Movie Park Germany

Legoland, Holiday Park Plopsa, Europapark, Phantasialand, Moviepark, Heidepark.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Movie Park Germany in de ban van The Lost Temple

In Movie Park Germany wordt driftig getimmerd, gegraven, gelast, gebouwd en geschilderd aan The Lost Temple, het nieuwe prehistorische avontuur van het Duitse filmpark.

"We willen de mensen een verhaal vertellen. Een kwartier lang nemen we de bezoekers mee in de wereld van de Britse archeoloog dr. Jeffrey Carter die diep onder de grond een eeuwenoude tempel heeft ontdekt. We leiden de gasten langs opgravingen en gaan vervolgens met een lift 700 meter onder de aarde. Daar wacht een groot avontuur, want de tempel is in bezit genomen door monsterlijk dinosaurussen die geen prijs stellen op de komst van de onverwachte bezoekers." Wouter Dekkers van Movie Park Germany steekt zijn enthousiasme voor The Lost Temple niet onder stoelen of banken. Ruim 2 jaar geleden zette de parkdirecteur zijn kaarten nog op een grote nieuwe achtbaan, maar inmiddels is hij er van overtuigd dat de unieke familiebelevenis de juiste attractie voor zijn filmpark is.

Afbeelding

Oog in oog met dino's
In The Lost Temple komen gasten oog in oog te staan met levensgrote dinosaurussen die op een ovaal, 23 meter groot filmscherm tot leven komen. Bezoekers rijden met 2 expeditiebussen de 'immersive tunnel' in. De bussen staan op verrijdbare, hydraulische onderstellen die de bewegingen op het scherm rondom de bezoekers volgen. Bovendien dragen alle expeditieleden actieve 3D-brillen die gesynchroniseerd zijn met de beelden. De 2,5 minuten durende filmervaring wordt daardoor ongekend, verzekert Wouter Dekkers.

Van Movie Magic naar The Lost Temple

The Lost Temple wordt gebouwd in de voormalige hallen van de attractie Movie Magic, die bezoekers jarenlang liet zien hoe speelfilms worden gemaakt. De grote hallen vlakbij de ingang van Movie Park Germany stonden al een tijdje leeg. Nu wordt er met man en macht gewerkt in The Lost Temple, in de hoop de attractie met Pinksteren voor het publiek te kunnen openen.

Afbeelding

Vuurballen en een aardbeving
Het verhaal van de geheimzinnige, onontdekte tempel begint reeds in de wachtrij. In een opgraving zien bezoekers al de eerste dino. Eenmaal binnen geven speciale effecten het idee dat de gasten tot 700 meter onder de grond afdalen. Bezoekers lopen door een skelet van een dinosaurus, zien vervolgens de opgegraven tempel in de steigers staan, terwijl vuurballen rakelings over hun hoofd schieten. In Crystal Cove worden daarna de 3D-brillen uitgedeeld. Er volgt dan nog 1 voorshow, waar een aardbeving de expeditiegangers de bussen in jaagt.

Midden in de actie
De 2 expeditiebussen zijn verrijdbare simulatoren. Ze nemen ieder 30 gasten mee de tunnel in, waar een 360-graden-scherm van 23 meter alle zintuigen van de bezoekers zal prikkelen. De techniek van een 'immersive tunnel' wordt alleen nog maar toegepast in Universal Studios in Hollywood, waar King Kong levensgroot op het scherm verschijnt. Parkdirecteur Wouter Dekkers is in Californië gaan kijken en was onder de indruk. "King Kong is daar onderdeel van een lange studiotour. Telkens als ik de 'immersive tunnel' wilde zien, moest ik de hele tour doen. Na 3 keer heb je Jaws en Desperate Housewives wel gezien hoor. Maar van Kong Kong kreeg ik geen genoeg; je zit echt mídden in de actie!"

Plannen voor achtbaan en dondergod Thor
Pas in de zomer van 2013 viel de beslissing om bezoekers van Movie Park Germany te verrassen met The Lost Temple. "De allereerste mail over de nieuwe aanwinst dateert van 8 augustus", lacht Dekkers. Daarvoor waren er plannen voor een nieuwe achtbaan en ook een darkride rondom dondergod Thor is korte tijd in beeld geweest. "In de achtbaan hebben we een paar jaar geleden veel tijd en energie gestoken. Maar we moesten realistisch zijn: een investering van 10 miljoen euro was in een economisch onzekere periode een te grote gok."

Niet zeuren, maar doorgaan
"In augustus 2012 hebben we de rollercoaster in de ijskast gezet", vertelt Wouter Dekkers. "Daarna moet je niet langer zeuren, maar doorgaan. De dag erna al waren we met nieuwe plannen bezig. Een grote attractie voor 2013 was toen te kort dag. Het werd dat jaar Teenage Mutant Ninja Turtles: License to drive, een verkeersschool voor kinderen. Ik was sceptisch. Eerlijk gezegd dacht ik: wat moeten we met die schildpadden? Maar ik had het helemaal fout: de Ninja Turtles blijken razend populair."

Handen niet op elkaar voor Thor

Korte tijd leefde het idee om darkride Thor's Hammer naar Duitsland te halen. De attractie is een succes in het Noorse pretpark Tusenfryd, een zusterpark van Movie Park Germany. "Thor's Hammer is gebouwd in een bestaande, natuurlijke grot", vertelt Wouter Dekkers, die een kijkje ging nemen bij zijn Noorse collega's. "Maar in onze hallen zou het mythische verhaal niet tot zijn recht komen. Ik kreeg er hier de handen niet voor op elkaar."

Afbeelding

Prehistorisch avontuur ook voor kinderen
Met The Lost Temple wil Movie Park Germany zich nog meer focussen op families. De 5 miljoen euro kostende attractie is toegankelijk voor bezoekers vanaf 1 meter. Dat betekent dat kinderen al vanaf 4 jaar welkom zijn in de onderaardse tempel. Aan de ouders wordt gevraagd te beoordelen of het prehistorische avontuur geschikt is voor hun kroost. De 2 treinen van de nieuwe aanwinst van het filmpark in Bottrop-Kirchhellen zullen per uur ongeveer 900 bezoekers naar de verborgen tempel kunnen brengen. Na afloop van de expeditie verlaten de gasten door souvenirschop Department Store de attractie.

Bron Rides.nl
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Hmmmm, net even zitten surfen, en lijkt me toch wel een leuk park om eens te bezoeken. Misschien deze zomer es checken. Er zijn op de site trouwens mooie arrangementen te boeken voor twee dagen met een overnachting.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Eftelier
Member
Member
BerichtenCOLON 254
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2014, 17:15

Daar ga ik deze zomer (weer) heen :D dit park is echt geweldig als je van films houdt! :D
~1000ste lid van caféMickey~
"Do you find me enchanting or do I posess real beauty?": the evil queen
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 23:31

Vind het park een beetje vergane glorie, maar er zijn een paar leuke attracties! Zeker leuk om een dagje heen te gaan :D Ik mis wel de tijd toen het nog Warner Bros was!
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Ben het wel met Wezz eens, het park is inderdaad een beetje vergane glorie.
Al vind ik de Van Helsing achtbaan wel erg leuk!!
Wij gaan dit jaar ook weer eens kijken, kunnen met ons Efteling abonnement gratis naar binnen en vanaf Arnhem is het zo ver niet dus komt mooi uit :D
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
Suus
Member
Member
BerichtenCOLON 495
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2009, 09:39

Wij gaan voor het eerst sinds lange tijd weer eens.
Ben na de veranderingen van Warner Bros Movie world naar Movie Park nooit meer geweest.
Hebben een hotelletje in de buurt. Kunnen we ook van de Duitse gastvrijheid, heerlijke dekbedden en wienerschnitzels genieten.
Ons YouTube-kanaal: TROJ TV
Onze avonturen:
BLOG

Disneyland Paris: Ontelbare keren
Walt Disney World; 2x, 2014, 2018
Disneyland Resort California: 4x, 2004, 2006-2007, 2015, 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Ik ga dit weekend 2 dagen er naar toe. Ben benieuwd, de laatste keer dat ik er was, was in 2008. Ik kan me niet herinneren dat we de stuntshow hebben gezien, en ik wist niet dat ze ook een parade hebben. En The Lost Temple uit proberen natuurlijk :)
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

Park is volledig niet meer dan te herkennen voor u denk ik hoor, en is the lost temple ondertussen al geopend?
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

vdbemdsa schreefCOLONPark is volledig niet meer dan te herkennen voor u denk ik hoor, en is the lost temple ondertussen al geopend?
Lost Temple voorlopig nog niet openen. Was voorzien op 1juli, maar dat haalden ze niet. Opening zou voor binnenkort zijn.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Park was nog wel te herkennen ;-) Alleen blijf ik er nog steeds bij, dat ik het leuker vond toen het nog Warner Brothers was.
Lost Temple was helaas nog niet geopend helaas, het staat al wel op de plattegrond aangegeven. Dit is hoe de ingang er afgelopen weekend uitzag.
Afbeelding
De parade viel wat tegen. Om 15u begon het, en je kon dan nog naar de straat toe lopen, en je stondt dan nog vooraan! En met 5min was het al voorbij. Wel een paar wagens met figuren van SpongeBob en Ice Age, en wat losse figuren, maar het bestond voornamelijk uit auto's. Maar ik vond de VW beatle als monstertruck wel erg gaaf! :P
2 dagen was prima te doen, dit kwam ook doordat er overal 20-30min wachttijd was (geen probleem! :P ) En het viel me mee hoeveel attracties er nog zijn, ook al klinkt een attractie soms best kinderachtig (Dora's Big River Adventure), het was best leuk! Gelukkig lekker weer gehad, zodat we snel opdroogden van de water attracties.
Leuk om weer eens gedaan te hebben, al is het soms erg moeilijk om geen vergelijking te maken met Disney, en te denken 'Moviepark doet erg haar best'. We hebben ons zeker vermaakt! En heerlijk, die rustige wachtrijen, en de rust bij de characters (wij hadden een foto kunnen scoren met Spongebob, Patrick en een Ninja Turtle). Het Hollywood Street Set gedeelte is erg leuk gedaan, en toch vind ik het park wel sfeervol. En de Van Helsing's factory is gaaaaf! :D Maar ik hoef de komende 5 jaar er niet weer naar toe (a)
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

All inclusive naar Movie Park Germany

Movie Park Germany haalt alles uit de kast om de bezoekers een onvergetelijke dag te bezorgen. Naast de gloednieuwe attractie ‘The Lost Temple’ kan je ook een all inclusive armband verkrijgen waarmee je tijdens bepaalde openingstijden in 5 restaurants in het park ongelimiteerd mag eten en drinken. Deze aanbieding, die enkel geldig is met waardebon, kost 49,50€ per persoon. Daarbij is, naast het eten, ook de entree inbegrepen.

http://www.brakesection.be/all-inclusiv ... k-germany/
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

En zo spectaculair is die nieuwe attractie helaas niet hoor ;)
Vorige week in Moviepark geweest en The Lost Temple gedaan, maar hadden er misschien een beetje te veel van verwacht... De wachtrij is leuker dan de attractie zelf... dat zegt eigenlijk al genoeg ;)
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
marijndz
Member
Member
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2014, 19:21

Net filmpje bekeken op youtube en de film ziet er inderdaat niet echt spectaculair uit.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Chellex3
Member
Member
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2009, 21:11

Begin november de eerste keer in Moviepark geweest.
Ik vond het park leuk aangekleed en een dagje is er goed vol te krijgen.
De van Helsing achtbaan is top!
It's a Disney kind of day!
Gebruikers-avatar
Rowi
Member
Member
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2014, 08:26

Hier vind ik nou werkelijk geen ene reet aan, aan dat park.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar