Fiscaal Jaar 2014

Alles over de Aandelen en het Financiële van Disneyland Paris
Gebruikers-avatar
JohanD
Member
Member
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2013, 13:00

Disneyland Paris legt opnieuw slechte resultaten voor

In een voortdurend veranderend economisch klimaat daalden de totale inkomsten van Euro Disney C.S.A., de uitbater van Disneyland Paris, met 4% tot 340 miljoen euro in het derde kwartaal van zijn financiële boekjaar. Tijdens de afgelopen drie kwartalen daalden de inkomsten zelfs met 5% tot 873 miljoen euro. De resultaten zijn vooral te wijten aan het feit dat het resort de laatste maanden mindere speciale evenementen georganiseerd heeft en doordat er minder gasten in de hotels konden verblijven door een grootschalig renovatieprogramma. En hoewel de gasten wel opnieuw meer uitgaven in de parken, werd dat volledig teniet gedaan omwille van die lage bezettingsgraad in de hotels.

“In ons derde kwartaal heeft het uitdagende economische klimaat geresulteerd in een daling van de bezoekersaantallen van Franse gasten, aan de andere kant kregen we wel meer bezoekers over de vloer vanuit Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland,” zei een woordvoerder van het resort. “Als onderdeel van ons voornemen om te investeren op lange termijn openden we in het Walt Disney Studios Park trouwens onze nieuwste attractie voor publiek; Ratatouille: l’Aventure Totalement Toquée de Rémy. Daar kregen we enorm goede respons van,” voegde hij er nog aan toe. Of de nieuwe attractie de cijfers zal opkrikken in het laatste kwartaal blijft nog even afwachten.

In totaal kreeg het park 3% minder gasten over de vloer tijdens de afgelopen drie maanden, goed voor een totale inkomstenstroom van 196,4 miljoen euro of een daling van 4%. De hotels en de Disney Village genereerden samen een inkomstenstroom van 133,5 miljoen euro, opnieuw een daling van 3% ten opzichte van het vorige kwartaal. Het feit dat er minder gasten verbleven werd echter wel gecompenseerd door een toename van de uitgaven in de Disney Village met 2%. Vastgoedontwikkeling bleef dan weer stabiel op 0,3 miljoen euro en de overige inkomsten stegen miniem tot 9,3 miljoen euro.

Er komen nog enkele drukke maanden aan en voor het laatste kwartaal, van augustus tot oktober, hoopt het resort het dan ook beter te doen. Voor de toekomst staan er trouwens nog heel wat veranderingen op til. Zo beloofde het park te blijven investeren in behoud en renovaties en doen er allerhande geruchten de ronde omtrent nieuwe attracties. Daarnaast waait er vanaf september ook een nieuwe wind door de resorts door de aanstelling van Tom Wolber als nieuwe CEO op de plek van Philippe Gas.

Bron: http://www.parkspot.eu/nl/2014/08/disne ... aten-voor/
Gebruikers-avatar
Sparrow
Member
Member
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2014, 18:19

als ze intreekaartjes wat goedkoper maken en en kinderen tot 6 niet meer gratis maar 1/3 van de volwassen prijs. Zou het wel meer schelen. Zeker in de crisistijd.
Afbeelding
juniordisneyfan
Member
Member
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2012, 16:37

Saudi prince rides to save France's debt-ridden Euro Disney as he joins £330million rescue deal

Bron : This Is Money
Gebruikers-avatar
*Kitty*
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1411
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009, 07:04

juniordisneyfan schreefCOLONSaudi prince rides to save France's debt-ridden Euro Disney as he joins £330million rescue deal

Bron : This Is Money

En voor diegenen die het volledige artikel es willen lezen (of je kan op de link klikken):
Saudi prince rides in to save France's debt-ridden Euro Disney as he joins £330million rescue deal

Saudi billionaire Prince Alwaleed is to join a €420million (£330million) rescue of Euro Disney, after visiting its French theme park last week.

Disneyland Paris, which draws more than two million British visitors a year, secured a rescue deal from its biggest shareholder, the Walt Disney Company, last week that will see new shares issued and some of its crippling debt written off.

Alwaleed is already a 10 per cent shareholder, but has until now remained silent on whether he would continue to back the French operation.

The Walt Disney rescue could have seen his stake cut dramatically unless he invested extra cash himself. His expression of support is seen as a crucial vote of confidence in the ailing French venture.

In an exclusive interview with The Mail on Sunday, Alwaleed, who famously sued Forbes magazine for suggesting in its world’s billionaires list that he was worth only $20billion, said: ‘We will fully subscribe to the rights issue because we support France and we support Disney.

‘They will not take our stake. We will maintain 10 per cent,’ he said.

Alwaleed said he had decided to invest in the rescue after spending a day at the Disneyland Paris resort on Tuesday and speaking to Walt Disney’s chief executive Bob Iger.

‘Operationally there is no problem at all. I went to the hotels. I skinned the park, I skinned the hotels, I skinned everything. Meticulous. It is a top-notch tourist destination.’

Disneyland Paris is Europe’s most popular tourist attraction. Last year it had 14.9million visitors, more than the Eiffel Tower and Louvre combined.

Alwaleed said: ‘Two years ago we had 16million visitors to Euro Disney, with half from France. Now it is down to 14 million and most of the loss comes from France. But we are seeing a plateau because revenue was up this quarter.’

British visitors have been critical to keeping the resort open. They are the second most frequent visitors after the French, accounting for 15 per cent in 2013.

The Walt Disney Company has a 40 per cent stake, with 10 per cent owned by Alwaleed, 5 per cent owned by fund manager Invesco and the rest floated on the Paris Euronext exchange.

All share-holders will be able to take part in the rights offer but Disney has said it will buy the shares of investors who do not participate.

Disneyland Paris opened in 1992 and racked up a net loss of £598million in a year. It has only turned a profit in eight of the past 22 years and last year lost £61.5million.

Disney will swap €600million of Euro Disney’s debt for equity and will defer repayments on its own loans to Euro Disney until 2024 as well as issuing new shares.

Afbeelding

Bron: This is Money
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Toch mooi dat die man zoveel van zijn eigen geld wil investeren.
Wat ik wel niet begrijp is, dat de Walt Disney Company Euro Disney niet heeft overgenomen?
marijndz
Member
Member
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2014, 19:21

hij bezit toch 10% van het bedrijf?
Afbeelding
PeterPan1
Member
Member
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2014, 16:40

marc schreefCOLONToch mooi dat die man zoveel van zijn eigen geld wil investeren.
Wat ik wel niet begrijp is, dat de Walt Disney Company Euro Disney niet heeft overgenomen?
Het kan ook zijn dat ze het wel willen, maar wel zo goedkoop mogelijk. Als ze nu een deel vast kunnen kopen tegen de huidige koers, waarom niet? Bij volledige overname moeten ze een premium betalen bovenop de koerswaarde.
Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Walt Disney Company kan niet zomaar in één keer het park overnemen door de Frans wetgeving. Denk dat dit allesinds wel een stap in die richting is, maar dat zal enkel de toekomst uitwijzen.

En marijndz: inderdaad, zoals het artikel vermeld bezit Alwaleed 10% aandelen.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
jurg70
Member
Member
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2014, 20:05

Zo te lezen is het park al grotendeels overgenomen, maar nog niet helemaal.
Dit kan inderdaad zomaar niet.
Ik heb gelezen in de krant (HLN) dat DLRP veel "royalty's" moet betalen aan de "hoofdzetel,"
+ geld voor nieuwe investeringen en dat dit de oorzaak altijd al geweest is voor de financiële problemen, volgens bepaalde experts.
als de Walt Disney Company DLRP grotendeels gaat overnemen is dit voor DLRP zeer goed nieuws denk ik.
Ik zie een mooie toekomst.
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

jurg70 schreefCOLONZo te lezen is het park al grotendeels overgenomen, maar nog niet helemaal.
Dit kan inderdaad zomaar niet.
Ik heb gelezen in de krant (HLN) dat DLRP veel "royalty's" moet betalen aan de "hoofdzetel,"
+ geld voor nieuwe investeringen en dat dit de oorzaak altijd al geweest is voor de financiële problemen, volgens bepaalde experts.
als de Walt Disney Company DLRP grotendeels gaat overnemen is dit voor DLRP zeer goed nieuws denk ik.
Ik zie een mooie toekomst.
De royalty's zijn inderdaad een redelijke oorzaak van de financiële problemen. Maar het grootste probleem zijn de hotels geweest in het begin. Men dacht namelijk dat de bezoekers enkele dagen in het park gingen doorbrengen, dus bouwden ze 7 hotels. Het grootste aantal bezoekers waren echter Fransen die slechts voor één dag kwamen, waardoor de hotels met een gigantisch verlies draaiden. En die put is helaas nooit gevuld geraakt.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Het fiscaal jaar van 2014 is afgesloten.... En de cijfers zijn zoals verwacht niet goed!
Er zijn minder inkomsten en minder bezoekers. Deze gaven wel meer uit....

Het volledige verslag

Maar zoals al eerder aangekondigd zou er volgend jaar steun komen van The Walt Disney Company!

http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... 656#p41656
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
juniordisneyfan
Member
Member
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2012, 16:37

Snap het niet meer ! DLRP zet een attractie van 200 miljoen en toch blijven de bezoekers weg .
Toch een teken dat de prijs te duur is ! Maar ja het begin van de vakantie in DLRP was ook slecht volgens een paar CM .



Sent from my iPad using Tapatalk
digikl
Member
Member
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2014, 18:34

juniordisneyfan schreefCOLONSnap het niet meer ! DLRP zet een attractie van 200 miljoen en toch blijven de bezoekers weg .
Toch een teken dat de prijs te duur is ! Maar ja het begin van de vakantie in DLRP was ook slecht volgens een paar CM .
Misschien vreemder... ik had toch echt berichten zien voorbijkomen dat er zoveel belangstelling was voor Ratatouille dat die investering binnen afzienbare tijd terugverdiend zou zijn? Of had ik dat gedroomd?

M.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Het probleem : te weinig reclame !

Ik heb al heel veel mensen gehoord die één niet naar Disney channel kijken en twee niet op Disney websites komen en zij weten vaak gewoon niet dat er een nieuwe attractie is. één van die personen is zelfs een behoorlijke Disney fan die Disneyland Parijs al een paar keer bezocht en ook nu naar de Amerikaanse parken gaat en zelfs zij wist het niet.
En zoals Sparrow zegt zijn de tickets veel te duur voor de meeste mensen. En wanneer Mensen minder betalen kopen ze ook al sneller een souvenier en dan komen via die weg weer inkomsten. Kijk naar mij ik heb een abonnement dat al terugbetaald is door de vele bezoeken en dus koop ik ook iedere keer nog een paar souveniers. Ze moeten echt doen zoals in Amerika daar zijn er zelfs aparte reclames voor bepaalde shows die er op dat moment spelen.
juniordisneyfan
Member
Member
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2012, 16:37

D-Tekenaar schreefCOLONHet probleem : te weinig reclame !

Ik heb al heel veel mensen gehoord die één niet naar Disney channel kijken en twee niet op Disney websites komen en zij weten vaak gewoon niet dat er een nieuwe attractie is. één van die personen is zelfs een behoorlijke Disney fan die Disneyland Parijs al een paar keer bezocht en ook nu naar de Amerikaanse parken gaat en zelfs zij wist het niet.
En zoals Sparrow zegt zijn de tickets veel te duur voor de meeste mensen. En wanneer Mensen minder betalen kopen ze ook al sneller een souvenier en dan komen via die weg weer inkomsten. Kijk naar mij ik heb een abonnement dat al terugbetaald is door de vele bezoeken en dus koop ik ook iedere keer nog een paar souveniers. Ze moeten echt doen zoals in Amerika daar zijn er zelfs aparte reclames voor bepaalde shows die er op dat moment spelen.


Ja ik heb de zelfde mening , maar ik vrees dat meer reclame het probleem in DLRP ( helaas ) niet gaat stoppen .
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar