disney. En boi... je ziet dat. En niet zo'n beetje.

Chicken Little was een short in 1943, en het klinkt stom maar hij was beter dan de film!
Het waren niet allemaal verschillende dieren, alleen kippen.
En het was niet helemaal uit Chicken Little hemzelf dat hij die fout maakte, het kwam door een vos.

Vanuit mijn innerlijke kind die de film keek, ik hield van de film! En niet zo'n beetje, ik heb hem zeker 20 keer gezien! Ik had medelijden met Chicken Little, ik snapte de vader niet en de sidecharacters maakten me aan het lachen! Ik keek ernaar en dacht bij mezelf: "Ik wil ook met Abby meedansen en karaoke doen!" Of ik zou ook in zo'n stad willen wonen. Ja vanuit reviewers punt is dit echt een laag punt voor Disney, maar vanuit een kinds perspectief was dit gewoon een droomstad. Kom op! Er reed een vis rond in een kom! Allemaal verschillende dieren! Het was geweldig. Maar ik denk persoonlijk naarmate je ouder wordt begin je films anders te bekijken, en dan gaat dat magische ook een beetje weg voor mijn gevoel. Wat soms wel jammer is ):

Voor iedereen, als je kind, nichtje, neefje, tante, oom, ouders (?), vriend, vriendin of iemand die je (niet) kent deze film wilt kijken, kijk gewoon mee en denk dat je een klein kind bent. Geloof me, ineens is de film totaal veranderd!

Voor elke Chicken Little-fan,

Blijf fan! Laat je niet beïnvloeden door een review, ik geef alleen mijn mening. Jouw mening is de jouwe, de mijne de mijne.

Voor de rest,

Het is een leuke film voor 4 - 8 jaar. Het maakt je soms aan het lachen en soms heb je de neiging om je tv een mep te verkopen. Maar hé, dat hoort bij een film!
Chicken Little
Member
Member

Hele leuke review! Ik laat me ook zeker niet beinvloeden door reviews, want Nostalgia Critic bijvoorbeeld had Chicken Little ook matig gereviewd. Maar zeker een heel erg goede review! Ik kan me er dus totaal in vinden en snap waarom jij de film niet geweldig vind. Ga zo door :)
''Oh yes, the truth hurts. But the way I see it you can either run from it or learn from it.'' Rafiki, The Lion King.
Maria
Member
Member

Hallo iedereen!

Ik werk op dit.moment aan een idee waar ik JOUW hulp bij nosig heb!
Vul deze vragen in, dank je als je dat doet! :)

1) Luister jij vaak naar Disney muziek? Zo ja, van de Disney films of Pretparken?
Als je films had ga verder naar vraag 5!
2) Welke Disney pretparken?
3) Wat is jouw favoriete nummer?
4) Zou jij interesse hebben in meningen over deze liedjes?
(klaar)
5) Wat zijn jouw favoriete Disney film liedjes?
6) Hoe vaak luister jij deze?
7) Hoe lang luister jij deze?
8) Zou jij open staan/interesse hebben in meningen over liedjes uit films?

Dank je!
X

(Idee: The Jukebox 4 You)
Chicken Little
Member
Member

Hallo iedereen!

Ik werk op dit.moment aan een idee waar ik JOUW hulp bij nosig heb!
Vul deze vragen in, dank je als je dat doet! :)

1) Luister jij vaak naar Disney muziek? Zo ja, van de Disney films?
Zie vraag 5.
2) Welke Disney pretparken?
Ben nog nooit naar een Disney pretpark geweest helaas, maar zou het liefst gaan naar Disneyland Parijs.
3) Wat is jouw favoriete nummer?
Zie vraag 5.
4) Zou jij interesse hebben in meningen over deze liedjes?
Ja.
5) Wat zijn jouw favoriete Disney film liedjes?
One Little Slip uit Chicken Little. En eigenlijk alle liedjes uit The Lion King, lekker eerlijk hè haha.
6) Hoe vaak luister jij deze?
Ik luister minstens 2x per dag een Disneynummer.
7) Hoe lang luister jij deze?
Zolang ze duren :)
8) Zou jij open staan/interesse hebben in meningen over liedjes uit films?
Ja, zeker weten!

Dank je!
X

(Idee: The Jukebox 4 You)[/quote]
Maria
Member
Member

Eey iedereen!

Ik ben op het moment best wel druk met school etc. Maar ik probeer om morgen mijn review erop te zetten van.....

The Little Mermaid!
Plaats reactie

Terug naar “Walt Disney Animation Studios + Disney Toon Studios”